Npem dan een L met dezelfde specs . En dat hij geen L is, zegt niet dat hij kwalitatief minder is. Hij is imo breder inzetbaar dan de 24-70L, en als je kijkt waar de verschillen in zitten, betwijfel ik of de gebruiker hier dat ook echt gaat merken. Hoe vaak hoor je iemand roepen 'Goddank had ik weather sealing!'quote:Op zondag 21 december 2008 12:23 schreef Skull-splitter het volgende:
Voor mij is ie meteen niet echt interessant meer zoals genoemd. voor die prijsklasse kun je net zo goed even doorsparen voor een Canon L, en die's nog weather proofed ook...
Zal ik het maar roepen dan ? Diverse keren in stromende regen staan fotograferen met die lens en dan ben ik toch blij met die weather sealing. Toegegeven, ik zeg pas 'goddank' als de zon schijnt, maar dat heeft alles met mijn eigen weather sealing te maken.quote:
just for kicks: voor die prijs had het er gewoon op mogen zittenquote:Op zondag 21 december 2008 18:31 schreef freud het volgende:
[..]
Npem dan een L met dezelfde specs . En dat hij geen L is, zegt niet dat hij kwalitatief minder is. Hij is imo breder inzetbaar dan de 24-70L, en als je kijkt waar de verschillen in zitten, betwijfel ik of de gebruiker hier dat ook echt gaat merken. Hoe vaak hoor je iemand roepen 'Goddank had ik weather sealing!'
Die Sigma heeft een HSM, wat inhoudt dat ie wat stiller en sneller is met scherpstellen (tenzij dat Nikonglaasje er een is met een eigen motortje, wat ik zo aan de typeaanduiding niet kan zien)quote:Op maandag 22 december 2008 16:47 schreef Ronalld het volgende:
Ik moet een nieuwe kitlens kopen, ik twijfel tussen:
Sigma 18-50mm F 3.5-5.6 DC HSM AF
Of de standaard:
Nikkor AF-S 18-55mm F 3.5-5.6 G DX
Wat is hier het verschil überhaupt tussen? Behalve dat die van Sigma 7 euro duurder is maar 5mm minder heeft.
Aangezien je AF-s lenzen op een D40 kan gebruiken neem ik aan dat er wel een motortje in zit. Of doelde je op Nikon's SWM?quote:Op maandag 22 december 2008 17:12 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Die Sigma heeft een HSM, wat inhoudt dat ie wat stiller en sneller is met scherpstellen (tenzij dat Nikonglaasje er een is met een eigen motortje, wat ik zo aan de typeaanduiding niet kan zien)
Die vijf millimeter ga je het verschil niet in merken.
Ik heb de Canon en ben daar echt tevreden mee.quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:34 schreef McGilles het volgende:
Welke raden mensen aan als je keuze hebt uit:
- Canon EF 50mm 1.4 USM (ongeveer 295 euro)
- Sigma 50mm 1.4 EX DG HSM (ongeveer 360 euro)
Iemand hier ervaring met 1 van deze lenzen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 24 december 2008 12:35 schreef Vliegvrager het volgende:
Volgens Photozone is de Sigma beter. Als ik de review goed lees, baseren ze dat vooral op de scherpte wijd open. Als je dat belangrijk vindt, kies dan voor de SIgma. Vind je dat niet zo belangrijk, vraag je dan eens af waarom je uberhaupt de 1.4 wilt.Ik heb al meerdere keren die Sigma 50mm 1.4 in mijn 'winkelwagentje' gezet, maar nog nooit heb ik op 'bestel nu' gedruktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit namelijk ook te denken aan de Sigma 70mm 2.8 Macro lens, die ook zeer goed scoort in alle reviews. Voordeel natuurlijk is de Macro, nadeel is echter dat als ik binnen ga fotograferen hij toch een stuk minder lichtsterk is. Beide natuurlijk wel geschikt voor portretfoto's.
Lastig lastig...
Dit is een goedkope, scherpe, lichtsterke lens. Vol open (op f/1,8) is ie wel wat soft. Maar voor de prijs hoef je het zeker niet te laten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:52 schreef ries89 het volgende:
Mensen,
Ben opzoek naar een lichtsterke lens met vast brandpunt voor mijn nikon d60, met name voor tuningshow/auto fotografie. Ik kom dat toch vooral uit op de nikkor af 50/1.8. Op veel plaatsen word er erg positief over deze lens gepraat. Hebben jullie nog meningen om dit juist wel of niet te doen?
Bedankt!
Belangrijk punt bij die lens is ook dat hij een dubbele barrel heeft, en dus lekker compact isquote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:02 schreef Apoc2003 het volgende:
Het punt is alleen dat ik (veel) ga reizen en ik weinig behoefte heb aan meerdere lenzen. Ik zat overigens zelf te denken aan de tamron 18-250 mm, deze lijkt aardig uit de tests te komen en is voor mij ook nog enigzins betaalbaar.
Weet je ook hoe het zit met de 'image stabalizer', want die zit niet op de lens en ook niet op de eos 450d als ik het goed heb. Kan ik dan nog wel makkelijk scherpe foto's uit de hand maken, of is dat alleen mogelijk met een statief? Anders is een sony A200/A350 misschien nog een optie als body?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:20 schreef freud het volgende:
[..]
Belangrijk punt bij die lens is ook dat hij een dubbele barrel heeft, en dus lekker compact is
Reken voor uit de hand schieten een belichtingstijd van 1 gedeeld door de brandpuntsafstand (vergeet de cropfactor niet, tenzij je een vaste hand hebt). Aan het tele-eind van die lens kan dat voor vogel-foto's nog prima, maar voor concerten is ie waardeloos. Afhankelijk van het type IS, win je daar 2 tot 4 stops mee. Aan het tele-eind is dat heel handig, voor normale en wijde brandpunten helpt het nauwelijks, omdat je dan in sluitertijden terecht komt waar je onderwerp te veel voor beweegt.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:26 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Weet je ook hoe het zit met de 'image stabalizer', want die zit niet op de lens en ook niet op de eos 450d als ik het goed heb. Kan ik dan nog wel makkelijk scherpe foto's uit de hand maken, of is dat alleen mogelijk met een statief? Anders is een sony A200/A350 misschien nog een optie als body?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |