abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60956937
Ik was in de vakantie voor 2 weken in Italië op een kamp en ik had toen zoveel lol. Ik heb me al heel lang niet zo gevoeld, want ik was vorig schooljaar erg somber en ik ging uiteindelijk naar een psychologe. Ze zei dat ik waarschijnlijk een depressie heb gehad. Ik was altijd heel stil en ik had niet zoveel vrienden. Ze raadde me dit kamp aan en zei dat het me zal helpen op sociaal gebied. In de vakantie kroop ik voor het eerst sinds tijden weer uit mijn schulp en ik kreeg weer zelfvertrouwen. Ik had zin in het nieuwe schooljaar, want ik zit in een nieuwe klas en ik krijg ook clusters, dus leer ik veel mensen kennen. Ik zit met haast niemand uit mijn vorige klas, wat ik wel een opluchting vind. Ze waren niet heel gemeen, maar ze negeerden me wel altijd áls ik eens überhaupt mijn mond opentrok. Daardoor werd ik nog onzekerder. Nu nog kijken ze raar tegen me aan omdat me nog steeds zien als dat meisje dat altijd stilletjes in een hoekje zat, ookal ben ik veranderd. Ik zit net in de 4e klas en vandaag was de eerste schooldag. Het was een soort kennismakingsdag en we deden allemaal spelletjes (ja, het was heel kinderachtig).

Ik wilde gewoon met mensen praten, maar ze waren arrogant. Als ik iets zei of vroeg, dan kreeg ik een ja/nee/oh antwoord en dan is er een stilte. Dat vind ik zo stom, als mensen geen moeite doen door iets terug te zeggen. Alsof ze geen gesprek willen. Ik ben niet lelijik, dik of dergelijke. Ik wil gewoon vrienden maken en een normaal gesprek kunnen voeren met mensen. Op zomerkamp was iedereen heel open, maar hier op school niet. Ik wil niet weer dichtklappen, nu ik geen schild meer om me heen heb. Vandaag praatten alle 'populaire' mensen met elkaar en ik werd keihard genegeerd. Ik haat dat, als mensen je anders behandelen. Ik ken een meisje die de laatste 2 jaar bij hun in de klas zat en dat haatte. Nu zit ze op een andere school door haar cijfers, maar ze vindt het nu veel leuker dan op deze school.

Ik voel me best eenzaam en ik wil best huilen. Ik wil gewoon een leuk schooljaar, want vorig jaar was echt een zwart gat. Ik hoef niet meteen 8 hartsvriendinnen, maar mensen waarmee je kunt praten en lol hebben, dat wil ik wel. Het is niet heel moeilijk om vrienden te maken, maar deze mensen willen je gewoon geen kans geven. Ik ben heel erg bang dat ik weer mijn schulp in zou kruipen, want ik vind het nog steeds eng om mensen aan te spreken. Wat moet ik doen?
pi_60957420
Het was de eerste schooldag. Geeft de hoop nog niet op en wacht even de eerste paar dagen af.
Hoe groot is je klas trouwens, want het lijkt me onvoorstelbaar dat er in een klas van pak en beet 30 mensen, niemand ook maar enigzins intresse zou tonen als je ze aan zou spreken.
Mocht het werkelijk te erg zijn en de klas een grote arrogante rotklas is, kan je altijd gewoon naar de coordinator stappen om van klas te wisselen. Er moeten sowieso toch wel mensen van jouw leeftijd zitten op die school waar je mee omgaat. Zo ja, probeer bij hen in de klas te komen.
'The first casualty of war is innocence'
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:53:11 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60957445
Vriendschappen op de middelbare school hebben de diepgang van een bord yoghurt.
Op een sportvereniging, of als je gaat studeren, kom je veel meer gelijkgestemden/gedeelde interesses tegen.

Als je genegeerd wordt is dat natuurlijk vervelend, en als je dat duidelijk laat merken wordt je nog meer genegeerd. Uiteindelijk kan je altijd nog omgaan worden met mede-genegeerden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_60957455
Een grotere bek hebben?
pi_60957470
mischien een curcus: " hoe kom ik voor mezelf op" ?
No Guts, No Glory
pi_60957489
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:53 schreef Hyperdude het volgende:
Op een sportvereninging, of als je gaat studeren, kom je veel meer gelijkgestemden/gedeelde interesses tegen.

Als je genegeerd wordt is dat natuurlijk vervelend, en als je dat duidelijk laat merken wordt je nog meer genegeerd. Uiteindelijk kan je altijd nog omgaan worden met mede-genegeerden.
Vriendschappen op de middelbare school hebben wellicht geen diepgang, maar wat als je moet samenwerken bij een project of iets dergelijks?
Het scheeld verschrikkelijk veel als je goed kan opschieten met de andere persoon. Dus wellicht zijn ze niet biljven, maar ze kunnen erg handig zijn voor je opleiding zelf.
'The first casualty of war is innocence'
pi_60957561
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:53 schreef nuget het volgende:
mischien een curcus: " hoe kom ik voor mezelf op" ?
Assertiviteitstraining noemen we dat
pi_60957575
Het klinkt misschien raar, maar dit ligt echt niet aan jou. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je tot de ontdekking zult komen dat het gewoon jouw mensen niet zijn, zoals je wel gemerkt hebt op het zomerkamp waar je wel een leuke tijd gehad hebt. Zeker op de middelbare school heb je helaas veel clustervorming.

Een schrale troost, vaak komt er van de "populaire" types op de middelbare school later helemaal niets terecht... Laatst had ik een reunie van mn middelbare school en terwijl ik in de tijd dat ik daar weg ben uit mn schild gekropen ben en ben gaan studeren en op mezelf ben gaan wonen zijn de meeste "populaire" types nog precies hetzelfde als ze toen waren en wonen nog steeds bij papa en mama...

Probeer niet te hard ergens bij te horen waar je niet bij hoort, niet volgens anderen maar volgens jezelf.
pi_60957602
Je hebt een stempel gekregen, daar kom je niet zo snel meer vanaf.
Hoe dan ook, blijf altijd jezelf. Verval niet in het gedrag dan voorheen... Er zullen echt mensen zijn die je na een tijdje wel zullen accepteren.
pi_60957618
Nou als je van oudere mannen houd dan en wil chatten dan...

Nee ok ik zal serieus reageren.

Ik weet nog maar al te goed hoe vreselijk mijn schooldagen waren (na genoeg hetzelfde als in jou geval behalve dat ik depressief bleef en 0 hulp had)
Ik raad je ten sterkste aan vooral niet op te geven en vooral jezelf te blijven.
Er is altijd wel 1 iemand waarmee je uiteindelijk klikt in een klas.

Vergeet ook vooral niet dat op de middelbare school het immers pubers zijn.
De mentaliteit van pubers is toch wel anders als die van volwassenen.
M'n punt daarmee is eigenlijk dat na je school als je verder gaat in een andere opleiding je veel leukere mensen zult tegenkomen..de kans is een stuk groter in ieder geval.
En de kans dat je die arrogante lijers tegenkomt een stuk kleiner.
Houd dat in je achterhoofd voor de momenten dat je je echt kut voelt.

Ook wat vamps zegt is helemaal zo gek nog niet.
Je kan (neem ik aan) van klas wisselen.. kijk het nog 1 of 2 weken aan maar klikt het niet met de rest dan hou je de eer aan jezelf en wissel gewoon.
Lijkt me beter dan een jaar lang rot voelen.
pi_60957703
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:53 schreef Hyperdude het volgende:
Op een sportvereniging, of als je gaat studeren, kom je veel meer gelijkgestemden/gedeelde interesses tegen.

Het spijt me om je tegen te moeten spreken, maar ik heb mn beste vrienden ontmoet op de middelbare school. Ik zie trouwens niet in waarom je op de universiteit wel kwaliteitsvrienden zou ontmoeten en op de middelbare school niet...
pi_60957744
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:57 schreef fm07 het volgende:
Assertiviteitstraining noemen we dat
Je haalt me de woorden uit mijn mond

Maar, TS, ik kan mij best voorstellen dat je het op deze manier niet fijn vind.
Misschien moet je eens naar wat "gelijkgestemden" zoeken buiten je eigen klas? Ik had vroeger vrienden die in allerlei verschillende klassen zaten (meestal wel zelfde leerjaar), dus iedere pauze was weer dikke lol
Kijk, dat het dan wat minder leuk is tijdens de les maakt dan niet zoveel meer uit Dan moet je toch opletten

Een ander idee is om eens een vertrouwenspersoon bij jou op school aan te spreken. Wie weet heeft hij/zij nog wel wat nuttige tips of kunnen ze je op de een of andere manier helpen
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:04:24 #13
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60957759
Wacht gewoon eens de eerste paar weken af..
verder moet je je niet zoveel aantrekken van de "populaire" mensen.
Als ze je negeren is dat niet leuk. laat zien dat je jezelf bent en je daar niet druk over maakt!
vriendschap moet toch groeien en mensen zijn op vakantie meer open dan op school.

maak je er niet druk om! komt vanzelf goed!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_60957800
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:57 schreef Mr.Adams het volgende:
Het klinkt misschien raar, maar dit ligt echt niet aan jou. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je tot de ontdekking zult komen dat het gewoon jouw mensen niet zijn, zoals je wel gemerkt hebt op het zomerkamp waar je wel een leuke tijd gehad hebt. Zeker op de middelbare school heb je helaas veel clustervorming.

Een schrale troost, vaak komt er van de "populaire" types op de middelbare school later helemaal niets terecht... Laatst had ik een reunie van mn middelbare school en terwijl ik in de tijd dat ik daar weg ben uit mn schild gekropen ben en ben gaan studeren en op mezelf ben gaan wonen zijn de meeste "populaire" types nog precies hetzelfde als ze toen waren en wonen nog steeds bij papa en mama...

Probeer niet te hard ergens bij te horen waar je niet bij hoort, niet volgens anderen maar volgens jezelf.
Zoiets dus!

En aan je OP te lezen ben je ook niet bepaald ondergemiddeld intelligent, dus laat je niet gek maken hoor TS, ook al tref je het niet met die kudde medescholieren om je heen. Je klinkt als een aardig en intelligent mens, hou je roer recht en je komt er uiteindelijk wel,ook al is zo'n jaar op school natuurlijk weer best zwaar als de groep je niet ligt.
twee violen en een trommel en een fluit
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:11:22 #15
217573 Casper-Blaauwaarsch
Zo nu eerst een pascalletje :)
pi_60957919
idd, blijf gewoon jezelf en je zult merken dat je al snel mensen om je heen krijgt, en hier (al dan niet langzamerhand) een band mee opbouwt.

de rest....screw the rest....... zolang jij je maar prettig voelt

trouwens, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, en een eerste schooldag al helemaal niet
s'Gravenhage.............. ligt dat niet bij Den Haag ?
pi_60957945
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:36 schreef Fersure het volgende:
Ik ben niet lelijik, dik of dergelijke.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:16:37 #17
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60958049
Ach, je hebt je fokvriendjes toch?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_60958150
Andere school proberen? Soms moet je vechten om je positie te veroveren, maar sommige gevechten kun je beter laten liggen en doorlopen.

Clustervorming/groepsgedrag/meeloperij gebeurt altijd wel, ongeacht de leeftijd. Je zult altijd leiders en volgers hebben en de zwakken verschuilen zich dus achter de groep. Gewoon jezelf blijven dus.

Mijn advies: nog een week of twee aankijken hoe de situatie zich ontwikkelt en anders naar een andere school. Bespreek de situatie anders ook eens met je ouders, broers/zussen of vrienden/vriendinnen thuis.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:23:01 #19
225158 Fersure
Blümchensex
pi_60958201
En omdat ik begin vorig een beetje verlegen was, maakten mensen eerder een praatje met mijn vriendin dan met mij. Daardoor werd ik onzeker en ik stopte mezelf steeds weg. Uiteindelijk zei ik niks meer en ik was echt despressief. "Waarom ziet niemand hoe leuk ik ben?" Een tijdje dacht ik ook dat ik niet leuk was. Maar in Italië maakte ik vrienden en die konden mij wel waarderen. Ik was toen zo gelukkig, omdat ik weer wist wie ik was. Ze vonden me lief en dat ik grappig was. Ik flapte gewoon alles eruit en dat was alleen maar goed (niet altijd natuurlijk )

Vandaag was mijn vriendin aan het praten met mensen en ik werd nerveus en maakte me steeds zorgen. "Straks vinden ze alleen haar leuk en mij niet!" Ik probeerde dan steeds zelf een praatje met mensen te maken en niet met haar achter me aan, omdat ze anders uiteindelijk alleen met haar praten (dat was zovaak gebeurd)
pi_60958209
Het roken heeft ook niet geholpen?

Sorry, flauw.

Blijf gewoon aardig en blijf gewoon tegen ze praten. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen in zo'n eerste week helemaal uitgelaten is, omdat ze weer naar school mogen.
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:25:21 #21
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60958272
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:23 schreef Fersure het volgende:
En omdat ik begin vorig een beetje verlegen was, maakten mensen eerder een praatje met mijn vriendin dan met mij. Daardoor werd ik onzeker en ik stopte mezelf steeds weg. Uiteindelijk zei ik niks meer en ik was echt despressief. "Waarom ziet niemand hoe leuk ik ben?" Een tijdje dacht ik ook dat ik niet leuk was. Maar in Italië maakte ik vrienden en die konden mij wel waarderen. Ik was toen zo gelukkig, omdat ik weer wist wie ik was. Ze vonden me lief en dat ik grappig was. Ik flapte gewoon alles eruit en dat was alleen maar goed (niet altijd natuurlijk )

Vandaag was mijn vriendin aan het praten met mensen en ik werd nerveus en maakte me steeds zorgen. "Straks vinden ze alleen haar leuk en mij niet!" Ik probeerde dan steeds zelf een praatje met mensen te maken en niet met haar achter me aan, omdat ze anders uiteindelijk alleen met haar praten (dat was zovaak gebeurd)
waarom kunnen mensen jullie allebei niet leuk vinden?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_60958348
Hoe oud ben je? Dit maakt ook wel beetje uit in het gedrag van je oh zo sociale medeleerlingen...
pi_60958357
Waar de meesten hier meteen aan voorbij fietsen is dat er wel een diagnose van een arts is waarin bevestigd wordt dat TS depressief is.
Natuurlijk is de pubertijd geen makkelijke periode , echter het kan ook zijn dat TS juist door zijn depressie zichzelf heeft gedistantieerd van zijn klasgenoten.
Misschien is het een optie om in overleg met je pysch eens een lichte anti-depressiva te gaan proberen?
Daarnaast is sporten ook een goed idee , dit maakt bepaalde stofjes los waardoor je je beter gaat voelen en
daarnaast is er het sociale aspect waardoor je waarschijnlijk ook weer nieuwe mensen zal ontmoeten.

Wat ik wel in je verhaal bespeur is een een lichte vorm van jaloezie en zelfmedelijden.
Probeer hier niet aan toe te geven en zoek gewoon dingen buiten school om waar je naar toe kunt leven.
Ook kan ik me niet voorstellen dat er in je hele klas zuiver en alleen populaire mensen zitten dus er zijn heus wel mensen die ook door het "populaire" groepje genegeerd worden misschien kun je bij hun aansluiting vinden door bijvoorbeeld in een pauze eens bij ze te gaan zitten?

Die populaire mensen had ik (15 jaar geleden) ook in mijn klas en hoorde hier ook niet bij , echter heeft het mij nooit belemmerd om het naar mijn zin te hebben.
Doe gewoon je ding en probeer te genieten , als je straks aan het werk bent zul je wel terugdenken aan hoe "slecht" je het wel niet had op school!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:30:08 #24
225158 Fersure
Blümchensex
pi_60958401
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:23 schreef alors het volgende:
Het roken heeft ook niet geholpen?

Sorry, flauw.

Blijf gewoon aardig en blijf gewoon tegen ze praten. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen in zo'n eerste week helemaal uitgelaten is, omdat ze weer naar school mogen.
Nu je het zegt. Ik heb nog niet op school gerookt. Ik zal het eens proberen.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

waarom kunnen mensen jullie allebei niet leuk vinden?
Ze praten dan alleen met haar en ik kreeg helemaal geen kans. En bij elk woord dat ze wisselden, leken ze steeds dichter bij elkaar te komen terwijl ik steeds verder weg zonk.
pi_60958430
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:20 schreef TimMer1981 het volgende:
Andere school proberen? Soms moet je vechten om je positie te veroveren, maar sommige gevechten kun je beter laten liggen en doorlopen.

Clustervorming/groepsgedrag/meeloperij gebeurt altijd wel, ongeacht de leeftijd. Je zult altijd leiders en volgers hebben en de zwakken verschuilen zich dus achter de groep. Gewoon jezelf blijven dus.

Mijn advies: nog een week of twee aankijken hoe de situatie zich ontwikkelt en anders naar een andere school. Bespreek de situatie anders ook eens met je ouders, broers/zussen of vrienden/vriendinnen thuis.
Gast, wat een enorme quittersmentaliteit Zo kom je dr wel hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')