Dan staan er voor de tolpoortjes van die private weg files omdat ze er wel voor zorgen dat ze hun eigen capaciteit niet overschrijden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het aanbieden van infrastructuur kan natuurlijk ook aan een commerciëele partij worden overgelaten. De overheid kan ook alleen een rol als entrepeneur op zich nemen maar bijna niemand ziet dat zitten, dus vandaar dat ik vind dat overheid dan wel de wegcapaciteit zou moeten verhogen, zeker tot op het niveau waarop een commercieele partij dat zou doen.
Ja dat is dan wel weer heel makkelijk gezegd. Zonder sturing krijgen we een complete chaos.quote:Zo zien we maar weer wat voor rampen overheidssturing vormt. Dat gaat alleen stoppen als je die sturing terug gaat dringen, en niet door met andere sturing de gevolgen van je eigen sturing ongedaan te maken. Ik zal een van de laatsten zijn die om politieke sturing van de overheid roept, zowel op het gebied van leaseauto's als op het gebied van infrastructuur.
Dat is dus wat ik tijdens mijn afstuderen wil gaan onderzoeken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:54 schreef Basp1 het volgende:
De grote vraag voor mij is tot welk niveau een commerciele partij de wegcapaciteit zou verhogen. Want we spreken wel zo leuk over commerciel partijen die het zogenaamd geodkoper doen, maar vaak is het ook maar gelul in de ruimte. Of heb je wat werkende voorbeelden waarbij commerciele partijen winstgevend wegen exploiteren.
Ga je werkende voorbeelden gaan onderzoeken?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik tijdens mijn afstuderen wil gaan onderzoeken.
Zal wel weer een kartel worden, we hebben al genoeg van die marktwerking, niet doenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik tijdens mijn afstuderen wil gaan onderzoeken.
Heel juist, en om dit te betalen de aftrek maximeren op 100.000 euro.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:25 schreef DennisMoore het volgende:
Overdrachtbelasting afschaffen zodat mensen sneller verhuizen?
Dat is inderdaad wel jammer ja, dat er voor iemand met een leasebak geen enkel incentive is om de auto eens te laten staan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:45 schreef Basp1 het volgende:
En de meesten met een lease bak die hebben toch gratis kilometers dus gaan ook tussendoor nog veel voor nutteloze ritjes.
Bij ons is het vervoer voor rekening van de werknemer per 1 januari, maar wel met een gratis OV kaartquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel jammer ja, dat er voor iemand met een leasebak geen enkel incentive is om de auto eens te laten staan.
mijn hobby is het nietquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 04:57 schreef DennisMoore het volgende:
M'goed... wat boeit het de overheid als mensen in hun vrije tijd in de file staan.
Enige economische nadeel is er nog als vrachtwagens stil staan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |