abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60946244
Zit me echt af te vragen hoe vrouwen hierover denken.

Na jaren lange relaties hoor je wel eens dat de partner (meestal de vrouw omdat die kinderen moet krijgen ect) vind dat het toekomst perspectief van carriere, geld, ambitie met de man ongelijk loopt.

Maar is dit echt zo belangrijk voor de dames? (of voor de heren als de rollen omgedraaid zijn)?

Misschien zijn er plannen voor kids, en een bepaalde levensstijl die je samen heb opgebouwd, maar hoe komt het eigenlijk dat er dan op een gegeven moment geen heil meer in gezien word en men het geluk zoekt bij een ander?
Vaak moet de man in dit geval meer gaan verdienen om alles waar te maken omdat de vrouw 9 maanden rustig aan moet doen zeg maar, maar dit leverd toch stres met zich mee enzo, maar kan me voorstellen dat dit wel een goede motivatie is, en daar zijn per slot die 9 maanden ook nog voor

Maar als je nou geen studie motivatie heb, en dus geen cariëre jager ben en van het leven wil genieten, er geen kids aankomen voor de komende jaren en je rond kan komen en kan sparen van je huidige salaris waarom zou je partner dan niet tevreden zijn?

Moet er dan altijd meer zijn

Ja ik heb iets soortgelijks mee gemaakt, maar ben wel nieuwschierig hoe de medefokkers dit ervaren.
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_60946435
Een vrouw hoeft over het algemeen geen 9 maanden rustig aan te doen, dat wil zeggen: ze kan gewoon werken tot 34/36 weken en krijgt tijdens het zwangerschapsverlof gewoon salaris. Dus dat is echt een non-argument.

Verder denk ik dat iedereen er anders in staat. Sommigen willen altijd meer, en sommigen willen ook dat anderen dat voor hun verzorgen. Is geen vrouwending, volgens mij, zijn ook genoeg mannen voor wie het nooit genoeg is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_60946813
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:56 schreef miss_sly het volgende:
[knip]Zijn ook genoeg mannen voor wie het nooit genoeg is.
Dat zou ik niet weten Miss_sly maar bedankt voor je reactie!
Best wel maf dat sommige mensen nooit genoeg hebben eigenlijk.. maar zo denk ik erover.
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:13:35 #4
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_60946898
sommige vrouwen zitten de hele dag thuis zich met de kinderen te vervelen. en hebben dus 0 persoonlijke ontwikkeling en 0 uitdaging.
en dan kunnen ze jaloers worden.

Ikzelf ben er nog niet zo mee bezig (maar heb mijn studie niet afgerond, dus loop nu al achter ). Maar ik denk dat als ik echt op het punt sta kinderen te nemen, daar goede afspraken over gemaakt moeten worden.
Beide parttime werken bijvoorbeeld. Ik hoef niet echt carriere te maken, maar zou toch wel minstens 1 dag in de week willen werken, al is het maar voor de afwisseling.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:33:28 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60947506
Om de zoveel jaar zijn je verlangens anders. Als puber wil je neuken en vrij zijn, 10 jaar later wil je geld, mooi wonen en op vakantie, weer 10 jaar later wil je kinderen, 20 jaar later wil je in een stil dorpje wonen. Mensen denken meestal niet verder dan een half jaar dus je blijft etteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 19-08-2008 11:48:31 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60947548
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:48 schreef Chev het volgende:

Maar als je nou geen studie motivatie heb, en dus geen cariëre jager ben en van het leven wil genieten, er geen kids aankomen voor de komende jaren en je rond kan komen en kan sparen van je huidige salaris waarom zou je partner dan niet tevreden zijn?
Is ze dat niet?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_60956046
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:34 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Is ze dat niet?
Is al een poosje niet meer van toepassing helaas, maar Is wel 'n beetje offtopic on topic please
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_60958086
Ik denk dat vrouwen over het algemeen meer vooruit denken dan mannen.

Maar als je het prima vind zoals het gaat dan zoek je ook iemand die daar ook zo over denkt, en niet iemand die wel wil studeren, carriere maken.

Stel dat jij wil studeren, carriere wil maken en je partner zit liever na een dag op kantoor thuis op de bank, verder geen doelen te hebben met zijn/haar leven.
Daar ga je je aan ergeren, dan wil je dat hij/zij doelen gaat stellen voor zijn/haar leven.
pi_60958771
Tsah je wordt bijna wel gedwongen om carriere te gaan maken wat moet je anders lijkt het soms...
pi_60958841
Vrouwen zijn meester in het concept "het gras is groener bij de buren"
pi_60959054
quote:
heb
word
leverd toch stres met zich mee enzo !
heb
cariëre jager
ben
nieuwschierig
Volgens mij moet je de problematiek elders zoeken.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_60959445
Mensen willen altijd meer, dat is zo typisch aan de mens.
We streven naar een doel, een doel wat we als heel belangrijk ervaren maar als we het eenmaal bereikt hebben is het ''leuk'' maar meteen willen ze een stap hoger. Je kan eindeloos doorgaan met het verbeteren met je huige levenssituatie, daar kan je niks aan doen.
pi_60959494
Ik heb net mijn internationale baan opgezegd waarmee ik in 4 weken meer verdien dan 3 maanden hier in Nederland.

Vind het echter beter om voor een baan te kiezen waarbij je je happy voelt dan puur voor het geld te werken, dat gaat me toch opbreken.

Ook al weet ik dat ik daar over 3 jaar 100.000 netto per jaar kan verdienen en hier hoogstens 1/3 daarvan.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_60963972
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:17 schreef Takk... het volgende:

Maar als je het prima vind zoals het gaat dan zoek je ook iemand die daar ook zo over denkt, en niet iemand die wel wil studeren, carriere maken.

Stel dat jij wil studeren, carriere wil maken en je partner zit liever na een dag op kantoor thuis op de bank, verder geen doelen te hebben met zijn/haar leven.
Daar ga je je aan ergeren, dan wil je dat hij/zij doelen gaat stellen voor zijn/haar leven.
Daar zit wel wat in Takk, maarja is ook een kwestie van tevredenheid over je partner toch?

Sommige mensen zien dat als: 'Je werkt niet genoeg aan je/onze toekomst en ik wel'
maar naar mijn idee doen we dat allemaal op een andere manier wel wat aan de toekomst:
Werken aan jezelf, je relatie en je vriendin en je sociale contacten of je huis.. dat is naar mijn idee ook werken aan je toekomst.

En geld en cariëre komt voor mij dan echt op de 2e plek als je lekker rond kan komen tenmiste
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_61314554
Al verschilt dit per mens natuurlijk...
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:08:34 #16
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_61314988
Wat generaliserend zeg....Ik verdien prima, vriend ook en we zijn gelukkig dus tevreden.
Wil wel meer te besteden kunnen hebben, dus wat ga ik (IK) als vrouw doen? Ik ga studeren.

WTF is dat met die afhankelijke mentaliteit van sommige wijven. Dat moet maar verzorgd worden en als er iemand meer verdient zijn ze pleite

Kom met je luie reet van de bank af en zorg er zelf voor dat je voldoende poen hebt ofzo
Ik ben pas gelukkig als ik weet dat ik Hem niet perse nodig heb, dat ik prima voor mezelf kan zorgen en dat Hij gewoon een aanvulling is op mijn al prima leven.
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:26:51 #17
81237 releaze
best of both worlds
pi_61315327
Ik weet niet of het wat met de partner te maken heeft, of eerder hun ideeen over hoe je een kind zo goed mogelijk kan opvoeden en wat je allemaal nog uit jezelf kan trekken om deze opvoeding goed te laten verlopen. Bij een kinderwens hoort doorgaans bij een vrouw het besef dat het kind op materieel en psychisch niveau op de eerste plaats staat. (en rigoreus ook) Het verantwoordelijkheidsgevoel of besef is enorm. Dan gaan ze van dat soort balletjes opgooien, ze zien het in perspectief van wat het gezin nodig heeft om een kind op te voeden, te kunnen laten ontwikkelen.
Naarmate ze ouder worden, wijzer en meer bekend met het hele opvoedings- en ouderzijngebeuren leren ze ook dat sommige maatregelen die ze wilden nemen of wilden dat andere namen wat te rigoreus zijn. Maar dat hoort bij het ouderschap en imo het leven algemeen: you live you learn. Je maakt altijd fouten, maar je weet van te voren nooit welke. Nooit.

Het is voor kerels en jonge niet serieus aan kinderendenkende vrouwen niet voor te stellen hoe allesconsumerend een kinderwens is. Je denkkader verandert, alle vanzelfsprekendheden worden tegen het licht van 'een kind in huis' gehouden. Dat is een mechanisme in vrouwen dat hoort bij het (aankomend) moederschap.
pi_61338708
@ Takk: ik denk niet dat het altijd ergerlijk zou moeten zijn als je partner na kantoortijd op de bank wil gaan zitten en verder weinig ambitie heeft, dat hangt helemaal van de ander af. Als die ook niet zo gedreven is, en graag een soortgelijke partner heeft, is er helemaal geen probleem. Ambitie en gedrevenheid wordt af en toe wel heel positief gewaardeerd in deze maatschappij, maar nog is niet iedereen hetzelfde...
Het maakt niet uit hoe ver je gaat, je neemt jezelf altijd mee.
Zorg er dus voor dat die zelf de dingen een beetje op een rijtje heeft.
pi_61339681
Ik denk dat je dromen veranderen en daarom meer wilt. Ook al denk ik nu nog niet over kinderen na, als vrouw, kijk ik wel verder dan mijn vriend, maar dat is vrouweigen denk ik .

Daarbij, als ik zwanger zou zijn, ga ik echt niet 9 maanden op mijn reet zitten hoor!! Laat mij maar lekker werken totdat het echt niet meer kan. (Waar jij die 9 maanden vrij vandaag haalt, weet ik ook niet) Mijn vriend en ik hebben best een 'leuk' leven, tuurlijk zijn er dingen die je graag wilt, maar dat komt wel. Daar moet je voor en aan werken .

Want thuis zitten is voor mij echt een no no, word gillend gek en daarbij ik heb geen vent nodig om voor mij te zorgen, dat kan ik perfect zelf! Vanaf mijn 18de heb ik al op eigen benen staan (ook financieel) en dat gaat ik ook zeker niet weggeven, zodat ik lekker op mijn luie reet kan zitten....

Ik ben niet iemand die echt meer wilt, maar beter.
Don't blame me, it's a hardware problem
pi_61345629
quote:
Op woensdag 3 september 2008 08:41 schreef Demellie het volgende:
Ik ben niet iemand die echt meer wilt, maar beter.
Meer inhoud in een relatie dan hoeveelheid in middelen?
Lijkt me een goede attitude
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_61432199
Boeiend topic dit!

Ik lees hier een aantal reacties over dat vrouwen meer vooruit denken dan mannen, ik kan mij daar niet helemaal in vinden, bij mij was het zo dat mijn ex het continu over kids en huisje kopen had, maar zij keek niet naar de gevolgen op financieel gebied en wat het verder in zou gaan houden.
Dit was een van mijn motivaties om naast mijn werk te gaan studeren, en nu doe ik dat dus echt voor mezelf en ga ik mijn droom achterna. Ik ken ook vrouwen die dit belangrijk vinden en net als ik niet zozeer voor het geld maar des te meer voor zelfontwikkeling en ontplooing, en ik denk dat je dit niet in combinatie met je partner moet zien maar los van jezelf, wat vind jij belangrijk en daar voor staan. En natuurlijk een partner vinden die jou manier van leven en kijk daarop mooi vind, en bij haar vind passen, vooral elkaar niet willen veranderen, maar goed dat is mijn mening dus
pi_61436068
Het grappige is Luckystrike dat je, ook al verschil je enorm met elkaar, je toch naar elkaar toegroeid en dat je leert elkaars ding vaak ook nog leuk te vinden en de minder leuke dingen te accepteren:)

Je leerd elkaar toch goed niet kennen in een paar weken, en na zo'n punt hou je al té veel van elkaar om het zomaar los te laten, ligt hem natuurlijk aan de kwestie en de persoon

Ik heb juist mezelf niet ontplooit kwa studie en carriere in mijn relatie omdat ik tevreden was met mijn huidige situatie, dat mijn ex dat graag wou hielp daar niet bij, maarja ik ben gewoon een koppige bok daarin, en doe alleen iets als ik er zelf achter sta, of als het moet want dan heb ik een doel in mijn leven

Wat ik wel merkte is dat mijn ex 3 stappen vooruit denkte maar stap 1 en 2 oversloeg en hierdoor veel eisend werd, wat niet haar schuld is overigens is ene kwestie van hoe je in het leven staat, hoe je dingen gewend ben en de manier hoe je nieuwe dingen in je leven kan verwerken (wel of niet).

Uiteinderlijk komt het er op neer of je gelijk aan elkaar kan zijn en blijven, en of je elkaar kan accepteren of niet.

Verlieftheid is dat dus ook, accepteer je je lief, en ben je bereid aan je relatie en toekomst samen als koppel te werken (en dat heeft echt niet te maken met geld of middelen, maar meer met inhoud), of ga je voor een nieuw onbekend avontuur met 50/50 procent kans (denk je dan)
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_61439001
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:17 schreef Takk... het volgende:

Waarom? Ik denk dat ik veel ambitieuzer ben dan mijn vriend, maar dat stoort me niet. Hij is meer een gezelschapsmens, wil graag op een leuke afdeling werken. Ik ben niet zo sociaal, houd me liever bezig met duidelijke doelen, papier, product, dat soort dingen en ik wil graag vooruit. Als hij het naar z'n zin heeft en we hebben samen genoeg geld om wat leuks te doen af en toe, waarom zou ik dan ontevreden zijn? Waarom zou m'n vriend een betere baan moeten zoeken omdat ik ambitieus ben?
Sanity is (not) statistical
pi_61498639
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 23:40 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Waarom? Ik denk dat ik veel ambitieuzer ben dan mijn vriend, maar dat stoort me niet. Hij is meer een gezelschapsmens, wil graag op een leuke afdeling werken. Ik ben niet zo sociaal, houd me liever bezig met duidelijke doelen, papier, product, dat soort dingen en ik wil graag vooruit. Als hij het naar z'n zin heeft en we hebben samen genoeg geld om wat leuks te doen af en toe, waarom zou ik dan ontevreden zijn? Waarom zou m'n vriend een betere baan moeten zoeken omdat ik ambitieus ben?
Precies! Zo denk ik er ook over.
Ik kies mijn partner niet op basis van haar potentiele meerwaarde voor mijn carierre of financiele situatie, maar juist voor al het andere in het leven.

oh ja Chev:
quote:
Wat ik wel merkte is dat mijn ex 3 stappen vooruit denkte

dies wel erg hoor
pi_61498825
quote:
Zit me echt af te vragen hoe vrouwen hierover denken.

Na jaren lange relaties hoor je wel eens dat de partner (meestal de vrouw omdat die kinderen moet krijgen ect) vind dat het toekomst perspectief van carriere, geld, ambitie met de man ongelijk loopt.

Maar is dit echt zo belangrijk voor de dames? (of voor de heren als de rollen omgedraaid zijn)?

Misschien zijn er plannen voor kids, en een bepaalde levensstijl die je samen heb opgebouwd, maar hoe komt het eigenlijk dat er dan op een gegeven moment geen heil meer in gezien word en men het geluk zoekt bij een ander?
Vaak moet de man in dit geval meer gaan verdienen om alles waar te maken omdat de vrouw 9 maanden rustig aan moet doen zeg maar, maar dit leverd toch stres met zich mee enzo, maar kan me voorstellen dat dit wel een goede motivatie is, en daar zijn per slot die 9 maanden ook nog voor

Moet er dan altijd meer zijn

Ja ik heb iets soortgelijks mee gemaakt, maar ben wel nieuwschierig hoe de medefokkers dit ervaren.
Het kan mij dus helemaa niets schelen dat hij het geld verdient en ik niet, het kan me niets schelen dat ik geen carriere heb of wat dan ook.
Dat ik lol heb in het leven, dat we als gezin normaal kunnen rondkomen wel, hoe meer lol hoe beter, ik zie mezelf niet in een kantoortje zitten om carriere te maken, anderen kunnen dat misschien geweldig vinden, ik vind het prut.

Heerlijk genieten van het leven, wel kids, tja het loopty wel scheef, maar dan meer dat hij ook wat meer zou willen genieten, alhoewel dat tegenwoordig best heel goed gaat is het nog niet zoveel als ik doe
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_61638505
voor mannen gaat meestal de volgenden tekst op.
Echten mannen maken geen plannen.
en vrouwen denken overal meer over na en daarom maken ze zich sneller zorgen. als een vriendin van mij zich zorgen maakt dan is dat prima, als vrienden van mij zich zorgen maken dan komen er problemen
[img]http://users.telenet.be/Noxide/lord.gif[/img]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')