abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60922549
Maar gelukkig in ieder geval geen tweede. Er zijn zat zilveren medailles in het gezin Bos.
*verwijderd door Admin*
pi_60922814
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:19 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Waarom is dat waarschijnlijk?
Omdat ie al het hele jaar niet presteert zoals in andere jaren, dat duidt op iets structureels... zowel lichamelijk als tussen de oren
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_60923064
Vos
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_60924029
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:53 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Omdat ie al het hele jaar niet presteert zoals in andere jaren, dat duidt op iets structureels... zowel lichamelijk als tussen de oren
Inderdaad, dat duidt op iets structureels, maar waarom is het dan waarschijnlijk dat hij zijn best niet doet? Er zijn tal van andere structurele verklaringen te bedenken. Ik vind het trouwens helemaal niet waarschijnlijk dat iemand die vier jaar alles opzij zet om goud te winnen in Peking, het dan in het laatste jaar het ineens rustig aan gaat doen omdat hij denkt dat het toch wel goed gaat komen. Zeker als je ziet wat voor obsessieve control freak hij normaal gesproken is.
pi_60926320
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:50 schreef Ericr het volgende:
Nederland heeft 1 coach, de Britten 19. Maar dan nog is het ontluisterend dat van de heren niemand zijn niveau weet te halen.
Nederland heeft sinds een tijd een Tsjechische coach in dienst, die zich vooral op de sprint focust. Sinds dat die er is heeft Nederland overigens een teleurstellend WK en nu teleurstellende OS achter de rug
pi_60927844
Ah het hoofdpicking is alweer begonnen. Shoot him!
pi_60938578
quote:
PEKING - Wat is er misgegaan in de voorbereiding op de Spelen? Theo Bos had maandag na zijn uitschakeling in de kwartfinales van het olympisch sprinttoernooi geen antwoorden. De deceptie was groot, de verwachte 'golden boy' van het Nederlandse baanwielrennen voelde zich in Peking een lachertje.

,,Wat de concurrenten van mij denken? Die lachen zich rot'', zei hij na de kansloze uitschakeling tegen de Fransman Mickael Bourgain. Zijn maatje Teun Mulder was eveneens een makkelijke prooi voor zijn tegenstander, de Duitser Maximilian Levy. Van de Nederlanders heeft de Brit Chris Hoy in ieder geval geen last meer in de jacht op zijn derde goud in Peking.

Jaloers kijkt Bos soms naar Hoy, die deel uitmaakt van een baanploeg met een budget van meer dan vijf miljoen euro. ,,Bij hen kan gewoon veel meer, is alles net even iets beter: het materiaal, de begeleiding. Al wil ik niet zeggen dat met geld alles te koop is. Kijk naar Enrico Fabris bij het schaatsen, die heeft het ook minder voor elkaar dan de schaatsers van TVM, DSB of Telfort.''

Op eigen gevoel
Lang kon Bos ook als een Fabris de sprint beheersen. Tweede bij de Spelen in Athene, drie wereldtitels in vier jaar. ,,Maar het was hier in Peking vorig jaar december dat ik voor het laatst iedereen mijn wil oplegde.'' Hij werd voorbijgeschoten, Hoy ontnam hem in maart zijn onoverwinnelijke status en ,,The Boss'' ging twijfelen, rommelen met zijn versnelling en zoeken naar het juiste gevoel.

Het moest een les zijn geweest, maar het was te laat om nog een omslag te maken. Bos trainde eigenlijk op zijn eigen gevoel, bij gebrek aan een topcoach, waarvoor de wielerbond KNWU geen geld beschikbaar heeft.

In Peking was hij zijn grootste wapen kwijt. Bos miste snelheid, zei zondag na de dramatische kwalificaties dat zijn verblijf in China misschien wel weggegooid geld was geweest. Voer voor psychologen, maar met hulp van zijn ouders en vriendin richtte hij zich later die dag nog eenmaal op. ,,Vandaag was het weer drie keer niks'', was de conclusie maandag. ,,Ik ga maar eens bloed laten prikken, Misschien heb ik een virus.'' Het is de taal van iemand die het even niet meer weet.

Vraagtekens
Bos twijfelt over zijn toekomst, zoals ook zijn sprintmaatjes Mulder en Tim Veldt vraagtekens plaatsen. Tegenover het Britse geweld zitten de Nederlanders op dood spoor. ,,Op deze manier denk ik niet dat ik nog verder wil'', zei Veldt.

Bos: ,,Over tien jaar weet ik misschien wat ik nu verkeerd heb gedaan. Dan heb je meer kennis. Ik ben ervan overtuigd dat ik net zo veel talent heb als Chris Hoy. Die Britten doen iets heel goed, maar ik weet niet wat.''
http://www.sportwereld.nl(...)elen_vol_vragen.html

Een dood vogeltje dus, volgens mij bloedt het baanwielrennen straks net zo snel dood als het opgekomen is. Mentale weerbaarheid is wel erg laag nu de Britten zo oppermachtig zijn.
pi_60938636
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:25 schreef Ericr het volgende:

[..]

Een dood vogeltje dus, volgens mij bloedt het baanwielrennen straks net zo snel dood als het opgekomen is. Mentale weerbaarheid is wel erg laag nu de Britten zo oppermachtig zijn.
Ik hoop toch wel dat ze nog 4 jaar door gaan.
pi_60938780
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:25 schreef Ericr het volgende:

[..]

Als je bij de eerste de beste echte tegenslag al de handdoek werpt ben je wat mij betreft echt zwak...

Valt me vies tegen van Theo
pi_60938859
Laat ze eens met van Moorsel praten. Anorexia overwonnen, als zeekoe rondgelopen daana en dan alsnog 1 van de beste Olympiers ooit worden voor Nederland. Bos en co gooien de handdoek al in de ring als ze een keer niet bij de topdogs horen. Respect voor zijn titels maar als topper moet je ook weten dat je niet altijd kan winnen.
pi_60938942
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:34 schreef Ericr het volgende:
Laat ze eens met van Moorsel praten. Anorexia overwonnen, als zeekoe rondgelopen daana en dan alsnog 1 van de beste Olympiers ooit worden voor Nederland. Bos en co gooien de handdoek al in de ring als ze een keer niet bij de topdogs horen. Respect voor zijn titels maar als topper moet je ook weten dat je niet altijd kan winnen.
Dat dus
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:41:20 #162
11102 knep
Mountainfreak
pi_60939054
Wat een gejammer zeg . Ze zouden er juist motivatie uit moeten pikken om het die britten moeilijk te maken.
pi_60939250
Maar als ze er zo over denken moeten ze ook maar stoppen, hoe jammer dat ook is. Met een instelling dat de concurrentie onoverwinnelijk is zal je nooit meer iets winnen. Die Britse ploeg kan net zo goed opeens de magic touch kwijt zijn en dan kan je maar beter klaar staan als hongerige wolf. Nu gaan er bange vogeltjes rondrijden, dat wordt niks.
pi_60939325
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als je bij de eerste de beste echte tegenslag al de handdoek werpt ben je wat mij betreft echt zwak...

Valt me vies tegen van Theo
Dit is al de tweede ernstige teleurstelling na het mislukte WK eerder dit jaar.
pi_60940240
dit heeft eerst tijd nodig om te bezinken, over een paar maanden gaat ie er weer voor of althans dat hoop ik
hay hay
pi_60940283
Misschien is hij wel gewoon over zijn top heen, niet ongewoon bij sprinters dat die op jonge leeftijd pieken, en had hij gewoon de pech dat hij zijn best mogelijke niveau net tussen twee spelen in haalde.
pi_60941064
Dat gedoe over de Britten is een beetje gek. Het is toch vooral Bos die z'n niveau niet haalt. Verder is alleen Hoy misschien net nog iets beter dan Bos van de afgelopen jaren.

Toch jammer, sympathieke vent die je het zeker gunt.
pi_60945690
Kanis nu tegen Pendleton.
pi_60945695
Kanis tegen Pendleton nu op de BBC
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:32:41 #170
62913 Blik
The one and Only!
pi_60945757
kanaal 7 op NOS
pi_60945761
Pendleton wint.
pi_60945771
olympisch kampioene is bekend pendleton very easy
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:33:27 #173
211106 Ciolekfan
Olympische fan
pi_60945779
Geen schijn van een kans in deze heat
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:33:43 #174
62913 Blik
The one and Only!
pi_60945786
keihard overklast
pi_60945798
Pendleton is dan ook 25 klasses beter dan de rest van het veld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')