Niet waar.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:16 schreef Silvieja het volgende:
Ik heb juist altijd het idee dat mannen geen gevoel hebben en dus zelfs niet eens verliefd kunnen worden.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik idd ook vaak snel over hem heen ben geweest.
Bok zelf ff op met je gezemel...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:55 schreef Alleslijm het volgende:
Als een vrouw dr relatie uitgaat, huilt ze bij dr vriendinnen uit.
Als een man zn relatie uitgaat, opent ie anoniem een topic op fok.
Probleem opgelost, slotje...
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:53 schreef Een_Schuitje het volgende:
Ik heb een theorie.
Voor de overlevingskansen is het noodzakelijk dat de mannen na het gemeenschap bij het vrouwtje blijven, zodat het kind in een beschermde omgeving geboren wordt, en van eten wordt voorzien (de mannen zijn de jagers en zorgen voor het voedsel). De natuur heeft ons verliefdheid gegeven, zodat we voor een bepaalde periode bij de vrouwen blijven. Na enige jaren is het kind sterk genoeg, en houdt onze verliefdheid op.
De vrouwen daarentegen. Het is voor ze belangrijk om te kunnen switchen tussen mannen, als een ander mannetje haar betere omstandigheden kan geven waarin haar kind kan opgroeien. Vandaar dat vrouwen zich aangetrokken voelen naar rijke mannen met veel geld. Verliefdheid is vergeleken met mannen bij ze dan ook minder 'intens' aanwezig. Ze kunnen dan ook makkelijker overschakelen naar andere verliefdheden en mannen.
Graag uw suggesties!
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:53 schreef Een_Schuitje het volgende:
Ik heb een theorie.
Voor de overlevingskansen is het noodzakelijk dat de mannen na het gemeenschap bij het vrouwtje blijven, zodat het kind in een beschermde omgeving geboren wordt, en van eten wordt voorzien (de mannen zijn de jagers en zorgen voor het voedsel). De natuur heeft ons verliefdheid gegeven, zodat we voor een bepaalde periode bij de vrouwen blijven. Na enige jaren is het kind sterk genoeg, en houdt onze verliefdheid op.
De vrouwen daarentegen. Het is voor ze belangrijk om te kunnen switchen tussen mannen, als een ander mannetje haar betere omstandigheden kan geven waarin haar kind kan opgroeien. Vandaar dat vrouwen zich aangetrokken voelen naar rijke mannen met veel geld. Verliefdheid is vergeleken met mannen bij ze dan ook minder 'intens' aanwezig. Ze kunnen dan ook makkelijker overschakelen naar andere verliefdheden en mannen.
Graag uw suggesties!
Eh ik ben zeer trouw aan een partner als ik eenmaal verliefd ben dan eh is dit voor lange tijd.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:18 schreef Een_Schuitje het volgende:
Na vele ervaringen kreeg ik het indruk dat vrouwen minder snel verliefd worden (zie bijv. de topics in R&P), en minder lang treuren om verloren gaande liefdes (zie centrale liefdesverdriet/exen topic waarvan 95% mannen zijn).
Ook in real life merk ik dat het bij vrouwen minder zwaar is. Ze lijken wat oppervlakkiger mee om te gaan. Als ze verliefd zijn, dan is het zo van "Ja, ik ben verliefd, that's it.". Mannen hebben hier wat zwaarmoediger mee.
Zit ik verkeerd? Of is hier een reden voor?
Wij komen voort uit de natuur. Alles wat wij doen, heeft een bepaalde reden. Of wou je dat ontkennen?quote:
Waarom zou een vrouw geen beschermde omgeving voor haar nakomelingen wensen?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:33 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Wij komen voort uit de natuur. Alles wat wij doen, heeft een bepaalde reden. Of wou je dat ontkennen?
We zijn niet allemaal een zwarte weduwequote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:33 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Wij komen voort uit de natuur. Alles wat wij doen, heeft een bepaalde reden. Of wou je dat ontkennen?
Daarom zeg ik dat een vrouw het liefst een man wilt die voor een goede omgeving kan zorgen. En dat kunnen rijke mannen zich veroorloven.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:34 schreef Xennia het volgende:
Waarom zou een vrouw geen beschermde omgeving voor haar nakomelingen wensen?
Vrouwen worden verliefd op mannen bij wie ze zich in een fase zich aangetrokken voelen. In de fase dat ze nog niet zwanger willen worden, bijvoorbeeld. Dan willen ze alleen maar lol en spanning hebben, en dat vinden ze bij zulke mannen waarmee ze geen kinderen willen krijgen.quote:Wordt een vrouw dan alleen verliefd op mannen met meer geld?
Je theorie rammelt
Je bent gewoon jaloers dat ik in veel minder woorden een veel realistischer theorie heb neergezet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:12 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Bok zelf ff op met je gezemel...
Dan moet die theorie op z'n minst ook enige realiteit bevatten, hè.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 02:43 schreef Alleslijm het volgende:
Je bent gewoon jaloers dat ik in veel minder woorden een veel realistischer theorie heb neergezet.
Tuurlijk rammelt ie wel. Je probeert het evolutionair te verklaren. Verliefdheid is dan geen bewuste keuze, maar gericht op het instand houden van de soort. Een vrouw zou dan dus in elke fase onbewust zich aangetrokken voelen door rijke en machtige mannetjes, niet alleen als ze een bewuste kinderwens heeft.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:54 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dat een vrouw het liefst een man wilt die voor een goede omgeving kan zorgen. En dat kunnen rijke mannen zich veroorloven.
[..]
Vrouwen worden verliefd op mannen bij wie ze zich in een fase zich aangetrokken voelen. In de fase dat ze nog niet zwanger willen worden, bijvoorbeeld. Dan willen ze alleen maar lol en spanning hebben, en dat vinden ze bij zulke mannen waarmee ze geen kinderen willen krijgen.
M'n theorie rammelt niet eens. Probeer 'm maar eens te ontkrachten.
Zijn theorie bevat net zoveel subjectieve realiteit als de jouwe hoorquote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:28 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Dan moet die theorie op z'n minst ook enige realiteit bevatten, hè.
Dus ja, ergens ben ik ook wel beetje jaloers dat ik vergeleken met je niet zó fantasierijk ben..
Maar dat mag ook oppervlakkige liefde zijn, veredelde aandacht zo je wilt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:29 schreef MindGym het volgende:
[..]
Oppervlakkig maar voor sommigen - helaas - waar..
Toch geloof ik niet dat een enkele man zonder de liefde van een vrouw in zijn leven kan
Geloof ik ook wel. Denk dat mannen daarom ook sneller doorslaan bij echt drastische beslissingen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:47 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Daar waar mannen veelal fysiek sterker zijn, zijn vrouwen veelal mentaal sterker.
Verder val ik daar buitenik ben zowel fysiek als mentaal een doetje
Als mensen zich herkennen in de theorie, betekent het al dat de theorie blijkbaar voor enkele personen van toepassing is...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:38 schreef Xennia het volgende:
[..]
Verder vind ik het erg psychologie van de koude grond. Iedereen kan een theorie verzinnen, of een theorie die het weer tegenspreekt. Daarmee heb je nog niets bewezen.
Dat zeg ik toch, dat zijn theorie zijn subjectieve realiteit bevat? Maar TS doet net alsof hij DE waarheid aan het ontdekken is.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:47 schreef Godshand het volgende:
[..]
Als mensen zich herkennen in de theorie, betekent het al dat de theorie blijkbaar voor enkele personen van toepassing is...
Een theorie is om fenomenen te verklaren en als personen zich hier in herkennen, dan verklaart dat het fenomeen van hun gedrag...
Voor de grote algemene groep hebben we experimenten nodig met statistische bewijsvoering inderdaad, maar dat zal onze Fok!theoreticus nooit direct kunnen bewijzen nee..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |