Only when I'm (a)lone(ly) jack...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:29 schreef aloa het volgende:
[..]
kortom jij praat de hele dag tegen jezelf.
Wat je eigenlijk zegt: je begreep het al niet vanaf de eerste zinquote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:40 schreef Stolas het volgende:
Ad VerbruggeNooit zo slaapverwekkend boek gelezen als zijn Tijd van Onbehagen
Nee hoor, ik heb zelfs een 9 voor literatuurkunde gekregen op mijn middelbare school omdat ik juist dit boek prachtig kon uitleggen, en mijn bezwaren duidelijk kon onderbouwen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:33 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk zegt: je begreep het al niet vanaf de eerste zin.
Goed, wellicht is het dan interessant, nu, om je bezwaren hier met ons te delen? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:43 schreef Stolas het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb zelfs een 9 voor literatuurkunde gekregen op mijn middelbare school omdat ik juist dit boek prachtig kon uitleggen, en mijn bezwaren duidelijk kon onderbouwen.En mijn beoordeler was een filosoof die Grieks gaf.
Dat is dan toch jouw associatie? Diegene hoeft je helemaal niet buiten te sluiten, misschien heeft die wel gewoon ff nix te melden. Het gaat weer allemaal mis door de verwachtingen die men bij andere mensen heeft, jammer is dat toch altijd...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:26 schreef MNR het volgende:
Herkenning. Zodra ik iemand mag of dichtbij me heb staan en die ander is gesloten, reageer ik buitengewoon gefrustreerd. Dat laat ik aan de buitenkant zo weinig mogelijk merken en ik probeer ook altijd weg te lopen of iets anders te gaan doen (ga in ieder geval niet in de put van frustratie wroeten).
Maar geslotenheid van de ander betekent voor mij 'ik sluit jou buiten' en dat vind ik zo geen fijn gevoel als ik op iemand gesteld ben.
Je projecteert dus je eigen persoonlijkheid op iemand anders. Da's natuurlijk vragen om problemen.quote:Begrijp me niet verkeerd, ik ben altijd heel gesloten geweest en ik deed dat puur omdat ik mensen niet vertrouwde of om de simpele reden dat ik nooit de ervaring had gehad dat iemand ook niet de intentie heeft op je hoofd op een plaat te leggen.
Wat er in je innerlijk omgaat is iets voor jezelf of voor personen die je vertrouwt (familie en vrienden), niet voor jan en alleman.quote:Op maandag 18 augustus 2008 04:10 schreef Een_Schuitje het volgende:
[..]
Niks over zichzelf of hun activiteiten zeggen, niet van wat in hun innerlijk omgaat, prijsgeven.
Ik denk wel dat het niet kunnen doortasten van de gesloten persoon bij een extraverteling zorgt voor onzekerheid, gevoel van ongemakkelijkheid en misschien zelfs wantrouwen. En ik wil wel zo ver gaan om te zeggen dat dat zelfs in zijn algemeenheid zo zal zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:54 schreef RRGJL het volgende:
Hooguit één van de spijkers, want uiteraard gaat ook dat weer niet op voor elke extraverteling / introverteling. Ik denk dat iedereen wel zo zijn eigen motief heeft om zich te gedragen zoals hij of zij dat doet.
levenservaring... hoe past dat binnen dit plaatje?quote:Het meeste heeft toch wel te maken met levenservaring ipv. karakter, denk ik.
Levenservaring vormt je, en zorgt ervoor dat je op een bepaalde manier leert omgaan met onder andere je onzekerheden. De een overbluft zichzelf de ander wordt erg gesloten etc.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:05 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het niet kunnen doortasten van de gesloten persoon bij een extraverteling zorgt voor onzekerheid, gevoel van ongemakkelijkheid en misschien zelfs wantrouwen. En ik wil wel zo ver gaan om te zeggen dat dat zelfs in zijn algemeenheid zo zal zijn.
[..]
levenservaring... hoe past dat binnen dit plaatje?
Neuh. Ik snap wel wat je bedoeld tho. Maar levenservaring in de letterlijke zin van het woord betekend gewoon alles dat je meegemaakt hebt. En de dingen die je meegemaakt hebt zorgen er voor dat je nu dat gedrag vertoont. Maar uiteindelijk ga je idd door nog meer levenservaring leren dat het ook anders kan of dat je gedrag niet nodig is.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:52 schreef Garisson72 het volgende:
ik zou eerder zeggen dat je die truuks gaat uithalen juist door gebrek aan levenservaring.
De huppelkutjesindex, extravertheid en openheid worden in dit topic opvallend vaak op 1 hoop gegooid.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:20 schreef EvilMarc het volgende:
Mensen die maar praten en praten en praten en nog meer praten. O, wat zijn ze sociaal. Een fokking halfuur praten over een boom oid. Begrijp me niet verkeerd, maar alles eruit gooien is echt irritant. Niemand wil het horen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |