abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60930158
Ik weet niet of ik dit topic hier moet plaatsen, maar anders moet een modje hem maar ergens anders heen schoppen!

Wij zijn er sinds kort achter dat wij iets van een tekennest hebben! Op een heel vervelende plek ook, aan de onderkant van het dak van onze veranda.
Eerst zagen we wat beestjes op de tafel krioelen en later vielen er een paar op de tafel. Naja, het bleken dus teken te zijn.
Natuurlijk iedereen gelijk de kriebels, overal gecheckt voor die enge dingen!

Maar mijn vraag dus: Kunnen we de gemeente bellen om die dingen daar weg te halen? Om ze uit te roeien oid. Want ik weet wel dat ze dingen als wespennesten weghalen, teken lijken mij toch een stuk gevaarlijken (ziekte van lyme oid)
pi_60930311
24 views en niet 1 reactie te moeilijk om te reageren?
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:46:54 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_60930336
Gewoon hun potloden afpakken, dan donderen ze wel op...
pi_60930383
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:39 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

Maar mijn vraag dus: Kunnen we de gemeente bellen om die dingen daar weg te halen? Om ze uit te roeien oid. Want ik weet wel dat ze dingen als wespennesten weghalen, teken lijken mij toch een stuk gevaarlijken (ziekte van lyme oid)
Tuurlijk kan je ze bellen en het vragen. En anders kunnen ze je daar misschien wel helpen aan een bedrijf dat dat nest verwijderen kan.
pi_60930452
kun je ze zelf niet wegbranden/uitkoken/wegsprayen of wat dan ook?
pi_60930497
Ik weet het niet, bel ze eens.
twee violen en een trommel en een fluit
  Licht Ontvlambaar maandag 18 augustus 2008 @ 18:53:17 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60930498
Ik gooi 'm eens naar K&W, misschien heb je daar meer succes
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:54:20 #8
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60930544
Gemeente bellen, telefonisch advies is gratis.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_60930582
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:51 schreef babipangang het volgende:
kun je ze zelf niet wegbranden/uitkoken/wegsprayen of wat dan ook?
Ja daaahaaag je denkt toch niet dat ik het riskeer om een tekenbeet te krijgen en de ziekte van Lyme op te lopen? Hoe miniem die kans ook kan zijn, ik begin er niet aan. En ik verbied iedereen hier in huis in de buurt te komen van de veranda dus dat wordt best wel lastig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hoi_Piepeloi op 18-08-2008 18:59:31 (Bwhehe, spelling) ]
pi_60930646
verkapt kijk-mij-een-groot-huis-hebben-topic
† The 3 Kings †
pi_60930686
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:57 schreef TheSorrow het volgende:
verkapt kijk-mij-een-groot-huis-hebben-topic
Neh, gewoon een grote tuin
pi_60930757
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:54 schreef Yildiz het volgende:
Gemeente bellen, telefonisch advies is gratis.
Mja, denk dat ik dat morgen idd maar eens ga doen

Maar die mensen hier zijn allemaal dingen van plan en zoeken met hun geweldige computervaardigheden (:')) dingen over hoe je teken kan doodmaken, nou ik zag er net nog een stuk of 20 zitten zelfs dus ik wilde ze ervan overtuigen dat het helemaal niet nodig is
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:03:15 #13
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_60930823
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:55 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Ja daaahaaag je denkt toch niet dat ik het riskeer om een tekenbeet te krijgen en de ziekte van Lyme op te lopen? Hoe miniem die kans ook kan zijn, ik begin er niet aan. En ik verbied iedereen hier in huis in de buurt te komen van de veranda dus dat wordt best wel lastig.
Teken hebben hun traagheid met bijten.

Voor Lyme besmetting geldt zelfs: Als je een teek op je lichaam aantreft en deze binnen 24 uur verwijderd, dan loop je geen risico.....
Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
pi_60930888
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:03 schreef MiVer het volgende:

[..]

Ja en ik heb traagheid met reageren en ik raak in paniek als ik zo'n dier zie
quote:
Voor Lyme besmetting geldt zelfs: Als je een teek op je lichaam aantreft en deze binnen 24 uur verwijderd, dan loop je geen risico.....
Dan nog! Ik vind het hartstikke eng ! Moet gewoon weg, wil ook weer lekker op de veranda een biertje doen enzo .
  Moderator maandag 18 augustus 2008 @ 19:14:12 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:25:22 #16
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_60931444
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:46 schreef Yi-Long het volgende:
Gewoon hun potloden afpakken, dan donderen ze wel op...
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_60931776
Deobus + aansteker.
† The 3 Kings †
pi_60938226
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:37 schreef TheSorrow het volgende:
Deobus + aansteker.
Dan fikt de hele veranda af
pi_60948521
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:03 schreef MiVer het volgende:

Dit is niet waar. Ik heb een teek korter dan dat gehad en Lyme gekregen. Als de teek vastzit en jij hebt kriebel en wrijft over de plek waar ie zit (voorbeeldje) kan die teek zn maaginhoud in je bloedstroom deponeren. Dat risico is er altijd, het is wel veel kleiner dan na 24 uur, maar het is er wel. Heel goed van TS dat ie wegblijft bij die ^&%^#$*&)P*()beesten.
pi_60953523
Nou mag een slotje op!

Ze vinden bij de gemeente kennelijk wespennesten belangrijker dan teken maar zo'n ongediertebestrijdingsdienst gehuurd dus binnenkort er vanaf

En Dipkip maakt me bang
pi_61081897
Oh! Update

Had via de gemeente nummer gekregen van van die ongedierteverdelgers ofzo dus gebeld.. zegt die man dus dat we niet goed zijn, omdat teken alleen op de grond leven.
En hij wil niet komen kijken

Bah, is toch belachelijk? Heb zin die gast even op te bellen en kapot te schelden dat noemt zichzelf ongediertebestrijding heeft geen flauw idee waar hij het over heeft.

Oke, iemand verder ideeen?
  Moderator zondag 24 augustus 2008 @ 12:39:22 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_61082525
Heb je er een foto van? Dat maakt het misschien makkelijker om tips te geven.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_61082745
Ben ook erg benieuwd naar foto's.

En sorry voor het bang maken maar liever bang dan ziek toch?
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:07:00 #24
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_61083002
Eens. Ben ook benieuwd. Met alle respect en gedeelde bezorgdheid voor TS.
Hier in Zeeland zijn zelfs gebieden,
die oh zo mooi zijn,
maar ik mijd vanwege de teken.

Lyme is nasty shit. Gun je je ergste vijand niet.

Ik ken teken als individuele beestjes.
Opzich behoren ze tot spinachtigen.
Dus een nest....eigenlijk wel logisch
Maar nooit bij stil gestaan.

Maar iig razend nieuwsgierig naar fotos.

In jou geval zou ik dan ook andere bestrijders bellen....
Groetjes en sterkte !
Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
pi_61085173
Nou ik zal je wat vertellen! ik ga niet meer de achtertuin in. Net gekeken wat de ziekte van lyme precies inhoudt en ik wil best foto's van de veranda van een afstand maken maar echt kijken waar die dieren zitten durf ik niet.
Denk namelijk dat ze ook heel goed in onze berk kunnen zitten, en die hangt een beetje overal zeg maar

Mijn vriend ging net onder de veranda staan ( SUKKEL! ) voelde iets op zijn hoofd vallen. Gelijk alles geinspecteerd natuurlijk, maar als er al iets van een teek was (en het niet was omdat hij opeens erachter kwam dat er teken zaten en het puur verbeelding was ) is het eraf gevallen.

Bah, ik vind het echt helemaal niets

Oh, en ik hoorde net dat mijn moeder de tuinman gebeld heeft, die zou ernaar kijken (die man heeft zijn verstand echt in zijn kont zitten zal niet veel helpen), maar ik ga kijken voor andere ongediertebestrijders.

Ik zal proberen morgen foto's te maken. Moet nu leren voor theorie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')