abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60938209
Sinds alternative mainstream is gegaan is het vrijwel onmogelijk geworden om nog bestaande barrieres te forceren. Een revolutie moet de massa natuurlijk weten te inspireren, maar wat als de massa tegenwoordig Lowlands als speeltuin heeft?

Natuurlijk is het meeste nu ook wel muzikaal gedaan.

Ik zou in ieder geval graag zien dat muzikanten hun achterlijke modetrekjes loslieten en zich alleen maar op de muziek zouden storten. Oh ja, en de humor is ook ver te zoeken.
pi_60938621
Ik was wel onder de indruk van Bright Eyes, op het gebied van 'iets anders doen' in de huidige muziek en er nog iets goeds van maken ook. Zeker de combinatie van elektronica en een (best grote) band bij het album Digital Ash in a Digital Urn, en sowieso de eerdere albums vind ik geweldig. Op fabchannel.com stond een live optreden van ze van een aantal jaar geleden, en die Conor Oberst is op 't podium ook fascinerend, een soort bezopen '66 Dylan

http://www.fabchannel.com/bright_eyes_concert/
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:26:22 #63
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60940258
De balkanpop van Beirut heeft toch ook mooi resultaat opgeleverd
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:30:57 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60940344
tvp
pi_60940623
De media zijn veranderd, er bestaat nauwelijks nog zoiets als afhankelijkheid van een mainstream. Dus is er ook niet 1 grote revolutionaire undergroundstream. Er bestaan hooguit revolutionaire subculturen die je zelf moet zoeken om 'bij' te blijven.

En er gebeurt genoeg, de nederrap is best een massale revolutionaire stroming. Dat een bepaalde generatie het niks vindt en massa's jongeren wel, dat is nou net het revolutionaire eraan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Manono op 19-08-2008 01:11:30 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_60940743
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 06:28 schreef Meneermax het volgende:

Ook leuk dat hij zijn nieuwe albums als gratis download beschikbaar stelt, zelfs als losse instrumententracks (dus 'los' de stem, 'los' de synths etc) zodat je zelf kan remixen en deze mixes weer de wereld in kan sturen.

gaaf!
Jusqu'ici tout va bien...
pi_60941744
Crystal Castles zijn wel lekker bezig, experimenteel maar wel boeiend.
pi_60942786
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 02:10 schreef Jed1Gam het volgende:
crystal castles is gaaf
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 07:32:35 #69
179534 Waaghals
pi_60943012
quote:
zijn ook goed ja, maar door de 8bit sound ook wel erg retro
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:08:35 #70
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_60946752
quote:
Ken hen vooral van de Alice Practice EP van enkele jaren geleden. Erg cute, maar is die nintendo 8-bit hype nu nog altijd niet over ofzo?
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_60954968
Mwah, de groep rond Devendra Banhart vind ik toch tamelijk vernieuwend bezig, ondanks dat Banhart zelf bijvoorbeeld grotendeels teruggrijpt op oude folk. Maar de freefolk is toch een leuke beweging!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_60955258
Ik denk dat je pas achteraf kan bepalen of iets een revolutie was en niet als je je erin bevindt...

Het zou bijv. best kunnen zijn dat men in de toekomst op de huidige populariteit van de muziek van Jan Smit, Thomas Berge, de 3 J's, Nick&Simon als revolutionair beschouwd. Of de opkomst van de indie-bandjes een paar jaar geleden.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_60955965
Je hebt in de nineties ook nog triphop gehad, en bandjes zoals Animal Collective en Deerhoof doen ook nieuwe 'aparte' dingen - freak folk word het volgens mij door de media genoemd.
Sowieso zullen naar mijn mening de vernieuwingen uit folk kunnen komen, omdat deze muziek vaak ook de artistiekelingen tot zich roept
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:44:21 #74
179534 Waaghals
pi_60963164
Animal Collective inderdaad heel freaky, maar Mercury Rev in zijn beginperiode ging ook een beetje die richting op
pi_60967089
Grappig, ik was de reacties aan het doorlezen en juist de laatste gingen over Animal Collective. Ik wilde dus ook zeggen: Animal Collective en Joanna Newsom. Joanna mede vanwege de lyrics en AC is veruit de meest vernieuwende en vooruitstrevende band van de afgelopen 8 jaren.
night and day, you are the one
pi_60967603
Op zich zijn er natuurlijk maar twee revoluties geweest in de popmuziek: de uitvinding van de electrische gitaar en de toepassing van (electrische) synthesizers en sampling voor muziek. Alles daarna is evolutie daarvan, soms met kleine stapjes, soms met wat grotere aardverschuivingen.

Daarnaast doe je de electronische muziek te weinig eer aan met "house is iets van 20 jaar geleden". Onzin, want als er in 1 stroming nog ruimte is voor vernieuwing en experiment is dat in die hoek. (bijna) Alles wat op tradionele instrumenten als gitaar, piano en drums leunt is uitgeexperimenteerd en lui.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_60968746
Jumpstyle Het was vrij 'nieuw' maar ik ben blij dat het alweer dood is.
pi_60982411
Zo nieuw was dat niet, al zeker 10 jaar oud, en het is een slap aftreksel van Underground Construction wat alweer verder teruggaat.

Verder wel blij dat het weer dood is ja hehe
pi_61005512
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Op zich zijn er natuurlijk maar twee revoluties geweest in de popmuziek: de uitvinding van de electrische gitaar en de toepassing van (electrische) synthesizers en sampling voor muziek. Alles daarna is evolutie daarvan, soms met kleine stapjes, soms met wat grotere aardverschuivingen.

Daarnaast doe je de electronische muziek te weinig eer aan met "house is iets van 20 jaar geleden". Onzin, want als er in 1 stroming nog ruimte is voor vernieuwing en experiment is dat in die hoek. (bijna) Alles wat op tradionele instrumenten als gitaar, piano en drums leunt is uitgeexperimenteerd en lui.
the moog als grote revolutie
pi_61013357
Ik vind The Mars Volta altijd wel erg vernieuwend. Als je begint met luisteren lijkt alles voor zichzelf te spelen (ik heb het om die reden zelfs een paar jaar zowat gehaat) maar op een gegeven moment valt het kwartje. Een album als Frances The Mute is erg bijzonder.

Maar once again, ontoegankelijke muziek, dus een revolutie zal het wel nooit opleveren.
"de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
pi_61018775
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:22 schreef Tommy2K het volgende:
Ik vind The Mars Volta altijd wel erg vernieuwend. Als je begint met luisteren lijkt alles voor zichzelf te spelen (ik heb het om die reden zelfs een paar jaar zowat gehaat) maar op een gegeven moment valt het kwartje. Een album als Frances The Mute is erg bijzonder.

Maar once again, ontoegankelijke muziek, dus een revolutie zal het wel nooit opleveren.
Dat is het probleem. Wil je nu nog een revolutie ontketenen moet je heel experimenteel bezig zijn denk ik.
En ik vrees dat de massa nooit het hele experimentele geneuzel gaat omarmen.
Ik ben bang dat de muziek steeds "dommer" gaat worden afgaande op wat er in de top 40 verschijnt de laatste aantal jaren. Misschien is dat op zich ook een revolutie te noemen? .
pi_61018952
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:18 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Dat is het probleem. Wil je nu nog een revolutie ontketenen moet je heel experimenteel bezig zijn denk ik.
En ik vrees dat de massa nooit het hele experimentele geneuzel gaat omarmen.
Ik ben bang dat de muziek steeds "dommer" gaat worden afgaande op wat er in de top 40 verschijnt de laatste aantal jaren. Misschien is dat op zich ook een revolutie te noemen? .
Waarom zou je nou weer experimenteel zijn? Alsof er iets nieuws en experimenteel was aan bv. grunge. (R)evolutie is gewoon de tijdsgeest weten te pakken en knallen maar.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_61019454
Ik zou niet eens weten hoe ik iets revolutionairs zou moeten herkennen in de huidige hysterie. Als er één bandje een scheet in de goede richting laat, dan wordt het meteen tot het belachelijke aan toe de hemel in geprezen. Elke Lolita met een microfoon wordt aangekondigd als "van de MEGAHIT".
De laatste goede inslag was Nirvana, en daar prikte ik ook toen al doorheen.
Ik ben een oud en verbitterd mens en vroeger was alles beter
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61020507
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:42 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik zou niet eens weten hoe ik iets revolutionairs zou moeten herkennen in de huidige hysterie. Als er één bandje een scheet in de goede richting laat, dan wordt het meteen tot het belachelijke aan toe de hemel in geprezen. Elke Lolita met een microfoon wordt aangekondigd als "van de MEGAHIT".
De laatste goede inslag was Nirvana, en daar prikte ik ook toen al doorheen.
Ik ben een oud en verbitterd mens en vroeger was alles beter
Hoe prikte jij daarin dan?
pi_61031051
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Waarom zou je nou weer experimenteel zijn? Alsof er iets nieuws en experimenteel was aan bv. grunge. (R)evolutie is gewoon de tijdsgeest weten te pakken en knallen maar.
Klopt ja. Het hoeft inderdaad niet per se experimenteel te zijn.
Maar toch werd grunge altijd als iets heel nieuws gezien. En volgens mij nog steeds door sommige mensen.
En Kurt is een of andere messias voor ze.

Maar goed, dat is weer een ander verhaal.
pi_61031117
Wat is experminteel? Dat is aan vele muziek van toepassing.
pi_61031157
De muziek die ik te gek vind, heeft niet zoveel liefhebbers.
pi_61031481
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:22 schreef kraakschandaal het volgende:
Wat is experminteel? Dat is aan vele muziek van toepassing.
Vind je? Ik vind 't wel meevallen..
pi_61046629
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:18 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Klopt ja. Het hoeft inderdaad niet per se experimenteel te zijn.
Maar toch werd grunge altijd als iets heel nieuws gezien. En volgens mij nog steeds door sommige mensen.
En Kurt is een of andere messias voor ze.

Maar goed, dat is weer een ander verhaal.
En terecht natuurlijk. Het is het moment geweest waarop de scheiding mainstream/alternative wegviel en ook nooit meer terugkwam. Er zal nooit meer een muzikale beweging zoveel invloed hebben als tijdens die periode. Je ziet dat bijvoorbeeld aan de mode. Neem als voorbeeld Allstars. Iedereen draagt ze. Het is jammer dat de marketing en commercie destijds de boel heeft overgenomen.

Overigens kan het ook niet meer dankzij de technische vooruitgang van de laatste jaren.
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:13:43 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_61056670
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:23 schreef kraakschandaal het volgende:
De muziek die ik te gek vind, heeft niet zoveel liefhebbers.
Zoals ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')