abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60969247
Vanmiddag dus The Dark Knight in IMAX gaan kijken in Pathé Arena. Amsterdam is tof 14.gif en ik was nog nooit in die Pathé geweest (wel in de munt) dus ik was in een goede stemming. Nadat we ook nog eens redelijk snel geholpen werden bij de plaatselijke Burger King (ook al eens anders gezien) leek het alsof de dag niet stuk kon.
Hot Texas Whopper (of iets dergelijks) is goed te eten maar de wind blies mijn zak weg met daarin mijn servetjes, dus vette vingers vielen mij ten deel! Kleine tegenslag laten we de pret niet drukken en vol goede moed de bioscoop ingelopen. Aldaar van het prachtige automatische systeem gebruik gemaakt om een kaartje te kopen en wat schetst mijn verbazing, het kost 10,25!!! Nou goed, het is IMAX en ik had nog nooit iets in IMAX gezien dus dat laten we wederom de pret niet drukken. Nog even langs de bar of whatever het is om wat m&m's en een colaatje te kopen dan maar, voordat we naar de zaal gaan. Ik reken af en ik zie achter elkaar de bedragen 3,40 en 3,70 op de kassa verschijnen. M&M's kosten bij de bios in sittard 2,50 en aangezien dit Amsterdam is had ik al verwacht dat het iets duurder zou zijn, maar die andere 3+ euro voor een medium cola? Ik kijk het kassameisje vol ongeloof aan terwijl ze een kartonnen zwembad aan me presenteert als 'uw cola' waarna ik vraag of ze zeker weet of het een medium is. Ze lacht (lief dat wel ) wat ongetwijfeld betekent dat ik niet de eerste ben die deze vraag stelt en beantwoordt bevestigend. Tijdens de (overigens lange) tocht de trappen op bekijk ik voorgenoemd kartonnen zwembad vol cola en wat schetst mijn verbazing, Pathé Arena verkoopt serieus 0.8 liter cola als 'medium'. Wat is de large, anderhalve liter?

Zaal ingelopen, de trailers waren al bezig dus we hoeven niet te wachten Vervolgens komt een of andere ouwe tang nog even een verhaaltje houden onderaan de zaal over hoe speciaal IMAX wel niet is en hoe blij we moeten zijn dat we hiervan kunnen genieten op de enige plek in Nederland waar ze deze hoogstaande techniek op audiovisueel gebied hebben geïnstalleerd , Sunchaser heeft hier een mooi topic over geschreven dus ik laat het hier maar bij ( IMAX- Pathé muts die een toespraak houdt bij Dark Knight ).

Afijn de film begint en ik heb dus werkelijk geen verschil kunnen zien tussen de normale scènes en de IMAX scènes Het geluid was wel erg sterk, maar zelfs het bioscoopscherm was amper groter (als het al groter was) dan die wat ik gewend ben

Klacht 1: Vettige jatten van de Burger King
Klacht 2: Dubbel zoveel neerleggen voor een IMAX voorstelling
Klacht 3: Een poel waarin je een jaar lang de nieuwgeborenen van een middelgrote gemeente kunt dopen krijgen als medium cola
Klacht 4: Muts die een toespraak houdt over hoe cool IMAX is
Klacht 5: Vervolgens het verschil niet kunnen zien
Klacht 6: Godsongelofelijk moeten pissen van de voorgenoemde liter cola
Samenvatting:
Ga weg
pi_60977131
TS kan er niet mee omgaan...

En 2x zoveel voor een kaartje? Waar betaal jij normaal gesproken 5E dan?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:54:48 #3
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_60977210
Inderdaad niet echt de moeite waard. Amsterdamse bioscopen zuigen sowieso.

Pathé de Kuip.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_60977304
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:51 schreef Molluck het volgende:
TS kan er niet mee omgaan...

En 2x zoveel voor een kaartje? Waar betaal jij normaal gesproken 5E dan?
Foroxity in Geleen met een kortingspas De schermen daar zijn ook praktisch even groot als dat 'gigantische' IMAX scherm
Ga weg
pi_60977454
Ik ging gisteren ook en had zo'n half liter flesje cassis gekocht. Die dronk ik dus binnen de eerste 20 minuten op en moest tijdens de laatste drie kwartier van de film zo nodig pissen ik ben maar blijven zitten want ik wilde niks missen, maar fijn was het niet.
Cool story, Hansel.
  Moderator woensdag 20 augustus 2008 @ 12:09:19 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_60977587
Nou ik wilde naar Dark Knight in IMAX (ook Arena), maar dat ga ik maar vergeten, ga wel naar Tuschinski of de Munt, zit je tenminste nog lekker in de stad ook om daarna nog wat te drinken of zo.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_60978936
Als je het vershil niet ziet tussen een film in een "gewone" zaal en een IMAX zaal dan wordt het toch hoog tijd om de lokale Hans Anders op te zoeken.
Ik heb tot nu toe nog maar een film in IMAX gezien (The Dark Knight) en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was hoe scherp het beeld was in vergelijking met een normale zaal. Tevens was het geluid erg goed.
pi_60979355
Bagger verwijderd, 2e poging.
  Redactie Games woensdag 20 augustus 2008 @ 13:31:09 #9
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60979557
Maar verder was de film, tof hè?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:33:43 #10
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60979619
ik ging gister ook naar black knight in de pathe amsterdam

wel in de munt though
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_60987645
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:04 schreef Sachiel het volgende:
Als je het vershil niet ziet tussen een film in een "gewone" zaal en een IMAX zaal dan wordt het toch hoog tijd om de lokale Hans Anders op te zoeken.
Ik heb tot nu toe nog maar een film in IMAX gezien (The Dark Knight) en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was hoe scherp het beeld was in vergelijking met een normale zaal. Tevens was het geluid erg goed.
Welke scènes waren in IMAX dan?
Je weet toch dat er maar 6 IMAX scenes inzitten he
Ga weg
  Redactie Games woensdag 20 augustus 2008 @ 19:46:40 #12
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60989755
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:33 schreef Fortitudo het volgende:
ik ging gister ook naar black knight in de pathe amsterdam

wel in de munt though
Dat was me toch wel een kutfilm...

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_60990010
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 00:10 schreef Nikmans het volgende:
Klacht 1: Vettige jatten van de Burger King
Daar zijn sokken voor uitgevonden
pi_60994818
Imax is fucking vet

Je bent echt een tard als je het verschil niet kan zien
pi_60998204
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:41 schreef Sala-adin het volgende:
Imax is fucking vet

Je bent echt een tard als je het verschil niet kan zien
Misschien ben jij wel gewoon prutschermpjes gewend
Ga weg
pi_60999033
Heb em vanavond ook in Imax gezien daar Ik had gelukkig geen toespraak. Het was zeker een andere ervaring dan bij een normale bioscoop. Supersherp beeld zonder brandplekjes en het geluid was echt helemaal perfect. Als iemand echter aan me zou vragen welke scenes zijn speciaal voor Imax geschoten, zou ik het zo ook niet kunnen zeggen.

De toekomst ziet er wat 3D effecten betreft wel beter uit. Philips is al bezig met 3D televisies:

Hopelijk wordt in de toekomst elke bioscoop een 3D bioscoop.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:32:23 #17
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_61001742
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:04 schreef Sachiel het volgende:
Ik heb tot nu toe nog maar een film in IMAX gezien (The Dark Knight) en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was hoe scherp het beeld was in vergelijking met een normale zaal.
Ah, gewoon een digitale projector i.p.v. een filmrol dus. Dat heeft de bios in Antwerpen ook al een tijdje.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:24:00 #18
63035 Badharing
Met of zonder uitjes??
pi_61020733
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 02:09 schreef Xbox_360 het volgende:
De toekomst ziet er wat 3D effecten betreft wel beter uit. Philips is al bezig met 3D televisies:

Die heeft Philips al lang, zo zijn er oa een paar te zien in de Efteling
Ojee, wat klinkt uw triangel vals ... laat ik nou toevallig ...
  Eindredactie Games donderdag 21 augustus 2008 @ 22:50:48 #19
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_61023954
blijf de volgende keer gewoon in limburg!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')