Te veel Rambo gekeken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:23 schreef Buschetta het volgende:
Welke 37 jarige is nou zo ziek ? Kinderen die in dat bos spelen, mensen alleen die ernstig gewond kunnen raken.
Echt dit soort figuren moet je levenslang opsluiten.
Oké, verkeerd inderdaad. Maar misschien kan die discussie nog komen.....zijn er voor-en tegenstanders van valkuilen aanwezig?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:23 schreef swollywood het volgende:
Volgens mij heb je verkeerd geklikt en moest je http://frontpage.fok.nl/submit/form hebben in plaats van NWS als je nieuws wilt dumpen zonder enige discussie.
TBS (zal hij wel krijgen) zal hem "goed" doenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:40 schreef Ron.Burgundy het volgende:
De politie denkt dat deze verdachte wellicht ook iets te maken heeft met de brandstichtingen in Helden en omgeving. Daar liep een aantal jaren terug ook een pyromaan rond die gewoon brandend spul door je voordeur smeet.
Is dit niet een beetje een gevalletje van de pot verwijt de ketel, wat jij bent fan van lui (getuige jouw butthead avatar) die dieren in de brand steken, kikkers opblazen met rietjes, etc etc.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:37 schreef Kentoet het volgende:
1. Ballen in de bankschroef
2. vastdraaien en pin eruit
3. Mes ernaast leggen
4. Schuurtje in de fik
Zoals ik jou commentaar intrepteer zou je hem het liefst aan een hoge boom ophangen maar wel natuurlijk later weer kankeren op moslim staten dat men zo belachelijk straft.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:43 schreef Kentoet het volgende:
[..]
TBS (zal hij wel krijgen) zal hem "goed" doen![]()
Dit soort gasten moet je echt geen moer meer om geven, laat staan een peperdure TBS-behandeling geven. Kansloos.
En de persoon heeft dan ook geen benen meer. En dus geen TBS meer nodig. En geen kans op herhaling. Inderdaad Winwin!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:34 schreef OldJeller het volgende:
Als hij schuldig is moet hij over een parcours gaan rennen waar allerlei kuilen met dezelfde verrassingen zijn verstopt. Als hij erin valt moet hij overnieuw beginnen. Wanneer hij het parcours zonder in een valkuil te vallen haalt mag hij direct door naar de gevangenis.
Win-win!
Dat "intrepteer" je verkeerd.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals ik jou commentaar intrepteer zou je hem het liefst aan een hoge boom ophangen maar wel natuurlijk later weer kankeren op moslim staten dat men zo belachelijk straft.
Johnny.........het is Beavis. En ik kan fictie en werkelijkheid goed scheiden. Gelukkig maar, want ik speel met enige regelmaat GTA4quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Is dit niet een beetje een gevalletje van de pot verwijt de ketel, wat jij bent fan van lui (getuige jouw butthead avatar) die dieren in de brand steken, kikkers opblazen met rietjes, etc etc.
Wanneer zelfs john dope ongeveer net zo'n commentaar als mij heeft lijkt me dat toch niet.quote:
Dat weten we nog totaal niet wat onze rechters gaan eisen nogal voorbarig om dan maar van tbs uit te gaan.quote:Ik vind het alleen zonde en nergens voor nodig om zo'n figuur een tbs-behandeling te geven (weet je wat dat kost per dag? Daar kan je oma een hele maand van verzorgd worden). In plaats daarvan opteer ik geen doodstraf, eerder een levenslange werkstraf oid.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wanneer zelfs john dope ongeveer net zo'n commentaar als mij heeft lijkt me dat toch niet.![]()
[..]
Oké, John_Dope's opinie is het criterium?
Dat weten we nog totaal niet wat onze rechters gaan eisen nogal voorbarig om dan maar van tbs uit te gaan.
Ik mag het toch hopen? Er zitten daar klanten voor minder.
Verder zijn onze rechters gelukkig geen economen en kijken dus niet zoals sommige mensen alleen maar naar de kosten.
Ik kijk niet alleen naar de kosten. Ik vind TBS op zich niet verkeerd, maar men moet wel kijken of het zinvol is.
De kosten die je schetst kloppen trouwens totaal niet een oma (die ik allang niet meer heb) kan volgens mij niet voor 470 euro een hele maand in een verzorgingstehuis zitten.
Ik bedoel ermee dat het veel kost, terwijl er veel bejaarden (en andere hulpbehoevende doelgroepen) zijn die met een veel kleiner budget hun zorg/hulpverlening moeten kopen.
Werkstraffen doen we gelukkig al jaren niet meer, barbaarse methodes.
Is dat zo? Dat is nieuw voor mij.
Verwacht jij een goede verklaring daarvoor dan?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:02 schreef Loedertje het volgende:
Is er nu niemand die wil weten wáárom iemand zoiets doet
Die vraag is in dit geval niet toepasselijk. Hier kan geen reden voor zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:02 schreef Loedertje het volgende:
Is er nu niemand die wil weten wáárom iemand zoiets doet
quote:Bijenman woont nog bij zijn ouders
Imker verdacht van graven gruwelkuilen
door Johan van den Dongen en Nico Fassotte
HELDEN - Het mysterie rond de sadistische valkuilen met scherpe metalen pinnen, verstopt onder de wandelpaden van de bossen van Helden, lijkt opgelost. Gisteren arresteerde de politie een man die al eerder nadrukkelijk werd verdacht van de nooit opgehelderde brandstichtingen die het Limburgse dorp in 2006 teisterden.
Het gaat om de plaatselijke imker en ongediertebestrijder Johan van L. (37). De politie vermoedt dat hij meer weet van de gruwelkuilen, die eerder dit jaar voor grote onrust zorgden. In de diepe kuilen, verborgen aangelegd in bospaden, lagen grote betonblokken waarin lange metalen pinnen waren vastgegoten. Bij toeval werden ze ontdekt. Eén keer raakte een man lichtgewond bij een val in een kuil.
Van L. werd gistermorgen vroeg met grote politie-inzet in zijn ouderlijk huis in Helden van zijn bed gelicht. Politie en justitie willen niets zeggen over de arrestatie van Van L., behalve dat hij mogelijk betrokken is bij de kuilenzaak. Zijn 77-jarige vader zegt te weten waarom. "Johan heeft met de zaak niets te maken. Johan is opgepakt omdat hij en ik weten wie de daders zijn van die valkuilen. We zijn daar honderd procent zeker van. Maar we zeggen niet wie het zijn. We hebben geen zin in problemen. Dat zijn vrienden, maar ook mensen met wie je beter geen ruzie kunt krijgen. Ze wonen hier zo'n 25 kilometer vanaf, in Limburg. Meer zeg ik niet".
Johan van L. heeft in Helden een eenmanszaak als imker. Op internet noemt hij zich De Bijenman. De 37-jarige ongediertebestrijder, die nog bij zijn ouders woont en op een sociale werkplaats werkte, staat bekend als een 'eenvoudige geest'.
Zelf schrijft hij op het web: "Ik ben een dierenvriend in hart en ziel. Vooral paarden zijn mijn hart en ziel. Daar geef ik alles voor. Alleen ben ik ook op zoek naar een leuke meid die ook van dieren houdt."
Dat Van L. bij de recherche in beeld is gekomen als verdachte, is weinig verwonderlijk. In 2006 werd Helden geteisterd door een onbekende pyromaan die 's nachts auto's, containers en tuinheggen in brand stak. Van L. werd in dat jaar op heterdaad betrapt en veroordeeld voor een brandstichting in het vlak bij Helden gelegen dorpje Grashoek, waar hij toen woonde. Justitie heeft hem toen alleen kunnen veroordelen voor die ene brand waarbij hij is betrapt. Van L. heeft de andere branden nooit bekend en technisch bewijs ontbrak volledig. Wel stopten de branden na zijn arrestatie even plotseling als ze begonnen waren. Van L. woonde in Grashoek zelfstandig. In die periode maakte hij zo veel schulden dat hij persoonlijk failliet werd verklaard en er een schuldsaneringsregeling werd getroffen. Van L. keerde weer terug naar 'hotel mama', zoals zijn stiefmoeder zijn ouderlijk huis noemt.
Als hij de dader is en nog bij zijn vader en stiefmoeder woont dan lijkt het mij dat zijn ouders toch echt wel gezien moeten hebben dat hij bezig was met het maken van deze rare betonblokken met enorme pinnen. Dat kan je niet ontgaan zijn..quote:Van L. werd gistermorgen vroeg met grote politie-inzet in zijn ouderlijk huis in Helden van zijn bed gelicht. Politie en justitie willen niets zeggen over de arrestatie van Van L., behalve dat hij mogelijk betrokken is bij de kuilenzaak. Zijn 77-jarige vader zegt te weten waarom. "Johan heeft met de zaak niets te maken. Johan is opgepakt omdat hij en ik weten wie de daders zijn van die valkuilen. We zijn daar honderd procent zeker van. Maar we zeggen niet wie het zijn. We hebben geen zin in problemen. Dat zijn vrienden, maar ook mensen met wie je beter geen ruzie kunt krijgen. Ze wonen hier zo'n 25 kilometer vanaf, in Limburg. Meer zeg ik niet".
Johan van L. heeft in Helden een eenmanszaak als imker. Op internet noemt hij zich De Bijenman. De 37-jarige ongediertebestrijder, die nog bij zijn ouders woont en op een sociale werkplaats werkte, staat bekend als een 'eenvoudige geest'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |