Volgens mij in Korea.quote:
Zoiets?quote:
leze moeilijk??? 2tackt dus geen oliequote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:46 schreef garfield_rules het volgende:
wat doet het?
enneu hoeveel olie gaat erin?
lezen is moeilijk ja, heb begripquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:00 schreef T42 het volgende:
[..]
leze moeilijk??? 2tackt dus geen olie
Zal wel meevallen denk ik. Als je dit ding zo ziet lijkt de de brandstofopslag geen probleem.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:58 schreef unlisted_user het volgende:
Volgens mij heb je je eigen tanker nodig om hiermee te kunnen varen... Een tocht van Amsterdam naar Singapore duurt volgens mij 6 weken. Dat is 6x7x24x6283 liter = 6333264 liter per tocht, oftewel 6.333 kuub olie...
Indrukwekkend apparaatje...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:05 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Zal wel meevallen denk ik. Als je dit ding zo ziet lijkt de de brandstofopslag geen probleem.
[ afbeelding ]
Volgens mij kunnen die scheepsdiesels een deel van de cilinders uitzetten zodat ze zuiniger varen als ze eenmaal op snelheid zijn...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:58 schreef unlisted_user het volgende:
Volgens mij heb je je eigen tanker nodig om hiermee te kunnen varen... Een tocht van Amsterdam naar Singapore duurt volgens mij 6 weken. Dat is 6x7x24x6283 liter = 6333264 liter per tocht, oftewel 6.333 kuub olie...
Zulke zuigertjes mogen ook wel met 1820 liter per cylinderquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:13 schreef Juup© het volgende:
Paar zuigertjes
[ afbeelding ]
Wat zou ik dat eens graag in het echt bekijken
De emma mearsk (en de andere 6 zusterschepen) heb ik in het echt gezien, echt zwaar gestoorde dingen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:41 schreef mighty_myte het volgende:
Alle getunde auto's vallen opeens in het niet als je dit bekijkt.
[ afbeelding ]
De Wärtsilä-Sulzer RTA96-C
De naam alleen al klinkt geweldig
25480 liter (je leest het goed) 14 cilinder 2takt turbo diesel.
108920 PK bij 102 toeren per minuut.
Het koppel is al helemaal debiel met 7.750.678 Nm!![]()
Het plaatje is trouwens van een 12 cilinder, die is wat minder dan de 14 cil, maar nog altijd de moeite.
In de meest efficiente stand verbruikt 'De Grote 14' 6283 liter zware stookolie per uur...![]()
Wat cool is, is dat hij eigenlijk erg zuinig is met een rendement van ca 50%. Tegenover een gemiddelde auto die iets van 25% haalt is dat geweldig!
Een containership dat dit ding gebruikt is de Emma Mærsk.
meer info: http://www.pv-otten.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=35&Itemid=1
Hij slurpt zijn eigen uitlaatgassen weer op om nog een keer te gebruiken als lucht.quote:
Dit is van een 10 cilinder volgens mij.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:12 schreef Juup© het volgende:
Even een krukas(je) van de RTA96-C
[ afbeelding ]
Een ouwe maat van me werkt aan zulke dingen op schepen. Ik zal hem wel eens om wat leuke info vragen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:15 schreef unlisted_user het volgende:
Ik heb ooit iemand horen vertellen dat ze bij dit soort motoren het onderhoud aan de kleppen en zo kunnen doen terwijl de motor draait... Geen idee of dat zo is, maar omdat de V-max zo laag ligt en alles zo rustig draait zouden ze het stellen van de kleppen al werkend kunnen uitvoeren.
En zeker als het klopt wat duvel zegt - als er cilinders uitgeschakeld kunnen worden - dan zou het best nog wel eens waar kunnen zijn...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |