abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60918151
Aanstaande zaterdag wil ik 2 vrienden van me eens lekker verwennen ter ere van hun verjaardag. Ik ben van plan om een Italiaans 4-gangen menu te maken. Ik kan best goed koken, maar zoiets als dit heb ik nog nooit gedaan, ik heb dus even assistentie nodig.

De voorwaarden:
- het moet redelijk culinair zijn maar niet al te veel tijd in beslag nemen, ik wil mijn visite niet constant in de steek laten. Ik moet ook kunnen genieten.
- Producten moeten bij AH, Jumbo of eventueel Bas van der Heijden te koop zijn.

Het plan:
Starter: wat kaas, ham en worst. Welke dat worden beslis ik wel bij de kaasafdeling bij AH.

Voorgerecht: Lasagne con pesto e ricotta (open lasagne)
http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp?view=simple&rq=open+lasagne&id=199942

Hoofgerecht: Costolettine d' abbachio fritte (lamskoteletjes met een pittig kaaskorstje) http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp?collection=algemeen&rq=lamskoteletjes&cuisine=Italiaans&id=199950

Bijgerechten:
- tomatensalade met ruccola
- peperonata (gestoofde paprika) http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp?collection=algemeen&rq=peperonata&id=199954
- op het bord knoflookspinazie met pijnboompitjes en warme cherrytomaatjes
- pasta: mezzelune gevuld met ricotta en spinazie

Nagerecht: nader in te vullen.

Mijn vragen:
- Wat is nou een makkelijk, leuk en lekker nagerecht in italiaanse stijl? Bij voorkeur iets dat van te voren is te maken / klaar te zetten.
- Alleen pasta is ook weer zo kaal en een saus erover vind ik ook weer niet nodig, is een beetje too much als je al lamskoteletjes en spinazie op je bord hebt liggen. Is het te smaaklos als ik alleen wat walnotenolie over de pasta schenk?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 18-08-2008 11:32:30 ]
Spoilers!
  FOK!fotograaf maandag 18 augustus 2008 @ 11:06:49 #2
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_60918361
Als nagerecht kan je natuurljik kiezen voor tiramisu, zelf te maken en te kopen, maar dat is redelijk standaard voor een dessert.

De pasta met olie lijkt mij goed. Als je kiest voor een verse pasta heeft die zowiezo al meer smaak dan kant en klare pasta. Ik vind het in ieder geval niet erg om dat naturel of samen met de spinazie te eten.
pi_60918408
Ik vind tiramisu niet lekker, dat is dus helaas geen optie...
Spoilers!
  FOK!fotograaf maandag 18 augustus 2008 @ 11:13:39 #4
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_60918548
Ik las dat italianen vaak afsluiten met of een mierzoet dessert of fruit. Aangezien de rest van je menu redelijk zwaar oogt, is het misschien handig om af te sluiten met dat fruit, aangevuld met wat ijs.
pi_60918616
ja, ik zat zelf ook te denken aan iets fruitigs. Zal er nog eens verder over nadenken.
Spoilers!
pi_60918863
Iets met verschillende soorten italiaans ijs is ook wel iets van te maken denk ik.
pi_60918997
Ik ga wel proberen om de gerechten zo klein mogelijk te houden. 3 lasagnebladen voor het voorgerecht is wel genoeg. En 1 of 2 kleine lamskoteletjes met 2 stuks pasta lijkt me ook genoeg. Het zijn ook weer geen hele grote eters.

Ik heb er echt helemaal zin in, ik wil al tijden zo'n avondje organiseren.
Spoilers!
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:46:37 #9
3869 David
Drum the drums
pi_60919443
ik zou de mezzalune idd met wat olie of wat (knoflook)boter serveren. Zorgt ervoor dat de pasta niet droog wordt en tegelijkertijd dat je de vulling goed blijft proeven (itt tot zware sauzen erover)
  FOK!fotograaf maandag 18 augustus 2008 @ 11:48:13 #10
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_60919479
Leuk recept, zet die ook even bij mijn favorieten.

suc6 met organiseren!
pi_60919490
Ik zou als je primo pasta is (de lasagne) bij het lam geen pasta serveren. Je kunt bv. een puntje polenta (op laten stijven in een ovenschaal en dan even op de grillpan) bij je lam serveren.

Een panna cotta met mooi rood fruit is ook een lekker fris dessert. Moet je de porties wel klein houden.

Succes! Ik ga zaterdag ook weer lekker uitgebreid Italiaans koken. Iets leukers is er bijna niet!
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:50:33 #12
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_60919541
http://www.italie.nl/culinair/recept.php?tr=7&mfv=0&time_cooking=0&action=Zoek hier kan je denk ik wel wat mee als je het echt in stijl wil doen kan je ook nog op regio selecteren, maar misschien word dat wat lastig
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_60919909
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:48 schreef Sorbootje het volgende:
Ik zou als je primo pasta is (de lasagne) bij het lam geen pasta serveren. Je kunt bv. een puntje polenta (op laten stijven in een ovenschaal en dan even op de grillpan) bij je lam serveren.

Een panna cotta met mooi rood fruit is ook een lekker fris dessert. Moet je de porties wel klein houden.

Succes! Ik ga zaterdag ook weer lekker uitgebreid Italiaans koken. Iets leukers is er bijna niet!
Tja, je hebt op zich wel een punt over de 2 x pasta. Dat had ik zelf ook al bedacht. Ik heb nog nooit polenta gemaakt of gegeten en ik wil dat het liefst eerst eens proberen en proeven voordat ik het etentje verpest
Ik zie niet echt een andere optie behalve pasta. Maar de mezzalune is maar 2 stuks, het belangrijkste is het lam dus ik denk dat ik het maar zo hou. Ik denk wel dat ik de peperonata schrap, mijn gasten krijgen dit toch nooit allemaal op.

Die polenta moet ik toch eens gaan proberen binnenkort.
Spoilers!
pi_60921073
Ja ik snap dat je het van tevoren eens geprobeerd wilt hebben. En ach, uiteindelijk is het vooral belangrijk dat het LEKKER is! En daar heb ik wel vertrouwen in
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:23:34 #15
182728 honda1990
pi_60923727
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:55 schreef Sorbootje het volgende:

Idd italiaans koken is egt heerlijk! Ik ben net terug van 5 weken Italia en mis het land nu al, alleen het eten is al 10x beter

OT: ook belangrijk wat drink je erbij?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_60925135
Jaaaaa wat ga je schenken!?!

(nog even offtopic; ik ga volgende maand twee weken naar Calabria... heb er nu alweer zin in, lekker (culinair) genieten!)
  maandag 18 augustus 2008 @ 15:14:17 #17
182728 honda1990
pi_60925205
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:11 schreef Sorbootje het volgende:

(nog even offtopic; ik ga volgende maand twee weken naar Calabria... heb er nu alweer zin in, lekker (culinair) genieten!)
(Ik wil weer terug ik ben jaloers op je!!)
pi_60927507
Als dessert: aardbeien met peper en balsamico (bijv http://www.ah.nl/allerhande/kookschrift/recept.jsp?id=14465). Heerlijk!
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
pi_60929378
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:11 schreef Sorbootje het volgende:

Tja, we zitten aan tafel met een cola-drinker en een bierdrinker. Ik denk dat ik iedereen maar gewoon geef waar ze trek in hebben. Voor mezelf en vriendin koop ik een flesje Italiaans rood denk ik. Nog even over nadenken welke precies.
Spoilers!
pi_60929993
Ik had met kerst een italiaans diner en ik had als nagerecht een appelcrumble gemaakt. Deze heb ik een italiaans tintje gegeven door de appels te overgieten met amarettolikeur en amandelschaafsel. Oh ja, en een bol italiaans ijs erbij!

En daarna nog espresso koffie met van die italiaanse koekjes (die harde amandelkoekjes).
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:34:12 #21
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60930058
aardbeien en frambozen met zabaglione (de italiaanse versie van syllabub of sabayon)
pi_60930704
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:46 schreef David het volgende:
ik zou de mezzalune idd met wat olie of wat (knoflook)boter serveren. Zorgt ervoor dat de pasta niet droog wordt en tegelijkertijd dat je de vulling goed blijft proeven (itt tot zware sauzen erover)
Boter met wat verse kruiden of een teentje knoflook
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:01:11 #23
3185 Adelante
To let it go now
pi_60930755
Cola en bier bij een Italiaanse maaltijd? Schenk gewoon wat goede wijnen, in Italië net zo belangrijk als het eten en bij het dessert een goede prosecco of wat ijs met limoncello
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:16:36 #24
182728 honda1990
pi_60931207
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:01 schreef Adelante het volgende:
Cola en bier bij een Italiaanse maaltijd? Schenk gewoon wat goede wijnen, in Italië net zo belangrijk als het eten en bij het dessert een goede prosecco of wat ijs met limoncello
idd hoe verzin je het
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:17:19 #25
182728 honda1990
pi_60931228
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:31 schreef Tezz het volgende:
Ik had met kerst een italiaans diner en ik had als nagerecht een appelcrumble gemaakt. Deze heb ik een italiaans tintje gegeven door de appels te overgieten met amarettolikeur en amandelschaafsel. Oh ja, en een bol italiaans ijs erbij!

En daarna nog espresso koffie met van die italiaanse koekjes (die harde amandelkoekjes).
Ook lekker om in witte wijn te dopen, 3x raden wat ik nu zit te eten
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:27:11 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60931481
Flan is ook redelijk eenvoudig. Met ricotta bv.
http://uktv.co.uk/food/recipe/aid/536175

Of bv. crêpes alle noci (=walnoten) met chocoladesaus. Taartjes van laagjes crêpes met ijs frambozen ed. zijn ook redelijk simpel.

Denk dat je momenteel in NL nog geen verse kastanjes (Marroni) kan krijgen, kan je ook aardige dingen mee maken. bv. met mozarella, walnoot, kastanjes met wat ingedikte, aangezoete, balsamico azijn. erbij

Over 4-8 weken staan hiero weer van die mannetjes/vrouwtjes op de markt met gebrande kastanjes, paddestoelen, truffels en zelfgebrande, onder de toonbank, grappa. Lang leve de herfst.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:44:35 #27
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60932019
TS: kaas van AH? > je kan beter even langs je kaasboer gaan, en hem om advies vragen..
smaakt iig 10 x beter dan die fabriekskazen.

ow, en van het lasagna voorgerecht ... dat met die bladen gaat mislukken... kan ik je nu al vertellen
ze plakken namelijk altijd tegen elkaar aan (ik vind gewoon non verde bladen overigens lekkerder, kleurt alleen wat minder leuk bij je gerechtje)
pi_60940273
Ja ja, ik weet het, cola en bier kunnen niet, helemaal mee eens. Maar twee sacherijnige gezichten aan tafel kan nog veel slechter. Misschien verzin ik nog wel iets anders, dat ik ze gewoon water geef ofzo.
Spoilers!
pi_60940335
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:44 schreef dgbw het volgende:
TS: kaas van AH? > je kan beter even langs je kaasboer gaan, en hem om advies vragen..
smaakt iig 10 x beter dan die fabriekskazen.

ow, en van het lasagna voorgerecht ... dat met die bladen gaat mislukken... kan ik je nu al vertellen
ze plakken namelijk altijd tegen elkaar aan (ik vind gewoon non verde bladen overigens lekkerder, kleurt alleen wat minder leuk bij je gerechtje)
Er is helaas geen kaasboer in de buurt, hij is op vakantie. Zoals alle kleine winkels in de buurt op dit moment. En ik heb geen tijd en vervoer om ergens anders naartoe te gaan. Wel erg jammer, maar het moet maar voor een keertje. En als de starter tegenvalt, valt de rest alleen maar mee toch?

Ik ga heel erg mijn best doen met de lasagnabladen. Veel roeren tussendoor, ruim water, olijfolie. Hopen dat het goed gaat...
Spoilers!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 01:11:34 #30
182728 honda1990
pi_60940931
Bruschetta is ook altijd supergoed en makkelijk te maken! Stokbroodje kopen of liefst oud brood nemen, dat in schijfjes snijden, dit opbakken in olijfolie, een teentje knoflook door de midden snijden, dit uitwrijven op het inmiddels harde broodje wat als een soort rasp werkt. Hier wat parmaham of tomaat en basilicum oid opdoen. Kan weinig aan mislukken maar is altijd lekker!
pi_60942906
Gewoon water geven.

Als ik Italiaans kook (lees 6 van de 7 dagen in een week) kun je kiezen tussen wijn of water. Ik laat mijn brouwsels niet verpesten door frisdrank. Da's vloeken in de kerk.
pi_60942965
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 07:11 schreef Sorbootje het volgende:
Gewoon water geven.

Als ik Italiaans kook (lees 6 van de 7 dagen in een week) kun je kiezen tussen wijn of water. Ik laat mijn brouwsels niet verpesten door frisdrank. Da's vloeken in de kerk.
Ik ben het daar niet zo mee eens. Hoewel ik zelf wel van mening ben dat er absoluut geen frisdrank bij dit soort eten gedronken moet worden (hier hoort duidelijk een heerlijke Italiaanse wijn bij) moet toch iedereen zelf kunnen kiezen wat ze drinken! Als die mensen nou gewoon graag cola drinken is dat toch prima! En voor wat betreft het pilsje kun je je eventueel laten informeren bij een goede slijter. Misschien een speciaalbiertje?
pi_60942967
Oh TS, maak je een fotoverslagje van het koken/de gerechten?? LIjkt me superleuk!!!!!!
pi_60943391
Fotoverslagje lijkt mij ook leuk!

Maar blijf erbij dat cola écht niet kan. Dat mept je smaakpapillen onderuit. Dat kunnen ze de rest van de dag wel drinken. Ik zet meestal gewoon plat en bruisend water op tafel en wijn. Kinderen (die niet van mij zijn) dat vind ik een ander verhaal...

Nooit klachten gehad.

Maar ik ga weer offtopic he? Foei Sorbo
pi_60943412
Leuk, zo'n fascistische kok aan tafel. Past wel weer bij het Italiaanse dan!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_60945325
Precies. Je moet een beetje in stijl blijven

Nee eerlijk, ik zou het heus niet verbieden, maar als ik het doe zoals ik hier boven beschrijf (twee soorten water op tafel en wijn) dan wordt er nooit om iets anders gevraagd. Tenzij mijn vader er is, maar die is onverbeterlijk. Die krijgt van mij gewoon bitter lemon
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:19:10 #37
182728 honda1990
pi_60945406
is het meer dan 100% met sorbo eens, bier is best goed te doen bij je pizza maar dat vind ik wel 1 van de weinige italiaanse gerechten die met zoiets gedronken kunnen worden
pi_60945584
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:48 schreef Sorbootje het volgende:
Je kan er ook voor kiezen om bij de lam alleen groente te serveren, de gasten zullen echt niet met honger van tafel gaan. Succes!
pi_60945687
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je kan er ook voor kiezen om bij de lam alleen groente te serveren, de gasten zullen echt niet met honger van tafel gaan. Succes!
Hier zou ik ook voor kiezen, maar TS wilde er graag iets bij naast de groente.

Hehe ik ben ook altijd bang dat ik te weinig heb. Kan ik vervolgens mijn gasten de deur uit rollen.
pi_60945826
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:16 schreef Sorbootje het volgende:
Precies. Je moet een beetje in stijl blijven

Nee eerlijk, ik zou het heus niet verbieden, maar als ik het doe zoals ik hier boven beschrijf (twee soorten water op tafel en wijn) dan wordt er nooit om iets anders gevraagd. Tenzij mijn vader er is, maar die is onverbeterlijk. Die krijgt van mij gewoon bitter lemon
Zie je, jij maakt ook uitzonderingen

Ik bedacht trouwens gisterenavond ook ineens dat er nog zoiets als bruchetta bestaat. Ik denk dat ik die er ook nog maar bij doe.

Ik ben mijn vrienden al helemaal nieuwsgierig aan het maken over wat er zaterdag allemaal gaat gebeuren. Zij kunnen net zo slecht tegen geheimpjes als ik dus ze trekken het maar slecht

Ik heb er echt zo'n zin in, ik heb zelf nu al mijn boodschappenlijst gemaakt. Ga zometeen nog wat nieuw serviesgoed kopen, we hebben nog maar 5 borden op dit moment dus nu heb ik een mooi excuus om wat aanvulling te kopen.

Oh, ik zal proberen om een fotoverslag te maken. Maar dan moet mijn zwager wel mijn fototoestel teruggeven.
Spoilers!
pi_60947031
Leuk hoor die voorpret! Heb ik nu ook voor komende zaterdag. Heb mijn menu ook al min of meer klaar! Kan zo genieten van zo'n kokkerel avond. Ik probeer er doordeweeks ook altijd wat leuks van te maken, maar een keer goed uitpakken...super!

EN ja, ik maak ook wel eens een uitzondering. Wel onder luid protest, maar dat kan mijn vader wel van me hebben... hij weet wie het zegt zeg maar.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:06:28 #42
182728 honda1990
pi_60950055
Wat je sowieso moet doen is een fles limoncello kopen in de vriezer zetten(niet de koelkast) en de glaasjes ook. Dan schenken na afloop, echt te goed!
pi_60951066
Absoluut, en tóch smaakt het hier minder goed dan op een terras op een zwoele Italiaanse zomeravond.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:39:22 #44
3185 Adelante
To let it go now
pi_60951136
Niet eens, bijna bevroren over verse hollandse aardbeien
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:34:06 #45
182728 honda1990
pi_60954805
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:36 schreef Sorbootje het volgende:
Absoluut, en tóch smaakt het hier minder goed dan op een terras op een zwoele Italiaanse zomeravond.
Je hebt gelijk ik krijg heimwee
pi_60956342
Sorry!
pi_60960039
Oh, limoncello! Dat is wel een heel goed idee. Dan moet ik wel een fles voor alleen mezelf kopen, maar dat moet dan maar. Wat een straf!
Spoilers!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:36:06 #48
182728 honda1990
pi_60961277
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 18:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, limoncello! Dat is wel een heel goed idee. Dan moet ik wel een fles voor alleen mezelf kopen, maar dat moet dan maar. Wat een straf!
Het gele goud!
pi_60987801
TS: ik begrijp dat je toch wat koolhydraten bij de hoofdmaaltijd wilt? Waarom niet gewoon een mandje brood erbij? Als er iets bij een Italiaans diner niet mag ontbreken is het brood. Gewoon droog brood met een schaaltje goede kwaliteits olijfolie erbij voor wie wil dopen.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:05:28 #50
182728 honda1990
pi_60988613
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:31 schreef W1ZZ het volgende:
TS: ik begrijp dat je toch wat koolhydraten bij de hoofdmaaltijd wilt? Waarom niet gewoon een mandje brood erbij? Als er iets bij een Italiaans diner niet mag ontbreken is het brood. Gewoon droog brood met een schaaltje goede kwaliteits olijfolie erbij voor wie wil dopen.
Idd, ik kan me niet voorstellen dat TS dat niet heeft, all is het maar een stukje brood om de laatste zalige resten van je bord af te schrapen met je stuk brood. Wat ook lekker is om zelf kruidenboter te maken,

Een stuk boter, basilicum, oregano (of andere kruiden naar wens) zout, peper en 1 teen knoflook. De boter haal je een half uur van te voren uit de koelkast om het wat zachter te maken. De kruiden hak je in stukjes, de knoflook plet je en maak je heel erg klein. Dit alles doe je door de boter, nog wat zout en peper erbij en het smaakt serieus geweldig!
pi_60993412
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:31 schreef W1ZZ het volgende:
OMG, ik heb dus echt niet aan brood gedacht he! Dat gaat dus ook zeker nog op tafel.
En dit was dus de reden dat ik op maandag al begonnen was met plannen en jullie hulp heb ingeroepen
Spoilers!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:33:00 #52
182728 honda1990
pi_60994598
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

OMG, ik heb dus echt niet aan brood gedacht he! Dat gaat dus ook zeker nog op tafel.
En dit was dus de reden dat ik op maandag al begonnen was met plannen en jullie hulp heb ingeroepen
Italiaanse maaltijd zonder brood, schaam je
pi_60997397
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:33 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Italiaanse maaltijd zonder brood, schaam je
I know!
Spoilers!
pi_61000925
Ow verrek ja, ik moet ook brood op tafel hebben natuurlijk zaterdag!

Hoe is het met je voorbereidingen TS?!

pi_61002950
Ik heb alvast een deel van mijn nieuwe servies gekocht. Morgen ga ik nog wat borden en een bijpassende slakom oid kopen. Als ik dan toch in de stad ben, kan ik ook naar de markt bedacht ik ineens gisteren. Dat scheelt vast enorm als je bijv. 750 gram aardbeien nodig hebt. Daar kan ik ook vast de kaasjes enzo kopen dus dat scheelt ook.

Verder is mijn hele boodschappenlijst compleet. Een voor Jumbo, een voor AH en nu ook een voor de markt. Gisteren mijn vriendin even gesproken en nog nieuwsgieriger gemaakt. Fototoestel geregeld bij mijn schoonmoeder. Zaterdag is de hele dag vrij om voor te bereiden en de boel aan kant te maken.
En nu ga ik mijn keukenkastjes schoonmaken zodat het servies er in past. Maar dat heeft verder niets met zaterdag te maken.

Dus volgens mij gaat het goed met de voorbereidingen!
Spoilers!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:09:47 #56
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_61003905
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 00:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Er is helaas geen kaasboer in de buurt, hij is op vakantie. Zoals alle kleine winkels in de buurt op dit moment. En ik heb geen tijd en vervoer om ergens anders naartoe te gaan. Wel erg jammer, maar het moet maar voor een keertje. En als de starter tegenvalt, valt de rest alleen maar mee toch?

Ik ga heel erg mijn best doen met de lasagnabladen. Veel roeren tussendoor, ruim water, olijfolie. Hopen dat het goed gaat...
gebruik 2 pannen voor die bladen dan, als dat ff kan want ze zijn toch zo klaar ... en dan hoef je er maar een paar in iedere pan te doen .. en dat kan je dan herhalen = kans op mislukken veeeul kleiner

en heel veel roeren kan juist averechts effect hebben, omdat die bladen dan juist precies verkeerd tegen elkaar aan kunnen komen...........
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:15:21 #57
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_61011491
Neem geen kaas vooraf, is veel te zwaar en het zou jammer zijn asl je gasten je lamsvlees laten liggen omdat ze zich al vol hebben lopen eten met kaas. Kies wat ander antipasti als amandelen, vijgen en artisjokkenharten.

De Pasta weglaten bij de secundi, is helemaal niet nodig.

Als nagerecht, Zabaglione. Heerlijk met wat vers fruit.

Veel plezier iig.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  donderdag 21 augustus 2008 @ 17:11:49 #58
182728 honda1990
pi_61014831
*speltip 4*...een salade eet je na je hoofdgerecht in Italia...is beter voor de spijsvertering
pi_61060423
Zo, ik heb gisteren alle boodschappen gedaan. Ik kwam op de markt een Italiaanse hapjes-kraam tegen. Daar heb ik de brood, wat kaas, vijgen met panchetta, dadels met geitenkaas, verse pesto en een worstje gekocht.
Verder bij AH en Jumbo de rest van de boodschappen en de wijn gekocht. De limonchello heb ik moeten overslaan, ik heb echt geen centjes meer nu.

Mijn god, ik wist niet dat lamskoteletjes zo duur waren! Ik heb er 4 voor 10 euro! Niet normaal meer zeg. Ik wilde er eigenlijk 8 maar die hadden ze niet meer. Mijn vriend is nu bij een slager bij zijn werk gaan kijken of ze daar nog iets hebben. 4 Is zo weinig, maar 8 is zo duur... Ik zie wel of hij ernog mee thuiskomt.

Ik ga nu beginnen aan het ijs en andere voorbereidingen. En de tafel dekken natuurlijk, daar heb ik ook zin in. Vooral vanwege mijn nieuwe servies!

Fototoestel is geregeld, alleen de kabel is tijdelijk zoek dus ik kan de foto's nog even niet online zetten.
Spoilers!
pi_61061318
succes!
pi_61062991
Succes, veel plezier en smakelijk eten!

En vergeet vooral niet tzt (als je het snoertje weer hebt) de foto's nog in dit topic te plaatsen, we zijn erg benieuwd.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:09:14 #62
182728 honda1990
pi_61063665
Veel succes! Zo te zien heb je genoeg om je gasten met een volle maag de deur uit te schoppen
pi_61066180
Dank je allemaal!

Alles staat klaar. IJs in de vriezer, tafel gedekt, brood afgebakken om bruchettas te maken (broodjes staan al een paar uur oud te worden), pannen staan klaar, etc. Ik ga alleen nog even douchen en over een half uur staan de gasten voor de deur. We moeten een beetje vroeg eten omdat het lang gaat duren en we nog Kolonisten willen spelen. Haha, ik bedenk terwijl ik dit typ dat we de Rome-versie gaan spelen van Kolonisten, dat past mooi bij mijn Italiaanse thema

Ik ben er klaar voor!
Spoilers!
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:30:40 #64
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_61066202
Veel plezier iig, wat voor wijn schenk je er eigenlijk bij?
pi_61078508
Hmm, heerlijke avond gehad, diner was een groot succes. De lamskoteletjes waren minder, dat lezen jullie morgen wel. Nu snel naar bed, ik ben bekaf.
Spoilers!
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:33:37 #66
182728 honda1990
pi_61082430
Ben benieuwd naar je verhaal!
pi_61083303
Ben ook benieuwd. Jammer van je lamskoleletjes. Dat vind ik altijd het irritante van vlees. Meestal kost het een vermogen en dan mag je het eigenlijk niet verkloten maar ja dat gebeurt dan wel vaak. Had ik pas ook gedaan bij een bbq. Mijn ma had dure entreco gehaald. Had ik het indirect gegrilld ja dat is niet echt de bedoeling kwamik later achter.Maar ja het was nog wel te eten.
pi_61083956
Nou, hier komt 'het verhaal' dan!

Er stond water (ook Italiaans) en wijn op tafel. Ik had een rode toscaanse wijn gekocht, volgens het bordje bij AH was hij vol, fruitig en zacht en dat klopte. Hij was echt heerlijk, vooral voor bij het eten. Ik zal zo even opzoeken welke het was voor de geinteresseerden.

De antipasti was een groot succes, vooral de vijgen met panchetta waren echt goddelijk. Die ga ik vaker kopen. Ik had in totaal 3 kazen, de vijgen, dadels gevuld met milde geitenkaas en een Italiaans worstje. En ook had ik de bruchetta gemaakt die iemand op panina 1 had genoemd. Ik had wel meer olijfolie in de pan kunnen doen, maar toch geod gelukt. Ik had er pomodori-tomaten en basilicum op gedaan. Alles was heerlijk.
Ik heb wel de kazen en worst van tafel moeten halen. Het was zo lekker dat we ons allemaal vol zaten te proppen. Later op de avond hebben we de restjs nog op.

De open lasagna was ook verukkelijk, die mag vaker op het menu. Inderdaad was het wel een drama met de lasagnebladen. De eerste 3 kwamen prima uit de (hapjes-)pan maar daarna begon het gezeik. Het was nog niet eens zo irritant dat ze aan elkaar geplakt zaten, maar meer dat ze van mijn schuimspaan en spatel bleven glijden terwijl ze aan elkaar zaten en daardoor scheurden. Ik heb echt staan zweten. Je hebt ook wat tijdsdruk natuurlijk op zo'n moment omdat de bladen die eruit zijn koud worden en de andere bladen in de pan blijven doorgaren. Ik denk dat het makkelijker is om dit voor 2 personen te maken, dan heb je meer ruimte in de pan. Ik had helaas niet de mogelijkheid om 2 pannen te gebruiken. En wat het gedoe vergrootte was dat ik 2 extra bladen had gekookt voor geval van nood. Ik had ze uiteindelijk dus wel nodig omdat er een paar gescheurd waren. Maar ja, na veel gedoe is het gelukt en het was echt zalig! Een echte aanrader.

Bij het hoofdgerecht serveerde ik een salade van rucola, tasty tom tomaatjes en mozzarellabolletjes overgoten met basilicumolie en witte wijnazijn en bestrooid met verse peper en zout. Simpel maar altijd lekker. Verder had ik Italiaans olijvenbrood met de kruidenboter van Honda1990. Als kruiden had ik de Italiaanse diepvrieskruiden van Dagreal gebruikt, daar zit ook een rood uitje door. Ik was alleen de peper en zout vergeten, maar het was toch erg goed gelukt.
Het hoofgerecht zelf bestond uit knoflookspinazie met kort meegebakken cherrytomaatjes en pijnboompitten. Altijd lekker, die eten we best vaak. Daarbij had ik per persoon 2 mezzoline gevuld met ricotta en spinazie. Ik had de verse van Ah gebruikt, ze waren echt goed. Die mogen ook terugkomen.
Maar de lamskoteletjes waren geen succes. Je moest ze paneren met onder andere geraspte parmesan en dat plakt natuurlijk aan de pan. Dus bij de eerste keer omdraaien viel de korst er al vanaf. Daarbij kwam dat je door de korst niet kon zien waar je aan het snijden was tijdens het eten en dat was lastig i.v.m. vet en bot. Het was veel gedoe om te eten, er zit veel te weinig vlees aan en het zag er niet zo mooi uit door de mislukte korst. En als je dan bedenkt dat 8 koteletten 20 euro kostten, laat maar. Die maak ik niet nog een keer. De smaak was wel goed trouwens en de korst was ook lekker. Maar in dit geval waren er meer nadelen dan voordelen. Misschien dat het beter lukt als je ze onder de grill doet.

Maar het allerbeste van de avond was nog wel het toetje, het eigengemaakte aardbeien sorbetijs. Wow, zo simpel en toch zo verukkelijk! Ik had het alleen toch langer in de vriezer moeten laten staan. In het recept staat 4 uur, ik had 5 uur gedaan. Het was nog redelijk vloeibaar, net of je een bolletje ijs een kwartier in je schaaltje laat staan voor je het opeet zeg maar. Maar dat mocht de pret niet drukken. Het was heerlijk vol van smaak en zo puur, je proefde echt dat er geen troep doorheen zat.

Nog even terugkomen op een aantal discussiepunten in dit topic:
De mezzoline was absoluut niet te veel bij het hoofdgerecht. Ik heb het express nog gevraagd en de gasten hadden het juist kaal gevonden als het ontbrak. Het was niet zo dat ze daardoor juist te vol zaten. Het zijn helemaal geen grote eters, maar iedereen zat aan het einde precies vol genoeg. Voldaan, maar niet zo dat je je beroerd voelt omdat je echt net een paar happen teveel op hebt.

De cola-kwestie. Ik heb echt gezegd dat ze geen cola mochten drinken. Mijn vriend vond dat prima, die heeft wijn en water op. Maar de mannelijke gast drinkt niet en kon dus alleen water drinken. Hij is een echte cola-junkie en begon na een kwartier al te zeuren dat hij zijn cola miste. Ik vond mezelf toen zo'n zeikerd dat ik m gewoon een fles heb gegeven. Wel voor in zijn wijnglas natuurlijk.
Mijn moeder heeft ons 2 jaar geleden uitgenodigd om te gourmetten. Daarbij bepaalde ze wat iedereen in zijn pannetje moest doen. Eerst moest alle vis op, daarna kwam kip en vlees maar de kip mocht je alleen maken als je ook mangochutney en kokosmelk erbij deed, dat soort dingen. Dat was toen zo ontzettend irritant dat we daar dus nooit meer gaan gourmetten. Ik maak zelf wel uit wat ik in mijn pan gooi, dat is het doel van gourmetten. Nou, daar moest ik dus aan denken toen ik hem zijn cola verbood. En zo wil ik niet zijn!

Uiteindelijk was het een geweldige avond. Heerlijk eten, ik heb prachtige bloemen gekregen, de gasten waren superblij met hun verjaardagskadootjes (serie 1-3 van Lost op DVD) en Kolonisten: de val van Rome was ook leuk. Ik heb alleen op een haar na niet gewonnen

Allemaal heel erg bedankt voor jullie input, ik heb er erg veel aan gehad. Een avond als dit is zeker voor herhaling vatbaar!

De foto's volgen nog.
Spoilers!
  zondag 24 augustus 2008 @ 14:20:30 #69
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_61084743
Klinkt goed allemaal,

Van die Cola, moet je ook zo oplossen, eerst even laten weten dat het niet echt hoort, maar als ze dan toch echt willen, gewoon toegeven.

Jammer van het lamsvlees, zeker voor die prijs, grillen blijft ook een moeilijk verhaal, zonder vleestemperatuur meter is het nog moeilijker om de gaarheid te bepalen.
  zondag 24 augustus 2008 @ 15:00:15 #70
182728 honda1990
pi_61085515
Waarom ben ik niet uitgenodigd
(het is trouwens pancetta en bruschetta) Ik ben heul erg benieuwd naar de foto's!
Leuke is als je goed italiaans kan koken dat mensen je altijd weten te vinden als er lekker gekookt moet worden
  zondag 24 augustus 2008 @ 15:10:23 #71
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61085749
Ik moet echt huilen van die AH recepten.
Gelukkig hebben je gasten er niets van gemerkt.
pi_61085775
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 15:10 schreef SHE het volgende:
doe toch eens niet zo uit de hoogte
looooooooooooooooool lol
  zondag 24 augustus 2008 @ 15:17:24 #73
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61085928
Ik voel me prettig op deze hoogte, moet ik naar je zwaaien?
pi_61086036
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 15:17 schreef SHE het volgende:
Ik voel me prettig op deze hoogte, moet ik naar je zwaaien?
zuurpruim
looooooooooooooooool lol
  zondag 24 augustus 2008 @ 15:40:26 #75
182728 honda1990
pi_61086457
Ergens snap ik SHE wel, een échte italiaanse maaltijd bestaat niet, het eten in Italië is zo streekgebonden dat je het niet in 1 maaltijd kan stoppen als je écht italiaans wil koken. Voor nederlanders(en ik denk dat TS haar gasten dat zijn) is dit een supergoede maaltijd
pi_61086584
quote:
Val dood zure sloot.
  Moderator / Miss SHO zondag 24 augustus 2008 @ 15:47:06 #77
22592 crew  Ole
pi_61086623
klinkt goed hoor
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 24 augustus 2008 @ 15:49:38 #78
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61086686
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 15:45 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Val dood zure sloot.

Er zitten hier wat culinair gevoelige typetjes. Dat jullie je zo persoonlijk aangevallen voelen zeg.

Neerlands trots zullen we maar denken
pi_61086964
Ja, daar heeft het echt mee te maken En helemaal niets met jouw permanente ongesteldheid
  zondag 24 augustus 2008 @ 16:02:54 #80
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61087057
Ik denk dat het nog altijd iedereen vrij staat om een reactie te geven op een forum.
Als deze je niet aanstaat kun je die persoon natuur;lijk dood wensen; of je gaat op een intelligente manier de discussie aan.

Het is maar een idee hoor, maar wellicht voor dees of geen toch een brug te ver.
Dan blijf ik toch liever op mijn hoogte, goed?
pi_61087244
Leuk dat nu juist jij, de user die in bijna elk topic waar ze op reageert grossiert in kortzichtige, beledigende maar bovenal hooghartige opmerkingen begint over een intelligente discussie.

@Lucky_Strike: gefeliciteerd met je geslaagde avond! Dat de recepten niet op en top authentiek waren maakt niet uit, je hebt je vrienden op een mooie avond getrakteerd en dat is waar het in dit topic om ging.
pi_61087369
Nog even over de wijn: Farnese Primitivo.

En als het gerecht lekker is maakt het mij niet uit wie het recept heeft gemaakt. Ik heb een enorme verzameling kookboeken maar dit diner kwam toevallig van AH.
Spoilers!
pi_61087466
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 15:40 schreef honda1990 het volgende:
Ergens snap ik SHE wel, een échte italiaanse maaltijd bestaat niet, het eten in Italië is zo streekgebonden dat je het niet in 1 maaltijd kan stoppen als je écht italiaans wil koken. Voor nederlanders(en ik denk dat TS haar gasten dat zijn) is dit een supergoede maaltijd
Dank je, dank je
We waren inderdaad niet met Italianen. 3 Nederlanders en een Servier. Al denk ik dat een Italiaanse Siciliaanse vriend van me ook had genoten. De knoflookspinazie kwam bij hem vandaan herinner ik me nu.
Spoilers!
  zondag 24 augustus 2008 @ 17:27:19 #84
182728 honda1990
pi_61088812
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:02 schreef SHE het volgende:
Ik denk dat het nog altijd iedereen vrij staat om een reactie te geven op een forum.
Als deze je niet aanstaat kun je die persoon natuur;lijk dood wensen; of je gaat op een intelligente manier de discussie aan.
Het is maar een idee hoor, maar wellicht voor dees of geen toch een brug te ver.
Dan blijf ik toch liever op mijn hoogte, goed?
Waarom begin je niet gewoon een discussie ipv. een sarcastische opmerking te maken?
pi_61090002
Er is niets mis met (sommige) recepten van de AH. Authentiek italiaans is het natuurljk niet, maar goed who cares?? Als het lekker is geweest, als je gasten tevreden naar huis zijn gegaan en als je veel lol hebt gehad aan het (voor-)bereiden is het toch prima!
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:06:04 #86
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61092489
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:27 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Waarom begin je niet gewoon een discussie ipv. een sarcastische opmerking te maken?
Ik was niet sarcastisch; ik zei dat ik de recepten om te janken vond.
Dat is 100% gemeend.
Dat dees of geen in al zijn onzekerheid vervolgens met ordinaire doodsverwensingen komt geeft alweer aan dat ik hier met een stel imbecielen te maken heb.

Zeggen dat een recept kut is, is natuurlijk ook geen aanval op TS; in geen enkel opzicht. Ze heeft de recepten niet zelf verzonnen of wel?
Dat er vervolgens 2 vol in de aanval gaan is niet mijn verantwoordelijkheid.
pi_61092771
Zo ken ik er nog wel een paar. 'Val dood zure sloot' moet je ook niet persoonlijk nemen, dat zeg ik ook altijd tegen m'n vrienden. Rijmt gewoon lekker

Gedraag jij je ook zo in het dagelijks leven of is Fok een uitlaatklep voor je?
pi_61093106
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 15:40 schreef honda1990 het volgende:
Typisch aan Italiaans eten is volgens mij dat het simpel is met weinig ingredienten die heel smaakvol en puur zijn. Goeie ingredienten, goede combinaties en een goeie timing.

Het lijkt mij dan ook dat je Italiaanser bezig bent wanneer je een goede Nederlandse kaas haalt bij een goede kaasboer dan wanneer je al die gummi met een Italiaanse naam koopt bij de AH. Ik haakte in dit topic dan ook af bij het vereiste dat het allemaal bij de super te krijgen moest zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:54:19 #89
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61093806
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:15 schreef W1ZZ het volgende:
Zo ken ik er nog wel een paar. 'Val dood zure sloot' moet je ook niet persoonlijk nemen, dat zeg ik ook altijd tegen m'n vrienden. Rijmt gewoon lekker

Gedraag jij je ook zo in het dagelijks leven of is Fok een uitlaatklep voor je?
Ik ga heel anders met mijn vrienden om.

Wie ik ben in het dagelijks leven is niet relevant voor dit topic; ik reageerde op een discrepantie in de verwachting na het lezen van de OP.
De titel deed namelijk iets anders vermoeden.

Als jij daar dan een onoverkomelijk probleem mee hebt, dan heb je de mogelijkheid om mij het hemd van het lijf te vragen. Of je als een boerenlul te gedragen en het op een schelden te zetten.
Verder wat Weltschmerz zegt
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:00:38 #90
182728 honda1990
pi_61093971
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:06 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik was niet sarcastisch; ik zei dat ik de recepten om te janken vond.
Dat is 100% gemeend.
Dat dees of geen in al zijn onzekerheid vervolgens met ordinaire doodsverwensingen komt geeft alweer aan dat ik hier met een stel imbecielen te maken heb.

Zeggen dat een recept kut is, is natuurlijk ook geen aanval op TS; in geen enkel opzicht. Ze heeft de recepten niet zelf verzonnen of wel?
Dat er vervolgens 2 vol in de aanval gaan is niet mijn verantwoordelijkheid.
Ik zie het ook niet als een aanval, ik vind alleen dat je reactie (sarcastisch of niet) niet erg veel toevoegt aan dit topic, dat vind ik jammer. Ipv dat je redenen geeft en uitlegd wat je bedoelt daar hebben we misschien nog wat aan. Alleen roepen dat je de recepten van ts kut vindt hebben we niet zoveel aan.
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:13:13 #91
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61094303
Daar heb je op zijn minst een punt, ware het niet dat de avond al voorbij is en het een beetje mosterd na de maaltijd is.

Ik vind het jammer dat er niet is gekozen voor authentiek italiaanse gerechten. Ik mis een fatsoenlijke polenta, ik mis iets goddelijks en dodelijk simpels als ossobuco, met zorg uitgekozen antipasti etc.
Zelfs van het brood kun je iets typisch italiaans maken, door er wat moeite voor te doen.

Als dit het viva-forum was dan had ik mijn muil gehouden, maar dit is CUL en ik ga er gemakshalve vanuit dat als je ervoor kiest in een bepaalde stijl te koken, je ook enige moeite doet.
De allerhande en de AH in zijn algemeenheid heeft natuurlijk geen flikker met la cucina italiana te maken.
Italiaans koken is super makkelijk. Het vereist geen ingewikkelde methodieken, de receptuur is doodeenvoudig en de grondstoffen kan je met een beetje moeite overal krijgen. Ik begrijp dan ook echt niet waarom er dan tot dit soort compromissen gekomen wordt.

Maismeel kost je 1 euro bij de turk, verder een pannetje water, een houten lepel en een klontje boter.
Lauwwarm serveren met een sprenkel truffelolie en wat flinterdunne flakes pecorino en je hebt op de meest simpele manier mogelijk iets goddelijks op tafel gezet.
Dit had TS niet alleen geklooi met lamskoteletten in moeilijk jasje gescheeld, maar was wrs ook een veel betere eerste stap in de italiaanse keuken geweest.
Koken is een kunst en ik krijg er nu eenmaal jeuk van als mensen er zo laagdunkend over doen.
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:21:35 #92
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61094586
En voor TS: http://cucinone.com/

Hier kun je echt hele simpele, maar vootreffelijke receptjes jatten.
pi_61094739
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:00 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Ik zie het ook niet als een aanval, ik vind alleen dat je reactie (sarcastisch of niet) niet erg veel toevoegt aan dit topic, dat vind ik jammer. Ipv dat je redenen geeft en uitlegd wat je bedoelt daar hebben we misschien nog wat aan. Alleen roepen dat je de recepten van ts kut vindt hebben we niet zoveel aan.
Ik moet het toch voor haar opnemen, en niet alleen omdat ik hetzelfde over Italiaans eten lijk te denken. Als ze nou zat te zeuren tijdens de voorbereiding en die een richting op probeert te sturen die TS overduidelijk niet uit wil, dan zou het vervelend zijn en TS zijn voorbereiding op zijn avondje alleen maar verstoren.

Dan houdt ze zich netjes in en geeft niet toe aan de kennelijke aandrang om de betweterige culinaire snob uit te hangen wat in casu nergens toe kan leiden, maar als de avond dan een succes is gebleken mag dat er best even uit.
pi_61094916
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:54 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik ga heel anders met mijn vrienden om.

Wie ik ben in het dagelijks leven is niet relevant voor dit topic; ik reageerde op een discrepantie in de verwachting na het lezen van de OP.
De titel deed namelijk iets anders vermoeden.

Als jij daar dan een onoverkomelijk probleem mee hebt, dan heb je de mogelijkheid om mij het hemd van het lijf te vragen. Of je als een boerenlul te gedragen en het op een schelden te zetten.
Verder wat Weltschmerz zegt
Jammer dat je er zoals zovelen in het echte leven andere waarden op nahoudt dan op het internet. We blijven allemaal mensen.

Daarnaast reageerde je hoogstens op een discrepantie in jouw verwachtingen na het lezen van de TT. Jouw verwachtingen zijn jouw probleem, die creëer je zelf en daar kan de TS niets aan doen en hij verdiende zeker je primaire reactie niet.
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:37:44 #95
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61095021
Ts is geen hij, maar een zij.
En nogmaals, een aanval op een recept is geen aanval op TS.
Ts geeft duidelijk aan niet bekend te zijn in de italiaanse keuken.

Wat je met die eerste zin bedoelt is mij niet helemaal duidelijk, en ik denk ook niet dat jouw internet frustraties een plek moeten hebben in CUL.
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:52:39 #96
182728 honda1990
pi_61095455
Ga er straks verder op in ga nu eerst genieten van een sambuca
pi_61096001
Dit topic wordt niet alleen italiaans qua topictitel maar ook italiaans qua temperament.
  zondag 24 augustus 2008 @ 23:25:46 #98
3869 David
Drum the drums
pi_61098401
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:11 schreef Stansfield het volgende:
Dit topic wordt niet alleen italiaans qua topictitel maar ook italiaans qua temperament.
nou, zo'n negatieve sfeer zou ik allerminst Italiaans noemen hoor.

Jammer.
  zondag 24 augustus 2008 @ 23:54:13 #99
182728 honda1990
pi_61099298
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:13 schreef SHE het volgende:
Daar heb je op zijn minst een punt, ware het niet dat de avond al voorbij is en het een beetje mosterd na de maaltijd is.

Ik vind het jammer dat er niet is gekozen voor authentiek italiaanse gerechten. Ik mis een fatsoenlijke polenta, ik mis iets goddelijks en dodelijk simpels als ossobuco, met zorg uitgekozen antipasti etc.
Zelfs van het brood kun je iets typisch italiaans maken, door er wat moeite voor te doen.

Als dit het viva-forum was dan had ik mijn muil gehouden, maar dit is CUL en ik ga er gemakshalve vanuit dat als je ervoor kiest in een bepaalde stijl te koken, je ook enige moeite doet.
De allerhande en de AH in zijn algemeenheid heeft natuurlijk geen flikker met la cucina italiana te maken.
Italiaans koken is super makkelijk. Het vereist geen ingewikkelde methodieken, de receptuur is doodeenvoudig en de grondstoffen kan je met een beetje moeite overal krijgen. Ik begrijp dan ook echt niet waarom er dan tot dit soort compromissen gekomen wordt.

Maismeel kost je 1 euro bij de turk, verder een pannetje water, een houten lepel en een klontje boter.
Lauwwarm serveren met een sprenkel truffelolie en wat flinterdunne flakes pecorino en je hebt op de meest simpele manier mogelijk iets goddelijks op tafel gezet.
Dit had TS niet alleen geklooi met lamskoteletten in moeilijk jasje gescheeld, maar was wrs ook een veel betere eerste stap in de italiaanse keuken geweest.
Koken is een kunst en ik krijg er nu eenmaal jeuk van als mensen er zo laagdunkend over doen.
Ik snap je wel, je moet alleen bedenken dat iemand die niks anders dan cola wil drinken misschien niet verzot is op het aanblik van polenta.

Je kan veel zeggen, maar zoals ik het kan zien heeft TS genoeg moeite gedaan om lekker te koken, maar vooral haar gasten tevreden te houden. Wat heeft het voor zin om een perfecte Italiaanse maaltijd te maken als je gasten er niks aanvinden?

Voor jou en mij is koken idd een kunst, voor TS (en gasten zoals ik het kan zien) is koken vooral lekker, als het maar lekker en gezellig is.

Ik ben het opzich met je eens met wat je schrijft, toch vind ik dat je te kort door de bocht bent naar TS toe Kennelijk geeft TS er niet zoveel om dat het niet op en top Italiaans is, ach het zij zo.
pi_61099380
tvp
Ik weet het ook niet
  zondag 24 augustus 2008 @ 23:57:28 #101
182728 honda1990
pi_61099386
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:21 schreef SHE het volgende:
En voor TS: http://cucinone.com/

Hier kun je echt hele simpele, maar vootreffelijke receptjes jatten.
Hier heeft TS wel wat aan idd Oja http://www.italie.nl/culinair/recept.php is ook een geweldige website met voortreffelijke gerechten!
  maandag 25 augustus 2008 @ 00:00:35 #102
182728 honda1990
pi_61099486
W1ZZ en SHE zo is het wel genoeg toch Ik snap jullie beide, en ben het gek genoeg met jullie allebei eens, maar dit gaat op den duur nergens over...
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:25:33 #103
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61103469
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:54 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Ik snap je wel, je moet alleen bedenken dat iemand die niks anders dan cola wil drinken misschien niet verzot is op het aanblik van polenta.

Je kan veel zeggen, maar zoals ik het kan zien heeft TS genoeg moeite gedaan om lekker te koken, maar vooral haar gasten tevreden te houden. Wat heeft het voor zin om een perfecte Italiaanse maaltijd te maken als je gasten er niks aanvinden?

Voor jou en mij is koken idd een kunst, voor TS (en gasten zoals ik het kan zien) is koken vooral lekker, als het maar lekker en gezellig is.

Ik ben het opzich met je eens met wat je schrijft, toch vind ik dat je te kort door de bocht bent naar TS toe Kennelijk geeft TS er niet zoveel om dat het niet op en top Italiaans is, ach het zij zo.
Hoe kom je in vredesnaam bij de conclusie dat iemand die cola drinkt geen polenta lust? En wat is het probleem met cola? Dat mensen hierover gevallen zijn is echt onbegrijpelijk. Alsof italianen geen cola drinken
Sterker nog, italianen mixen rode wijn met cola als drankje. Klinkt goor, maar het is fantastisch.
Je smaakpapillen gaan ook echt niet dood van cola hoor.

Ik heb nergens uit de tekst van de OP kunnen halen dat haar gasten geen behoefte hadden aan een perfecte maaltijd.
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:42:34 #104
182728 honda1990
pi_61103765
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:25 schreef SHE het volgende:

[..]

Hoe kom je in vredesnaam bij de conclusie dat iemand die cola drinkt geen polenta lust? En wat is het probleem met cola? Dat mensen hierover gevallen zijn is echt onbegrijpelijk. Alsof italianen geen cola drinken
Sterker nog, italianen mixen rode wijn met cola als drankje. Klinkt goor, maar het is fantastisch.

Ik heb nergens uit de tekst van de OP kunnen halen dat haar gasten geen behoefte hadden aan een perfecte maaltijd.
Wat ik wilde proberen te zeggen met het strak vasthouden aan coladrinken is dat polenta geen safe gerecht is, er is dus een grote kans dat 2 of 3 mensen er niks aanvinden, erg italiaans en lekker idd, jammer dat je gasten er dan niet van kunnen genieten...Ach er zullen ongetwijfeld Italianen zijn die dat doen, maar om nou te zeggen dat italianen over het algemeen rode wijn met cola mixen gaat me net wat te ver. Ik heb ook een paar italianen met crocs gezien, dit betekend niet dat het gebruikelijk is om met crocs te lopen.

De gasten waren meer dan tevreden, maargoed opzich ben ik het wel met je eens, de manier waarop je het zegt staat me alleen een beetje tegen.
pi_61103883
SHE, uit de hoogte mag best, maar nu willen we natuurlijk wel jouw ultieme Italiaans diner voor kook-n00bs lezen he!
Sweet and innocent...
pi_61104581
quote:
Want als dezelfde recepten in een Italiaans kookboek of op een Italiaanse website hadden gestaan was het wel goed?

Kan iemand me vertellen wat er niet italiaans genoeg is aan lasagne, pesto, ricotta, basilicumolie en pardano?
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Typisch aan Italiaans eten is volgens mij dat het simpel is met weinig ingredienten die heel smaakvol en puur zijn. Goeie ingredienten, goede combinaties en een goeie timing.

Het lijkt mij dan ook dat je Italiaanser bezig bent wanneer je een goede Nederlandse kaas haalt bij een goede kaasboer dan wanneer je al die gummi met een Italiaanse naam koopt bij de AH. Ik haakte in dit topic dan ook af bij het vereiste dat het allemaal bij de super te krijgen moest zijn.
Nogmaals: Kan iemand me vertellen wat er niet italiaans genoeg is aan lasagne, pesto, ricotta, basilicumolie en pardano? Of aardbeien met basilicum en balsamico?

En als je geen zin hebt om het hele topic te lezen, waarom reageer je dan? Als je goed had gelezen, had je namelijk geweten dat zo goed als alle ingredienten vers waren omdat ik ze bij een Italiaanse marktkraam heb gekocht. Als je wilt kan ik je wel vertellen waar het was, dan kan je vrijdag gaan kijken of het accent van de marktkoopman wel Italiaans genoeg was.

Verder zijn er nou eenmaal mensen die niet de mogelijkheid en de middelen hebben om zeer uitgebreid boodschappen te doen bij speciaalzaken. In dit geval komt dat doordat werkelijk alles in mijn omgeving gesloten is voor vakantie. Als je goed had gelezen, weet je dat verse ingredienten ook mijn voorkeur hebben maar dat dat in eerste instantie niet mogelijk was.
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:13 schreef SHE het volgende:

Er is een reden waarom ik niet voor polenta heb gekozen, je hebt overduidelijk ook het topic niet gelezen.
Wat was er mis met mijn antipasti? Ik ga er maar weer vanuit dat je het topic niet hebt gelezen.
Het brood kwam wederom van de Italiaanse marktkraam, het was olijvenbrood. Niet goed genoeg voor je delicate smaakpapillen?
En jij serveert bij ieder diner een ossobucco?
quote:
Welke compromissen?
quote:
Wie doet er laagdunkend?
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik moet het toch voor haar opnemen, en niet alleen omdat ik hetzelfde over Italiaans eten lijk te denken. Als ze nou zat te zeuren tijdens de voorbereiding en die een richting op probeert te sturen die TS overduidelijk niet uit wil, dan zou het vervelend zijn en TS zijn voorbereiding op zijn avondje alleen maar verstoren.

Dan houdt ze zich netjes in en geeft niet toe aan de kennelijke aandrang om de betweterige culinaire snob uit te hangen wat in casu nergens toe kan leiden, maar als de avond dan een succes is gebleken mag dat er best even uit.
Ik ben inderdaad blij dat jullie niet tijdens de voorbereidingen zo negatief hebben gedaan. Bedankt daarvoor.

Dit is absoluut niet de eerste keer geweest dat ik kook. Ik kan prima koken, kook zeker een maal per week Italiaans. Deze week toevallig polenta. Ik heb een hele reeks kookboeken en een hele zooi favorieten over de Italiaanse keuken. Toevallig werd ik dit keer geinspireerd door een Italiaanse editie van AllerHande ja. So what? Ik durf te wedden dat je niet kunt proeven waar een recept vandaan komt.
Het was wel de eerste keer dat ik een menu met meerdere gangen kookte voor meer dan 2 personen. Je moet toch ergens beginnen? Ik zou weleens willen weten wat SHE en Weltschmerz kookten toen ze voor de eerste keer een dinnerparty gaven. En hoe groot hun succes was.
Spoilers!
  maandag 25 augustus 2008 @ 10:30:07 #107
3185 Adelante
To let it go now
pi_61104675
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:25 schreef SHE het volgende:

[..]

Niet eens, vrienden van TS die alleen maar cola drinken (1,5 liter op een dag) verliezen na verloop van tijd echt wel hun smaakfunctie en ik kan ook niet geloven dat die rotzooi meer lichaamsfuncties aantast.
  maandag 25 augustus 2008 @ 10:45:50 #108
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61105024
Lange post.
Ik ga mezelf maar niet herhalen, ik heb al aangegeven dat ik kritiek had op de recepten, niet op jou.

Wat is er mis met de Ah recepten?

- De open lasagne:
Een paar vellen prefab lasagna met wat pestoricotta en basilicumolie hebben natuurlijk geen flikker met een ok voorgerecht te maken.
Als je het al aandurft om iemand lasagnavellen te presenteren, dan maak je de vellen op z'n minst zelf.
Daarbij is basilicumolie en pestoricotta dubbelop. Je eet dan basilicum met basilicum.

- De lamskoteletten:
De lamskoteletten worden compleet verpest door de kaas. De kaas zelf heeft al een uitgesproken smaak, net als de lam. De lam frituren in een korstje kan, (costolettine d’agnello fritte ) maar dan laat je de kaas weg.
Niet alleen is het een geklooi van jewelste in je pan door die kaas, maar het is een doodzonde voor de smaak van de lam.

Dat dus.
Zoals ik al zei, gelukkig hebben je gasten er niets van gemerkt.
Voor wat betreft mijn eerste dinerparty, die heeft me 5 jaar van mijn leven gekost. Het was zeker ok, maar als ik nu terugkijk hopeloos matig, veel te pretentieus en levensgevaarlijk. Dat mijn keuken er de volgende dag nog stond was een godswonder

Overigens verpruts ik nog regelmatig een gerecht; dat hoort bij koken en dat is ergens ook wel de charme.
Dus beste lucky, ik heb geen beef met jou, ik heb dat met de Allerhande.
  maandag 25 augustus 2008 @ 10:47:50 #109
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61105073
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:30 schreef Adelante het volgende:

[..]

Niet eens, vrienden van TS die alleen maar cola drinken (1,5 liter op een dag) verliezen na verloop van tijd echt wel hun smaakfunctie en ik kan ook niet geloven dat die rotzooi meer lichaamsfuncties aantast.
Ik had niet begrepen uit dit topic dat de vrienden van TS 1.5 liter cola per dag dronken.
Ook vind ik het moeilijk om zomaar aan te nemen dat cola je smaakpapillen verwoest; in die mate, dat je een beetje eten onwaardig bent.

Heb je daar leuk leesvoer over?
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:03:49 #110
3185 Adelante
To let it go now
pi_61105419
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:47 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik had niet begrepen uit dit topic dat de vrienden van TS 1.5 liter cola per dag dronken.
Ook vind ik het moeilijk om zomaar aan te nemen dat cola je smaakpapillen verwoest; in die mate, dat je een beetje eten onwaardig bent.

quote:
The objective of this study was to investigate the effect beverages have on subsequently perceived basic tastes. Two types of milk, Cola and water were used to rinse the mouth prior to conducting a Time Intensity study with basic taste solutions. From this some effects of the prior beverage onto the TI parameters was found. Especially Cola showed an effect on the intensity of the subsequently tasted sweet taste, and whole milk showed a stronger effect than skim milk. The effects showed both in size and timing of the basic taste intensities.
Ooit een artikel gelezen van Dijksterhuis van de Wageningen Universiteit, kan zo snel niet het document online vinden, wel wat beknopte info.
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:07:28 #111
182728 honda1990
pi_61105504
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:47 schreef SHE het volgende:

[..]

Het is toch ook algemeen bekend dat een prosecco of champagne je smaakpapillen kapotmaken(voor even dan ) onder het eten
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:10:54 #112
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61105601
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:03 schreef Adelante het volgende:

[..]

[..]

Ooit een artikel gelezen van Dijksterhuis van de Wageningen Universiteit, kan zo snel niet het document online vinden, wel wat beknopte info.
Ik zal eens even zoeken, als het artikel van de wur komt dan moet ik 'm zo kunnen vinden.
Ik vraag me dan wel of in hoeverre die verwoesting effect heeft op het algemeen genieten.
Het gaat wat ver om te zeggen dat cola-drinkers niets proeven. Dat haal ik ook niet uit die quote.

In mijn huis eet en drinkt iedereen wat hij wil. Dat is gastvrijheid en dat staat altijd voorop.
  FOK!fotograaf maandag 25 augustus 2008 @ 11:11:14 #113
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_61105611
Gelukkig kook iedereen op zijn eigen mannier... sommigen gaan voor dit soort feestjes voor het beste van het beste op culinair gebied en maken zo veel mogelijk zelf omdat ze daar hun voldoening uit halen.

Anderen gaan voor een lekkere maaltijd, met een bepaald thema, die een mooie avond nog mooier maakt.En volgens mij is Lucky_Strike in dat laatste goed in geslaagd, haar gasten gingen voldaan weer weg en hadden een leuke avond gehad.
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:14:50 #114
3185 Adelante
To let it go now
pi_61105710
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:10 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik zal eens even zoeken, als het artikel van de wur komt dan moet ik 'm zo kunnen vinden.
Ik vraag me dan wel of in hoeverre die verwoesting effect heeft op het algemeen genieten.
Het gaat wat ver om te zeggen dat cola-drinkers niets proeven. Dat haal ik ook niet uit die quote.

In mijn huis eet en drinkt iedereen wat hij wil. Dat is gastvrijheid en dat staat altijd voorop.
Als wij hier gekookt hebben voor gasten kiezen we er meestal ook de wijnen bij, er staat altijd water op tafel, maar als iemand vraagt om cola of iets anders krijgt ie dat natuurlijk.
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:17:00 #115
182728 honda1990
pi_61105779
Ach cola bij een goeie maaltijd is als vloeken in de kerk, leuker is om iemand anders een beter alternatief aan te bieden...wil diegene het niet is het jammer(voor hem) en zorg je gewoon dat je gast het zo goed mogelijk naar z'n zin heeft
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:17:56 #116
182728 honda1990
pi_61105803
Waar zijn trouwens de foto's
pi_61106546
@SHE, ik stond zaterdag met mijn grote bek uiteindelijk gewoon sinas te schenken....
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:52:00 #118
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61106715
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:45 schreef Sorbootje het volgende:
@SHE, ik stond zaterdag met mijn grote bek uiteindelijk gewoon sinas te schenken....
Prachtig toch? Er zijn nu eenmaal mensen die wijn echt niet lekker vinden. Ik houd ook rekening met eters die iets niet lusten, dus waarom ook niet met mensen die geen wijn lusten?
Het enige waar ik de grens trek is ketchup. Je mag van mij op je kop gaan staan, maar ik ga niet koken voor iemand die mijn eten verpest met ketchup.
Dan maak ik wel een hotdog voor je.
pi_61107015
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

Nogmaals: Kan iemand me vertellen wat er niet italiaans genoeg is aan lasagne, pesto, ricotta, basilicumolie en pardano? Of aardbeien met basilicum en balsamico?
Dat hangt helemaal van de smaak af. Van de Italiaanse naamgeverij door de grote marktpartijen ben ik niet zo onder de indruk.
quote:
En als je geen zin hebt om het hele topic te lezen, waarom reageer je dan? Als je goed had gelezen, had je namelijk geweten dat zo goed als alle ingredienten vers waren omdat ik ze bij een Italiaanse marktkraam heb gekocht. Als je wilt kan ik je wel vertellen waar het was, dan kan je vrijdag gaan kijken of het accent van de marktkoopman wel Italiaans genoeg was.
Ik heb wel het topic doorgelezen en ook het begin van het topic doorgelezen. Als je dan als vereiste stelt dat je het allemaal bij supermarkt verkrijgbaar moet zijn en je daar ook je kaas wilt halen dan wil je gewoon iets anders dan ik zou willen bij een dergelijk topictitel. Dan leek het me geen zin te hebben om vanuit mijn perspectief daar tegenin te gaan. Fijn dat je toch van je oorspronkelijke idee bent afgebracht, maar ik zag voor mezelf geen bijdrage in de manier waarop jij dat wilde aanpakken.
quote:
Ik ben inderdaad blij dat jullie niet tijdens de voorbereidingen zo negatief hebben gedaan. Bedankt daarvoor.
Het is toch een topic waarin je hulp vraagt? Je geeft duidelijk het kader aan en dan moet ik concluderen dat ik je niet kan helpen ondanks dat mij het leuk lijkt om mee te denken over een Italiaanse maaltijd. Volgens mij heb je er dan niks aan als iemand hier vanuit een heel ander uitgangspunt gaat vertellen wat je allemaal 'fout' doet. Dat is niet constructief, het ging om de best mogelijke maaltijd binnen jouw kader.
quote:
Het was wel de eerste keer dat ik een menu met meerdere gangen kookte voor meer dan 2 personen. Je moet toch ergens beginnen?
Prima, maar wat heb je dan aan bemoeials die al je uitgangspunten ter discussie gaan stellen? Helemaal niks, de avond is een succes, je hebt posts door hoeven lezen waar je niks aan hebt en binnen jouw kader bruikbare tips gekregen. Mogen we dan nu een opmerking maken over een andere benadering van Italiaans eten?

Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen. Er zijn mensen die denken dat ze het beter weten: Welcome to the internet.
quote:
Ik zou weleens willen weten wat SHE en Weltschmerz kookten toen ze voor de eerste keer een dinnerparty gaven. En hoe groot hun succes was.
Je hebt gewoon voor een goeie avond gezorgd. Dat is het belangrijkste en dat is je van harte gegund. Ik zou het eten heel anders aanpakken, en ik wil best vertellen hoe en ik wil ook best vertellen wat mijn benadering van Italiaans eten is. Als je dat interessant vindt kun je er wellicht iets van opsteken voor een volgende keer. Maar niet binnen de toonzetting van de discussie zoals die geworden is, tot nu toe althans. Als we het daar op een leuke manier over kunnen hebben, wees mijn gast.

Ik nam het voor SHE op omdat nu de avond eenmaal geslaagd is we het over de andere benadering van Italiaans eten kunnen hebben, niet om er een zeiktopic van te maken.
  maandag 25 augustus 2008 @ 22:32:58 #120
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_61124678
Zo is het wel weer mooi geweest jongens.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 25 augustus 2008 @ 22:38:14 #121
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61124867
-edit-

[ Bericht 82% gewijzigd door Muck op 25-08-2008 22:42:57 (Dag) ]
  maandag 25 augustus 2008 @ 23:37:45 #122
182728 honda1990
pi_61126912
Muck, save this topic
pi_61128093
Ja, ik ben ook wel klaar met de discussie nu. Ik geloof dat we elkaar allemaal begrijpen maar het niet perse eens zijn en dat hoeft ook niet.

Morgen ga ik zeer waarschijnlijk de kabel van het fototoestel ophalen en dan zal ik de foto's posten. Ik ben benieuwd of het wat geworden is.
Spoilers!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:38:04 #124
182728 honda1990
pi_61135865
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, ik ben ook wel klaar met de discussie nu. Ik geloof dat we elkaar allemaal begrijpen maar het niet perse eens zijn en dat hoeft ook niet.

Morgen ga ik zeer waarschijnlijk de kabel van het fototoestel ophalen en dan zal ik de foto's posten. Ik ben benieuwd of het wat geworden is.
Ik ben ook benieuwd
pi_61241064
Fotoooooooooooooooooooooo's !
pi_61241761
fotttttoooooooooo
looooooooooooooooool lol
pi_61242720
Zo, hier eindelijk de foto's. Heb t een beetje druk gehad deze week, sorry voor het wachten allemaal!

Zo had ik de tafel 's ochtends al gedekt

De antipasti

De open lasagna die ik halverwege het eten pas op de foto heb gezet

De niet zo goed gelukte lamskoteletjes

Het overheerlijke toetje dat nog een uur in de vriezer had moeten staan. De smaak was er niet minder om!
Spoilers!
pi_61243326
Wat doe je! Nu heb ik HONGER!

Ziet er lekker uit!
pi_61243435
Ik heb ook nog een paar dagen na het etentje moeite gehad met normaal eten. De lasagna die ik normaal gesproken maak, was ineens niet meer speciaal enzo....
Spoilers!
pi_61243510
-edit-
Als je niet ontopic mee kunt doen, post dan niets!

[ Bericht 92% gewijzigd door MissHobje op 31-08-2008 08:12:38 ]
looooooooooooooooool lol
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:31:31 #131
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61243590
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 13:26 schreef MrKawada het volgende:
bleh plaatje
Doe toch niet zo ut de hoogte !!

OT: kudos voor de tafel! Ziet er netjes uit.

[ Bericht 12% gewijzigd door MissHobje op 31-08-2008 08:13:15 (linkje uit quote gesloopt) ]
pi_61248583
Leuk joh! Het ziet er allemaal super uit hoor! Mooie tafel met lekker eten!
  zondag 31 augustus 2008 @ 03:20:59 #133
3869 David
Drum the drums
pi_61259060
mooi en ongetwijfeld heel lekker...
pi_95306021
Ja het zinvol om dit topic omhoog te schoppen. TS is goed op weg maar verwart Italiaans met "haute-cuisine"

Italiaanse keuken (ongeacht streek) draait om SIMPEL SIMPEL SIMPEL

Simpele gerechten, simpele smaakcombinaties, simpele ingredienten.
Kaas serveer je trouwens achteraf. En cola kan gewoon
Dit land kan zoveel analfabeter!
  zondag 10 april 2011 @ 17:09:06 #135
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_95306185
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:05 schreef Trekrecord het volgende:
Ja het zinvol om dit topic omhoog te schoppen. TS is goed op weg maar verwart Italiaans met "haute-cuisine"

Italiaanse keuken (ongeacht streek) draait om SIMPEL SIMPEL SIMPEL

Simpele gerechten, simpele smaakcombinaties, simpele ingredienten.
Kaas serveer je trouwens achteraf. En cola kan gewoon
En dat wil je na drie jaar nog even melden? :?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 10 april 2011 @ 21:31:26 #136
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_95318956
Euhm, juist.
Spoilers!
  Moderator / Miss SHO zondag 10 april 2011 @ 21:35:40 #137
22592 crew  Ole
pi_95319234
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Euhm, juist.
nou ja, zoiets dus :{
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 10 april 2011 @ 23:28:03 #138
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95325755
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:09 schreef Muck het volgende:

En dat wil je na drie jaar nog even melden? :?
Nuttig hoor. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')