Ja het is van Anus inderdaad. 't Is een Nvidia 8600GT silent met een 80mm fan in de kastwand die op hem blaast.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:19 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Heb je toevallig een asus videokaart ?
dit heb ik ook gehad en dat lag aan asus drivers die een beetje heel erg dwars lagen eraf gegooit dus en nvidia drivers erop geknald. PC draait weer als een sneltreinquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:39 schreef mighty_myte het volgende:
IRQL-NOT-LESS-OR-EQUAL
Deze krijg ik ook als ik tegenwoordig een filmpje in WMP probeer af te spelen.
Volgens mij is het na de laatste update van de Nvidia drivers van mijn EN8600GT.
Heb bios van mobo, mobo-drivers, alle Asus videokaart hulpapplicaties etc opnieuw
geinstalleerd maar na 2 sec krijg ik gegarandeerd het BSOD als ik een filmpje speel.
Het formaat (wmv, mpeg, etc) lijkt niet uit te maken.
Heb je na het opnieuw installeren van je pc de videokaartdrivers van de asus cd gebruikt en daarna de nvidia drivers of heb je een nieuwe installatie gemaakt en de nieuwste nvidia drivers er meteen opgezet ?quote:Op maandag 18 augustus 2008 09:23 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Ja het is van Anus inderdaad. 't Is een Nvidia 8600GT silent met een 80mm fan in de kastwand die op hem blaast.
Gisteren een oudere versie van de videodrivers geinstalleerd, blijkt ook niet te werken.
Ook al gedaan:
Asus software van videokaart opnieuw geinstalleerd
Moederbord drivers (allemaal) opnieuw geinstalleerd
Alle DivX, mpeg, etc codecs opnieuw geinstalleerd
BIOS moederbord ge-update
Windows mediaplayer naar updates laten zoeken (waren er niet)
Windows volledig ge-update
Nieuwere en oudere versie drivers van Nvidia geinstalleerd
PC gescand op virussen ed: niks gevonden
Zucht, dus na al dat gedoe is er nog niks veranderd. Een filmpje draait 2 sec en dan krijg ik het BSOD.![]()
Nu heb ik VLC-player gedownload en geinstalleerd: die doet het beter. Hij draait de filmpjes zonder problemen,
totdat ik een van de 'deinterlace' opties aanklik. Daarop krijg ik prompt bluescreen.
Ik begin er steeds meer aan te denken dat mijn videokaart eigenlijk niet OK is.
Deze kaart heb ik nog niet zo lang, aangezien ik de vorige had gesloopt door wat stroom op de tv-out te zetten.
Onder garantie kreeg ik een nieuwe. Dat ging dus een week of twee goed en sindsdien heb ik dit gezeik.
Dingen als: voeding, mobo en geheugen vervangen zit er niet in helaas. Ik heb geen 2e setje liggen.
Iemand nog tips?
Die asus videokaart hulpapplicaties zijn het probleem. Gewoon niet de asus videokaart cd gebruiken maar de laatste drivers van nvidia voor je videokaart.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:18 schreef McWurth het volgende:
[..]
dit heb ik ook gehad en dat lag aan asus drivers die een beetje heel erg dwars lagen eraf gegooit dus en nvidia drivers erop geknald. PC draait weer als een sneltrein(heb t in de winkel laten doen want er was nog garantie op en ze dachten dat me geheugen kapot was.. vandaar)
Na de nieuwe installatie de nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd. Anus-cd niet aangeraakt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:16 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Heb je na het opnieuw installeren van je pc de videokaartdrivers van de asus cd gebruikt en daarna de nvidia drivers of heb je een nieuwe installatie gemaakt en de nieuwste nvidia drivers er meteen opgezet ?
Dan moet je eens proberen je geheugen in de andere banken te steken.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:08 schreef Chrisjedegekste het volgende:
Maar nu heb ik vandaag 2 ramgeheugens eruit gehaald en hij draait nog steeds ik ga nu effe die andere erin doen en die andere eruit halen.
En wat is het probleem als hij nu ook met die andere gewoon blijft draaien maar niet met alle 4 tegelijk wat hij normaal wel heeft gedaan wat is er dan aan de hand ????
Klopt ook, een aantal klanten van mij hadden dat ook maar kregen ook plotseling problemen met het afspelen van filmpjes op diverse formaten. Misschien een windows update die roet in het eten gooit maar na het verwijderen van de asus software en het opnieuw installeren van de nvidia software was het probleem opgelost. Het ging volgens mij niet eens over de videokaartdriver zelf maar over een driver van asus die nog eens extra in het apparatenbeheer stond (kan even niet op de naam komen)quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:36 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Na de nieuwe installatie de nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd. Anus-cd niet aangeraakt.
Hoeft trouwens niet zoveel te betekenen, want met de drivers en programmatjes van die cd heb ik een half jaar kunnen computeren.
ATKOSDMINI.DLL misschien? dat was bij mij iig het probleemquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:33 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Klopt ook, een aantal klanten van mij hadden dat ook maar kregen ook plotseling problemen met het afspelen van filmpjes op diverse formaten. Misschien een windows update die roet in het eten gooit maar na het verwijderen van de asus software en het opnieuw installeren van de nvidia software was het probleem opgelost. Het ging volgens mij niet eens over de videokaartdriver zelf maar over een driver van asus die nog eens extra in het apparatenbeheer stond (kan even niet op de naam komen)
Ja klopt en die heeft weer te maken met de asus enhanced videodriver die in het apparatenbeheer staat als je de cd van asus gebruikt. Dit is overigens niet de videokaartdriver zelf maar een toegevoegd programma van asus welke niet nodig is als je gewoon de nvidia drivers gebruiktquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:12 schreef McWurth het volgende:
[..]
ATKOSDMINI.DLL misschien? dat was bij mij iig het probleem
Ja idd ik heb nu enkel nvidia drivers erop en pc loopt als een zonnetjequote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:34 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Ja klopt en die heeft weer te maken met de asus enhanced videodriver die in het apparatenbeheer staat als je de cd van asus gebruikt. Dit is overigens niet de videokaartdriver zelf maar een toegevoegd programma van asus welke niet nodig is als je gewoon de nvidia drivers gebruikt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |