abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:41:31 #1
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_60924270

De iPhone3G is vanaf nu exclusief verkrijgbaar bij T-Mobile. Hij is het wachten meer dan waard geweest. Want met 3G technologie, GPS routeplanner, Microsoft Exchange en App Store heb je nog meer functies bij de hand. De iPhone3G is net als de eerste iPhone drie producten in één: een revolutionaire telefoon, een iPod met breedbeelddisplay en een toestel waarmee je kunt internetten en e-mailen. Alleen gaat dit nu veel sneller en zonder beperkingen. iPhone3G. Zet de trend in de mobiele telefonie.

De knoppen en maten:

En de specificaties:
quote:
• Afmetingen - 115,5 x 61,1 x 12,3mm
• Gewicht - 133 gram
• Scherm - 3.5 inch - 320 x 480 (163 ppi)
• Opslag - 8GB of 16GB (waarvan ongeveer 500 MB wordt ingenomen door het OS)
• Camera - 2.0 megapixels
• Kleur - zwart (8GB) & wit of zwart (16GB)

• UMTS/HSDPA - 850, 1900, 2100 MHz
• GSM / EDGE - 850, 900, 1800, 1900 MHz
• Wi-Fi - 802.11b/g (met geavanceerde beveiligingsopties zoals WPA2 en 802.1X)
• Wi-Fi - Bluetooth 2.0 + EDR

• Batterij
- Lithium
- Bellen - tot 10 uur met 2G en tot 5 uur met 3G
- Internet - tot 7 uur met Wi-Fi en tot 6 uur met 3G
- Video - tot 7 uur
- Audio - tot 24 uur
- Standby - tot 300 uur

• Aansluitingen e.d.
- 30 pins iPod dock aansluiting
- 3.5mm jack met audio en microfoon ondersteuning
- SIM kaart houder
- Ingebouwde luidspreker
- Ingebouwde microfoon

• Fysieke knoppen:
- Volume luider / zachter
- Geluid aan / uit
- Sluimer / Waakstand
- Thuisknop

In de doos zit: iPhone 3G, stereoheadset met microfoon, dockconnector-naar-USB-kabel, USB-lichtnetadapter, documentatie, reinigings- en poetsdoekje en een pinnetje voor het plaatsen van de simkaart.

Klik hier voor de uitgebreide technische specificaties.

Wat is nieuw aan de Iphone 3G?

iPhone met 3G-technologie biedt snelle toegang tot het internet en e-mail, op alle mobiele netwerken wereldwijd. Met iPhone 3G kun je overal van alles doen: internetten, e-mailen, routebeschrijvingen opvragen en filmpjes bekijken – zelfs als je tegelijkertijd aan het bellen bent.

Altijd weten waar je bent, routebeschrijvingen opvragen en kijken waar de files staan – het kan allemaal direct vanaf je iPhone. De applicatie Kaarten op iPhone 3G combineert GPS, Wi-Fi en gsm-locatietechnologie met een multi-touch-interface, en vormt zo de beste routeplanner ooit.

Een abonnement neem je bij T-Mobile met de volgende tarieven:

En het unlocken van de sim bij T-Mobile kost:
quote:
0 tot 3 maanden: ¤120
3 tot 6 maanden: ¤90
6 tot 9 maanden: ¤70
9 tot 12 maanden: ¤50
vanaf 12 maanden: gratis

Frequently Asked Questions

Onderstaande tekst is afkomstig van het iPhone-topic @ GoT en is vervaardigd door harley.

Wat is de nieuwe functionaliteit van de 2.0 software?

De functionaliteit is voor de nieuwe en oude iPhone gelijk en is alleen beperkt door de hardware. Het is onder te verdelen in 3 categoriën: de nieuwe functionaliteit die vooral interessant voor bedrijven is, de SDK en de nieuwe functionaliteit voor de "gewone" consumenten.

Voor bedrijven is er naast Microsoft Exchange support, ondersteuning voor Cisco VPN netwerken, auto-discovery, remote wipe en betere beveiligingen voor draadloze netwerken, zoals 802.1X en WPA2 worden ondersteund.

De SDK voegt de mogelijkheid toe voor ontwikkelaars om software te ontwikkelen. Deze software wordt verkocht via de App store. Deze zorgt er ook voor dat updates beschikbaar worden gesteld etc. De AppStore is beschikbaar in 62 landen, en alle applicaties die kleiner zijn dan 10 MB kunnen via het mobiele netwerk worden gedownload.

Voor de eindgebruiker zijn er ook veel nieuwe features, ik zal de belangrijkste hier noemen. Er is volledige ondersteuning voor zowel iWork als MS Office documenten (incl. Powerpoint). In het adresboek zit nu ook een zoekfunctie. In Mail is het mogelijk om meerdere e-mails tegelijk te verwijderen of verplaatsen.

Hoe kan ik aan een simlockvrije iPhone komen?

Met de komst van de nieuwe 3G iPhone zal importeren een stuk lastiger worden. In Amerika zal de telefoon alleen nog maar geactiveerd verkocht worden. Dus je kunt niet zomaar de winkel uit lopen, je zult een abonnement erbij moeten afsluiten. Misschien komen er wel mogelijkheden in andere landen, want vanaf 11 juli zal de iPhone in 22 landen te koop zijn en later dit jaar zelfs in 70 landen.

In België en Frankrijk moet de iPhone ook simlockvrij verkocht worden. Dat betekent dat er daar een mogelijkheid zal zijn om aan een simlockvrije telefoon te komen. Het probleem daarbij is alleen de prijs, want het zal waarschijnlijk niet goedkoop worden. In Engeland zal de iPhone ook prepaid te krijgen zijn, misschien dat daar mogelijkheden voor komen

Het importeren (voornamelijk uit Amerika) wordt verder besproken in [iPhone] Importeren deel 2. Als je een topic wilt openen over het gebruiken van een iPhone 3G uit een andere europees land, neem dan even contact op met een van de moderators van Apple Talk

Waar kan ik de handleiding eigenlijk vinden?

De iPhone is voor veel mensen het eerste Apple produkt en daarom kunnen er een aantal zaken onduidelijk zijn. Het feit dat je niet eens een handleiding meegeleverd krijgt en alleen een snelstartgids helpt hier natuurlijk niet aan mee. Dus om te beginnen. De nederlandse handleiding is te downloaden op:
Apple iPhone handleiding (PDF).

Daarnaast staat bij de bookmarks op de iPhone zelf ook een link naar de "iPhone User Guide". Dit is een link naar de website van Apple, waarin op een speciaal voor de iPhone gemaakte site ook allerlei dingen worden uitgelegd.

Hoe kan ik de iPhone klaarmaken voor gebruik?

Als je je iPhone voor de 1e keer aanzet krijg je na het opstarten en ingeven van je pincode het volgende scherm:

Hiermee bedoelt apple dat je je telefoon aan je pc of mac dient te koppelen en via iTunes dient aan te melden. Mocht je iTunes nog niet geinstalleerd hebben kun je deze downloaden via: iTunes Download pagina. Hierna is je iPhone actief en kun je bellen en alle andere dingen doen die mogelijk zijn met een iPhone.

Ik heb geen creditcard en wil me toch registreren om mijn iPhone te kunnen gebruiken?

Je kunt in het registratiescherm ook kiezen voor de optie:
Geen - aanschaffen van betaalde applicaties is niet mogelijk
Click 'n Buy - voor aanschaffen via je afschrijving van je bankrekening.

Hoe kan ik een eigen ringtone instellen?

Mac gebruikers kunnen dit het makkelijkst doen via het programmapakket iLife '08 van Apple zelf waarin het programma Garageband zit. Hiermee kun je een willekeurig audiobestand selecteren bewerken en omzetten naar het juiste formaat zodat je iPhone hem accepteert als beltoon.

Voor Windows gebruikers is er het programma iPhone Ringtone Maker van Efiko Software. Je kunt daarvan een demo downloaden welke je 3 ringtones laat maken. Vanuit dit programma wordt het direct toegevoegd aan je ringtone collectie in iTunes 7.7. Logischerwijs dien je op de Mac en PC nog wel even te synchroniseren en daarna via het instellingen menu je ringtone in te stellen.

Daarnaast kan het ook via iTunes zelf (met dank aan Fab1Man):
Ga naar de MP3 die je wilt converten naar ringtone.
Rechtsklik op MP3 -> Info Tonen -> Opties -> stel bij begintijd je starttijd in, dus stel op 0:10 gaat dat in waarmee je wilt beginnen. Eindtijd moet maximaal 40 seconden later zijn.
Sluit venster.
Rechtsklik op MP3 -> Selectie converteren naar AAC
Rechtsklik op de ringtone -> In Windows Explorer tonen.
Extensie wijzigen van m4a naar m4r.
Plaats je ringtone in een map waar je 'm wilt hebben en dubbelklik op de ringtone.
Er komt een nieuwe tab bij in iTunes, genaamd ringtones.
Wanneer je nu je iPhone synchroniseert, heb je de tab "Ringtones". Hierin kun je de gewenste ringtone(s) selecteren om te syncen met je iPhone.
Wil je apps uit de store via je pc installeren op je iPhone maar heb je daar geen rechten toe volgens iTunes?

Probeer in bovenaan in de werkbalk van itunes het volgende in te stellen:
Store -> Computer Machtigen met dank aan Erulezz

Het terugsyncen van apps die gekocht zijn via de iPhone wil ook niet altijd lekker gaan. Je kunt dit handmatig doen, door de iPhone aan te sluiten en dan in de linkerkolom van iTunes met de rechtermuisknop te klikken op de iPhone en te kiezen voor "zet aankopen over".

Hoe kan ik apps verwijderen welke via de iPhone zijn geinstalleerd?

- Houd je vinger op een willekeurig programmasymbool op het beginscherm tot de
symbolen gaan bewegen.
- Tik op het kruisje in de hoek van het programma dat u wilt verwijderen.
- Tik op 'Verwijder' en druk vervolgens op de thuisknop om de wijziging te bewaren.

Hoe kan ik het springboard organiseren?

- Houd uw vinger op een willekeurig programmasymbool op het beginscherm tot de
symbolen gaan bewegen.
- Sleep het icoontje naar de gewenste plaats.druk vervolgens op de thuisknop om de wijziging te bewaren.

Hoe kan ik een filmpje omzetten voor gebruik op de iPhone?

Mits hij aan de goede voorwaarden voldoet kun je hem via iTunes zo overzetten. Mocht je een afwijkend bestandsformaat hebben. Dan zijn er heel veel opties. iLounge heeft twee fantastische guides hierover gemaakt:
The Complete Guide to iPod, iPhone and Apple TV Video Conversion (Mac)
The Complete Guide to iPod, iPhone and Apple TV Video Conversion (Windows)

Voor Windows gebruikers is er daarnaast in PMD nog een fantastische handleiding te vinden: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs.

Waarom geeft Google Maps geeft een grote blauwe pulserende ring om mijn locatie?

Deze ring geeft aan hoeveel "afwijking" er is op dat moment. De afwijking zal binnen groter zijn, omdat GPS dan geen of geen goede fix kan krijgen. Dan wordt er overgeschakeld op de minder precieze locatiebepaling met behulp van GSM masten en wifi.

Waarom kan ik niet navigeren?

Google Maps is een locatiebepalend programma met routeplan mogelijkheden. Het is dus wel mogelijk om een route te plannen en deze dan te volgen op het scherm. Het is niet mogelijk om aanwijzingen te krijgen.

Gesproken navigatie is nog niet mogelijk alhoewel er al een werkende Tomtom is geshowed door TomTom en Telenav ook al navigatie officieel heeft aangekondigd zie ook Telenav kondigt navigatie voor iPhone 3G aan.

Hoe kan ik tabbladen gebruiken in Safari?

Het onderste icoontje (de twee kleine venstertjes achter elkaar) eenmaal aanklikken en je kunt met meerdere vensters/tabbladen internetten.

Ik kan de Scientific calculator niet vinden alleen de standaard?

Kantel je iPhone eens op zijn kant en dan schakelt de calculator ook om naar de uitgebreide variant.

Hoe maak ik een screenshot op de iPhone?

Houd de home-knop ingedrukt en druk één maal op de aan/uit-knop. Je screenshot word nu in de foto-rol geplaatst (zelfde locatie als de foto's van de camera). De screenshots worden opgeslagen als PNG's. Bestandsgrootte is ongeveer 50-100 Kb.

Linkje naar wiki van deze OP
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:42:24 #2
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_60924310
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:55 schreef _GdR_ het volgende:
3G is gewoon te unlocken jailbreaken alles.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_60924351
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:42 schreef TC03 het volgende:

[..]

"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:53:31 #4
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_60924615
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:56:48 #5
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_60924714
quote:
Dat is jailbreaken wat je daar ziet, wat iets totaal anders is dan unlocken .

De iPhone 3G kan nog niet unlocked worden.
quote:
PS: Yes, our best baseband hackers are working away hard on the 3G unlock, we are not sure when, or even if it is possible, but we’ll keep you informed of any new progress that is made.
Bron. Vijf uur geleden gepost op hun site. Niet geheel ontoevallig zijn dat ook de makers van het programma wat je in het YouTube-filmpje ziet hierboven.
2000 light years from home
pi_60924733
quote:
Het iPhone Dev Team heeft een verrassing: QuickPwn, een jailbreakmethode die sneller en makkelijker is dan voorheen. Een volledige restore is daarmee niet meer nodig. Als je toch geen custom firmware met specifieke functies wilt hebben, is er eigenlijk geen reden om tijdens het Pwnage-proces een restore uit te voeren; vandaar deze nieuwe tool QuickPwn. Volgens het Dev Team waren ze al een tijdlang van plan om een tool als QuickPwn uit te voeren.
http://www.iphoneclub.nl/(...)n-uit/#comment-35741
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:57:25 #7
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_60924736
Gister de iPhone te reperatie aangeboden. Dode pixel en headphone ging niet meer in de jack aansluiting (zat geen vuil in of iets dergelijk). Eens even kijken hoe snel hij terug is en of hij dit keer wel heel blijft
pi_60925133
De baseband is nog niet gehackt dus dat hij unlocked is lijkt me vrij onwaarschijnlijk
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_60925961
Terug van Lowlands-TVP.

Mafkezen die hun iPhone meenemen naar Lowlands . Stonden ze daar vrijdag al bij het oplaadpunt om hun iPhone op te laden.

Ik had lekker een oude Sony Ericsson mee.
PS4 online: micro_nl
  FOK!fotograaf maandag 18 augustus 2008 @ 15:49:08 #10
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_60926175
heb een zwart 8GB apart laten leggen, ga hem om kwart over 5 ophalen, ben benieuwd....
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_60928326
Tvp en _gdr_ ben je nou zo dom of doe je alsof? Denk je dat je slimmer bent dan de rest hier? Naja maakt niet uit, kan de beste overkomen

[ Bericht 0% gewijzigd door RHCPeter op 18-08-2008 18:02:10 ]
pi_60929033
quote:
60.000 iPhone 3G's hebben een probleem

Volgens een bericht op het forum van Macrumors heeft Steve Jobs zelf een reactie gegeven aan een iPhone 3G eigenaar met problemen. Dit is zijn reactie:

"We are working on some bugs which affect around 2% of the iPhones shipped, and hope to have a software update soon."

Of het echt is weten we niet maar dat Steve Jobs mail terug stuurt bij problemen met Apple producten hebben we ooit zelf kunnen ervaren toen we een probleem hadden met een Apple Powerbook. Wij kregen na 3 maanden een reactie van Steve zelf en het probleem is toen keurig opgelost door Apple Nederland.

Schattingen van vorige week gingen al uit dat 2 tot 3% van de iPhone 3G's problemen hebben met het netwerk ontvangst.
quote:
Steve heeft het druk... de haarscheurtjes

Danielle stuurde ons een tip dat het probleem met de scheurtjes in de behuizing van de iPhone 3G opgelost schijnt te zijn. Er staan meerdere reacties in het Apple discussie forum dat er een remanufactured iPhone 3G is. iPhones die gemaakt zijn vanaf week 30 hebben het probleem niet meer en de opening van de simkaarthouder schijnt ook beter te zijn. Daarbij zitten de knoppen voor de bediening van de iPhone 3G beter in de behuizing. In het Apple forum kwamen we ook nog een bericht van een iPhone 3G gebruiker tegen die Steve Jobs heeft gemaild over de scheurtjes in de achterkant van de iPhone 3G. Hierbij zijn reactie:

From: Steve Jobs xxx@apple.com
(we hebben er maar even kruisjes voor gezet en wij hebben een ander adres
Date: August 10, 2008 3:43:39 PM PDT
To: Andrew
Subject: Re: Cracks in iPhone 3G

The cases are not cracking.

Steve

In ieder geval niet meer na week 30...

Bron
pi_60930040
en weer een TVP-tje!
pi_60930043
quote:

tvp.
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:46:26 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60930327
Nou, ik had dus contact met iemand die me een iPhone 16gb zou verkopen voor 300 euro/dollar ( ).
quote:
HALLO

Dank voor de mail
Zodra u uw bestelling plaatst met uw volledige leveringsadres E stuurt de telefoons aan uw afleveradres WITEN 2-3DAY op PAUYMENT bevestiging zullen wij schip rechtstreeks bij u thuis via DHL en je alleen aanmelden en het verzamelen van het pakket SAFLY

Wij hopen dat u zaken doen met de VS
Wacht u een e-mail
WAT
OLIVER
Zal ik het doen?
pi_60932086
Die email
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:50:53 #19
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_60932212
VERKEERDE TOPIC .

[ Bericht 79% gewijzigd door Merkie op 18-08-2008 19:59:28 ]
pi_60934256
hee ff snel een vraagje.. morgen ga ik op vakantie naar buitenland en neem ik iphone mee. Ik verwacht dat ik mijn iphone niet in buitenland kan gebruiken (dan maar voor games en muziek), maar hoe zet ik voor zekerheid gps uit?

als ik hem in vliegtuig modes zet is zeker wi-fi ook uitgeschakeld? Vaak hebben hotels gratis wifi!
Dit keer zonder signature
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:59:14 #22
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_60934356
Waarom zou je GPS uitzetten?
pi_60934901
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:59 schreef Merkie het volgende:
Waarom zou je GPS uitzetten?
sorry.. bedoel gpRs
Dit keer zonder signature
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:22:15 #24
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_60935039
Ik wil een iphone met orange dekking.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_60935063
Nog steeds geen Tom Tom voor de iPhone 3G.
Ook géén aankondigingen of enige berichten van Tom Tom zelf.

Tom Tom Press Releases

Lijkt er dus niet op dat het ooit komt.

Lekker maken met een GPS maar geen navigatie applicaties beschikbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')