De zoveelste kookshow of iets anders?quote:Welke amateurkok verzorgt het perfecte etentje?
In Smaken Verschillen bereiden elke week vijf uiteenlopende deelnemers een drie gangendiner voor elkaar. Alle voorbereidingen van de kandidaten worden gevolgd; van het doen van de boodschappen tot het uitserveren van de gerechten aan tafel. De amateurkoks beoordelen elkaar op verschillende aspecten van de avondinvulling en elke vrijdag wordt de winnaar van de week gekozen.
NET 5 heeft het concept van Smaken Verschillen in maart van dit jaar aangekocht van de Britse producent Granada. Onder de titel Come Dine With Me is het programma in het Verenigd Koninkrijk een groot succes op Channel 4. Het programma wordt sinds 2005 uitgezonden en houdt dagelijks 2,3 miljoen kijkers per aflevering aan de buis gekluisterd. Daarmee scoort het format een marktaandeel van 15%. Inmiddels is Come Dine With Me in een locale variant te zien in de Verenigde Staten, Denemarken, Duitsland en Frankrijk.
Iedereen die denkt dat hij of zij tijdens een etentje hoge ogen kan gooien als ideale gastheer- of vrouw is, kan zich nog aanmelden voor Smaken Verschillen.
Idd.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:42 schreef Adelante het volgende:
het tijdstip van 20 uur is ook niet top.
Nou ja spelelement, spelelement. Wie is de chef brokkelt ook wat af.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:42 schreef Adelante het volgende:
Ik denk dat ik tot woensdag nog wel kijk, Servio die als travestiet zijn etentje gaat doen, maar dan afhaak. Er ontbreekt een beetje een echt spelelement en het tijdstip van 20 uur is ook niet top.
Wie is de Chef?!: 672.000 (16.5% madl)quote:176.000 kijkers voor Smaken Verschillen
Geplaatst op dinsdag 19 augustus 2008 om 11:42
De kijkcijfers van maandag 18 augustus 2008 (SKO)
Smaak Verschillen (NET5, 19:59) - NET 5 brengt sinds deze week het dagelijkse programma ‘Smaken Verschillen’ op de buis. De eerste aflevering trok maandag 176.000 kijkers (madl: 3.2%). Volgens programmaleider Karin de Groot lijkt ‘Smaken Verschillen’ inderdaad op ‘Wie Is De Chef?’ van RTL 4. “Zowel RTL als NET 5 had belangstelling voor het origi- neel, oorspronkelijk Come Dine With Me getiteld. Vervolgens hebben wij de rechten gekocht en RTL heeft zelf een programma ontwikkeld.”
Karin de Groot brengt meteen tachtig afleveringen op de buis. “En ik verwacht dat we daarna gewoon doorgaan“, zegt De Groot in De Telegraaf. De van oorsprong Engelse formule is in Groot-Brittannië dagelijks goed voor 2,3 miljoen kijkers en een marktaandeel van 15 procent. Elke zondag is er om 18.30 uur een compilatie te zien van de week ervoor. In Duitsland (waar de serie Das Perfekte Dinner heet) wordt die verzamelaflevering zelfs beter bekeken dan de reguliere uitzendingen.
Eerst maar eens een paar weken afwachten, hoeveel kijkers trok "de chef" in het begin?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
Wie is de Chef?!: 672.000 (16.5% madl)
Smaken Verschillen: 176.000 (3.2% madl)
Inderdaad zeg, tot en met het mandje naast bed!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:26 schreef Zana het volgende:
waarom zijn de gasten altijd zo nieuwsgierig?? ik moet er niet aan denken dat bezoek in mijn kasten zit
Ze heeft een beetje een zeurderige manier van praten..quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:33 schreef amaranta het volgende:
Vond die student criminologie, whats her name. Beetje een doos.
Had ze er drie?quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:28 schreef Adelante het volgende:
Drie afwasmachines maar wel hebben ze een eco-stand![]()
Ik vind het niet zo erg dat ik die aflevering ga missen inderdaad.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:34 schreef YPrue het volgende:
Brr, dat voorstukje voor de aflevering van morgen hoe Elise haar vingers helemaal aflikt en dan weer uitgebreid aan het gerecht gaat zitten friemelen
Ik heb er een hekel aan als mensen met hun vingers uit de pan vreten.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:34 schreef YPrue het volgende:
Brr, dat voorstukje voor de aflevering van morgen hoe Elise haar vingers helemaal aflikt en dan weer uitgebreid aan het gerecht gaat zitten friemelen
En het is gewoon erg dat anderen daar ook nog van moeten eten, dat is gewoon ronduit smerig.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:59 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ik heb er een hekel aan als mensen met hun vingers uit de pan vreten.
Volgens mij lukt dat ook nog wel op de camping.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:14 schreef Zana het volgende:
wat schattig...wel knap dat ze in zo een klein huis een 3 gangen menu kan maken
Een kwartje althans 25 eurocent korting vragen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 08:58 schreef computergirl het volgende:
hmmmm, proberen jullie ook wel eens af te dingen bij de groeteboer? Het idee is niet eens bij me opgekomen eigenlijk. Maar ja...ben ook niet van adel he?
Nee geen enkele korting. Ze probeerde van 6.25 nog 6 rond te maken maar de groenteboer was onverbiddelijk voor dit meisje van adel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:41 schreef Zana het volgende:
heeft ze de korting wel gekregen, ik kon het niet goed volgen...en ik kom niet bij de groenteboer, koop mijn groenten vaak bij de Lidlof op de markt (kort voor sluitingstijd willen ze soms ook nog goedkoop van hun spul af)
Wie was van adel dan? Die rare?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:39 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Nee geen enkele korting. Ze probeerde van 6.25 nog 6 rond te maken maar de groenteboer was onverbiddelijk voor dit meisje van adel.
Dat snap ik ook niet inderdaad.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:01 schreef Zana het volgende:
waarom serveerde ze die risotto dan, als ze wist dat die nog niet goed was, laat het dan even nog een tijdje garen
Ja en waarom op DAT moment een ander merk proberen dan je gewend bent.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:01 schreef Zana het volgende:
waarom serveerde ze die risotto dan, als ze wist dat die nog niet goed was, laat het dan even nog een tijdje garen
Beetje dom dat haar planning niet klopte en dat irritant hoge zenuwachtige gegiechel tussendoor, vreselijk!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:19 schreef Zana het volgende:
wat een rommeltje was het vandaag, en schlecht knip- en plakwerk ook, eerst stond de kan met juice de orange bij het raam, twee seconden later haalde ze de kan pas uit de koelkast, en soms was het buiten al donker en drie telen later bij de volgende cut was het wel nog licht....volgens mij worden wij goed bedonderd![]()
bovendien, ik kan mij echt niet voorstellen dat de gasten 2 uur op het hoofdgerecht moesten wachten, gezien de menukeuze kan dat haast niet zoooo lang duren
Snackbarquote:Op woensdag 3 september 2008 17:06 schreef Cyan het volgende:
Ik irriteer me dood aan die zwangere hormonenbom. Wat een ontiegelijk zeikwijf is dat zeg! Ben benieuwd wat zij vanavond in elkaar flanst.
Ze zeurt aan een stuk door en vervolgens is het eindcijfer een 8!quote:Op woensdag 3 september 2008 17:06 schreef Cyan het volgende:
Ik irriteer me dood aan die zwangere hormonenbom. Wat een ontiegelijk zeikwijf is dat zeg! Ben benieuwd wat zij vanavond in elkaar flanst.
Hahahaha aan het (nep)bevallen?quote:Op woensdag 3 september 2008 20:05 schreef amaranta het volgende:
Nou heb ik gemist waar die andere is. Wat is er gebeurd.
Je kan het terug kijken via de Net 5 site!quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:47 schreef Psych-case het volgende:
*zucht* Afgelopen vrijdag maar een klein stukje kunnen zien.
Samenvatting, anyone?
Whahaha, goed voor em!quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:15 schreef amaranta het volgende:
Ja die bal die zo hoog van de toren had geblazen bakte er letterlijk en figuur niks van. Barbeque deed het ook niet goed.
Kreeg tot 2 keer toe een 4.
Goh, klinkt allemaal erg lui en zo is iedereen een goede kok! Kan weinig misgaan als een ander het voor je doet.quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:51 schreef Cyan het volgende:
[..]
Je kan het terug kijken via de Net 5 site!
Jan Jaap is op de 5e plaats geëindigd. Hij schonk wel goede wijnen (voornamelijk in zijn eigen glas) maar hij had teveel producten ingekocht die eigenlijk al kant en klaar worden (oesters, paling, vega hapjes voor Christie, een beenhammetje dat ie nog even heeft verwarmd aan een spit op een houtbarbeque).
Papa en mama hadden de tafel gedekt, papa gaf hier en daar nog wat advies en JJ heeft hier en daar wat gebakken, gebraden en verwarmd.
Dus al met al een tegenvaller ....
NET5: 18:30 - 19:30quote:Op zondag 7 september 2008 00:10 schreef Psych-case het volgende:
[..]
Goh, klinkt allemaal erg lui en zo is iedereen een goede kok! Kan weinig misgaan als een ander het voor je doet.
Hoorde net dat er op zondag een weekcompilatie wordt uitgezonden.
Ga zo ff op de site kijken.
Ja vegetariërs en zwangere vrouwen moeten ze niet laten deelnemen.quote:Op zondag 7 september 2008 16:00 schreef Windigo het volgende:
Goh wat was die vegetarier irritant zeg, overal wat op aan te merken..vreselijk.
en homos?quote:Op zondag 7 september 2008 16:57 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ja vegetariërs en zwangere vrouwen moeten ze niet laten deelnemen.
nee, patty vd brardquote:Op dinsdag 9 september 2008 10:26 schreef linebear het volgende:
jezus wat is die Patty eng zeg.... volgens mij is dat stiekem Marijke Helwegen zonder masker
Ik quote:quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:26 schreef linebear het volgende:
jezus wat is die Patty eng zeg.... volgens mij is dat stiekem Marijke Helwegen zonder masker
quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:09 schreef Psych-case het volgende:
[..]
Ik quote:
''Ik eet geen vlees en gevogelte''
Is dat voor haar niet gewoon een verkapte / veredelde titel voor werkeloos?quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:21 schreef duivelin1 het volgende:
die patty een societydame?? Sinds wanneer zijn societyvrouwen hooggeblondeerd,zonnebankbruin en ver in de 50?
Wordt 's middags ook nog een keer herhaald. Geloof rond half 5 ofzo?quote:Op woensdag 10 september 2008 15:39 schreef amaranta het volgende:
Gisteren gemist.
Nou ja, er zijn heel lekkere vegetarische gerechten dus dat een vegetariër als het zijn beurt is vegetarisch kookt heb ik geen problemen mee maar verwachten dat de andere koks speciaal voor jou hun menu gaan aanpassen slaat nergens op inderdaad. En ik vind ook dat iemand die niet alles eet wat er op tafel gezet wordt kan bepalen of het menu geslaagd is of niet. Misschien is het een beter idee om er dan een aparte vegetarische aflevering van te maken.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:23 schreef Kugari-Ken het volgende:
Ik snap niet waarom vegetariers meedoen aan het programma... ze zijn irritant, ze eisen dat je een heel nieuw menu speciaal voor hen in elkaar zet, maar als de mensen bij hen komen eten, nou dan moeten die ook maar ineens vegetarisch eten.
Tolerantie werkt blijkbaar maar in 1 richting.
Hier kan ik mij in vinden!quote:Op woensdag 10 september 2008 17:00 schreef Kugari-Ken het volgende:
Ik vind een weekje vegetarisch een stuk praktischer en leuker om naar te kijken.
Nu krijg je telkens weer een uitgebreid menu dat wordt beschreven en waarbij iedereen loopt te katten en te vitten, en dan heb je de vegetarier erbij zitten en die krijgt dan heel braaf de restjes van het gerecht dat de normale mensen te eten krijgen. Als een soort van losse noot die erbij bungelt "hier hebben we het lamsrack, de zalm, de overheerlijke steak... en natuurlijk de paddestoelen met groente voor de vegetarier..."
Ik geloof dat die ene muts vorige week ook droogjes stelde "Dit is alweer de vierde keer dat ik paddestoelen voorgeschoteld krijg..."
Ik heb liever een week vol met goed uitgewerkte vegetarische gerechten waarbij de koks het vegetarische gedeelte alle aandacht geven, dan dat het vegetarische gerecht een soort van bijzaak is dat op de vijfde plaats komt omdat er maar 1 iemand is in de hele groep die geen vlees of vis eet.
Dat het meteen de week zal zijn dat ik niet kijk is bijzaak... wat dat betreft ben ik net als de vorige groep... een stukje vlees hoort er gewoon voor mij bij.
Volgensmij heeft ze een LAT-relatie met 2 mannen. Die 2 mannen wonen volgensmij wel weer samen maar zij woont op zichzelf. Zoiets denk ik. En ze hebben nooit sex tegelijk. Dus geen trio. Dat is wat ik ervan begrepen heb haha.quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:09 schreef linebear het volgende:
Heb gisteren helaas maar met een half oog zitten kijken...
Was het nou dat die Patty het met twee mannen deed !?
lijkt het wel op ja en aan de dunne rimpelige huid van haar oogleden zie je dat ze echt flink ouder is dan je denkt als je haar ff snel ziet...quote:Op vrijdag 12 september 2008 20:15 schreef Psych-case het volgende:
[..]
Bij Patty is bij een oog de botox een beetje mislukt volgensmij....
quote:Op maandag 15 september 2008 14:33 schreef Kugari-Ken het volgende:
die twee mannen zijn homoseksueel of biseksueel, en slapen en wonen samen, Patty is hun gelegenheidsdame die op komt dagen als een van de heren zich voor moet doen als hetero in het zakenleven. Ze slaapt wel bij de beiden heren, maar niet met de heren (omdat ze een vagijn heeft en geen van de twee mannen daar raad mee weet... en omdat het Patty is en als je daar in de ochtend naast wakker word dan ben je ook niet heel blij meer...)
Ik vind haar ruim zestig lijken... hoe oud zou ze dan echt zijn?quote:Op maandag 15 september 2008 14:35 schreef DarkElf het volgende:
[..]
lijkt het wel op ja en aan de dunne rimpelige huid van haar oogleden zie je dat ze echt flink ouder is dan je denkt als je haar ff snel ziet...
die tieten trouwens vind ik echt niet kunnen in die jurkjes waar je zowat tot haar navel kijkt
jezus, dat ziét er niet uit hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |