Is toch meer voor het centrale vragentopic dan een trivia?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 19:27 schreef Apropos het volgende:
[..]
Triggershot? Dit waren oprechte vragen, hoor.
Ja, met zo'n houding kom je er wel!quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:57 schreef satanshond het volgende:
het is allemaal 1 pot nat, alle profeten zijn verzonnen of waren leugenaars en god bestaat niet.
ja dus ? het is allemaal verzonnen dus wat maakt het nou uit, mozes of mohammed, zal me niet eens verbazen dat hun ook weer verzonnen zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:10 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja, met zo'n houding kom je er wel!![]()
Welk dier zond Allah naar Kaïn nadat deze zijn broer had vermoord? Dit gebeurde wel in de Koran, maar niet in de Bijbel.
Leuk hoor, jezelf inlezen.
Edit: Jammer dat ik die andere niet goed had!
quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:39 schreef satanshond het volgende:
[..]
ja dus ? het is allemaal verzonnen dus wat maakt het nou uit, mozes of mohammed, zal me niet eens verbazen dat hun ook weer verzonnen zijn.
ja, daar schieten we heel erg veel mee op, weg met de abraham religies, kan een gedeelte van de mensheid ook weer verder ontwikkelen inplaats van vast gehouden te worden door belachelijke onzin.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat maakt het uit dat jij denkt dat ze verzonnen zijn? Schieten we daar iets mee op hier?
Wil je er soms wat mee zeggen? Heb je een diepere bedoeling? Dubbele agenda? Of vind je roepen alleen voldoende?
En lees hun de mededeling over de twee zonen van Adam naar waarheid voor. Toen zij een offer brachten en het van een van beiden werd aangenomen. En het werd van de ander niet aangenomen. Die zei: "Ik zal jou doden!" Hij (van wie het werd aangenomen) zei: "God neemt slechts van de godvrezenden aan. Ook al strek jij je hand naar mij uit om mij te doden, ik zal mijn hand niet naar jou uitstrekken om jou te doden. Ik vrees God, de Heer der Werelden. Voorwaar, ik heb liever dat je mijn zonde en jouw zonde op je neemt, dan zal je tot de bewoners van de Hel behoren. En dat is de vergelding voor de onrechtplegers." Toen zette hij zich ertoe aan om zijn broer te doden en hij doodde hem en zo ging hij tot de verliezers behoren. God zond toen een raaf die in de aarde krabde om hem te tonen hoe hij het lijk van zijn broer kon bedekken. Hij zei: "Wee mij! Ben ik niet in staat om zoals deze raaf te zijn en het lijk van mijn broer te bedekken?" Zo ging hij behoren tot hen die wroeging hebben. Om deze reden hebben hebben Wij aan de Israëlieten voorgeschreven dat wie iemand doodt, anders dan voor doodslag of wegens verderf zaaien op de aarde, is alsof hij de mensen gezamenlijk heeft gedood en dat wie iemand laat leven is alsof hij de mensen gezamenlijk heeft laten leven. Onze Boodschappers zijn tot hen met de duidelijke bewijzen gekomen, maar velen van hen waren daarna op de aarde toch overtreders. (Koran, 5:27-32)quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:10 schreef SicSicSics het volgende:
Welk dier zond Allah naar Kaïn nadat deze zijn broer had vermoord? Dit gebeurde wel in de Koran, maar niet in de Bijbel.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:37 schreef Tevik het volgende:
God zond toen een raaf die in de aarde krabde om hem te tonen hoe hij het lijk van zijn broer kon bedekken.
2:79 Woe, then, unto those who write down, with their own hands, [something which they claim to be] divine writ, and then say. "This is from God," in order to acquire a trifling gain thereby; [64] woe, then, unto them for what their hands have written, and woe unto them for all that they may have gained!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:43 schreef Apropos het volgende:
[..]
Waar zegt de Koran dit precies?
Zelfs Jezus wordt erkend en gezien als een profeet. Daarbij verwijst de koran naar het christendom als je een vraag hebt over wat er precies in de bijbel staat (de christenen zijn de mensen van het geschreven woord)quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:55 schreef Semisane het volgende:
Is de Koran ook niet gebasseerd op het Oude Testament, net als de Bijbel dat is?...of iig dat ze het Oude Testament als uitgang positie nemen?
edit: Als dat zo is, dan is dat toch een fundamentele overeenkomst tussen beide geschriften, eentje die toch een behoorlijke impact zou moeten hebben, wellicht meer impact dan de individuele verschillen?
Dit een beetje nette vraag zo?![]()
De koran is m.i. slechts een poging mee te liften op de autoriteit die bijbel en thora in mohammeds tijd hadden, maar de koran een aftreksel van de bijbel noemen is m.i. teveel eer: wie de koran ook geschreven heeft, het enige dat diegene over de bijbel wist waren geruchten.quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:49 schreef Triggershot het volgende:
Vele mensen zowel Fok!kers als mensen buiten FOK! vinden, ervaren, zien de Koran als een aftreksel van de Bijbel, of als een Arabische versie van de Bijbel, maar naarmate je je meer verdiept in de Koran zie je meer verschillen dan overeenkomsten.
Daarnaast stelt de islam dat christenen en joden hun bijbel en thora opzettelijk vervalst hebben, en dat der "openbaring van de koran" door die vervalsingen noodzakelijk was, en dat de koran de bijbel en thora vervangt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:57 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Zelfs Jezus wordt erkend en gezien als een profeet. Daarbij verwijst de koran naar het christendom als je een vraag hebt over wat er precies in de bijbel staat (de christenen zijn de mensen van het geschreven woord)
Niet alle volgens de islam "hemelse geloven" zien zichzelf als "hemels."quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:11 schreef Triggershot het volgende:
Ok, dat is ook weer een visie op de 'hemelse geloven' natuurlijk.
Neemt Allah genoegen met iemand die slechts naar zijn wil handelt uit angst in plaats van uit innerlijke overtuiging?quote:"God neemt slechts van de godvrezenden aan"
Het valt wel te beargumenteren, maar de voorbeeldverzen kan je ook elders interpreteren.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:33 schreef Min-e het volgende:
Er is dus nergens, om het simpel te stellen, een soort van uitsluitingsclausule.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |