Tuurlijk joh. Daar moeten we het echt van hebben, die paar boetes per jaar voor boten die te hard varen. Als we die inkomsten toch niet hadden, nou nou... dan konden we het land wel opdoeken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:34 schreef Wooldoor het volgende:
Nee het is gewoon een manier om het tekort in de schatkist op te vullen.
In zee varen geen boten?quote:En zwemmen doe je in het zwembad of in de zee maar niet ergens waar boten langsvaren.
Je moet eens weten hoeveel geld er jaarlijks aan verkeersboetes worden opgehaald en dan niet alleen per boot maar ook auto's en weet ik veel wat voor andere idiote boetes nog meer. Ze gaan ze steeds makkelijker geven.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:41 schreef k_man het volgende:
Tuurlijk joh. Daar moeten we het echt van hebben, die paar boetes per jaar voor boten die te hard varen. Als we die inkomsten toch niet hadden, nou nou... dan konden we het land wel opdoeken.
Ooit weleens een klein schip voor de kust van Scheveningen zien varen op de boot van de reddingsbrigade na ?quote:
In zee varen geen boten?
Je hebt gelijk hoor; eigenlijk moeten boten helemaal verboden worden op plekken waar mensen zwemmen.
Het eerste wat ik dacht is WOW!! Wat is TS nu genaaid!quote:
We hebben het niet over verkeersboets, maar over boetes voor boten. En jij weet dus hoeveel dat er zijn? Vertel eens?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:54 schreef Wooldoor het volgende:
Je moet eens weten hoeveel geld er jaarlijks aan verkeersboetes worden opgehaald en dan niet alleen per boot maar ook auto's en weet ik veel wat voor andere idiote boetes nog meer. Ze gaan ze steeds makkelijker geven.
Goh, hebben we tegenwoordig alleen nog zee voor de kust van Scheveningen?quote:Ooit weleens een klein schip voor de kust van Scheveningen zien varen op de boot van de reddingsbrigade na ?
Nee ik heb het wel over alle niet boeiende verkeersboetes, weet niet meer precies maar afgelopen jaar stond er een mooi artikel over op boetes.nlquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:12 schreef k_man het volgende:
[..]
We hebben het niet over verkeersboets, maar over boetes voor boten. En jij weet dus hoeveel dat er zijn? Vertel eens?
Als je ziet dat het een strand is waar ook andere watersporten worden beoefend dan weet je toch al dat je daar beter niet kan gaan zwemmen tenzij je echt zwakbegaafd ben. In de meeste gevallen zijn het afgescheiden gebieden.quote:Goh, hebben we tegenwoordig alleen nog zee voor de kust van Scheveningen?
Er zijn diverse stranden waar zowel gezwommen als gevaren wordt, evenals andere vormen van watersport.
Aha. Ik kreeg al het idee dat je niet helemaal weet hoe het zit. Fijn dat je dat nog even bevestigt. Wel zo eerlijk.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:22 schreef Wooldoor het volgende:
Nee ik heb het wel over alle niet boeiende verkeersboetes, weet niet meer precies maar afgelopen jaar stond er een mooi artikel over op boetes.nl
Die limiet is algemeen, daar is geen speciale situatie voor nodig. Heeft TS een vaarbewijs trouwens?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Lul niet. Misschien is het een plek waar ook gezwommen wordt, of met een kwetsbare oever. Er zal echt wel een reden voor die limiet zijn.
Van Belgiesche afkomst.. Het gaat hier om de zogenaamde drugsrunners!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:31 schreef hugecooll het volgende:
Als je nou niet wilt dat mensen die geblurde cijfers kunnen lezen, moet je het niet in hoge resolutie uploaden
Verder wel droogzie je ineens zo'n bootje met "duizelingwekkende snelheden" voorbij vliegen
Uiteraard, vaarbewijs aanwezig...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die limiet is algemeen, daar is geen speciale situatie voor nodig. Heeft TS een vaarbewijs trouwens?
Nee, wel inbeslagename van de boot bij de eerstvolgende overtredingquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:40 schreef SimtekF1 het volgende:
Das een flinke.
Moet je niet voorkomen? (moest ik wel met mijn boete van 800 euro)
En varen valt niet onder 'verkeer'? Het gaat om het grote geheel.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:12 schreef k_man het volgende:
[..]
We hebben het niet over verkeersboets, maar over boetes voor boten. En jij weet dus hoeveel dat er zijn? Vertel eens?
[..]
Goh, hebben we tegenwoordig alleen nog zee voor de kust van Scheveningen?
Er zijn diverse stranden waar zowel gezwommen als gevaren wordt, evenals andere vormen van watersport.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:49 schreef Fha het volgende:
[..]
Eerst stoer veel te hard gaan en dan gaan huilen
Ah, het is weer borreltijd. Proost!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:52 schreef Mikkie het volgende:
Het is toch achterlijk. Voor een inbraak of diefstal krijg je tegenwoordig soms zelfs alleen een waarschuwing of een boete van 200 euro ofzo, en dit kost 950 euro. Hopeloos vertieft kutland hier.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn parkeerboete van 60 euro en mijn flits in Duitsland wel in perspectief plaats nu
We gaan niet weer in die eindeloze discussie verzanden hè? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we het niet eens gaan worden namelijkquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Ah, het is weer borreltijd. Proost!
Volgens mij hebben wij in eerdere topics over bijvoorbeeld verkeersovertredingen e.d. het boetebeleid van de overheid al eens de revue laten passeren, inclusief allerhande onderbouwingen. Daar stonden we ook lijnrecht tegenover elkaar. Vandaar dat ik er nu ook geen energie in ga steken, net zo min als jij dusquote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:28 schreef k_man het volgende:
Welke discussie? Er is helemaal geen discussie. Je debiteert hier wat 'feiten' die elke basis missen. Borrelpraat. Wat moet daar nog over gediscussieerd worden? Je verwacht toch niet dat ik überhaupt serieus op die onzin in zou gaan?
eerst betalen, dan bezwaar maken (of tegelijk, als je ze maar betaalt)quote:Op woensdag 20 augustus 2008 01:34 schreef Hymen_Copter het volgende:
Ik heb ook nog boete's openstaan, de vraag is als je dat aanvecht aka in bezwaar gaat, moet je dan eerst betalen of bezwaar maken en afwachten?
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 04:14 schreef Vodkadruppel het volgende:
Spitter Spetter Spater, lekker in het water.
Ga maar vast naar huis. Ik kom 950 euro later.
Met de auto 85 km te hard kost ongeveer het zelfde + dagvaarding + inbeslagnamen rijbewijs.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:52 schreef Mikkie het volgende:
Het is toch achterlijk. Voor een inbraak of diefstal krijg je tegenwoordig soms zelfs alleen een waarschuwing of een boete van 200 euro ofzo, en dit kost 950 euro. Hopeloos vertieft kutland hier.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn parkeerboete van 60 euro en mijn flits in Duitsland wel in perspectief plaats nu
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:50 schreef k_man het volgende:
Misschien heb je een bericht dat de politie waarschuwde voor inbraken verkeerd begrepen...
Dat ligt aan de boete. Als het een Mulderfeit is (grote M rechts bovenin) dan staat de procedure achterop. Is het een transactievoorstel (grote T) dan staat niet betalen gelijk aan een gang naar de rechter (geen bezwaar mogelijk), is het een parkeerbon oid, dan valt het onder het belastingrecht en dan moet je inderdaad eerst betalen en daarna het traject in gaan. Maar: achter op je brief staat alles uitgelegdquote:Op woensdag 20 augustus 2008 01:34 schreef Hymen_Copter het volgende:
Ik heb ook nog boete's openstaan, de vraag is als je dat aanvecht aka in bezwaar gaat, moet je dan eerst betalen of bezwaar maken en afwachten?
Doe mij ook zo'n baan.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 03:51 schreef opgebaarde het volgende:
zonde kost je een dag werken
Kan wezen, maar verantwoordt dat het beleid? Die boetes met de auto gaan namelijk ook nergens over.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:27 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Met de auto 85 km te hard kost ongeveer het zelfde + dagvaarding + inbeslagnamen rijbewijs.
TS komt er eigenlijk te makkelijk mee weg!
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:02 schreef Hukkie het volgende:
Moet haast wel in de buurt van de Spanjaardsbrug geweest zijn, verder kun je volgens mij nergens met een motor langs de Zijl rijden en nauwkeurig meten.
900 euro voor een snelheidsovertreding van 85 (!!!) km per uur te hard vind ik zelfs nog veel te weinig. Zulke josti's mogen ze van mij gelijk financieel uitkleden voor de rest van hun leven.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:55 schreef Mikkie het volgende:
Kan wezen, maar verantwoordt dat het beleid? Die boetes met de auto gaan namelijk ook nergens over.
en 4, hoe heeft die wout jou in hemelsnaam kunnen traceren..? Had je nog zo een ouderweds nummerbord op de zijkant geverfd oid?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:54 schreef Mojo-Jojo het volgende:
Leuk voor je![]()
Er zijn echter 3 dingen die ik me afvraag;
1. Waarom nemen ze je niet gelijk je vaarbewijs af of heb je dat niet nodig voor een klein bootje?
2. Hoe kan een motoragent nu de snelheid vanaf de kade meten? Op het oog gaat mss met auto's enzo omdat daar op getraind wordt maar niet op het visueel schatten van snelheid van watervoertuigen.
3. In wat voor boot of voertuig vaarde je in godsnaam?
Als zijnde "Snel schip" volgens het BPR, ben je verplicht om het registratienummer in contrasterende kleuren op beide zijkanten van het schip aan te brengen. En ik dacht ook nog in een bepaalde grootte.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:14 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
en 4, hoe heeft die wout jou in hemelsnaam kunnen traceren..? Had je nog zo een ouderweds nummerbord op de zijkant geverfd oid?
Op mijn oude bootje (waarvan de motor door een of andere illegaal gejat is) zat er een registratiesticker op de bovenkant van de motor. die kan je vanaf de zijkant van het water NOOIT lezen.
dus TS, leg uit..
ps, vind het wel lullig voor je
1. Vaarbewijs inbeslag nemen is bij wet nog niet mogelijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:54 schreef Mojo-Jojo het volgende:
Leuk voor je![]()
Er zijn echter 3 dingen die ik me afvraag;
1. Waarom nemen ze je niet gelijk je vaarbewijs af of heb je dat niet nodig voor een klein bootje?
2. Hoe kan een motoragent nu de snelheid vanaf de kade meten? Op het oog gaat mss met auto's enzo omdat daar op getraind wordt maar niet op het visueel schatten van snelheid van watervoertuigen.
3. In wat voor boot of voertuig vaarde je in godsnaam?
4. Nou, die motoragent kwam op mij afrijden en zette zijn sirene aan. Dus ik denk mwah gas bij geven en je bent weg. Maar, die boy keerde om en achterhaalde mij in no-time. Ik vloog 'slim' links een haven in (ik wist niet dat het daar doodliep, dacht dat er een doorgang was). Uiteindelijk stond de motor agent aan de overkant met sirene aan 20 minuten lang te kijken of ik de haven nog uit kwam. Maar dat wilde ik niet doen, vanaf daar kun je namelijk maar 2 richtingen op en dan word je sowieso klemgevaren door een politieboot.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:14 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
en 4, hoe heeft die wout jou in hemelsnaam kunnen traceren..? Had je nog zo een ouderweds nummerbord op de zijkant geverfd oid?
Op mijn oude bootje (waarvan de motor door een of andere illegaal gejat is) zat er een registratiesticker op de bovenkant van de motor. die kan je vanaf de zijkant van het water NOOIT lezen.
dus TS, leg uit..
ps, vind het wel lullig voor je
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |