Nou ik denk dat dat wel eens tegen kon vallen, Chelsea kan vrij eenvoudig aantonen dat door zijn wangedrag ze een substantieel gedeelte van hun investering kwijt zijn, en dit willen verhalen op de schuldige.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:08 schreef Stpan het volgende:
Dus 2 sporttribunalen leggen deze boete op. Hop naar de civile rechter, ik kan me niet voorstellen dat die akkoord gaat met dit soort boetes.
Het heet dan ook geen boete, maar 'compensatie'.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:08 schreef Stpan het volgende:
Dus 2 sporttribunalen leggen deze boete op. Hop naar de civile rechter, ik kan me niet voorstellen dat die akkoord gaat met dit soort boetes.
Ja, je kunt zoveel eenvoudig aantonen!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ik denk dat dat wel eens tegen kon vallen, Chelsea kan vrij eenvoudig aantonen dat door zijn wangedrag ze een substantieel gedeelte van hun investering kwijt zijn, en dit willen verhalen op de schuldige.
Maar dan nog, je past je levensstijl ook aan aan je inkomsten. Mij lukt het niet om even 3 a 4 jaarsalarissen op te hoesten als boete op dit moment.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:19 schreef DIGGER het volgende:
Mutu zal veel verdienen - zit helaas niet meer in Italie waar regelmatig statistieken hierover in de kranten staan om het exacte geschatte bedrag te achterhalen. Maar vergis je niet wat daar nog aan inkomsten bijkomt aan sponsoring, commercials, portretrecht, wedstrijdpremies etc.
En het Britse pond is voor hem gunstig qua koersverhouding sinds z'n snoepen uit de snoeppot.
Denk het niet. Want na 7 maanden schorsing kon hij zijn contract uitdienen ( zijn verplichtingen nakomen) , maar chelsea weigerde dat. Je kan zeggen dat Mutu contract breuk pleegde door drugs te gebruiken maar dan nog heb je het over het contract tussen hem en Chelsea en daar staat die 24 miljoen buiten.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ik denk dat dat wel eens tegen kon vallen, Chelsea kan vrij eenvoudig aantonen dat door zijn wangedrag ze een substantieel gedeelte van hun investering kwijt zijn, en dit willen verhalen op de schuldige.
Ik denk ook dat hij tijd gaat rekken door de ene zaak na de andere uit te proberen tot hij stoptquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:19 schreef mcyodogg het volgende:
The Guardian schrijft dat aangezien het een voetbal-authoriteit is die de claim heeft opgelegd, Mutu wellicht kan proberen er onderuit te komen door simpelweg te stoppen met voetballen.
Ik hoop eigenlijk dat Mutu ervoor kiest om deze zaak naar een werkelijke rechtbank gaat brengen, zodat we echt weten waar hij nou wel of niet verantwoordelijk gehouden kan worden. Wat we weten is dat Mutu contractbreuk gepleegd heeft, en in de mate waarop hij ontslagen kon worden. En of dat ontslaan vrijwillig is of niet, Chelsea heeft dan recht op een schadevergoeding. CAS zegt 15 miljoen, benieuwd wat een Engelse rechtbank gaat zeggen.
Daar zullen ze blij mee zijn in Turijnquote:Adrian Mutu noemde het maandag nog ‘oneerlijk’ dat hij 17,2 miljoen euro moest betalen aan Chelsea, maar de Roemeen hoeft zelf niets te betalen. Juventus staat namelijk garant voor het bedrag dat de aanvaller dient over te maken. De Oude Dame haalde Mutu na zijn schorsing transfervrij binnen en sprak toen af dat de club een eventuele schadevergoeding zou betalen. Daar zal Juve nu spijt van hebben. (La Repubblica)
quote:Mutu wil goede doelen steunen
Geschreven op dinsdag, 8 september om 17:41
Adrian Mutu heeft nog één week om in beroep te gaan tegen de eis dat hij een bedrag van 17,2 miljoen euro aan zijn ex-werkgever Chelsea moet betalen. De spits van Fiorentina heeft dinsdag echter via een brief aan Chelsea en de wereldvoetbalbond FIFA voorgesteld dat hij een bepaald bedrag schenkt aan enkele goede doelen.
Tijdens zijn verblijf bij Chelsea werd Mutu in 2004 betrapt op het gebruik van cocaďne. Een ontslag volgde en na zeven maanden een straf uitgezeten te hebben, verkaste de Roemeense spits transfervrij naar Juventus. Chelsea liep daarbij fors verlies op omdat het Mutu voor 24 miljoen euro had overgenomen van Parma.
Het sporttribunaal CAS oordeelde dat Mutu een fikse boete moet betalen. "Zo'n bedrag kan ik niet betalen", legt hij in de brief uit. "Het is geen kwestie van slechte wil, ik ben er eenvoudigweg niet toe in staat. Dat is de enige en rationele verklaring. Ik wil een bedrag geven aan organisaties die jongeren met drugsproblemen helpen. Ik wil organisaties in Florence en Roemenië uitkiezen, Chelsea mag dat doen in Londen."
Kan jij garanderen dat ze dan wat van de investering hadden teruggezien? Mutu zou de selectie uitgeknikkerd zijn en wat voor een transfersom had je dan verwacht(als dat uberhaupt al iets zou zijn).quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:04 schreef pfaf het volgende:
Tuurlijk is dat niet eerlijk. Als ze nog wat van hun investering terug hadden willen zien, hadden ze 'm maar niet moeten ontslaan.
Garanties heb je nooit.quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:41 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Kan jij garanderen dat ze dan wat van de investering hadden teruggezien? Mutu zou de selectie uitgeknikkerd zijn en wat voor een transfersom had je dan verwacht(als dat uberhaupt al iets zou zijn).
Chelsea heeft de positive test pas bekend gemaakt toen Mutu problemen met Mourinho kreeg, hij werd helemaal niet de selectie uitgeknikkerd.quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:41 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Kan jij garanderen dat ze dan wat van de investering hadden teruggezien? Mutu zou de selectie uitgeknikkerd zijn en wat voor een transfersom had je dan verwacht(als dat uberhaupt al iets zou zijn).
Ik heb al gezegd dat deze compensatie nogal excessief lijkt, maar volgens mij doe je daar geen afstand van als je iemand ontslaat(ook niet juridisch van wat ik erover gelezen heb).
Als reactie op pfaf ging ik dan ook in op een hypothetische situatie waarin Chelsea Mutu niet zou ontslaan. Dan zou hij toch op z'n minst de selectie zijn uitgezet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:45 schreef Bevin het volgende:
[..]
Chelsea heeft de positive test pas bekend gemaakt toen Mutu problemen met Mourinho kreeg, hij werd helemaal niet de selectie uitgeknikkerd.
Andere clubs moeten niks. Wat ik net al zei, met het ontslaan van een speler, geef je niet meteen het recht op een schadevergoeding op.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:15 schreef dennis00 het volgende:Mutu was ontslagen. Je kunt achteraf geen geld vragen als voorwaarde voor ontslag. Andere clubs hebben ook gewoon moeten uitzitten.
Volgens mij is het nog altijd Mutu zelf geweest die voor kapitaalvernietiging zorgt. Hij is degene die met zijn snuit in de poeder zat. Verder hebben transfers van andere spelers hier helemaal niks mee te maken. Voor Mutu is 25 miljoen betaald, lijkt me een redelijk gangbare prijs voor een goede spits uit een topcompetitie.quote:Chelsea was de voetballerij al aan het kapot maken door investeren van honderden miljoenen in spelers tegen veel te hoge prijzen. Chelsea is degene die laks met geld om gaat, elk andere club had hem niet ontslagen omdat ze normaal met kapitaal omgaan. Hij mag best gestraft worden, maar door de rijkdom en geldverkwisting van Chelsea met een schuld van 17 miljoen te zitten en uiteindelijk failliet verklaard te moeten worden, dat is geen rechtvaardigheid.
Zijn straf(de boete) was 7 maanden schorsing, die 17 miljoen is een schadevergoeding. Twee verschillende dingen.quote:Hij was al gestraft voor 7 maand en 20.000 boete. Hij wordt nu dubbel gestraft.
En als de clubs iets daarover in het contract hebben laten opnemen, heet dat contractbreuk en kan je een rechtzaakje verwachten. Of denk je dat clubs dergelijke regels voor de fun in zo'n contract zetten. Nee, de veiligheid van de speler en club moet gewaarborgd worden. Uiteindelijk is het Mutu geweest die met zijn cokeneus, zijn eigen en Chelsea's reputatie geschaad heeft. En toen hij gepakt werd daar ook nog eens lekker over ging liegen, bedriegen en met vingers ging wijzen. Als ie zo graag aan de coke zit, moet ie een ander baantje vinden.quote:Hij gebruikte cocaďne, dit is illegaal om de reputatie van de sport te beschermen, maar Hij is veel zwaarder bestraft dan enige speler die ooit drugs heeft gebruikt dat ook daadwerkelijk invloed heeft op de prestaties. Stam, Davids, Maradona, Couto, gebruikten anabole steroďden.
Nogmaals, het is geen boete, het is een schadevergoeding. Als ik met mijn dronken kop een BMW aanrij, gaat dat mij dat, naast een bon, ook geld kosten, terwijl ik 0.0 invloed heb op de waarde van zo'n bak.quote:Als clubs boetes uitdelen aan spelers moeten ze dat doen op basis van de salaris van een speler, niet op basis van zijn aankoopsom. die zijn inmiddels zo gigantisch, zeker door Chelsea, dat ze 15x hoger zijn dan een jaarsalaris. Mutu is verantwoordelijk voor zijn eigen acties, maar het zijn de clubs die ongelooflijke bedragen uitgeven aan spelers, dat nooit bij de spelers terecht komt. Mutu werd al gestraft, omdat hij 3x(!) zoveel verdiende bij het geldverkwistende Chelsea, als bij Juventus. En hij had nog een contract voor 3,5 miljoen, dit zou aardig wat geld geweest zijn!
Wel typisch weer. Mutu is degene die contractbreuk pleegt, een instelling heeft als een amateur. En dan wijst de club (en het CAS) op zijn verantwoordelijkheden en dan is Chelsea weer de badguy. Volgens mij heeft Chelsea helmaal niets fout gedaan in deze kwestie. Ze hebben precies gehandeld hoe ze zouden moeten handelen. Dat daar zo'n exorbitante rekening uitkomt ligt niet aan Chelsea maar aan het systeem en de regels, dus ik zou zeggen: richt daar lekker je frustratie op af.quote:Chelsea is makkelijk met het verkwisten van kapitaal, hun verantwoordelijkheid.
De manier waarop Chelsea met de hele manier is omgegaan verdient alles behalve een schoonheidsprijs!
En terecht, Mutu is degene die de fout is ingegaan. Ga nou niet van Chelsea de boeman maken.quote:.
De manier waarop Chelsea met de hele manier is omgegaan verdient alles behalve een schoonheidsprijs!
Nee hoor, het is niet eens een rechtbank. Het is net zoiets als de geschillencommissie van de meubelbranche, maar dan voor de sport. Die moeten binnen een wettelijk kader werken, en staan onder een echte rechter, en het is maar helemaal de vraag of zo'n commissie het niet te hoog in de bol heeft gekregen en zijn boekje te buiten is gegaan.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
CAS is overigens de hoogste rechtbank
Je weet duidelijk niet waar je het over hebtquote:Op woensdag 9 september 2009 14:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, het is niet eens een rechtbank. Het is net zoiets als de geschillencommissie van de meubelbranche, maar dan voor de sport. Die moeten binnen een wettelijk kader werken, en staan onder een echte rechter, en het is maar helemaal de vraag of zo'n commissie het niet te hoog in de bol heeft gekregen en zijn boekje te buiten is gegaan.
Jij begrijpt het! Als Mutu stopt met voetballen, hoeft hij de boete ook niet te betalen.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, het is niet eens een rechtbank. Het is net zoiets als de geschillencommissie van de meubelbranche, maar dan voor de sport. Die moeten binnen een wettelijk kader werken, en staan onder een echte rechter, en het is maar helemaal de vraag of zo'n commissie het niet te hoog in de bol heeft gekregen en zijn boekje te buiten is gegaan.
Daar ga jij niet over.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |