abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 augustus 2008 @ 18:40:22 #176
225211 Stolas
High prince of Heaven
pi_60987989
Ad Verbrugge Nooit zo slaapverwekkend boek gelezen als zijn Tijd van Onbehagen
pi_60988001
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:29 schreef aloa het volgende:

[..]

kortom jij praat de hele dag tegen jezelf.
Only when I'm (a)lone(ly) jack...

A little bit hateful
pi_60988479
Zal ik dan ook maar een topic openen over dat ik niet met mensen om kan gaan die van die hoge irritante stemmetjes hebben en daarbij ook nog slissen? Bah wat een smerig volk
pi_60988852
Het valt me sowieso op dat mensen die veel alleen zijn veel meer doorlullen dan mensen met een druk sociaal leven. Over jezelf lullen kan trouwens ook een manier zijn om een ander niets op te dringen, vooral in gevoelskwesties.

Vind het absoluut niet vervelend of irritant als mensen veel over zichzelf praten. Oprecht enthousiasme kan ik vaak wel ontroerend vinden en dan hoeft iemand niet zo nodig evenveel naar mij te luisteren.

Je hebt mensen die eindeloos in zeurdetails treden (was het maandag... nee het was dinsdag) waarbij je denkt, omg stel je voor dat ik zo zou praten zou jij die eindeloze interesse hebben? Oudere mensen mogen pratend hun gedachten ordenen en dan ook nog de hele film vertellen, maar van anderen hoor je dat een avondje aan en dan haak ik af.

Er zijn ook mensennn die constant vermaakt moeten worden in een gesprek, bodemloze putten die gevuld moet worden met energie van anderen. Die kunnen geen stiltes verdragen en verwachten dat je steeds met iets leuks komt zodat ze zichzelf geen vervelende dingen horen denken (snuivers hebben hier een handje van) Meestal dealen ze niet met de depressie waar ze maar overheen blijven fietsen, elk contact wordt aangerepen als redmiddel. Maar het gaat nooit over iemand anders. Mag je dat ook lekker zelf doen.

Om een lang verhaal kort te maken, het wordt vervelend als iemand zuigt.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_60989366
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:40 schreef Stolas het volgende:
Ad Verbrugge Nooit zo slaapverwekkend boek gelezen als zijn Tijd van Onbehagen
Wat je eigenlijk zegt: je begreep het al niet vanaf de eerste zin .
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:43:34 #181
225211 Stolas
High prince of Heaven
pi_60989664
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:33 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Wat je eigenlijk zegt: je begreep het al niet vanaf de eerste zin .
Nee hoor, ik heb zelfs een 9 voor literatuurkunde gekregen op mijn middelbare school omdat ik juist dit boek prachtig kon uitleggen, en mijn bezwaren duidelijk kon onderbouwen. En mijn beoordeler was een filosoof die Grieks gaf.
pi_60994676
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:43 schreef Stolas het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb zelfs een 9 voor literatuurkunde gekregen op mijn middelbare school omdat ik juist dit boek prachtig kon uitleggen, en mijn bezwaren duidelijk kon onderbouwen. En mijn beoordeler was een filosoof die Grieks gaf.
Goed, wellicht is het dan interessant, nu, om je bezwaren hier met ons te delen? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:43:17 #183
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60994902
Open er een topic over
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_60994973
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:43 schreef Scaurus het volgende:
Open er een topic over
Dat zou inderdaad behoorlijk offtopic worden. Gelijk heb je, Scaurus.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 03:26:17 #185
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_61157929
Ik denk dat veel problemen die een gemiddelde extrovert persoon met een introvert persoon heeft terug te koppelen zijn op een gebrek aan zelfvertrouwen. Je weet niet wat de ander van je vind en begint daardoor aan jezelf te twijfelen.
En om die onzekerheid op te vullen gaan sommige mensen alleen maar meer praten, praten, praten en praten. Waardoor het van kwaad tot erger gaat.
Juist door stil te zijn en te observeren kom je er ook achter wat de ander van je denkt.

Ik denk ook dat veel extraverte personen ook stiekem gesloten zijn. Als je verder gaat vragen dan de vaste verhaaltjes die ze vertellen kom je een muurtje tegen. Juist door de makkelijke verhaaltjes hard te vertellen zijn mensen niet snel geneigd om verder te vragen. En hoef je je dus niet kwetsbaar op te stellen.
pi_61161263
ben het helemaal eens met de post hierboven!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:27:12 #187
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_61161886
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:26 schreef MNR het volgende:

Herkenning. Zodra ik iemand mag of dichtbij me heb staan en die ander is gesloten, reageer ik buitengewoon gefrustreerd. Dat laat ik aan de buitenkant zo weinig mogelijk merken en ik probeer ook altijd weg te lopen of iets anders te gaan doen (ga in ieder geval niet in de put van frustratie wroeten).

Maar geslotenheid van de ander betekent voor mij 'ik sluit jou buiten' en dat vind ik zo geen fijn gevoel als ik op iemand gesteld ben.
Dat is dan toch jouw associatie? Diegene hoeft je helemaal niet buiten te sluiten, misschien heeft die wel gewoon ff nix te melden. Het gaat weer allemaal mis door de verwachtingen die men bij andere mensen heeft, jammer is dat toch altijd...
quote:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben altijd heel gesloten geweest en ik deed dat puur omdat ik mensen niet vertrouwde of om de simpele reden dat ik nooit de ervaring had gehad dat iemand ook niet de intentie heeft op je hoofd op een plaat te leggen.
Je projecteert dus je eigen persoonlijkheid op iemand anders. Da's natuurlijk vragen om problemen.

Ik ben zelf zo iemand die lekker gesloten kan zitten wezen, en voorál als ik zie dat de extraverteling daar niet zo tegen kan. . I like to watch them squirm! En het wordt vooral leuk als je erop aangesproken wordt, want dan kan je de bal terugkaatsen: jij kan er niet tegen dat ik ervoor kies niet veel te zeggen. Maak van jouw probleem niet mijn probleem.

Verder slaat Miriampje hierboven de spijker behoorlijk op de daartoe bestemde kop.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_61162490
Hooguit één van de spijkers, want uiteraard gaat ook dat weer niet op voor elke extraverteling / introverteling. Ik denk dat iedereen wel zo zijn eigen motief heeft om zich te gedragen zoals hij of zij dat doet. Het meeste heeft toch wel te maken met levenservaring ipv. karakter, denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2008 11:54:30 ]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:26:45 #189
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_61167244
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 04:10 schreef Een_Schuitje het volgende:

[..]

Niks over zichzelf of hun activiteiten zeggen, niet van wat in hun innerlijk omgaat, prijsgeven.
Wat er in je innerlijk omgaat is iets voor jezelf of voor personen die je vertrouwt (familie en vrienden), niet voor jan en alleman.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:05:49 #190
94676 Garisson72
pi_61171240
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:54 schreef RRGJL het volgende:
Hooguit één van de spijkers, want uiteraard gaat ook dat weer niet op voor elke extraverteling / introverteling. Ik denk dat iedereen wel zo zijn eigen motief heeft om zich te gedragen zoals hij of zij dat doet.
Ik denk wel dat het niet kunnen doortasten van de gesloten persoon bij een extraverteling zorgt voor onzekerheid, gevoel van ongemakkelijkheid en misschien zelfs wantrouwen. En ik wil wel zo ver gaan om te zeggen dat dat zelfs in zijn algemeenheid zo zal zijn.
quote:
Het meeste heeft toch wel te maken met levenservaring ipv. karakter, denk ik.
levenservaring... hoe past dat binnen dit plaatje?
pi_61171917
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:05 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het niet kunnen doortasten van de gesloten persoon bij een extraverteling zorgt voor onzekerheid, gevoel van ongemakkelijkheid en misschien zelfs wantrouwen. En ik wil wel zo ver gaan om te zeggen dat dat zelfs in zijn algemeenheid zo zal zijn.
[..]

levenservaring... hoe past dat binnen dit plaatje?
Levenservaring vormt je, en zorgt ervoor dat je op een bepaalde manier leert omgaan met onder andere je onzekerheden. De een overbluft zichzelf de ander wordt erg gesloten etc.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:52:44 #192
94676 Garisson72
pi_61172190
ik zou eerder zeggen dat je die truuks gaat uithalen juist door gebrek aan levenservaring.
pi_61174575
TS kan er niet mee omgaan
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_61174606
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:52 schreef Garisson72 het volgende:
ik zou eerder zeggen dat je die truuks gaat uithalen juist door gebrek aan levenservaring.
Neuh. Ik snap wel wat je bedoeld tho. Maar levenservaring in de letterlijke zin van het woord betekend gewoon alles dat je meegemaakt hebt. En de dingen die je meegemaakt hebt zorgen er voor dat je nu dat gedrag vertoont. Maar uiteindelijk ga je idd door nog meer levenservaring leren dat het ook anders kan of dat je gedrag niet nodig is.
pi_61237913
Heb ik ook wel hoor, ben zelf heel open en al mijn vriendjes.. juist gesloten. Erg vervelend maarja niet veel aan te doen. Maakt ook niet zo veel uit.
pi_61238716
Mijn werkgever vindt mij te joviaal. dat is pas een mooi woord ervoor
And that is how I met your mother.
pi_61240474
Ik heb toch zo\n hekel aan mensen die een ontzettend hoge pet van zichzelf hebben. Die noemen zichzelf dan " extrovert" en "sociaal" terwijl het enige waar ze over kunnen praten is hoe goed ze op hun werk doen en dat ze honderd vrouwen hebben gehad het weekend. Dat ze nog wel bij papa en mama wonen vertellen ze er niet bij want dat is niet " stoer" en past niet in hun wereldje.. Ik bedoel je leeft voor jezelf, niet voor de buitenwereld. Die mensen praten ook alleen over positieve emoties, negatieve emoties bestaan niet bij hun . Naar mijn idee zijn deze mensen dan ook super onzeker over zichzelf, dat ze dat verbloemen door zo te praten .

* Sport_Life is gewoon van alles wat , soms observator, soms (meestal) praatgraag
pi_61241410
Mensen die maar praten en praten en praten en nog meer praten. O, wat zijn ze sociaal. Een fokking halfuur praten over een boom oid. Begrijp me niet verkeerd, maar alles eruit gooien is echt irritant. Niemand wil het horen!
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_61242159
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:20 schreef EvilMarc het volgende:
Mensen die maar praten en praten en praten en nog meer praten. O, wat zijn ze sociaal. Een fokking halfuur praten over een boom oid. Begrijp me niet verkeerd, maar alles eruit gooien is echt irritant. Niemand wil het horen!
De huppelkutjesindex, extravertheid en openheid worden in dit topic opvallend vaak op 1 hoop gegooid.
pi_61250977
Klopt idd wel. Dat is zeker niet hetzelfde. Daarnaast is het ook nog maar je interpretatie van openheid. Bedoel je dan open als in; 'openminded, staat voor veel open', of open als in; 'lult veel over persoonlijke dingen'?

Ik denk dat openmindedheid iets heel goeds is. Extravertheid tot op bepaalde hoogte ook wel. Uiteraard zijn het de uitschieters in hun soort die voor ergernis bij de andere partij zorgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')