Gewoon product consultants he, die een beetje in kaart brengen welke functies de klant er bij willen hebben, het daar aan de praat krijgen. Op leeftijd inmiddels. Ons hele team is relatief oudquote:Op zondag 30 november 2008 09:38 schreef LadyXochi het volgende:
Maareuh, wat bedoel je met consultants? Ik ben ook consultant.... Een test consultant uiteraard, maar ik geoof dat jij iets anders bedoelt?
Ik zal 't maar eerlijk zeggen... Ik heb een belangrijk feit achterwege gelaten... Het gaat hier om een Indiër. Alles gaat off-shore, maar hij zit eerst een paar jaar hier om te kijken hoe er gewerkt wordt, om vervolgens terug in India een team aan te sturen, maar ik heb er weinig vertrouwen in...quote:Op zondag 30 november 2008 11:30 schreef Erlandil het volgende:
Damn LadyXochi, ik weet niet hoelang die persoon al tester is maar ik weet wel dat ik het niet zo aangeleerd gekregen heb.
Helemaal als dat herhaaldelijk is aangegeven door TM...quote:Op zondag 30 november 2008 11:30 schreef Erlandil het volgende:[...] een willekeurig persoon de testgevallen moet kunnen uitvoeren, moet deze elke handeling voorgeschreven kunnen uitvoeren
Het staat dus juist nergens beschreven welke stappen je moet doen voor je een bepaald testgeval uit kunt voeren, bijvoorbeeld de vorige testgevallen. Als je ALLE voorgaande testgevallen uit gaat voeren, ben je daar onnodig veel tijd kwijt, omdat die onderdelen misschien helemaal niet getest hoeven worden en niet allemaal noodzakelijk zijn om een andere uit te kunnen voeren.quote:Op zondag 30 november 2008 11:30 schreef Erlandil het volgende:
Ik las dan weer niet dat elk testgeval afzonderlijk gehertest moet kunnen worden, dus dat ze in sequentie staan als precondities is niet verkeerd.
Ja, inderdaad. Ik heb dan ook al tegen de TM gezegd dat de kwaliteit van bepaalde onderdelen niet gegarandeerd kan worden (hoewel collega tester uiteraard vindt van wel).quote:Op zondag 30 november 2008 11:30 schreef Erlandil het volgende:
Maar de kwaliteit van de testgevallen lijkt gewoon slecht
En kwaliteit is toch wat we proberen te halen met testen.
Ik nog niet, maar ik hoor van collega's en concollega's dat er veel mensen op de bank komen te zitten. Bij Sogeti is een wervingsstop, bij een aantal andere bedrijven (o.a. Ordina en Bartosz) komen steeds meer mensen op de bank te zitten. Bij ons trouwens ook hoor, omdat de klanten dus veel projecten stopzetten of zo. Alleen van mijn directe collega's, die in de laatste paar maanden op de bank kwamen (vanaf september), zit zeker de helft al weer op een nieuwe klus.quote:Op zondag 30 november 2008 11:06 schreef Lariekoek het volgende:
Merken we al iets van een terug lopende mark, of...?
Hum, ik werkte in m'n vorige project stuurde ik vanuit nederland een aantal indische test analysten aan, en dat was een nachtmerrie juist omdat ze nooit dingen deden zoals ik het wilde, ook al leg je het 20 keer uit.quote:Op zondag 30 november 2008 12:02 schreef LadyXochi het volgende:
Ik zal 't maar eerlijk zeggen... Ik heb een belangrijk feit achterwege gelaten... Het gaat hier om een Indiër. Alles gaat off-shore, maar hij zit eerst een paar jaar hier om te kijken hoe er gewerkt wordt, om vervolgens terug in India een team aan te sturen, maar ik heb er weinig vertrouwen in...
[..]
Ons vak word door verstandige developers inderdaad meer en meer gewaardeerdquote:Op maandag 1 december 2008 11:12 schreef lizardtattoo het volgende:
uit de feedback die ik krijg blijkt wel dat de developers ook veel aan mijn opmerkingen hebben.
Vaak neemt een nieuwe werkgever dat soort kosten wel over, en zonder ervaring kan het wel moeilijk zijn om je eerste testklussen te krijgen, een detacheerder kan makkelijker z'n juniors ergens plaatsen. Anyway mocht je zlef je training willen regelen, ik heb je even ge PM'd met een linkje van m'n eigen werkgever, we geven namelijk veel cursussen, heb ik ook weer m'n goeie daad voor vandaag gedaanquote:Op maandag 1 december 2008 12:04 schreef lizardtattoo het volgende:
Ik heb geen problemen met detacheerders an sich, maar meer met het feit dat je als je zo'n cursus op hun kosten doet, je meteen voor weet ik hoeveel jaar in dienst moet blijven (is ook wel logisch, zij moeten hun investering terugverdienen). Wat nou als het me toch niet bevalt, hun arbeidsvoorwaarden me niet aanstaan of mijn partner gaat verhuizen en zij geen passend werk voor mij hebben in de buurt van zijn nieuwe woonplaats)... daarom ben ik wat huiverig om me meteen voor langere tijd vast te leggen en doe ik het liever op eigen houtje. Ben nu ook al jaren z.z.p.'er/freelancer en dat bevalt eigenlijk wel goed.
Ik ga in ieder geval even zoeken naar die examens en cursussen of studieboeken.
Voor een ISTQB-cursus krijg je geen jarenlange contractsverplichting opgelegd hoorquote:Op maandag 1 december 2008 12:04 schreef lizardtattoo het volgende:
Ik heb geen problemen met detacheerders an sich, maar meer met het feit dat je als je zo'n cursus op hun kosten doet, je meteen voor weet ik hoeveel jaar in dienst moet blijven (is ook wel logisch, zij moeten hun investering terugverdienen).
Ligt eraan of de docenten van inhouse komen of niet.quote:Op maandag 1 december 2008 17:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Meer rond de 1600. Ex BTW.
ISTQB Foundation is een lachertjes, dus ja, dat kanquote:Op maandag 1 december 2008 11:12 schreef lizardtattoo het volgende:
Is zo'n ISTQB Foundation certificaat in zelfstudie te doen of moet je verplicht aan een dure cursus meedoen c.q. je ziel verkopen aan een detacheerder? En is het te volgen als je geen ICT-gerelateerde studie hebt gevolgd (heb wel twee HBO-diploma's en een bachelor maar in heel andere richtingen)?
Bah humbugquote:Op maandag 1 december 2008 16:36 schreef Fugie het volgende:
Games testen is ook moeilijk gestructureerd te doen.
Game tester wil je zowiezo niet worden. Het meest rotte beroep dat er is, lees de horrorverhalen er op internet maar na. Je wordt erg slecht betaald (het scheelt zo 1000 euro met een tester in een ander gebied) en wordt echt als slaaf misbruikt. Als ik wel eens zo de verhalen lees staat het gametesten ook erg in de kinderschoenen, juist omdat er door het slavenregime alleen maar jonge gastjes gestrikt worden die meer games willen spelen dan dat ze van testen hun vak willen maken. Aangezien games een verslavende factor hebben zijn fouten niet zo erg, mensen spelen het toch wel. Als een bedrijfskritische applicatie relatief net zoveel bugs had bevat als World of Warcraft ofzo, dan had geen hond die applicatie aangeschaftquote:Op maandag 1 december 2008 11:12 schreef lizardtattoo het volgende:
In Nederland is 'tester' binnen de gamesindustrie volgens mij niet echt een gezochte functie, dus zal het meer algemeen moeten worden. Is zo'n ISTQB Foundation certificaat in zelfstudie te doen of moet je verplicht aan een dure cursus meedoen c.q. je ziel verkopen aan een detacheerder? En is het te volgen als je geen ICT-gerelateerde studie hebt gevolgd (heb wel twee HBO-diploma's en een bachelor maar in heel andere richtingen)?
Je basishouding is goedquote:Op woensdag 3 december 2008 09:10 schreef lizardtattoo het volgende:
Gek genoeg vind ik het echt helemaal niet erg om hetzelfde stukje tig keer te spelen om een bug te kunnen reproduceren en vind ik het juist leuk om dingen te proberen die speltechnisch gezien niet zouden moeten kunnen.
Ik ben tevreden over hoe mijn bedrijf mij heeft opgeleid tot tester. Helaas wordt er op dit moment niemand meer aangenomen en starten er binnenkort ook geen nieuwe traineeships. Wanneer de markt weer wat beter is, worden er door verschillende bedrijven traineeships aangeboden tot tester. Dat is een prima manier om in het vak te rollen.quote:Op zondag 8 februari 2009 13:31 schreef ShadyLane het volgende:
Nou lijkt het me niet de ideale tijd om als volstrekt onervaren en niet meer piepjonge persoon ergens binnen te komen als trainee, maar ik wil het wel proberen. Mijn belangrijkste vraag hier is bij welke bedrijven de opleidingsmogelijkheden goed zijn.
Als ik het me goed herinner woon jij in de randstad, nietwaar? Dat maakt nog wel wat uit namelijk, zeker nu de markt zo slap is.quote:Op zondag 8 februari 2009 13:31 schreef ShadyLane het volgende:
Ik overweeg een carriereswitch en heb de afgelopen tijd mijn interesses en sterke en zwakke punten eens op een rijtje gezet. Al met al denk ik wel een type te zijn voor tester ()
Afgelopen zaterdag stond er in de krant nog een advertentie van de Belastingdienst in Apeldoorn in de krant waarbij ze aangaven testers en junior testers te zoekenquote:Op zondag 8 februari 2009 19:28 schreef ShadyLane het volgende:
Nee, ik woon in
[ afbeelding ]
Nijmegen
Het is mij zowaar gelukt om hier in het Noorden een nieuwe baan te vinden, ik had zelfs nog keuze.quote:Op zondag 8 februari 2009 19:57 schreef ShadyLane het volgende:
Iig goed om te zien dat er ook in kredietcrisistijd nog bedrijven zijn die nieuwe mensen zoeken.
Ze zoeken nog meer mensen.. Iemand al uitgekeken op detachering?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is mij zowaar gelukt om hier in het Noorden een nieuwe baan te vinden, ik had zelfs nog keuze.
Ach als er zich een leuke mogelijkheid voordoet. Detachering is ook niet allesquote:Op woensdag 20 mei 2009 20:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Ze zoeken nog meer mensen.. Iemand al uitgekeken op detachering?
Tmap next foundation ook trouwensquote:Op maandag 1 december 2008 19:21 schreef LadyXochi het volgende:
ISTQB Foundation is een lachertjes, dus ja, dat kan
Dat zou goed kunnen, ik hou andere bedrijven niet in de gatenquote:Op donderdag 18 juni 2009 10:58 schreef LadyXochi het volgende:
Dan loop je behoorlijk achter. Ik heb hem bij Improve gedaan, maar hij wordt nu op veel meer plekken aangeboden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |