quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 01:54 schreef Een_Schuitje het volgende:[..]
Daarom zeg ik dat een vrouw het liefst een man wilt die voor een goede omgeving kan zorgen. En dat kunnen rijke mannen zich veroorloven.
[..]
Vrouwen worden verliefd op mannen bij wie ze zich in een fase zich aangetrokken voelen. In de fase dat ze nog niet zwanger willen worden, bijvoorbeeld. Dan willen ze alleen maar lol en spanning hebben, en dat vinden ze bij zulke mannen waarmee ze geen kinderen willen krijgen.
M'n theorie rammelt niet eens. Probeer 'm maar eens te ontkrachten.
Tuurlijk rammelt ie wel. Je probeert het evolutionair te verklaren. Verliefdheid is dan geen bewuste keuze, maar gericht op het instand houden van de soort. Een vrouw zou dan dus in elke fase onbewust zich aangetrokken voelen door rijke en machtige mannetjes, niet alleen als ze een bewuste kinderwens heeft.
Verder stel je in je OP dat vrouwen minder snel verliefd worden, maar suggereer je later dat vrouwen makkelijk van de ene naar de andere verliefdheid kunnen switchen.
Verder vind ik het erg psychologie van de koude grond. Iedereen kan een theorie verzinnen, of een theorie die het weer tegenspreekt. Daarmee heb je nog niets bewezen.
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:28 schreef Een_Schuitje het volgende:[..]
Dan moet die theorie op z'n minst ook enige realiteit bevatten, hè.
Dus ja, ergens ben ik ook wel beetje jaloers dat ik vergeleken met je niet zó fantasierijk ben.

.
Zijn theorie bevat net zoveel subjectieve realiteit als de jouwe hoor