abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2008 @ 11:06:45 #251
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_63639896
Merken we al iets van een terug lopende mark, of...?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zondag 30 november 2008 @ 11:30:38 #252
232633 Erlandil
The Stormwalker
pi_63640176
Damn LadyXochi, ik weet niet hoelang die persoon al tester is maar ik weet wel dat ik het niet zo aangeleerd gekregen heb .
Tuurlijk mogen er bepaalde testgevallen missen, inzicht van de tester kan hierin een grote rol spelen, risico analyse etc. Maar als je een Syn/Sem test doet zoals ik hieruit vermoed dan zijn juist die zaken wel belangrijk (en volgens mij bij Tmap iig heel duidelijk uitgespecificeerd onder een enkel testgeval).
Maar op het moment dat je schrijft dat een willekeurig persoon de testgevallen moet kunnen uitvoeren (en dan niet willekeurig van de straat maar iemand die een bepaald niveau staat maar geen tester is), moet deze elke handeling voorgeschreven kunnen uitvoeren. Ik las dan weer niet dat elk testgeval afzonderlijk gehertest moet kunnen worden, dus dat ze in sequentie staan als precondities is niet verkeerd. Maar de kwaliteit van de testgevallen lijkt gewoon slecht

En kwaliteit is toch wat we proberen te halen met testen .

Hmm teruglopende markt? neuj nog niet echt bij mijn weten. Als ik mijn accountmanagers moet geloven gaat dat pas halverwege volgend jaar echt lopen als het echt aanhoudt. Bij de kleinere bedrijven/freelancers daar kan het wel gaan rommelen, maar voorlopig is er nog niet echt een probleem.
pi_63640470
quote:
Op zondag 30 november 2008 09:38 schreef LadyXochi het volgende:
Maareuh, wat bedoel je met consultants? Ik ben ook consultant.... Een test consultant uiteraard, maar ik geoof dat jij iets anders bedoelt?
Gewoon product consultants he, die een beetje in kaart brengen welke functies de klant er bij willen hebben, het daar aan de praat krijgen. Op leeftijd inmiddels. Ons hele team is relatief oud
Ik ben met 35 de jongste. De 2 programmeurs zijn 46, project leider 40 en beide consultants ook midden 40.

Wel grappig eigenlijk: sinds kort maken we gebruik van een echt "salarisgebouw" en is iedereen ingedeeld in schalen met junior-medior-senior titel. Senior is eigenlijk alleen weggelegd voor mensen die wat extra doen (de programmeur bijv. die ook nog interne projecten erbij doet). Kortom, al die ouwetjes bij ons die al 25 jaar programmeur zijn en al jaren senior als titel hadden zijn nu allemaal weer 'medior'. Voor het salaris maakt het geen ruk uit, maar het voelt niet echt prettig Overal gemopper hehe. Ze hadden het beter junior-senior-master ofzo kunnen noemen. De consultants willen graag wel senior op hun visite kaartje houden, want klanten willen liever een senior dan een medior op bezoek
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_63640579
Reminder to self: TM vertellen dat alle testers verteld moeten worden dat ze dienen te werken volgens de binnen het bedrijf gebruikte methodes.
quote:
Op zondag 30 november 2008 11:30 schreef Erlandil het volgende:
Damn LadyXochi, ik weet niet hoelang die persoon al tester is maar ik weet wel dat ik het niet zo aangeleerd gekregen heb .
Ik zal 't maar eerlijk zeggen... Ik heb een belangrijk feit achterwege gelaten... Het gaat hier om een Indiër. Alles gaat off-shore, maar hij zit eerst een paar jaar hier om te kijken hoe er gewerkt wordt, om vervolgens terug in India een team aan te sturen, maar ik heb er weinig vertrouwen in...
quote:
Op zondag 30 november 2008 11:30 schreef Erlandil het volgende:[...] een willekeurig persoon de testgevallen moet kunnen uitvoeren, moet deze elke handeling voorgeschreven kunnen uitvoeren
Helemaal als dat herhaaldelijk is aangegeven door TM...
quote:
Ik las dan weer niet dat elk testgeval afzonderlijk gehertest moet kunnen worden, dus dat ze in sequentie staan als precondities is niet verkeerd.
Het staat dus juist nergens beschreven welke stappen je moet doen voor je een bepaald testgeval uit kunt voeren, bijvoorbeeld de vorige testgevallen. Als je ALLE voorgaande testgevallen uit gaat voeren, ben je daar onnodig veel tijd kwijt, omdat die onderdelen misschien helemaal niet getest hoeven worden en niet allemaal noodzakelijk zijn om een andere uit te kunnen voeren.

Voorbeeld met invoeren persoonsgegevens, verdeeld over 2 schermen. Als je een veld op scherm 2 wil testen, moet je in ieder geval door scherm 1 heen. Hier moet je de verplichte velden vullen met correcte gegevens. Maar de rest wil je niet allemaal gaan invullen. In dit geval staat er dus nergens beschreven welke velden je hoe moet vullen om bij scherm 2 te komen. Goed, als je met de applicatie bekend bent, dan weet je dat op een gegeven moment wel. Maar dan kun je dus niet iemand anders laten testen en dat gebeurt bij ons regelmatig. Bij een hertest moeten een aantal kleine testgevallen uitgevoerd worden, maar de tester die erop zit is niet beschikbaar en een tester van een ander project (van zelfde TM) heeft wel even tijd. Dan moet die dat dus ook even snel kunnen doen, toch?
quote:
Maar de kwaliteit van de testgevallen lijkt gewoon slecht
En kwaliteit is toch wat we proberen te halen met testen .
Ja, inderdaad. Ik heb dan ook al tegen de TM gezegd dat de kwaliteit van bepaalde onderdelen niet gegarandeerd kan worden (hoewel collega tester uiteraard vindt van wel).
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_63640627
quote:
Op zondag 30 november 2008 11:06 schreef Lariekoek het volgende:
Merken we al iets van een terug lopende mark, of...?
Ik nog niet, maar ik hoor van collega's en concollega's dat er veel mensen op de bank komen te zitten. Bij Sogeti is een wervingsstop, bij een aantal andere bedrijven (o.a. Ordina en Bartosz) komen steeds meer mensen op de bank te zitten. Bij ons trouwens ook hoor, omdat de klanten dus veel projecten stopzetten of zo. Alleen van mijn directe collega's, die in de laatste paar maanden op de bank kwamen (vanaf september), zit zeker de helft al weer op een nieuwe klus.
pi_63647619
Mensen op de bank bij Ordina valt wel mee hoor. Er was even een piek met mensen op de bank, omdat die vrijgemaakt waren voor BPO gerelateerde projecten. Maar zoals jullie allemaal hebben kunnen lezen gaat het niet zo goed met BPO. Ondertussen zijn die mensen allemaal alweer elders geplaatst. Wel zie ik dat junioren het een stuk moeilijker hebben om een opdracht te krijgen. Daarom worden er ook alleen nog maar ervaren mensen nu aangenomen. Ook zie ik wel dat een aantal klanten (vooral bij financiële instellingen) de vraag enorm is teruggelopen.
  maandag 1 december 2008 @ 09:39:29 #257
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_63661166
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:02 schreef LadyXochi het volgende:
Ik zal 't maar eerlijk zeggen... Ik heb een belangrijk feit achterwege gelaten... Het gaat hier om een Indiër. Alles gaat off-shore, maar hij zit eerst een paar jaar hier om te kijken hoe er gewerkt wordt, om vervolgens terug in India een team aan te sturen, maar ik heb er weinig vertrouwen in...
[..]
Hum, ik werkte in m'n vorige project stuurde ik vanuit nederland een aantal indische test analysten aan, en dat was een nachtmerrie juist omdat ze nooit dingen deden zoals ik het wilde, ook al leg je het 20 keer uit.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 1 december 2008 @ 11:12:27 #258
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_63663253
Interessant topic. Ik heb tot nu toe alleen ervaring met het op vrijwillige basis (alfa- en beta)testen van games, maar zit er wel over te denken ooit de overstap te maken naar professioneel tester worden. Ik vind het namelijk echt leuk om te doen en uit de feedback die ik krijg blijkt wel dat de developers ook veel aan mijn opmerkingen hebben.

In Nederland is 'tester' binnen de gamesindustrie volgens mij niet echt een gezochte functie, dus zal het meer algemeen moeten worden. Is zo'n ISTQB Foundation certificaat in zelfstudie te doen of moet je verplicht aan een dure cursus meedoen c.q. je ziel verkopen aan een detacheerder? En is het te volgen als je geen ICT-gerelateerde studie hebt gevolgd (heb wel twee HBO-diploma's en een bachelor maar in heel andere richtingen)?
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  maandag 1 december 2008 @ 11:50:38 #259
153506 Captain_Fabulous
pi_63664155
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:12 schreef lizardtattoo het volgende:
uit de feedback die ik krijg blijkt wel dat de developers ook veel aan mijn opmerkingen hebben.
Ons vak word door verstandige developers inderdaad meer en meer gewaardeerd

/quote]
In Nederland is 'tester' binnen de gamesindustrie volgens mij niet echt een gezochte functie, dus zal het meer algemeen moeten worden. Is zo'n ISTQB Foundation certificaat in zelfstudie te doen of moet je verplicht aan een dure cursus meedoen c.q. je ziel verkopen aan een detacheerder? En is het te volgen als je geen ICT-gerelateerde studie hebt gevolgd (heb wel twee HBO-diploma's en een bachelor maar in heel andere richtingen)?
[/quote]
Wat betreft ISTQB je kan gewoon alleen een examen volgen, en je voorbereiden dmv zelfstudie. Maar zonder cursus lukt dat maar weinigen. En die kost wel rond de 1600,- ex BTW. Dus dat is een investering die niet iedereen zelf wil/kan betalen.
PM me maar als je details wil over de opleidingen, ik werk bij een bedrijf dat regelmatg ISTQB trainingen organiseert. (met aardige slaag cijfers).

Als je serieus wil gaan testen is beginnen bij een detacheerder helemaal niet zo erg hoor, en die sturen je standaard op cursussen als Foundation die je een stuk op weg zullen helpen. De meeste in dit topic zijn denk ik in elk geval begonnen bij een detacheerder. En we zijn best aardig terecht gekomen
  maandag 1 december 2008 @ 12:04:37 #260
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_63664525
Ik heb geen problemen met detacheerders an sich, maar meer met het feit dat je als je zo'n cursus op hun kosten doet, je meteen voor weet ik hoeveel jaar in dienst moet blijven (is ook wel logisch, zij moeten hun investering terugverdienen). Wat nou als het me toch niet bevalt, hun arbeidsvoorwaarden me niet aanstaan of mijn partner gaat verhuizen en zij geen passend werk voor mij hebben in de buurt van zijn nieuwe woonplaats)... daarom ben ik wat huiverig om me meteen voor langere tijd vast te leggen en doe ik het liever op eigen houtje. Ben nu ook al jaren z.z.p.'er/freelancer en dat bevalt eigenlijk wel goed.
Ik ga in ieder geval even zoeken naar die examens en cursussen of studieboeken.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  maandag 1 december 2008 @ 13:04:33 #261
153506 Captain_Fabulous
pi_63665974
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:04 schreef lizardtattoo het volgende:
Ik heb geen problemen met detacheerders an sich, maar meer met het feit dat je als je zo'n cursus op hun kosten doet, je meteen voor weet ik hoeveel jaar in dienst moet blijven (is ook wel logisch, zij moeten hun investering terugverdienen). Wat nou als het me toch niet bevalt, hun arbeidsvoorwaarden me niet aanstaan of mijn partner gaat verhuizen en zij geen passend werk voor mij hebben in de buurt van zijn nieuwe woonplaats)... daarom ben ik wat huiverig om me meteen voor langere tijd vast te leggen en doe ik het liever op eigen houtje. Ben nu ook al jaren z.z.p.'er/freelancer en dat bevalt eigenlijk wel goed.
Ik ga in ieder geval even zoeken naar die examens en cursussen of studieboeken.
Vaak neemt een nieuwe werkgever dat soort kosten wel over, en zonder ervaring kan het wel moeilijk zijn om je eerste testklussen te krijgen, een detacheerder kan makkelijker z'n juniors ergens plaatsen. Anyway mocht je zlef je training willen regelen, ik heb je even ge PM'd met een linkje van m'n eigen werkgever, we geven namelijk veel cursussen, heb ik ook weer m'n goeie daad voor vandaag gedaan .
pi_63671405
Meestal is het zo dat je pas het certificaat haalt als je 6 tot 12 maanden ervaring hebt als tester.
In Nederland heb ik tot nu toe geen testopdrachten voorbij zien komen voor games. Vooral zijn het opdrachten bij de overheid / financiële instellingen / andere grote bedrijven, waar een stuk bedrijfssoftware getest dient te worden.
  maandag 1 december 2008 @ 16:36:31 #263
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_63671676
Games testen is ook moeilijk gestructureerd te doen.

Op onze bedrijfsconferentie afgelopen jaaar hadden we een presentatie over games testen en de technieken die daarin gebruikt worden. Maar voor zover ik weet is het toch vooral alpha en beta testen en dan lekker 'proberen' (explorary testing is nog wat het meeste in de buurt komt).

Beetje hetzelfde idee heb ik bij usability testen. Is toch een beetje grijzer gebied dan het 'harde' testen op requirements wat bij ERP applicaties vaak mogelijk is.
pi_63671778
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:04 schreef lizardtattoo het volgende:
Ik heb geen problemen met detacheerders an sich, maar meer met het feit dat je als je zo'n cursus op hun kosten doet, je meteen voor weet ik hoeveel jaar in dienst moet blijven (is ook wel logisch, zij moeten hun investering terugverdienen).
Voor een ISTQB-cursus krijg je geen jarenlange contractsverplichting opgelegd hoor . En zo bang hoef je voor een detacheerder nu ook weer niet te zijn, al loont het om je goed te orienteren en niet alleen op salaris te selecteren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 1 december 2008 @ 16:46:32 #265
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_63671971
Beetje cursus doet overigens zo 1000 euro.

Overigens zijn de standaard cursussen niet zo ingewikkeld, je zou het allemaal wel in zelfstudie kunnen doen. Maar ik vond het wel handig om in een 3 daagse cursus gelijk er vanaf te zijn.
  maandag 1 december 2008 @ 17:09:12 #266
153506 Captain_Fabulous
pi_63672667
Meer rond de 1600. Ex BTW.
  maandag 1 december 2008 @ 18:22:29 #267
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_63674419
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Meer rond de 1600. Ex BTW.
Ligt eraan of de docenten van inhouse komen of niet.
Wat vaak dus bij de grote detacheerders wel zo is.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 1 december 2008 @ 18:54:02 #268
153506 Captain_Fabulous
pi_63675063
Veel daarvan huren ons daar voor in. Maar een publieke cursus is ook weer anders geprijsd dan een inhouse training.
pi_63675710
quote:
Is zo'n ISTQB Foundation certificaat in zelfstudie te doen of moet je verplicht aan een dure cursus meedoen c.q. je ziel verkopen aan een detacheerder? En is het te volgen als je geen ICT-gerelateerde studie hebt gevolgd (heb wel twee HBO-diploma's en een bachelor maar in heel andere richtingen)?
ISTQB Foundation is een lachertjes, dus ja, dat kan
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:36 schreef Fugie het volgende:
Games testen is ook moeilijk gestructureerd te doen.
Bah humbug

[ Bericht 22% gewijzigd door LadyXochi op 01-12-2008 19:44:18 ]
pi_63712555
quote:
Game tester wil je zowiezo niet worden. Het meest rotte beroep dat er is, lees de horrorverhalen er op internet maar na. Je wordt erg slecht betaald (het scheelt zo 1000 euro met een tester in een ander gebied) en wordt echt als slaaf misbruikt. Als ik wel eens zo de verhalen lees staat het gametesten ook erg in de kinderschoenen, juist omdat er door het slavenregime alleen maar jonge gastjes gestrikt worden die meer games willen spelen dan dat ze van testen hun vak willen maken. Aangezien games een verslavende factor hebben zijn fouten niet zo erg, mensen spelen het toch wel. Als een bedrijfskritische applicatie relatief net zoveel bugs had bevat als World of Warcraft ofzo, dan had geen hond die applicatie aangeschaft Komt natuurlijk ook wel door de extreme werkdruk ivm deadlines die je hebt. De laatste weken schijnt het dag en nacht doorpezen te zijn.

Heb eens vrijblijvend gesolliciteerd naar game-tester in de vorm van wat vragen, over wat de doorgroeimogelijkheden waren, of je input mocht leveren voor het ontwerp, mee mocht helpen met lore schrijven enzo, maar de hoofdtoon was toch: bek houden en testen. En als je dan heeeel goed je best deed, mocht je misschien doorgroeien. Zelfs de documentalisten en lore schrijvers werden als 'hoger' ingeschaald

Kortom, wil je professioneel tester worden, blijf dan verre van game testen
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_63713201
Heb je ook wat links waar die verhalen terug te vinden zijn. Zou ze graag willen lezen.
  woensdag 3 december 2008 @ 09:10:56 #272
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_63717603
Ik doe het nu gratis, dus 'slecht betaald' doet me niet veel. Alleen waren het tot nu toe alleen studio's met twee tot tien man in dienst (wel commercieel uitgegeven games, dus de druk van publishers en deadlines ken ik wel). Ik wil langzamerhand een paar stapjes groter gaan denken en eens kijken of ik er mijn brood mee zou kunnen verdienen uiteindelijk. Liefst toch in games, maar als dat niet kan is software algemeen een optie. En een certificaat/cursus kan allicht helpen.

Horrorverhalen, ach, een paar verhalen van mensen die teleurgesteld waren omdat het niet was wat ze verwacht hadden (deze bijvoorbeeld, of deze) heb ik ook wel gelezen, maar overwerken zoals in dit beruchte verslag zal niet zo vaak voorkomen (en dan kan je ook altijd nog nee zeggen of ontslag nemen, er zijn wetten tegen slavernij). Gek genoeg vind ik het echt helemaal niet erg om hetzelfde stukje tig keer te spelen om een bug te kunnen reproduceren en vind ik het juist leuk om dingen te proberen die speltechnisch gezien niet zouden moeten kunnen.
  woensdag 3 december 2008 @ 09:57:38 #273
153506 Captain_Fabulous
pi_63718608
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:10 schreef lizardtattoo het volgende:
Gek genoeg vind ik het echt helemaal niet erg om hetzelfde stukje tig keer te spelen om een bug te kunnen reproduceren en vind ik het juist leuk om dingen te proberen die speltechnisch gezien niet zouden moeten kunnen.
Je basishouding is goed
pi_63730037
Als ik die artikelen zo lees, wordt testen echt vele malen minder gewaardeerd in de VS dan hier in Europa. Zowel salaris als vakwaardering zie ik om mij heen veel hoger liggen (al is dat niet gametesten).

Om nog even terug te komen op de huidige economische neergang. Ook ik merk het steeds meer. Mijn opdracht bij de klant is vanwege geen budget uitgesteld en ik kom straks voor het eerst van mijn leven op de bank te zitten (tenzij er op korte termijn nog een opdracht gevonden kan worden). Simpel weg omdat er geen testwerk meer bij de klant op korte termijn ligt.
pi_65845437
Ik overweeg een carriereswitch en heb de afgelopen tijd mijn interesses en sterke en zwakke punten eens op een rijtje gezet. Al met al denk ik wel een type te zijn voor tester: ik ben analytisch sterk, gewend om me als een waar Pietje Precies urenlang te buigen over teksten in uitgestorven talen waarin 1 lettertje een enorm verschil kan maken, communicatief vaardig genoeg om acht jaar succesvol te hebben kunnen werken in het onderwijs, en een kei in dit soort tests.

Nou lijkt het me niet de ideale tijd om als volstrekt onervaren en niet meer piepjonge persoon ergens binnen te komen als trainee, maar ik wil het wel proberen. Met een laag aanvangssalaris kan ik wel leven, ook omdat ik van plan ben snel bij te leren. Mijn belangrijkste vraag hier is bij welke bedrijven de opleidingsmogelijkheden goed zijn (je hoort weleens over mensen die jarenlang blijven hangen in een functie waarin je niets bijleert). Ik ga het natuurlijk gewoon bij elk bedrijf proberen, maar dan probeer ik het bij die bedrijven het éérst.
pi_65851618
@Shadylane, idd mischien niet de allerbeste tijd aangezien veel bedrijven redelijk wat mensen op de bank hebben zitten, maar dat ligt mischien ook aan de regio waarin je zoekt. Mocht je serieus op zoek zijn mag je me pm'en, ik weet nl nog wel een bedrijf met goede opleidingsmogenlijkheden
pi_65852859
quote:
Op zondag 8 februari 2009 13:31 schreef ShadyLane het volgende:
Nou lijkt het me niet de ideale tijd om als volstrekt onervaren en niet meer piepjonge persoon ergens binnen te komen als trainee, maar ik wil het wel proberen. Mijn belangrijkste vraag hier is bij welke bedrijven de opleidingsmogelijkheden goed zijn.
Ik ben tevreden over hoe mijn bedrijf mij heeft opgeleid tot tester. Helaas wordt er op dit moment niemand meer aangenomen en starten er binnenkort ook geen nieuwe traineeships. Wanneer de markt weer wat beter is, worden er door verschillende bedrijven traineeships aangeboden tot tester. Dat is een prima manier om in het vak te rollen.
pi_65856190
quote:
Op zondag 8 februari 2009 13:31 schreef ShadyLane het volgende:
Ik overweeg een carriereswitch en heb de afgelopen tijd mijn interesses en sterke en zwakke punten eens op een rijtje gezet. Al met al denk ik wel een type te zijn voor tester ()
Als ik het me goed herinner woon jij in de randstad, nietwaar? Dat maakt nog wel wat uit namelijk, zeker nu de markt zo slap is.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_65858321
Nee, ik woon in

Nijmegen
pi_65858891
quote:
Op zondag 8 februari 2009 19:28 schreef ShadyLane het volgende:
Nee, ik woon in
[ afbeelding ]
Nijmegen
Afgelopen zaterdag stond er in de krant nog een advertentie van de Belastingdienst in Apeldoorn in de krant waarbij ze aangaven testers en junior testers te zoeken . En junior tester houdt in dat je bij hun wordt opgeleid het eerste jaar.
Ik had er vorig jaar gesolliciteerd. Was aangenomen, maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan. Ik had wel een heel positief beeld van de BD na de sollicitatiedag, maar heb uiteindelijk toch voor een werkgever iets dichterbij huis gekozen.
pi_65859289
Ik zie het! Ik heb geen "minimaal een afgeronde hbo-opleiding met een stevige Informatica-component", maar je weet nooit waar ze me desondanks toch aannemen. Iig goed om te zien dat er ook in kredietcrisistijd nog bedrijven zijn die nieuwe mensen zoeken.

[ Bericht 5% gewijzigd door ShadyLane op 08-02-2009 20:03:59 ]
pi_66322009
quote:
Op zondag 8 februari 2009 19:57 schreef ShadyLane het volgende:
Iig goed om te zien dat er ook in kredietcrisistijd nog bedrijven zijn die nieuwe mensen zoeken.
Het is mij zowaar gelukt om hier in het Noorden een nieuwe baan te vinden, ik had zelfs nog keuze.
  woensdag 20 mei 2009 @ 18:21:32 #283
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_69233920
Kleine tvp mocht het topic ooit weer tot leven komen Vandaag mijn Tmap Foundation gehaald
pi_69237770
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is mij zowaar gelukt om hier in het Noorden een nieuwe baan te vinden, ik had zelfs nog keuze.
Ze zoeken nog meer mensen.. Iemand al uitgekeken op detachering?
  woensdag 20 mei 2009 @ 20:11:41 #285
153506 Captain_Fabulous
pi_69237952
Ik ben deze week lastig gevallen door een tussenpersoon voor drie verschillende bedrijven...krabbelt weer een beetje op. Ze hebben natuurlijk in een paniekreaktie veel mensen weggestuurd, maar sommige automatiseringsprojecten moeten eenvoudigweg ook op een bepaalde tijd af door juridische of andere redenen die geen afstel verdragen. Dus dan ga je weer meer mensen nodig hebben.
pi_69251798
Ik kan ook eindelijk weer snel aan de slag nadat ik een hele tijd op de bank heb gezeten
pi_70022040
koop een banner

[ Bericht 97% gewijzigd door Five_Horizons op 15-06-2009 14:02:42 ]
www.babelmedia.com
E-Mail: jobs@babelmedia.com
Winner of the Develop Industry Excellence Awards – Best Outsourcing Company 2003, 2005, 2007 and now 2008
  Redactie Frontpage maandag 15 juni 2009 @ 12:55:22 #288
38148 crew  Innisdemon
pi_70022186
Ja hoor, ga hier lekker je bedrijf spammen

Maar goed, bankzitten is kut, simpelgezegd. Ben nu al weer een maand binnen, en heb er schoon genoeg van.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Redactie Frontpage maandag 15 juni 2009 @ 12:57:01 #289
38148 crew  Innisdemon
pi_70022228
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 20:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Ze zoeken nog meer mensen.. Iemand al uitgekeken op detachering?
Ach als er zich een leuke mogelijkheid voordoet. Detachering is ook niet alles
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_70022287
ghehe spammerdespam

lijkt me opzich wel een leuke klus...maar de qua locatie is het niks. Hoop zoiets nog eens in nl tegen t lijf te lopen
  maandag 15 juni 2009 @ 13:48:50 #291
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_70023762
Ik ga echt geen jaar zonder mijn man en de katten in de vrieskou zitten
Maar goed, spam dus, mods zijn geattendeerd
  maandag 15 juni 2009 @ 13:59:52 #292
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_70024080
het ergste is nog dat je heeeeel uitdagend mag gaan zitten vertalen
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:05:50 #293
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_70071307
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:21 schreef LadyXochi het volgende:
ISTQB Foundation is een lachertjes, dus ja, dat kan
Tmap next foundation ook trouwens
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_70084350
Alle foundations toch? Daar is het toch een foundation voor?
pi_70120123
Geslaagd voor het ISTQB Advanced Examen! (Module Test Analyst)

Die was trouwens wél erg pittig, vond ik.
En ik ergerde me behoorlijk dat er zoveel spelfouten inzaten.
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:23:02 #296
153506 Captain_Fabulous
pi_70121275
Hum, die ga ik binnenkort doen...waar deed jij hem?
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:56:51 #297
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_70122100
Polteq is volgens mij nog steeds de enige die de examens mag afnemen, en de opleidingen zijn daar sowieso goed geregeld.
pi_70123695
Dan loop je behoorlijk achter. Ik heb hem bij Improve gedaan, maar hij wordt nu op veel meer plekken aangeboden.
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:29:28 #299
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_70126967
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:58 schreef LadyXochi het volgende:
Dan loop je behoorlijk achter. Ik heb hem bij Improve gedaan, maar hij wordt nu op veel meer plekken aangeboden.
Dat zou goed kunnen, ik hou andere bedrijven niet in de gaten Maar wij waren wel de eerste! En blijkbaar hebben we wel hoge slagingspercentages.
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:39:46 #300
153506 Captain_Fabulous
pi_70129332
Wij ook...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')