Allereerst: mijn complimenten voor jullie resultaten! Goed hoor!
Misschien ten overvloede, maar ik zou toch iets willen zeggen over diëten enzo:
Diëten op zich zijn oke, maar zoals jullie weten zijn crashdiëten funest voor je metabolisme.
Voor een keertje kan wel, maar wees echt voorzichtig met van dieet naar dieet te hoppen. Het kan averechts werken. En pas het vooral aan je eigen persoontje. Houd je van friet, blijf het eten, maar niet elke dag en compenseer het met je eten van die dag. Dan houd je het ook langer vol. Gelukkig lees ik ook dat sommigen van jullie dat doen.
Ik ben vooral een voorstander van een eetpatroon dat je levenslang zou kunnen volhouden. Gezondheid voorop, en afvallen is dan een bijkomstigheid.
Let op dat stress, te weinig slapen, opkroppen van emoties enz. enz. ook tot verzwaring kan leiden!
Dus een dieet alleen...werkt niet voor degenen die door andere factoren gaan eten.
En ik las het dieet van SHE, hoewel het op zich prima uitziet, geeft ze ook aan: amandelen eten tot je er genoeg van hebt...oei oei...Dit is dus niet voor iedereen weggelegd! En hoewel noten natuurlijke ("goede")vetten bevat, kun je ze zeker niet onbeperkt eten. Ze zijn immers hoogcalorisch. Sommige mensen kunnen zelfs beter geen noten eten, omdat deze niet goed worden opgenomen door het lichaam.
Er zijn ook eenvoudige trucjes die ondersteunend kunnen zijn, bijv. voeding die je lichaam activeert.
Niet dat je er kilo's door verliest, (anders eten, bewegen en geestelijke/ emotionele in balans zijn, zijn de kernsleutels), maar van gember, groene thee, appelazijn+water enz. voor het eten, gekruid eten, is een goede voorbereiding voor het eten dat erna binnenkomt. En je krijgt er een mooi huid van!
Karl Lagerfeld die een crashdieet volgt van alleen gemberwater, mmm... is nauwelijks vol te houden zonder flauw te vallen.
Okee, beste mensen, veel sterkte, lekker en gezond door het leven!
Groetjes,
van een ex-jojo'er, die sinds ze stress uit haar leven heeft beperkt, niet meer jojoot en minder weegt dan ooit.
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.