gelukkig nietquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:58 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
We hebben een Jeffrey in de zaal jongens !![]()
bron?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat vooral kampers dat soort namen overmatig veel gebruiken.....
eveneens bron?quote:
zo heet mijn neefje dus serieus. Je zou straks maar rond de 45 zijn en mensen spreken je aan met pukquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:38 schreef Ab-Normaal het volgende:
Puk
Eigen smaak is prima, maar bedenk dan wel dat zo'n kind minimaal 80 jaar met die naam door het leven moet. Puk, Pien etc zijn leuk als het kind 5 is, maar wil je zo genoemdn worden als je 50 bent en directeur bent of zo?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:20 schreef RM-rf het volgende:
Wat is er trouwens mis mee dat iedere ouder gewoon zijn eigen smaak heeft qua naamgeving voor zn kind ...
het zijn ook hun kinderen en of een ander hun gekozen naam zo 'fantastisch' vind of niet is verder niet erg van belang.
Ik zou m'n kind zelf ook geen 'Wesley' noemen, 'Shakeera' of 'Bloemenregen' maar als anderen dat wel willen, moeten ze dat vooral doen, waarom zou je daarvan een probleem gaan maken?
als ik de haren van mijn kind fel blauw of groen zou verven en bovenop kaal en voor de rest een mat laat groeien, vind je dan dat ik dat nog steeds zomaar moet kunnen doen omdat ik dat zo mooi vind?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:20 schreef RM-rf het volgende:
Wat is er trouwens mis mee dat iedere ouder gewoon zijn eigen smaak heeft qua naamgeving voor zn kind ...
het zijn ook hun kinderen en of een ander hun gekozen naam zo 'fantastisch' vind of niet is verder niet erg van belang.
Ik zou m'n kind zelf ook geen 'Wesley' noemen, 'Shakeera' of 'Bloemenregen' maar als anderen dat wel willen, moeten ze dat vooral doen, waarom zou je daarvan een probleem gaan maken?
Zoals Jos?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:26 schreef Dennis_enzo het volgende:
Sub-klacht: Mensen die meisjes jongensnamen geven (en andersom).
omdat dit KLB isquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:20 schreef RM-rf het volgende:
waarom zou je daarvan een probleem gaan maken?
Jezus, wat treurig. Dat doet je toch niet? Ik heb er hier ook weer eentje, zo'n semi-creatieve ouder die denkt dat de naam "Kaar" bij haar dochter past.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:06 schreef Closed het volgende:
Collega hier heeft dochter "Aeon" genoemd.. character uit de film "Aeon Flux"
ja, het is toch jouw kind?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:24 schreef pisnicht het volgende:
[..]
als ik de haren van mijn kind fel blauw of groen zou verven en bovenop kaal en voor de rest een mat laat groeien, vind je dan dat ik dat nog steeds zomaar moet kunnen doen omdat ik dat zo mooi vind?
wat een kul, je weet niet welke namen opeens wel of niet bevallen en evengoed kunnen al die hier 'politiek-correct' gevonden namen over enkele jaren weer compleet 'not-done' worden; of is iemand er later enorm ontevreden mee is, ondanks dat hier 63% vand e fokgebruikers het een 'prima' naam vind ... nou en?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Eigen smaak is prima, maar bedenk dan wel dat zo'n kind minimaal 80 jaar met die naam door het leven moet. Puk, Pien etc zijn leuk als het kind 5 is, maar wil je zo genoemdn worden als je 50 bent en directeur bent of zo?
Ik heet Robin, Roodborstje is Nederlandse vertaling van Robinquote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:51 schreef DroogDok het volgende:
[..]
![]()
Merel hoor je ook nog weleens, maar Roodborstje nooit, gek hè?
Nee, het kind is van zichzelf. Dat de ouders een naam moeten kiezen en niet het kind zelf is al erg genoeg. Ga dan niet stom lopen doen met namen als Tsippe of Storm.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:34 schreef RM-rf het volgende:
ja, het is toch jouw kind?
Als ouder ben je wel verantwoordelijk en moet je je kind dus ook in bescherming nemen tegen de rest van de wereld. Als jij je kind (voordat hij het zelf kan beslissen) dus met een of ander wazig kapsel naar school stuurt en je hebt hem Jezus genoemd (talking about uniek!) dan is het toch vragen om problemen op school?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dan is het verder ook jouw zaak dat je kind voor lul loopt.
of ben jij van het type die vind dat anderen vooral alles over anderen wil gaan bepalen en beter denkt te weten wat mensen wel of niet moeten doen..?
[..]
Dus omdat jij het mooi vind, moet je kind voor lul lopen. Lekkere moeder ben je dan?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:34 schreef RM-rf het volgende:
dan is het verder ook jouw zaak dat je kind voor lul loopt.
of ben jij van het type die vind dat anderen vooral alles over anderen wil gaan bepalen en beter denkt te weten wat mensen wel of niet moeten doen..?
Daar worden ze hard van, zie ook a boy named suequote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:47 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Als ouder ben je wel verantwoordelijk en moet je je kind dus ook in bescherming nemen tegen de rest van de wereld. Als jij je kind (voordat hij het zelf kan beslissen) dus met een of ander wazig kapsel naar school stuurt en je hebt hem Jezus genoemd (talking about uniek!) dan is het toch vragen om problemen op school?
Er komen hier heel wat namen voorbij die je persoonlijk apart zou kunnen noemen maar er zijn ook namen waarmee je een kind gewoon benadeeld in zijn verdere leven. Het feit dat jij hier zo'n beetje de enige bent die dat normaal vindt, doet je ook niet afvragen of je misschien jouw mening iets zou moeten bijstellen?
quote:
...
And he said: "Son, this world is rough
And if a man's gonna make it, he's gotta be tough
And I knew I wouldn't be there to help ya along.
So I give ya that name and I said goodbye
I knew you'd have to get tough or die
And it's the name that helped to make you strong."
He said: "Now you just fought one hell of a fight
And I know you hate me, and you got the right
To kill me now, and I wouldn't blame you if you do.
But ya ought to thank me, before I die,
For the gravel in ya guts and the spit in ya eye
Cause I'm the son-of-a-bitch that named you "Sue.'"
I got all choked up and I threw down my gun
And I called him my pa, and he called me his son,
And I came away with a different point of view.
And I think about him, now and then,
Every time I try and every time I win,
And if I ever have a son, I think I'm gonna name him
Bill or George! Anything but Sue! I still hate that name!
Joop, joop en joop (indien ze flinke jopen heeft)quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:06 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Jah, of zo'n meid die ik ken die Joop heet
Ja... Als OUDER...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:47 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Als ouder ben je wel verantwoordelijk
ben je nu zo dom of kun je niet lezen...?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus omdat jij het mooi vind, moet je kind voor lul lopen. Lekkere moeder ben je dan?
'het-kind-is-van-zichzelf'quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:41 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Nee, het kind is van zichzelf. Dat de ouders een naam moeten kiezen en niet het kind zelf is al erg genoeg. Ga dan niet stom lopen doen met namen als Tsippe of Storm.
dus als het kind geboren is en nog nergens vanaf weet mag hij/zij/het al een naam van jouw kiezen? veel succes straks heten alle kinderen:quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:41 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Nee, het kind is van zichzelf. Dat de ouders een naam moeten kiezen en niet het kind zelf is al erg genoeg. Ga dan niet stom lopen doen met namen als Tsippe of Storm.
Voordat je überhaupt sex krijgt, word je waarschijnlijk gecastreerd zodat je geen nageslacht kan krijgen. Dat zou in elk geval wel het beste scenario zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:07 schreef de_boswachter het volgende:
Ik noem mijn kind Modje.
Je vergeet het beste stuk!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Daar worden ze hard van, zie ook a boy named sue
Edit: ah, het staat er al bijquote:And he said: "Son, this world is rough
And if a man's gonna make it, he's gotta be tough
And I knew I wouldn't be there to help ya along.
So I give ya that name and I said goodbye
I knew you'd have to get tough or die
And it's the name that helped to make you strong."
Als jij blijkbaar zulke absurde keuzes maakt dat je kind erdoor voor schut gaat lopen, is er niets mis mee om je daar eens op aan te spreken. Wat je er vervolgens mee doet, is wél je eigen keuze.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja... Als OUDER...
als het niet gaat om een kind waarvan je ouder bent maar omd e kinderen vana nderen zal het me aan mn reet ruften hoe die genoemd worden.
Waarom heb jij kennelijk wél een probleem met de naamkeuze van anderen?
[..]
ben je nu zo dom of kun je niet lezen...?
het gaat erom of ANDEREN dat van jouw mogen.... ik bepaal enkel wat ik wel of niet toesta voor mn eigen kinderen, wat anderen met hun kinderen doen is verder hun zaak en ik ga ervanuit dat ofwel die mensen zelf wel weten wat het beste voor henzelf is, of anders ze de negatieve gevolgen ook zelf merken zullen..
in het geval van iets subjectiefs als naamgeveing of hoe je je kind kleed is er geen enkele grond om je met de keuze's van anderen te gaan bemoeien alsof jij wel eventjes beter weet wat die mensen kennelijk wel of niet van jou moeten doen.
haha staat er al bij iddquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:11 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Je vergeet het beste stuk!
[..]
Edit: ah, het staat er al bij![]()
Anders verzin je er even geen dingen bij...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:09 schreef McWurth het volgende:
dus als het kind geboren is en nog nergens vanaf weet mag hij/zij/het al een naam van jouw kiezen?
dus jij spreekt ouders aan waarvan je merkt dat de gekozen naam jou niet bevalt ..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:12 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Als jij blijkbaar zulke absurde keuzes maakt dat je kind erdoor voor schut gaat lopen, is er niets mis mee om je daar eens op aan te spreken. Wat je er vervolgens mee doet, is wél je eigen keuze.
Ik ga wild vreemden niet aanspreken nee maar ik heb wel vrienden in mijn omgeving die met kinderen bezig zijn en waar er soms namen de revue passeren.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dus jij spreekt ouders aan waarvan je merkt dat de gekozen naam jou niet bevalt ..
hoe vaak heb je dat al gedaan en wat was precies de reactie van die ouders?
Jayden is gewoon de nieuwe 'sjonnie'.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:23 schreef Jape het volgende:
Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid Jaydens die tegenwoordig geboren wordt.
Te laatquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:10 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Voordat je überhaupt sex krijgt, word je waarschijnlijk gecastreerd zodat je geen nageslacht kan krijgen. Dat zou in elk geval wel het beste scenario zijn.
Misschien is ze daar verwektquote:
Ik ken een Kimberley en een Klaas-Jan die met elkaar getrouwd zijn, da's toch ook geen combi (en ja, die Kimberley is idd white trash uit de VS ingevlogen)quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:02 schreef DiRadical het volgende:
Je kunt niet je eerste kind Kimberly noemen en dan de tweede Klaas-Jan gaan.
Pien is een afkorting voor o.a. carolien, ik heb het ook nooit gesnapt. Ken iemand die zo heet, die heet in het 'echt' dus Carolien, maar die vindt Pien leuker :S Maargoed, sowieso een vaag type.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:39 schreef karr-1 het volgende:
Pien heb ik ook nooit gesnapt, dat doe je toch niet.... Het lijkt wel op Pino of zo.
In Limburg betekend Pien Pijnquote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:18 schreef Catbert het volgende:
[..]
Pien is een afkorting voor o.a. carolien, ik heb het ook nooit gesnapt. Ken iemand die zo heet, die heet in het 'echt' dus Carolien, maar die vindt Pien leuker :S Maargoed, sowieso een vaag type.
Ik ken zelfs een meid die Martijn heet...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:06 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Jah, of zo'n meid die ik ken die Joop heet
Een collega van mijn vader heet Anne. Schijnt een Frieze jongensnaam te zijn of zo.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:38 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik ken zelfs een meid die Martijn heet...
Dan spoor je toch echt niet als ouders
Zo heet een klant van mij ook. Toen ik die voor het eerst moet bellen was er een belnotitie om Anne Achternaam te bellen. Ik verwachtte natuurlijk een mooie damesstem maar om het compleet te maken, had die beste man ook nog eens een ontzettend lage stemquote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een collega van mijn vader heet Anne. Schijnt een Frieze jongensnaam te zijn of zo.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:54 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Zo heet een klant van mij ook. Toen ik die voor het eerst moet bellen was er een belnotitie om Anne Achternaam te bellen. Ik verwachtte natuurlijk een mooie damesstem maar om het compleet te maken, had die beste man ook nog eens een ontzettend lage stem
Yeah Rightquote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:56 schreef onderscheid het volgende:
ik ken iemand die heet machinist
WTF. Neequote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:57 schreef servus_universitas het volgende:
Anne is toch een vrij standaard jongensnaam?
Volgens mij wel hoor. Tenminste, ik ken drie Anne's en dat zijn allemaal mannen. Ik ken niet één vrouwelijke Anne. Maar natuurlijk is Anne ook een prima meisjesnaam, maar ik denk niet direct aan een vrouw als ik de naam Anne hoor.quote:
Bij mij in de buurt: Kaanquote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:02 schreef intraxz het volgende:
Ik kwam een half jaar geleden een ooievaar tegen met de naam Bono eronder![]()
![]()
![]()
Mijn god zeg. Mannen die Anne hetenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:00 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Volgens mij wel hoor. Tenminste, ik ken drie Anne's en dat zijn allemaal mannen. Ik ken niet één vrouwelijke Anne. Maar natuurlijk is Anne ook een prima meisjesnaam, maar ik denk niet direct aan een vrouw als ik de naam Anne hoor.
FAIL, ik ken 2 mannelijke Anne's uit Limboquote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:07 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Mijn god zeg. Mannen die Anne hetenZeker iets van boven de rivieren dit
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:07 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dan mag je me vertellen waar. Want ik ken ieder bedrijf in Limburg.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:10 schreef Rekkie het volgende:
[..]
FAIL, ik ken 2 mannelijke Anne's uit Limboland..... geboren en getogen Limboers!
Bij 1 bedrijf zelfs.
Waterschap likmekutjelekkernat!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:13 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dan mag je me vertellen waar. Want ik ken ieder bedrijf in Limburg.
OMG dat meen je niet. En dan ook nog vernoemd worden naar zo'n slechte groep ook.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:22 schreef Samcali het volgende:
Hier aan de overkant woont een kereltje dat "Kane" heet
MTV gekeken zeker?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:44 schreef Meneermax het volgende:
Lenthe vind ik inderdaad ook wel een coole naam. Maar wat te denken van namen als 'Apple', 'Pilot Inspektor'? Dat zijn namen die in de USA echt (door celebs) aan hun kids zijn gegeven. Maar goed dat die kids nooit echt hoeven te werken of zo.
Jongen in de straat hier ook. Anne. Niet echt cool ofzo.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:07 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Handig ook, voor in het buitenland..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:49 schreef vencodark het volgende:
Ons buurjongetje heet iig Mink. Het is een beetje apart maar ergens past het wel bij hem. Lijkt me een Scandinavische naam en het is een superblond ventje om te zien. Dus het past wel.
(verdorie, wou dat ik ff wist, hoe ik 3 quotes in 1 dinges kon stoppen)quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:53 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Het schijnt zelfs dat de keuze van je naam van invloed is op wat voor een persoon je later wordt. Ben benieuwd.
In Nederland heb je in ieder geval niet echte nerdnamen geloof ik. Kan mij er zo niet één bedenken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
(verdorie, wou dat ik ff wist, hoe ik 3 quotes in 1 dinges kon stoppen)
Maare, dat geloof ik wel. Die populaire typjes bij Sweet Sixteen en andere MTV programma's heeten ook allemaal Kimberly, Brittany, Britney, Brooke, Lindsay, Kelly of Keith, Brad of een andere 'coole' naam in Amerika. Een nerd heet daar nooit Keith ofzo en een populair typje heet nooi Lloyd of iets dergelijks.![]()
Maar in hoeverre is dat in NL zo?
Wat dacht je van samenvoegingen zoals Jan-Peter. Klaas-Jan, Jan-Douwe.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:04 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
In Nederland heb je in ieder geval niet echte nerdnamen geloof ik. Kan mij er zo niet één bedenken.
Woon je toevallig in Oldenzaal? Ik ken daar namelijk ook iemand met een arisch zoontje genaamd Mink...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ons buurjongetje heet iig Mink. Het is een beetje apart maar ergens past het wel bij hem. Lijkt me een Scandinavische naam en het is een superblond ventje om te zien. Dus het past wel.
Ouders denken er ook niet altijd bij na dat hun lieve kleine baby'tje ook groot en volwassen wordt. Dan kan je niet aankomen met een naam als...euh Lizzy ofzo.
Dat vind ik niet echt nerdnamen, meer wat chic.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat dacht je van samenvoegingen zoals Jan-Peter. Klaas-Jan, Jan-Douwe.
Dubbele namen zoals bijv. Robert-Jan of Klaas-Arnold komen aardig dicht in de buurt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:04 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
In Nederland heb je in ieder geval niet echte nerdnamen geloof ik. Kan mij er zo niet één bedenken.
Diederik(je)!!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:04 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat was ik!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:07 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Dubbele namen zoals bijv. Robert-Jan of Klaas-Arnold komen aardig dicht in de buurt.
edit: iemand was me voor.![]()
Heel veel mensen vonden Herman Brood anders vrij hip.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:09 schreef krapula het volgende:
en ik ken ook geen hippe Herman's
goed punt, maar Herman Berghuis heeft ervoor gezorgd dat zelfs mijnheer Brood de naam niet meer kan redden...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Heel veel mensen vonden Herman Brood anders vrij hip.
Crap. Goed punt. Vanaf nu, is Herman heten, niet meer cool.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:14 schreef krapula het volgende:
[..]
goed punt, maar Herman Berghuis heeft ervoor gezorgd dat zelfs mijnheer Brood de naam niet meer kan redden...
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Crap. Goed punt. Vanaf nu, is Herman heten, niet meer cool.![]()
Btw, moest je nu echt een plaatje posten? Ik wordt altijd een beetje onwel als ik zijn hoofd zie. Voortaan, als die gast op tv komt, moet hij zo'n zwart plaatje voor zijn hoofd hebben. Een balkje is niet genoeg.
quote:
Je hebt gelijk. En een waarschuwing voor alle toekomstige ouders: dit komt ervan, als je je kind Herman noemt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:20 schreef krapula het volgende:
[..]
![]()
die foto onderstreept mn punt nog even
uh huhquote:
Mink Kok heet anders al 47 jaar Mink. Dus misschien ongebruikelijk maar zeker niks nieuwsquote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:49 schreef vencodark het volgende:
Ons buurjongetje heet iig Mink. Het is een beetje apart maar ergens past het wel bij hem.
Is vaak met bepaalde namen he. Maar de naam hoor je gewoon heel zelden. Ik ken er dus iig maar 1.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:24 schreef Jape het volgende:
[..]
Mink Kok heet anders al 47 jaar Mink. Dus misschien ongebruikelijk maar zeker niks nieuws
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mink_Kok
Sem is ook zo'n naam die al lang bestaat maar tot voor kort niet zoveel gebruikt werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |