abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60846996
Hoi , ik vraag me af of je kunt zwerven met een wao uitkering .
en alleen een post adress bij postbank voor de briefen
Weet iemand hier meer van ?
groetjes
Het derde oog laat een blinde zien
pi_60847455
Toekomstplannen?
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:18:07 #3
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_60847668
Kijk hier ook eens uitkering
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:19:53 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60847694
Een echte zwerver heeft heul geen uitkering.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_60847818
ik betaal nu huur en zo, maar kan het niet meer opbrengen en werken gaat niet
Als ik mijn huur opzeg heb ik genoeg over voor te leven en wil graag rondtrekken
maar wil niet gaan overleven wil wel kunne sparen
Zou fijn zijn als ik gewoon een postadres dan heb ik teminste iets
kan dat ?
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:27:01 #6
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60847840
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:26 schreef toazhanhi het volgende:
Waarom gaat werken niet?
pi_60847863
Waarom kan je dan niet werken?
pi_60848206
afgekeurt wajong wettelijke arbeids ongeschikt jongeren
daar wil ik het niet over hebben niet kwaad bedoelt maar is prive
Ik zou graag willen weten of je een postadres met een wao of wajong uitering mogelijk is
Als ik eruit word gegooit dan kan ik nog altijd terug vallen op een post adres
ik heb nu niks meer over van geld ik leef niet maar ben aant overleven
pi_60848298
Betaal je zoveel huur dan?
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:51:46 #10
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60848460
Is het echt niet kunnen werken of wil je gewoon niet werken?
Lijkt me namelijk sterk dat er helemaal geen één baan is die bij je past.
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_60848495
Ja hoor dat kan. Zolang je maar in één stad blijft. Een postbankrekening krijg je namelijk niet meer. Je kunt je geld ophalen bij de gemeente.

Waarom kun je eigenlijk niet rond komen? Je krijgt in principe het minimumloon, dit is meer dan een bijstandsuitkering. Of je moet maar voor zoveel procent afgekeurd zijn, dan krijg je alleen dat deel.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_60848592
gewoon standaart huur prijs
heb schulden bij instantie's ben nu bij schuld hulp de komende 3jaar ,en hou nu niet meer veel over ,
en krijg het spaans benauwt van de rekeningen wat ik binne krijg en deurwaarders .
Zit al 6 jaar zo te sukkelen . Daarom ben ik moe aant worden en ga liever de bossen in dan ik nog zo'n 5 jaar moet zitten . Heb vorig jaar bijna hartaanval gehad op mijn 23 ste van de stress Kan het drukke snelle leven van hier niet aan
pi_60848664
Ah, dus het probleem is niet zozeer de WAJONG uitkering maar de schuldsanering.
Tja het schijnt geen pretje te zijn. Ik kan je niet echt helpen met deze situatie, blijf wel meelezen!

Sterkte TS!
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:04:18 #14
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_60848818
FFS. Hup naar het CWI voor een gepaste baan en reintergratie in het arbeidsprocess.

En dan geen gezeik over te druk, depressies, werkstress of andere fobieen en andere meuk; Als je mobiel genoeg bent om te kunnen rondzwerven en slim genoeg (naja spelvoutjes mogen ) om een forum post te maken dan kun je ook werken.
Dum de dum
pi_60848841
dank je
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:06:39 #16
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60848871
En zwerven levert geen stress op?
pi_60848914
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:04 schreef Fe2O3 het volgende:
FFS. Hup naar het CWI voor een gepaste baan en reintergratie in het arbeidsprocess.

En dan geen gezeik over te druk, depressies, werkstress of andere fobieen en andere meuk; Als je mobiel genoeg bent om te kunnen rondzwerven en slim genoeg (naja spelvoutjes mogen ) om een forum post te maken dan kun je ook werken.
Is makkelijk om het vanuit je eigen referentie kader de situatie te bekijken
Het is moelijk om de situatie te voelen vanuit de ander zijn ogen
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:09:08 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_60848925
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:56 schreef toazhanhi het volgende:
heb schulden bij instantie's ben nu bij schuld hulp de komende 3jaar ,en hou nu niet meer veel over ,
en krijg het spaans benauwt van de rekeningen wat ik binne krijg en deurwaarders .
Zit al 6 jaar zo te sukkelen . Daarom ben ik moe aant worden en ga liever de bossen in dan ik nog zo'n 5 jaar moet zitten . Heb vorig jaar bijna hartaanval gehad op mijn 23 ste van de stress Kan het drukke snelle leven van hier niet aan
Ik lees dit soort verhalen wel vaker en dan denk ik onwillekeurig of het niet veel gezonder is voor mensen om gewoon te werken. Natuurlijk, je zal niet zonder reden afgekeurd zijn, maar als je vervolgens van de stress van het niet werken een hartaanval krijgt, kom je toch wel van de regen in de drup. Het gaan zwerven lijkt me alleen maar een vlucht, dat moet je ook niet idealiseren. Ik kan me voorstellen dat het aanlokkelijk lijkt om alle schepen nu achter je te verbranden, maar dat gaat niet lukken met behoud van je uitkering. Als je echt je leven op de kop wilt gooien en wilt gaan reizen, dan moet je dat denk ik doen zonder uitkering en overal waar je komt kortstondig, tijdelijk werk te zoeken zodat je weer verder kunt. Zou dat haalbaar zijn voor je?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:09:55 #19
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_60848935
quote:
Als ik mijn huur opzeg heb ik genoeg over voor te leven en wil graag rondtrekken
maar wil niet gaan overleven wil wel kunne sparen
Zou fijn zijn als ik gewoon een postadres dan heb ik teminste iets
kan dat ?
zolang je achter een computer kunt zitten om dit te typen, kan je ook wel werken.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_60848961
ja zwerfen levert stress op voor die ene
werken levert stress op voor de andere
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:12:32 #21
37150 livelink
pi_60848997
Niet werken levert je ook stress op, zeg je zelf. Zwerven levert je ongetwijfeld ook weer stress op. Je zult toch een structurelere oplossing moeten zoeken, lijkt me.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:14:48 #22
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60849057
Hup hup ga eens werken TS, als ik dit zo lees lijkt het wel alsof je niet wil werken. Je bent toch niet zo labiel dat je niks kunt? Je woont zelfstandig, je maakt de internets onveilig, je bent zelfs bereid te gaan zwerven.
Er zijn genoeg banen te vinden hoor, geef me eens één goede reden om niet te gaan werken?
Dat werken stress oplevert vind ik gewoon een grote smoes.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:17:09 #24
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_60849110
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:10 schreef toazhanhi het volgende:
ja zwerfen levert stress op voor die ene
werken levert stress op voor de andere
belasting betalen zodat figuren als jij hun zin krijgen, levert mij ook stress op.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_60849138
dank je voor het op zoeken bianca
pi_60849160
schuldsanering levert jou de stress op, hoe kom je daar ooit vanaf?
juist, door de komende jaren te bikkelen en alles voor lief te nemen!
en dan maybe, mag je over een jaartje of 5 normaal verder.

de schuld heb je nu eenmaal gemaakt.
pi_60849189
quote:
... wil wel kunne sparen
...
Sparen? Als jij kan sparen van een uitkering kan dat alleen maar betekenen dat de uitkering te hoog is.
quote:
Van wegrennen gaan je problemen écht niet weg hoor, die zal je gewoon zelf moeten oplossen. Net als iedereen.
pi_60849273
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:17 schreef pisnicht het volgende:

[..]

belasting betalen zodat figuren als jij hun zin krijgen, levert mij ook stress op.
ben je als eens psychotish geweest weet je hoe het voelt als je denk dat mensen je dood willen
ik betaal net zo als jij belastingen even veel in verhouding ben blij dat jij niet af keurt bent
en wat ga je doen als je een ongeluk krijgt en je word ook afgekeurt ben blij dat die oplossing er is ook voor jouw ji word ook wel eens ziek krijg je ook uitkering
peace
pi_60849360
Maar goed, je zult die drie jaar schuldsanering maar even uit moeten zien te zitten.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_60849376
sorry mensen voor de vraag die ik schreef
Ik had hier nooit een topic moeten beginnen
ik weet mijn antwoort kan niet zwerven met uitkering word stop gezet als ik wil gaan rondtrekken dan zal ik echt alles moeten laten vallen ook mijn uitkering
peace to you all
pi_60849433
Opgelost!
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:29:08 #32
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_60849441
quote:
Seriously, zwerven minder stress? Kweenie wat slechter zou zijn voor me hart:

Elke ochtend netjes om 7:00 op kantoor, 16:00 weer thuis, koken, TVtje kijken, douchen en slapen, repeat. Thuis alle sanitaire voorzienningen, plus medische zorg wanneer nodig. Sociaal contact met de collegas, vrienden etc...

Of

Maar zien waar en hoe laat ik wakker wordt, waar ik kan douchen, waar ik schone kleren kan vinden (wat ik aan heb wassen?) mocht ik een dokter nodig hebben waar ik die kan vinden. Hopen dat ik niet beroofd, verkacht of gewoon ondergespuugd wordt. Waar ik kan eten vandaag, of ik ga eten vandaag etc ...

Het beste kan je naar het CWI (of de manpowerts, vediors etc...) voor een simpel baantje. Het liefst iets met veel mensen//contact met klanten. Gewoon 8 uur per dag onder de pannen zijn bij een baas met simpel werk is beter dan thuis zitten en niks doen. Laat je desnoods op een sociale werkplaats neergooien.

Je zal geen miljoenen verdienen, maar elke euro boven je uitkering brengt je weer wat minder schuld. De baas betaalt de WC, de koffie, de verwarming voor je op het werk. Met wat mazzel zelfs een lunch of avondeten. Dat verbruik je thuis niet, scheelt weer een paar duppies tot een paar euro's de week. Daarbij heb je dan nog eens wat sociale contacten met collega's of klanten.

Overigens, je bent nog maar 23, als je op je 28e het bos uit komt? Wat wil je dan? Met een schone lei + baan weer je leven op poten hebben en zelf geld verdienen of door blijven parasiteren op de maatschappij met alle problemen voor jezelf daarbij bovendien? Waarschijnlijk weer aan de schulden raken want je hebt geen baan, geen woonplek en alleen wat eekhorentjes als gezelschap gehad de laatste 5 jaar?
Dum de dum
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:29:19 #33
37150 livelink
pi_60849447
Toch zou ik het leuk vinden als je één vraag heel eerlijk zou beantwoorden. Denk je zelf dat je nooit meer kunt werken? Wat houdt je tegen om het toch te proberen? Je leven is nu ook stressvol, wellicht toch de moeite waard om het een kans te geven. Of weet je zeker dat het er echt absoluut niet inzit.
pi_60849449
@toazhanhi: Zoek onmiddellijk hulp (algemeen maatschappelijk werk) want je huis uit vluchten maakt het echt alleen maar erger. Het huis is in principe het laatste dat je nog hebt.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:29:54 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60849463
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:23 schreef toazhanhi het volgende:

[..]

ben je als eens psychotish geweest weet je hoe het voelt als je denk dat mensen je dood willen
ik betaal net zo als jij belastingen even veel in verhouding ben blij dat jij niet af keurt bent
en wat ga je doen als je een ongeluk krijgt en je word ook afgekeurt ben blij dat die oplossing er is ook voor jouw ji word ook wel eens ziek krijg je ook uitkering
peace
Ik ben geen psychiater. maar wel arts. Zwerven is geen oplossing voor een psychose, maar een nieuw probleem er bij.
Weet niet in hoeverre je bent afgeknapt op behandeling, familie ed, maar bv. tijdelijk terug naar je ouders, indien mogelijk, is een veel betere start dan de straat op.
Zwerven is een doodlopende weg. Succes.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_60849606
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:09 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik lees dit soort verhalen wel vaker en dan denk ik onwillekeurig of het niet veel gezonder is voor mensen om gewoon te werken. Natuurlijk, je zal niet zonder reden afgekeurd zijn, maar als je vervolgens van de stress van het niet werken een hartaanval krijgt, kom je toch wel van de regen in de drup. Het gaan zwerven lijkt me alleen maar een vlucht, dat moet je ook niet idealiseren. Ik kan me voorstellen dat het aanlokkelijk lijkt om alle schepen nu achter je te verbranden, maar dat gaat niet lukken met behoud van je uitkering. Als je echt je leven op de kop wilt gooien en wilt gaan reizen, dan moet je dat denk ik doen zonder uitkering en overal waar je komt kortstondig, tijdelijk werk te zoeken zodat je weer verder kunt. Zou dat haalbaar zijn voor je?
ja het zou makkelijk zijn om alles te laten maar als ik toch in een tent kan wonen en me daar 400 euro mee uitspaar en ja ik kan rustig hier en daar wat werken voor mijn eten .
zou fijn zijn als ik terug kom en heb een mooie spaar rekening maar ja gaat niet zou niet eerlijk nee maar ik ben wel van plan om te gaan
pi_60849647
quote:

[..]

peace
Het lijkt erop dat je ook andere hulp nodig hebt Zwerven is alleen maar vluchtweg en zal je echt niet uit de stress helpen.
Oh, and that's a bad miss!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:39:25 #38
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60849716
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:34 schreef toazhanhi het volgende:

[..]

ja het zou makkelijk zijn om alles te laten maar als ik toch in een tent kan wonen en me daar 400 euro mee uitspaar en ja ik kan rustig hier en daar wat werken voor mijn eten .
zou fijn zijn als ik terug kom en heb een mooie spaar rekening maar ja gaat niet zou niet eerlijk nee maar ik ben wel van plan om te gaan
Je bent op de hoogte van het feit dat wildkamperen in Nederland in principe niet is toegestaan?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:43:24 #39
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_60849816
deja vu
Neerkomen wel!
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:44:23 #40
3542 Gia
User under construction
pi_60849838
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:29 schreef Hyperdude het volgende:
maar bv. tijdelijk terug naar je ouders, indien mogelijk, is een veel betere start dan de straat op.
Zwerven is een doodlopende weg. Succes.
Iets, misschien het taalgebruik, zegt me dat hij geen originele Hollander is. Ook de opmerking dat hij HIER niet kan wennen, doet me dat vermoeden. Misschien heeft hij geen verdere familie in Nederland.

Zowel, dan is dat inderdaad een betere oplossing. Hij kan door de schuldsanering en daarbij de maandelijkse rekeningen niet meer rondkomen en denkt dat hij dit met een paar jaar zwerven kan oplossen. Omdat je dan die huur en maandelijkse rekeningen niet meer hebt. Tijdelijk bij iemand in gaan wonen, eventueel bijdragen in de kosten voor maaltijden e.d. lijkt me dan een beter idee.
pi_60849840
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:34 schreef toazhanhi het volgende:

[..]

Een kamer heb je ook voor 200-250 euro. Verder vraag ik mij af wat mensen zoals jij in ons samenleving doet.
pi_60849858
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:39 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je bent op de hoogte van het feit dat wildkamperen in Nederland in principe niet is toegestaan?
de boedoeling is ook niet om in nederland te gaan zwerven een spirituele reis naar het oosten en daar wil ik een tempel opzoeken en het daar mediteren totdat ik kracht hebt voor terug tekomen met ervaring
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:47:23 #43
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60849912
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:43 schreef Freeflyer het volgende:
deja vu
Inderdaad...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:47:43 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60849920
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:44 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

...Verder vraag ik mij af wat mensen zoals jij in ons samenleving doet.

Ik vraag mij wel eens af waarom mensen zoals TS alles maar zelf zouden moeten kunnen regelen.
Moderne psychiatrie
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:47:43 #45
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_60849921
quote:

[..]

peace
Ga anders kijken of je vrijwilligerswerk in een afrikaans/ zuid-amerikaans land kunt doen?

overigens moet ik beide benen en armen zijn verloren of klinisch dood zijn voordat ik een uitkering aan zou vragen.
#allmightygod
pi_60849954
[quote]Op vrijdag 15 augustus 2008 11:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Iets, misschien het taalgebruik, zegt me dat hij geen originele Hollander is. Ook de opmerking dat hij HIER niet kan wennen, doet me dat vermoeden. Misschien heeft hij geen verdere familie in Nederland.

Zowel, dan is dat inderdaad een betere oplossing. Hij kan door de schuldsanering en daarbij de maandelijkse rekeningen niet meer rondkomen en denkt dat hij dit met een paar jaar zwerven kan oplossen. Omdat je dan die huur en maandelijkse rekeningen niet meer hebt. Tijdelijk bij iemand in gaan wonen, eventueel bijdragen in de kosten voor maaltijden e.d. lijkt me dan een beter idee.
[/quote ja dank je nina voor het meedenken jawel ben nederlander en ja heb familie maar is zoveel gebeurt kan niet terug naar familie heb ik ook niks mee voel me niet schuldig als ik ga heb hier aleen een vriendin maar die begrijpt het
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:49:28 #47
3542 Gia
User under construction
pi_60849966
Heb je helemaal niemand, waar je je tijdelijk kan inschrijven? Hoeft het UWV niet eens te weten dat je niet in Nederland bent. Als je maar contact houdt en reageert op eventuele brieven van het UWV.

Maareh, hoe wil je dan reizen naar het verre oosten? Te voet? Liftend? Ben je man of vrouw?
Je zult toch regelmatig nieuwe schoenen en nieuwe kleren nodig hebben. Want al zwervend slijt zoiets snel.

Is er helemaal geen andere oplossing? Niemand waar je zolang bij kan intrekken, totdat je er financieel wat beter voor staat?
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:50:50 #48
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60850006
Je bent lui TS.
Je moet gaan werken, net als ieder ander mens, of voel je je daar te goed voor?
En kom niet aanzetten met dat spirituele gezeik over mediteren en niet met stress om kunnen gaan.
Ik ben het spuugzat om als eerlijke burger extra belasting te moeten betalen voor figuren zoals jij.
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_60850055
Hij lijkt me typisch zo een geval die een zenuwinzinking heeft gehad en daarna niet goed is geholpen door de instanties en alleen maar bemoederd is waardoor hij steeds verder wegzinkt. Mensen moeten na zo'n gebeurtenis zo snel mogelijk aan het werk, anders gaan ze er zo ontzettend tegen op zien dat er een angst komt van een betaalde baan. Later gaan ze zich vervreemden en raken ze al hun vrienden kwijt.
Geestelijke gezondheidszorg is slecht geregeld in Nederland...

@TS, ik weet niet of er lichamelijk iets mis met je is, maar als je kunt werken zou ik dit gaan proberen, ik heb al bij meerdere mensen gezien dat ze hun leven weer helemaal goed op hebben gepakt. Als je er voor kiest om te gaan zwerven is dit absoluut een stap om meer wereldvreemd te geraken. Niemand heeft interesse in een zwerver...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:57:24 #50
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60850215
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:52 schreef dahei het volgende:
Hij lijkt me typisch zo een geval die een zenuwinzinking heeft gehad en daarna niet goed is geholpen door de instanties en alleen maar bemoederd is waardoor hij steeds verder wegzinkt. Mensen moeten na zo'n gebeurtenis zo snel mogelijk aan het werk, anders gaan ze er zo ontzettend tegen op zien dat er een angst komt van een betaalde baan. Later gaan ze zich vervreemden en raken ze al hun vrienden kwijt.
Geestelijke gezondheidszorg is slecht geregeld in Nederland...
Psychiatrische patiënten zijn anders zelf ook vaak meester in het zich ontrekken aan behandelingen. Psychiatrische problemen zijn alijd het gevolg van of lage belastbaarheid of te hoge belasting. Uiteindelijk knapt er bij iedereen iets als er maar genoeg ellende op zijn pad komt. Ook komt het handig uit als patiënten geen behandeling willen; scheelt weer centjes. Een zwerver is goedkoper dan een patiënt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')