Kijk das de instelling die een speler moet hebben....quote:Luijckx wil nog voor winterstop basisplaats
Kees Luijckx keerde afgelopen zomer na een jaar op huurbasis bij Excelsior gespeeld te hebben terug in het door hem geliefde Alkmaar. Bij AZ wil de verdediger cq middenvelder laten zien dat hij gegroeid is al mens, én als voetballer.
"Het zou top zijn om hier in Alkmaar te slagen. Ik ben een jongen van de streek, voel me hier thuis. Een jaartje Rotterdam was leuk, begrijp me niet verkeerd, maar het voelt goed om weer in mijn vertrouwde omgeving te zijn", vertelt Luijckx tegenover deze krant.
De jeugdinternational vertrok vorig seizoen praktisch als onbeschreven blad op huurbasis naar Excelsior. Een voetbaljaar lang bikkelen in de kelder van de Eredivisie heeft hem, ondanks de degradatie van de Rotterdamse club, goed gedaan. Luijckx, die in de jeugd van AZ vaak meedeed om de bovenste plekken, leerde ook de andere kant van het voetbalbestaan kennen.
"Bij Excelsior ben ik een completere speler geworden", legt hij uit. "Ik wil nu graag aan de trainer (Louis van Gaal, red.) laten zien dat ik bij AZ thuishoor. Hij heeft me niets voor niets teruggehaald. AZ wilde me absoluut niet nog een seizoen verhuren. Het is nu aan mij om het vertrouwen van de technische staf terug te betalen. Ik ga keihard vechten voor een basisplek."
Luijckx (22) durft zich, ondanks de hevige concurrentie bij de Alkmaarse voetbalclub, zelfs een deadline te stellen. "Ik wil mezelf voor de winterstop in de basiself spelen", zegt hij zonder blikken of blozen. "Ik weet maar al te goed dat ik het zelf zal moeten laten zien, maar ik heb er vertrouwen in."
Bij AZ moet de Castricummer zich richten op de positie van verdedigende middenvelder of op een plekje in het centrum van de defensie. "Waar de trainer me neerzet, maakt mij niet heel veel uit. Ik wil spelen, daar gaat het immers om. Dát is het enige dat ik belangrijk vind." Na het teleurstellende voetbaljaar dat AZ achter de rug heeft, wordt in Alkmaar vol goede moed uitgekeken naar het nieuwe seizoen dat op het punt van beginnen staat. De elfde plek van het afgelopen seizoen geldt slechts als doping voor de Alkmaarse selectie, merkt Luijckx.
"Iedereen is superscherp, er wordt keihard getraind. Alle spelers willen zich bewijzen en revancheren voor het verloren jaar." AZ opent de competitie zondagmiddag met een thuiswedstrijd tegen NAC.
Ik heb toen mijn hertentamen laten schieten en het jaar erop dat volledige vak weer moeten volgen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:16 schreef Gatalin het volgende:
Newcastle thuis moest ik toen verdomme net weer missen vanwege een tentamen de volgende morgen, maar ook tegen Fenerbahce was het fucking spannend. 3-3 in Turkije, maar al bij rust 2-0 achter. Feestende Turken in je vak, Amstel Lite... het leek een zware avond te worden. En toen uiteindelijk de 2-2 viel zo'n 5 minuten voor het einde, wat een energie ging er door het stadion! Iedereen bleef staan van de spanning, de extra tijd leek een eeuwigheid, maar toen het laatste fluitsignaal klonk... Heerlijk!
Maar goed, Heracles thuis in de beker is ook leuk. Toch?
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 17:17 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
![]()
Mijn opstelling:
Romero
Swerts - Donk - Moreno - Moisander
De Zeeuw - Schaars
Mendes - Martens - Pocognoli
El Hamdaoui
Maar zal wel niet gebeuren.Pocognoli is vorig jaar op linkshalf 10x vaker zijn man voorbij gekomen dan Poulsen, en is bovendien verdedigend sterker.
Oh verrek, Dembele hebben we ook nog.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 17:21 schreef Gatalin het volgende:
Mooie opstelling Stereo. Ik zou echter Donk eruit doen, Moisander centraal zetten, Poco back en Dembele op links.
Weten we dat ook weerquote:Even voorstellen: Marko Vejinović
ALKMAAR- In de voorbereiding op het seizoen 2008-2009 deed de naam Marko Vejinovic menig supporter de wenkbrauwen fronsen. AZ.nl stelt u voor aan deze ‘nieuwe aankoop’. Het gaat om Marko Matic (18). Sinds de B1 al speler van AZ.
Tot zijn achttiende verjaardag droeg Marko de achternaam van zijn moeder: Matic. Samen met zijn oudere broer besloot Marko na zijn achttiende verjaardag de naam van zijn vader te gaan dragen: Vejinovic. “Mijn vaders kant heeft verder geen kans op nageslacht, dus besloten mijn broer en ik de naam Vejinovic aan te nemen”, zegt de middenvelder.
Commentatoren
“Het zal voor het grote voetbalpubliek weinig uitmaken. Ik ben namelijk nog niet zo bekend. Maar de commentatoren op televisie zullen nu wel extra hun best moeten doen, mocht ik debuteren”, lacht Vejinovic.
Debuut
Marko Vejinovic maakte vorig seizoen al deel uit van de A-selectie van AZ. Tot een debuut kwam het tot dusver nog niet. Vejinovic: “Ik zal er alles aan doen om dit seizoen mijn debuut in AZ 1 te mogen maken. Ik werk er hard voor en moet blijven presteren. De trainer beslist uiteindelijk.”
Ook een lullige manier om de wereld te laten weten dat je pa impotent is.quote:
Nee man er zit een knoopie in zijn zaadleider...quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ook een lullige manier om de wereld te laten weten dat je pa impotent is.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 18:19 schreef Gatalin het volgende:
Ik ook, wat blunderde Didulica toen bij de 2-1...
En wat een manier om af te trappen in je nieuwe stadion, die lucht op het begin sprak al boekdelen..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |