abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60938296
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:10 schreef Een_Schuitje het volgende:

[..]

Dat gaat je niet lukken bij gesloten mensen. Dus ik zal m'n zin niet krijgen, want mensen kun je in principe niet veranderen. Wel wil ik graag weten hoe ik daarmee het beste kan omgaan, zonder dat ik me eraan hoef te frustreren.
Misschien is het iets om na te denken over je eigen lichaamstaal? Soms kan dat mensen die wat gesloten zijn dermate beinvloeden. Open vragen stellen is ook een optie. Maar denk dat je dat zelf al wel verzonnen had, anders denk je hier ook niet over na

Mensen die niet assertief zijn, kiezen voor een veilige situatie. Ze zorgen er voor dat ze geen verantwoordelijkheid nemen in een situatie die zij zelf eventueel gecreerd zouden kunnen hebben. Dus ze houden zich veilig stil. Ga jij ze "over rulen" krijg je alleen maar ongewenst gedrag, want bij hun zijn al lang alarm bellen gaan rinkelen hoor!

Weet niet of je hier iets aan hebt, of dat dit is wat je bedoeld...
Zal ik U lid maken? Hoezo? Is ie stuk dan?
pi_60938745
Het is eigenlijk zo eenvoudig. Gewoon met mensen een gesprek proberen aan te gaan, lukt het niet of klikt het niet dan hou er gewoon mee op... Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je uberhaupt je energie zou verspillen aan het communiceren met deze mensen als er waarschijnlijk ook genoeg anderen zijn waar dat wel mee lukt...
pi_60939427
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 08:43 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Ik ben zo introvert als het maar kan, redenen hiervoor buitenwege latende.
Zou ook wel héél ironisch zijn als je de redenen prijs zou geven
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_60939654
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:10 schreef Een_Schuitje het volgende:

[..]

Dat gaat je niet lukken bij gesloten mensen. Dus ik zal m'n zin niet krijgen, want mensen kun je in principe niet veranderen. Wel wil ik graag weten hoe ik daarmee het beste kan omgaan, zonder dat ik me eraan hoef te frustreren.
Je neemt een offensieve houding aan dus dwing je de ander automatisch in een defensieve houding. Daar kan je hier wel over gaan zeuren maar je veroorzaakt het zelf.

Je wil een tip? Leer luisteren naar mensen, neem de tijd voor ze (en neem dus niet alleen de tijd die jij het gunt) en denk na over je repliek voor het je bek verlaat. Gevat zijn is leuk hoor maar daar zijn anderen beter in en die komen er ook mee weg. Doorgaans staan die op een podium, hebben publiek wat voor hun babbels betaald en noemen zichzelf cabaretier.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:02:27 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60939687
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 03:56 schreef Een_Schuitje het volgende:

[..]

Tja, sommigen van ze moet ik dagelijks mee omgaan (sport, vereniging, etc). Dus ja, ik probeer me te bedenken hoe ik met ze kan omgaan zonder frustraties op te kroppen.
Gewoon af en toe zelf eens je muil houden, open vragen stellen en interesse tonen (evt. faken).
Ook stille mensen hebben soms veel interessants te vertellen, met dit verschil: zij vertellen het niet uit zichzelf, maar wachten tot ze ernaar gevraagd worden. .
KuikenGuppy
pi_60939691
Duidelijk veel gesloten personen op FOK!
pi_60939740
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:53 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Zou ook wel héél ironisch zijn als je de redenen prijs zou geven
Omg te zieke reactie hahaha sla t op en vertel t als mop!
pi_60956086
Daarintegen ben ik vrij gesloten.
pi_60958668
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 04:10 schreef Een_Schuitje het volgende:

[..]

Niks over zichzelf of hun activiteiten zeggen, niet van wat in hun innerlijk omgaat, prijsgeven.
Omdat dat je geen reet aan gaat. Accepteer het of ga naar huis. Of je bent niet interessant genoeg om dat te melden aan je.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60958865
Ben je zo'n ''spontane gekke meid met een vlot kapsel''?
pi_60959126
TS, ben jij zo iemand die zijn hele levensverhaal gaat vertellen aan iemand die toevallig tegenover je zit in de trein?
Hoi mam..
pi_60959301
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:42 schreef Steeven het volgende:

[..]

Omdat dat je geen reet aan gaat. Accepteer het of ga naar huis. Of je bent niet interessant genoeg om dat te melden aan je.

ALS gesloten mensen eenmaal hun mond open doen...

Het zit diep zeker, bij je?
Jusqu'ici tout va bien...
pi_60959372
Ik ga trouwens toch even mee met de rest van de Fok!kers hier. Niemand die je net kent geeft ene kanker om je leven, om je gevoelens of om je laatste anale ervaring. En dit komt uit de mond van iemand die extravert maar gesloten is, wat prima samengaat. Je hoeft niet meteen je incest-verleden prijs te geven om een leuk gesprek met een onbekende te hebben, weet je?

So STFU or GTFO.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_60959434
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 18:05 schreef Gallorini het volgende:
TS, ben jij zo iemand die zijn hele levensverhaal gaat vertellen aan iemand die toevallig tegenover je zit in de trein?
Wat is daar eigenlijk mis mee? Ik ben zelf ook altijd aan het lezen of slapen als ik in de trein zit, maar dat wil toch niet zeggen dat anderen niet tegen vreemden mag praten. Ik sta daar gewoon open voor.
pi_60960338
'Een praatje maken' is wel even wat anders dan 'je hele levensverhaal vertellen'
pi_60960646
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 18:15 schreef Manono het volgende:

[..]

ALS gesloten mensen eenmaal hun mond open doen...

Het zit diep zeker, bij je?
Ik ben graag duidelijk.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60960729
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:01 schreef ShadyLane het volgende:
'Een praatje maken' is wel even wat anders dan 'je hele levensverhaal vertellen'
Ja, en?

Alsof ik dat doe, zo'n typisch figuur. Stelletje fantasten, zitten jullie weer eens vanalles in te beelden?
pi_60960782
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 18:21 schreef Heldopsokken het volgende:

[..]

Wat is daar eigenlijk mis mee? Ik ben zelf ook altijd aan het lezen of slapen als ik in de trein zit, maar dat wil toch niet zeggen dat anderen niet tegen vreemden mag praten. Ik sta daar gewoon open voor.
Het is meer het "waarom?". Behalve in het geval van een leuke meid zie ik echt totaal geen reden om een vreemde aan te spreken, gewoon voor het gesprek. Teveel risico's
pi_60961387
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 03:54 schreef Een_Schuitje het volgende:

[..]

Dat term wordt idd door jan en alleman gebruikt, waardoor het een cliché matig karakter heeft gekregen. Spontaan zou ik mezelf niet per sé noemen. Eerder bijdehand, en heb overal wel een woordje op. Heb wel vaker gehoord dat ik teveel zit te lullen.
Ik ken jouw type mens. In het gezelschap van iemand als jij zou ik ook gesloten zijn, ja.
Denk erover na.
pi_60961440
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:16 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Het is meer het "waarom?". Behalve in het geval van een leuke meid zie ik echt totaal geen reden om een vreemde aan te spreken, gewoon voor het gesprek. Teveel risico's
Paranoia alert. What the fuck zijn de risico's van een gesprek starten in de trein?

Er is echt heel weinig mis met sociale eigenschappen. Daar vallen zowel het starten van een gesprek als het op tijd afkappen van een gesprek als de ander daar geen zin in heeft onder. Het kan gewoon leuk zijn om een gesprek met iemand te hebben buiten je eigen sociale kringetje. Uiteraard hebben de gesprekken met leuke meiden nog wat extra's.
pi_60961740
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:12 schreef Steeven het volgende:

Ik ben graag duidelijk.
Probeer het anders eens op een normale manier? Valt echt reuze mee hoor, people hear u.
pi_60961752
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:41 schreef Heldopsokken het volgende:

[..]

Paranoia alert. What the fuck zijn de risico's van een gesprek starten in de trein?

Er is echt heel weinig mis met sociale eigenschappen. Daar vallen zowel het starten van een gesprek als het op tijd afkappen van een gesprek als de ander daar geen zin in heeft onder. Het kan gewoon leuk zijn om een gesprek met iemand te hebben buiten je eigen sociale kringetje. Uiteraard hebben de gesprekken met leuke meiden nog wat extra's.
Er zijn geen risico's, maar dat betekent niet dat ik er zin in heb. Small talk walg ik van.
pi_60961814
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:52 schreef Manono het volgende:

[..]

Probeer het anders eens op een normale manier? Valt echt reuze mee hoor, people hear u.
Duidelijk en direct is niet normaal? Of moet ik het rooskleurig verbloemen opdat TS zich niet gekwetst voelt .
pi_60961819
Ik vind, je moet er wel zin in hebben. En soms heb je dat gewoon niet. Daar is ook nix mis mee. Als je af en toe maar oefent.
pi_60961901
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:55 schreef Manono het volgende:
Ik vind, je moet er wel zin in hebben. En soms heb je dat gewoon niet. Daar is ook nix mis mee. Als je af en toe maar oefent.
Of je respecteert gesloten mensen om wat ze zijn en gaat lekker tegen andere open mensen aan lopen klessebessen. Dan kan ik tenminste rustig lezen in de trein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')