quote:Honderd lantarenpalen voor bekerduel met Roda JC
Door ARIE VAN DRIEL
CAPELLE AAN DEN IJSSEL - De gemeente Capelle aan den IJssel stelt de plaatselijke voetbalhoofdklasser voor het KNVB-bekerduel met Roda JC op woensdagavond 24 september, honderd lantarenpalen ter beschikking. De masten worden gebruikt om billboards met affiches van de wedstrijd tegen de Limburgse eredivisieclub aan vast te maken. Capelle hoopt op minimaal 1500 betalende toeschouwers (een entreekaartje voor ’t Slot kost tien euro).
,,Met 1500 man zijn we blij. Maar we gaan uiteraard voor meer bezoekers” aldus Henne Jongeneel, met een knipoog naar de gemeentelijke billboards, die normaal worden gebruikt om evenementen als de Capelse kermis, aan te kondigen.
Jongeneel, bestuurslid commerciële zaken, ontving zaterdag een delegatie van Eyeworks. De televisieproducent maakt een samenvatting van het duel in de tweede ronde tussen de amateurs van Capelle en de profs uit Limburg. Henk van Meerkerk, hoofd-regie en een ex-inwoner van Capelle aan den IJssel, zegde ter plekke een samenvatting van minimaal tien minuten, uit te zenden in het bekeroverzicht van RTL, toe.
Van Meerkerk stemde tevens in met de capaciteit van de door Capelle te huren lichtinstallatie. De acht masten met in totaal zestien lampen stralen voldoende licht uit om televisieopnamen van de avondwedstrijd (aanvang 20.00 uur) te maken, en voldoen daarnaast ook aan de eisen van de voetbalbond.
Capelle betrekt de lichtinstallatie van Workx, dat naast de acht masten ook een dieselaggregator levert. De hoofdklasser betaalt het bedrijf 1500 euro. Dat bedrag kan overigens niet worden verrekend met televisie-inkomsten. Jongeneel: ,,In de eerste en tweede bekerronde krijgen clubs die op de televisie komen, namelijk geen vergoeding. Dat gebeurt pas in de derde ronde. Maar dan moet de samenvatting wel minimaal tien minuten zijn, of het moet om een halve wedstrijd op televisie gaan.” Daarnaast dient Capelle ook de reiskosten van Roda JC voor zijn rekening te nemen. Vanwege de afstand Kerkrade-Capelle aan den IJssel komen die op maximaal 1100 euro. Het licht en de reiskosten worden door Capelle verrekend met de inkomsten: 7500 euro voor het bereiken van de tweede ronde en de recette, die niet met de eredivisieclub hoeft te worden gedeeld. Het bereiken van het toernooi leverde de club 2500 euro op.
Capelle heeft niet overwogen uit te wijken naar Woudestein. Jongeneel: ,,Voor onze spelers is het toch leuker zo’n wedstrijd thuis te spelen?” Dat Roda JC het duel serieus neemt, blijkt uit het feit dat trainer Raymond Atteveld zaterdag de competitiewedstrijd van Capelle tegen Ter Leede komt bekijken.
Ziet er een stuk beter uit dan die oude sitequote:Op maandag 8 september 2008 15:11 schreef planethugo het volgende:
nee ik ging ook zowiezo niet meer naar a'dam, maar was ook meer om ook hier even te melden dat er een nieuwe site is voor t fp
Goeie vraag jaquote:Op zaterdag 13 september 2008 15:29 schreef denthemen het volgende:
Waar is Darkshine gebleven eigenlijk?
stel je eens voor ja.quote:Op zondag 14 september 2008 02:51 schreef TheYoung1 het volgende:
Doe je best dan maar om stil te blijven, als het in de 90ste minuut 1-2 wordt!
Beter in het Ajaxvak dan het jodentransport daar in de aRENa!quote:Op zaterdag 13 september 2008 19:39 schreef LeonH het volgende:
kaartjes kunnen regelen dus ga morgen toch nog naar de Arena... wel in een Ajax vak maargoed, dan is het maar ff 90 minuten rustig houden
Das waar, maar volgende week moeten we toch eigenlijk 3 punten pakken...quote:Op zondag 14 september 2008 16:44 schreef Plato1980 het volgende:
Niet goed, niet slecht, we hadden dik kunnen verliezen maar ook een punt kunnen pakken. Hoe dan ook is Ajax-uit geen maatstaf, dus we kunnen nog geen conclusies trekken.
In principe wel, maar er is vooralsnog geen enkele reden om in paniek te raken, dat het voor een groot deel door mentaal instabiele types bevolkte WSU-prikbord dat wel doet is hun probleem.quote:Op zondag 14 september 2008 16:48 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Das waar, maar volgende week moeten we toch eigenlijk 3 punten pakken...
Ja ach, velen raken al in paniek wanneer er 2 minuten na de aftrap van een wedstrijd al een foute pass wordt gegeven...quote:Op zondag 14 september 2008 17:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
In principe wel, maar er is vooralsnog geen enkele reden om in paniek te raken, dat het voor een groot deel door mentaal instabiele types bevolkte WSU-prikbord dat wel doet is hun probleem.
Ik vond Bodor juist heel behoorlijk spelen en 1 van onze betere spelers.quote:Op zondag 14 september 2008 19:22 schreef RD4 het volgende:
Slechte wedstrijd was het niet, Roda was alleen te lief en lag soms te slapen. Sorry dat ik het zeg maar ik vond Bodor, Saijs en Cisse in negatieve zin opvallen.
Bodor speelde zeer slap en grossierde in slechte passes.
Saeijs liet zich heel vaak eruit lopen.
Cisse kwam zijn man maar 2x langs de hele match.
Ik vond hem opvallend slecht. Wel goed van hem dat ie die bal bij de 2e paal eruit haalt, maar hij was gewoon slecht.quote:Op zondag 14 september 2008 19:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik vond Bodor juist heel behoorlijk spelen en 1 van onze betere spelers.
Nee, hij was niet slecht, jij vond hooguit dat hij slecht speelde.quote:Op zondag 14 september 2008 20:25 schreef RD4 het volgende:
[..]
Ik vond hem opvallend slecht. Wel goed van hem dat ie die bal bij de 2e paal eruit haalt, maar hij was gewoon slecht.
Hoezo zonder twijfel over de lijn?quote:Op zondag 14 september 2008 16:23 schreef Timo20 het volgende:
Plus het feit dat die bal zonder twijfel over de lijn was.
Ik ben niet 100% overtuigd, maar het is wel aannemelijk. Humberto Tan en Jan van Halst waren er in ieder geval redelijk stellig over.quote:Op zondag 14 september 2008 21:21 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Hoezo zonder twijfel over de lijn?
Dat ging niet omdat Stekelenburg ervoor lag. Maar zoals ik het zag stopte Stekelenburg de bal op de lijn, maar schoof hij daarna met bal en al achter de lijn.quote:Op zondag 14 september 2008 21:30 schreef denthemen het volgende:
Zij kunnen dat toch ook digitaal terug kijken? Zoals ik het zag op mijn dvd spelertje was hij op de lijn
Dat laatste vul jezelf in, maar was onmogelijk te zien.quote:Op zondag 14 september 2008 21:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat ging niet omdat Stekelenburg ervoor lag. Maar zoals ik het zag stopte Stekelenburg de bal op de lijn, maar schoof hij daarna met bal en al achter de lijn.
Dat hij achter de lijn schoof was duidelijk te zien, dat de bal ook over de lijn was niet, maar de kans lijkt me betrekkelijk groot.quote:Op zondag 14 september 2008 21:54 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Dat laatste vul jezelf in, maar was onmogelijk te zien.
Zo ken ik er nog wel een paar.quote:Op zondag 14 september 2008 21:55 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat hij achter de lijn schoof was duidelijk te zien, dat de bal ook over de lijn was niet, maar de kans lijkt me betrekkelijk groot.
Je hebt het nu over het handsdoelpunt van Sneijder twee jaar geleden?quote:
Nee die afkeurde goal van Silva en die keer dat er een 1 op 1 kans niet door mocht gaan vanwege Luingequote:Op zondag 14 september 2008 22:07 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je hebt het nu over het handsdoelpunt van Sneijder twee jaar geleden?
Die was wel iets duidelijker.quote:Op zondag 14 september 2008 22:07 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je hebt het nu over het handsdoelpunt van Sneijder twee jaar geleden?
Dat is waar, of deze er overheen was zullen we nooit 100% zeker weten. Ik denk van wel, jij van niet, maar we zijn beiden niet objectiefquote:
Dat was gewoon einde eerste helft, als je als scheids je voorneemt: Na deze corner is t afgelopen dan moet je dat ook doen, maar dat zag er idd wel geinig uitquote:Op zondag 14 september 2008 22:10 schreef denthemen het volgende:
[..]
die keer dat er een 1 op 1 kans niet door mocht gaan vanwege Luinge
Het was inderdaad erg slecht, maar om de spelers nou lamzakken te noemen... Zegt ook heel wat over jou ben ik bang. Het loopt niet dat is duidelijk en het was heel slecht, dat was ook duidelijk, maar dan meteen maar weer over lamzakken en mentaliteit te beginnenquote:Op zondag 21 september 2008 17:03 schreef LeonH het volgende:
moet ik nog beginnen over de lamzakken show van vanmiddag?
bahbahbah...
vond het nog spannender om naar de reclameborden te kijken
Het probleem zit m in een chronisch gebrek in creativiteit. Roda dwingt geen kansen af en als er al kansen zijn missen we de killer voorin. Daar moet snel iets op gevonden worden want aan de beleving van de spelers ligt het niet.quote:Op zondag 21 september 2008 17:08 schreef methodmich het volgende:
Nou, dan is Capelle dus kansrijk aanstaande woensdag? Of was het zo erg nog net niet?
Ik zeg duidelijk dat het slecht was, maar we moeten niet doen alsof de wereld vergaan is en het lag bovendien niet aan de inzet. Dat is zelfs een te makkelijk excuus, want dat zou betekenen dat de kwaliteit om veel beter te spelen er wel is en dat waag ik te betwijfelen.quote:Op zondag 21 september 2008 17:25 schreef RD4 het volgende:
Plato kom er gewoon voor uit dat het slecht was, krijg een beetje een slappe van je gebagetalliseer. Achterin was het Comedy Capers met Castro en Saijs. Cisse die geen man voor bij komt en die onnozele tackel van Meeuwis was ook mooi kut.
Pleit je nu serieus voor Vandamme in de basisquote:Op zondag 21 september 2008 17:25 schreef TheYoung1 het volgende:
Vandamme
Aanvallend is er een chronisch gebrek aan kwaliteit. Ik denk niet dat je dat Van Geel kunt verwijten want hij is A) Nog geen twee maanden in functie en B) Kan hij er ook niets aan doen dat de club amper geld heeft. Daar zal de koemnde tijd door Narinx en Van Geel samen keihard aan gewerkt moeten worden, hopelijk komt er in de winterstop al geld vrij voor versterking.quote:Op zondag 21 september 2008 17:46 schreef planethugo het volgende:
het is gewoon écht slecht. Hoeveel kansen hebben we gehad? De instelling is er idd opzich wel alleen de kwaliteit niet en dat zagen we al heeeeeel lang aankomen maar meneer van geel vond het niet nodig om bijv de aanval te versterken. ow wacht we hebben gommans gehaald.... niet dat hij er iets aan kan doen maar dit was niet de aanvallende versterking die we nodig hadden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |