Tja, als je gewoon graag praatjes maakt en mensen niet met jou is dat vervelend. Ik vind het ook vervelend voor je hoor, maar ik weet verder niet zo goed wat je eraan moet doen. Ik heb nooit zonder een grote vriendengroep gezeten (behalve de eerste weken in een nieuwe klas, waarin die zich ontwikkelt) dus weet ook niet zo goed hoe je er nou mee om moet gaan. Ik ben gezegend met de genen van twee extreem charismatische en sociale ouders, dus het is bij mij een soort natuur.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:21 schreef Fersure het volgende:
[..]
Nee, ik wil niet iemand zijn die er per sé bij wil horen. Ik maak gewoon een praatje omdat ik het leuk vind. Het is alsof er een heel nieuwe wereld voor me open is gegaan, omdat ik alle sociaalvaardigheden in het verleden nooit kende. Ik vind het leuk om contact te hebben met mensen. Ik wil met iedereen in de klas contact hebben (op kamp praatten de modetutjes ook tegen me en ze deden normaal tegen me) maar toen ze me negeerden dacht ik ook "laat maar". Hoezo werd jij op handen en voeten gedragen? Omdat je "excentriek" was?
Ik zocht contact bij de "normale" mensen en die deden al vaag. Tenzij ik een vast vriendengroepje heb, durf ik wel openlijk overal schijt aan te hebben. Maar nu niet. Dan wordt me al helemaal de kans ontnomen om normale vrienden te maken.
misschien ben jij gewoon een eikel.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 01:34 schreef Biels het volgende:
Misschien ben je wel lelijk en/of dik.
PIquote:Op woensdag 20 augustus 2008 07:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
misschien ben jij gewoon een eikel.
Ja, het was voor iedereen. Kamp om Italiaans te leren. Ik had het zelf uitgekozen, mijn psycholoog raadde alleen de organisatie aan. Het meisje dat nu op een andere school zit, zei dat deze school (waar ik nu op zit) alto's niet moeten. Ik kleed me niet heel erg alto; ik draag een vest van Overzeas en ik heb vaak een riem met studs erop maar voor de rest ben ik best neutraal. Ik kan me natuurlijk ook als een breezah gaan kleden, maar dat is niet mijn "stijl" en dan zal ik me nog ongemakkelijker voelen. En vandaag kwam ik steeds laat binnen bij de les, waardoor ik alleen moest zitten. Er werd toen een plattegrond gemaakt, dus zit ik bij die lessen voor de rest van het jaar alleenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:11 schreef pietkanarie het volgende:
Nog even aankijken, denk ik. Probeer je sociale instelling een beetje vast te houden, ookal reageerden je klasgenoten er niet positief op. Ik vind jouw insteek (af en toe een gesprekje aanknopen met iemand) een stuk beter dan die van je (o zo gezellig, als ik ze even in mag schatten) klasgenoten. Maar ja, je kent ze natuurlijk pas een dag en dit was een momentopname. Wie weet zitten er heel leuke types tussen die vandaag net hun dag niet hadden.
Houd in gedachte dat het op kamp in Italië ook goed ging, leuke contacten zijn dus best mogelijk maar dan moet het wel van beide kanten komen. Wat was het eigenlijk voor zomerkamp? Het kamp was aangeraden door je psycholoog, dus vandaar dat ik het me af vraag. Was het kamp voor iedereen bedoeld of waren alle deelnemers er op advies van een psycholoog?
(nu ik nog wat verder lees in dit topic... volgens mij was het zomerkamp voor iedereen bedoeld?)
hoe kan dat dan ?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:23 schreef Fersure het volgende:
[..] En vandaag kwam ik steeds laat binnen bij de les, waardoor ik alleen moest zitten. Er werd toen een plattegrond gemaakt,
je kan er natuurlijk ook voor kiezen iets sterkers als zelfvertrouwen aan te leren.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:23 schreef Fersure het volgende:
[..]
Ja, het was voor iedereen. Kamp om Italiaans te leren. Ik had het zelf uitgekozen, mijn psycholoog raadde alleen de organisatie aan. Het meisje dat nu op een andere school zit, zei dat deze school (waar ik nu op zit) alto's niet moeten. Ik kleed me niet heel erg alto; ik draag een vest van Overzeas en ik heb vaak een riem met studs erop maar voor de rest ben ik best neutraal. Ik kan me natuurlijk ook als een breezah gaan kleden, maar dat is niet mijn "stijl" en dan zal ik me nog ongemakkelijker voelen. En vandaag kwam ik steeds laat binnen bij de les, waardoor ik alleen moest zitten. Er werd toen een plattegrond gemaakt, dus zit ik bij die lessen voor de rest van het jaar alleen![]()
Ik voelde me vandaag ook een beetje beroerd en ik merk ook meteen dat ik nu niet meer zo rechtop loop, zoals gisterochtend bijvoorbeeld. Ik ben bang dat mijn zelfvertrouwen van de vakantie langzaam wegzakt.
Dat is niet mijn mentaliteit, dat is mijn advies.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:31 schreef William.Tecumseh.Sherman het volgende:
[..]
Gast, wat een enorme quittersmentaliteitZo kom je dr wel hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |