nicequote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:55 schreef swollywood het volgende:
Ja, een aantal jaren terug toen ik een keer vroege dienst gedraaid had, netjes (kloppende) tussenkas gemaakt had en degene die avonddienst had 's avonds bij het kas opmaken er achter kwam dat een abonnement van 80 euro niet afgerekend was.
Waarop de werkgever (een hond heeft een baas) zei dat als er niet toegegeven werd wie dat achterover gedrukt had, hij bij ons allebei 40 euro op het salaris in zou houden.
Daarop heb ik dezelfde avond nog mijn sleutels ingeleverd, omdat ik niet van diefstal beschuldigd wens te worden, terwijl ik zeker weet dat ik mijn werk correct heb uitgevoerd aangezien ik altijd de begin- en eindnummers van de abonnementen controleerde.
De volgende ochtend had ik in mijn eentje ochtenddienst moeten draaien, dus nu kon ie er zelf gaan staan
Netjesquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:55 schreef swollywood het volgende:
Ja, een aantal jaren terug toen ik een keer vroege dienst gedraaid had, netjes (kloppende) tussenkas gemaakt had en degene die avonddienst had 's avonds bij het kas opmaken er achter kwam dat een abonnement van 80 euro niet afgerekend was.
Waarop de werkgever (een hond heeft een baas) zei dat als er niet toegegeven werd wie dat achterover gedrukt had, hij bij ons allebei 40 euro op het salaris in zou houden.
Daarop heb ik dezelfde avond nog mijn sleutels ingeleverd, omdat ik niet van diefstal beschuldigd wens te worden, terwijl ik zeker weet dat ik mijn werk correct heb uitgevoerd aangezien ik altijd de begin- en eindnummers van de abonnementen controleerde.
De volgende ochtend had ik in mijn eentje ochtenddienst moeten draaien, dus nu kon ie er zelf gaan staan
Beetje hetzelfde verhaal met het verschil dat ik linea-rect naar Italie ben gevlogen en de dag erna me ziek melddequote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:55 schreef swollywood het volgende:
goeie actiequote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:14 schreef Chiwakka het volgende:
Eens gedaan met vakantiewerk.
Ik ging al 2 jaar op rij in een logistieke depot de hoofdadmin vervangen tijdens zijn vakantieperiode in juli.
Het derde jaar zat ik al van december te horen naar mijn vakantiewerkcontract etc (probeer er altijd vroeg bij te zijn). Toen had ik natuurlijk niets anders van werk gezocht, en dan net een week voor juli zeiden ze dat het voor dat jaar niet ging. Dit was een grote streep door mijn rekening natuurlijk (achteraf toch nog ergens werk gevonden).
Het jaar erop heb ik de schijn maar hoog gehouden dat ik weer de hoofdadmin wou vervangen, dat jaar ging het wel door. Toen heb ik de datum voor het contract te tekenen zo laat mogelijk getrokken en een week voor juli laten weten dat het niet paste voor mij. Dus heeft die kerel op zijn kin kunnen kloppen voor zijn vakantie. Aangezien alle vervangers ingewerkt moesten worden in dat bedrijf (ik als stage ooit gedaan).
Dat vind ik persoonlijk één van de irritantste dingen van bedrijven, de besluiteloosheid over zulke zaken.
Daarom heb ik ze maar eens goed terug gepakt.
RAT!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:59 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde verhaal met het verschil dat ik linea-rect naar Italie ben gevlogen en de dag erna me ziek meldde
2 weken later belde m'n baas op dat hij langs mijn huis was gereden en waar ik was.
Waarop ik kwaad werd en zei dat ik zo ziek was dat ik naar mijn ouders was gegaan.
Waarop hij zijn excuses aanbood en meldde dat ik maar weer moest binnenlopen als ik beter was.
Toen ik weer in NL kwam belde een maatje op dat hij naar Spanje reed..... Meegegaan natuurlijk.
Nooit meer teruggegaan naar die baas maar wel 2 maanden salaris doorbetaald gekregen
Kut he, zonder internet?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:45 schreef tonja het volgende:
Ik werkte bij de Postbank toen de Postbank samenging met de NMB. De afdeling waar ik werkte (zakelijke relaties kredietbeheer) was bij de NMB veel groter, wat inhield dat wij de hele dag niets te doen hadden.
Dat is een tijdje leuk hoor, maar na een maandje gaat het je behoorlijk de keel uithangen en duren de dagen langggg.
We gingen vliegtuigjes van A1 papier vouwen die we uit het raam gooiden, de hele afdeling (mannetje of 50 die ook geen reet te doen hadden) kwam kijken. Rare weddenschappen afsluiten deden we ook, ik heb toen 500 gld verdiend door mijn haar fel oranje te verven. Ik had o.a. het beheer over het archief, daar maakte ik tekeningen voor van een gespierde zeer gevaarlijk kijkende Rambo achtige figuur, met de tekst "ik ben de archivaris". Cryptogrammen maken, lange lunches met drank, etc etc.
Enfin, na een tijdje had ik er schoon genoeg van en heb de laatste 2 maanden van mijn contract, dat niet verlengd zou worden, mijn spreekwoordelijke snor gedrukt.
Toffe actiequote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:44 schreef pisnicht het volgende:
Ik heb tijdens mijn schoolperiode uitzendwerk gedaan bij een galvaniserend bedrijf.
Daar werden zo af en toe mensen gewoon on-the-fly ontslagen (dus op je werk komen en horen dat je weer mag vertrekken). Ik vond dat zo'n schijtstreek dat ik, toen ik klaar was met mijn studie en ik ontslag kon nemen, heb gewacht tot ik avonddienst had (22.00 beginnen) en heb om 21.55 gemeld dat ik ontslag nam.
Die hele nacht hebben ze geen productie kunnen draaien omdat ze niemand konden bereiken en minimaal 2 man nodig was om te kunnen draaien
Die schade hadden ze dan mooi op je kunnen verhalen volgens mij, maar okeequote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:44 schreef pisnicht het volgende:
Ik heb tijdens mijn schoolperiode uitzendwerk gedaan bij een galvaniserend bedrijf.
Daar werden zo af en toe mensen gewoon on-the-fly ontslagen (dus op je werk komen en horen dat je weer mag vertrekken). Ik vond dat zo'n schijtstreek dat ik, toen ik klaar was met mijn studie en ik ontslag kon nemen, heb gewacht tot ik avonddienst had (22.00 beginnen) en heb om 21.55 gemeld dat ik ontslag nam.
Die hele nacht hebben ze geen productie kunnen draaien omdat ze niemand konden bereiken en minimaal 2 man nodig was om te kunnen draaien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |