Vanmiddag dus The Dark Knight in IMAX gaan kijken in Pathé Arena. Amsterdam is tof 14.gif en ik was nog nooit in die Pathé geweest (wel in de munt) dus ik was in een goede stemming. Nadat we ook nog eens redelijk snel geholpen werden bij de plaatselijke Burger King (ook al eens anders gezien) leek het alsof de dag niet stuk kon.
Hot Texas Whopper (of iets dergelijks) is goed te eten

maar de wind blies mijn zak weg met daarin mijn servetjes, dus vette vingers vielen mij ten deel!

Kleine tegenslag laten we de pret niet drukken en vol goede moed de bioscoop ingelopen. Aldaar van het prachtige automatische systeem gebruik gemaakt om een kaartje te kopen en wat schetst mijn verbazing, het kost 10,25!!!

Nou goed, het is IMAX en ik had nog nooit iets in IMAX gezien dus dat laten we wederom de pret niet drukken. Nog even langs de bar of whatever het is om wat m&m's en een colaatje te kopen dan maar, voordat we naar de zaal gaan. Ik reken af en ik zie achter elkaar de bedragen 3,40 en 3,70 op de kassa verschijnen. M&M's kosten bij de bios in sittard 2,50 en aangezien dit Amsterdam is had ik al verwacht dat het iets duurder zou zijn, maar die andere 3+ euro voor een medium cola? Ik kijk het kassameisje vol ongeloof aan terwijl ze een kartonnen zwembad aan me presenteert als 'uw cola' waarna ik vraag of ze zeker weet of het een medium is. Ze lacht (lief dat wel

) wat ongetwijfeld betekent dat ik niet de eerste ben die deze vraag stelt en beantwoordt bevestigend. Tijdens de (overigens lange) tocht de trappen op bekijk ik voorgenoemd kartonnen zwembad vol cola en wat schetst mijn verbazing, Pathé Arena verkoopt serieus 0.8 liter cola als 'medium'. Wat is de large, anderhalve liter?
Zaal ingelopen, de trailers waren al bezig dus we hoeven niet te wachten

Vervolgens komt een of andere ouwe tang nog even een verhaaltje houden onderaan de zaal over hoe speciaal IMAX wel niet is en hoe blij we moeten zijn dat we hiervan kunnen genieten op de enige plek in Nederland waar ze deze hoogstaande techniek op audiovisueel gebied hebben geïnstalleerd

, Sunchaser heeft hier een mooi topic over geschreven dus ik laat het hier maar bij (
IMAX- Pathé muts die een toespraak houdt bij Dark Knight ).
Afijn de film begint en ik heb dus werkelijk geen verschil kunnen zien tussen de normale scènes en de IMAX scènes

Het geluid was wel erg sterk, maar zelfs het bioscoopscherm was amper groter (als het al groter was) dan die wat ik gewend ben

Klacht 1: Vettige jatten van de Burger King

Klacht 2: Dubbel zoveel neerleggen voor een IMAX voorstelling

Klacht 3: Een poel waarin je een jaar lang de nieuwgeborenen van een middelgrote gemeente kunt dopen krijgen als medium cola

Klacht 4: Muts die een toespraak houdt over hoe cool IMAX is

Klacht 5: Vervolgens het verschil niet kunnen zien

Klacht 6: Godsongelofelijk moeten pissen van de voorgenoemde liter cola

Samenvatting: