Vriendschappen op de middelbare school hebben wellicht geen diepgang, maar wat als je moet samenwerken bij een project of iets dergelijks?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:53 schreef Hyperdude het volgende:
Vriendschappen op de middelbare school hebben de diepgang van een bord yoghurt.
Op een sportvereninging, of als je gaat studeren, kom je veel meer gelijkgestemden/gedeelde interesses tegen.
Als je genegeerd wordt is dat natuurlijk vervelend, en als je dat duidelijk laat merken wordt je nog meer genegeerd.Uiteindelijk kan je altijd nog omgaan worden met mede-genegeerden.
Assertiviteitstraining noemen we datquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:53 schreef nuget het volgende:
mischien een curcus: " hoe kom ik voor mezelf op" ?
Het spijt me om je tegen te moeten spreken, maar ik heb mn beste vrienden ontmoet op de middelbare school. Ik zie trouwens niet in waarom je op de universiteit wel kwaliteitsvrienden zou ontmoeten en op de middelbare school niet...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:53 schreef Hyperdude het volgende:
Vriendschappen op de middelbare school hebben de diepgang van een bord yoghurt.
Op een sportvereniging, of als je gaat studeren, kom je veel meer gelijkgestemden/gedeelde interesses tegen.
Als je genegeerd wordt is dat natuurlijk vervelend, en als je dat duidelijk laat merken wordt je nog meer genegeerd.Uiteindelijk kan je altijd nog omgaan worden met mede-genegeerden.
Je haalt me de woorden uit mijn mondquote:
Zoiets dus!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:57 schreef Mr.Adams het volgende:
Het klinkt misschien raar, maar dit ligt echt niet aan jou. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je tot de ontdekking zult komen dat het gewoon jouw mensen niet zijn, zoals je wel gemerkt hebt op het zomerkamp waar je wel een leuke tijd gehad hebt. Zeker op de middelbare school heb je helaas veel clustervorming.
Een schrale troost, vaak komt er van de "populaire" types op de middelbare school later helemaal niets terecht... Laatst had ik een reunie van mn middelbare school en terwijl ik in de tijd dat ik daar weg ben uit mn schild gekropen ben en ben gaan studeren en op mezelf ben gaan wonen zijn de meeste "populaire" types nog precies hetzelfde als ze toen waren en wonen nog steeds bij papa en mama...
Probeer niet te hard ergens bij te horen waar je niet bij hoort, niet volgens anderen maar volgens jezelf.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:36 schreef Fersure het volgende:
Ik ben niet lelijik, dik of dergelijke.
waarom kunnen mensen jullie allebei niet leuk vinden?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:23 schreef Fersure het volgende:
En omdat ik begin vorig een beetje verlegen was, maakten mensen eerder een praatje met mijn vriendin dan met mij. Daardoor werd ik onzeker en ik stopte mezelf steeds weg. Uiteindelijk zei ik niks meer en ik was echt despressief. "Waarom ziet niemand hoe leuk ik ben?" Een tijdje dacht ik ook dat ik niet leuk was. Maar in Italië maakte ik vrienden en die konden mij wel waarderen. Ik was toen zo gelukkig, omdat ik weer wist wie ik was. Ze vonden me lief en dat ik grappig was. Ik flapte gewoon alles eruit en dat was alleen maar goed (niet altijd natuurlijk)
Vandaag was mijn vriendin aan het praten met mensen en ik werd nerveus en maakte me steeds zorgen. "Straks vinden ze alleen haar leuk en mij niet!" Ik probeerde dan steeds zelf een praatje met mensen te maken en niet met haar achter me aan, omdat ze anders uiteindelijk alleen met haar praten (dat was zovaak gebeurd)
Nu je het zegt. Ik heb nog niet op school gerookt. Ik zal het eens proberen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:23 schreef alors het volgende:
Het roken heeft ook niet geholpen?
Sorry, flauw.
Blijf gewoon aardig en blijf gewoon tegen ze praten. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen in zo'n eerste week helemaal uitgelaten is, omdat ze weer naar school mogen.
Ze praten dan alleen met haar en ik kreeg helemaal geen kans. En bij elk woord dat ze wisselden, leken ze steeds dichter bij elkaar te komen terwijl ik steeds verder weg zonk.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
waarom kunnen mensen jullie allebei niet leuk vinden?
Gast, wat een enorme quittersmentaliteitquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:20 schreef TimMer1981 het volgende:
Andere school proberen? Soms moet je vechten om je positie te veroveren, maar sommige gevechten kun je beter laten liggen en doorlopen.
Clustervorming/groepsgedrag/meeloperij gebeurt altijd wel, ongeacht de leeftijd. Je zult altijd leiders en volgers hebben en de zwakken verschuilen zich dus achter de groep. Gewoon jezelf blijven dus.
Mijn advies: nog een week of twee aankijken hoe de situatie zich ontwikkelt en anders naar een andere school. Bespreek de situatie anders ook eens met je ouders, broers/zussen of vrienden/vriendinnen thuis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |