abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:58:11 #176
34793 neo567
You know who
pi_60837258
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee tot. Er staat juist dat het niet direct door God is neergepend. Dus niet door automatisch schrift.

De Koran is trouwens wel zo opgeschreven. Allah die direct via Mohammed schreef. Bij de bijbel is het dus 'geïnspireerd', wat ik moeilijk te definiëren vind.
Kern fusie in je hoofd ?
pi_60837302
Okay scratch automatisch schrift dan maar; dan heb je het nog steeds over gnostici; hoe verklaar je anders de kennis over hoe hemel en aarde waren ontstaan?

Daarbij denk ik dat Adam en Eva ook geen noteboekje en balpen bij zich hadden onder dat vijgenblad, en veralen millennia lang van mond tot mond doorvertellen....?
pi_60837329
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja dat is een effect wat Reiki wel eens kan hebben.
Een kameraad van me had dat zelfde: had absoluut geen zin in cola of sigaretten meer; hij walgde er zelf van!

Stug door blijven gaan met cola drinken en vol walging doorgegaan met sigaretten blijven roken tot hij er weer gewend aan was geraakt!
Tis geen walging maar het zegt me niets meer op de een of andere manier, alsof de verslaving weg is dus ook en de negatieve gewoonte van het opsteken steeds maar weer.

Die kameraad gewoon nog eens een niet-rook pakketje aanbieden om te kijken of hij dan wel ermee blijft stoppen.

Heb me nu wel een sigaret opgestoken maar waarom Straks maar weer eens uitstellen ervan als ik weer 2 uur zonder heb gedaan.

3 teugen en uitgemaakt dus nu ik het bericht doe editten na het uitmaken van de peuk Bewust van waar ik mee bezig ben en de rook in de longen die niet bevalt.

Nog steeds meer adem die ik binnen krijg overigens, verlichting van de luchtwegen volgens mij Sinds lange tijd niet meer zo vrij kunnen adem halen.
Genieten is toegestaan!!!
pi_60837399
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Ali ziet bepaalde interpretaties van uitspraken in de Bijbel als bewijzen van profetieën, terwijl het vaak voor veelerlei interpretaties vatbaar is. Nostradamus lijkt me nog geloofwaardiger.
Oke.
quote:
Is profetieën maken trouwens niet ook Luciferiaans?
Niet als het openbaringen van God zijn nee.
quote:
Anyway, ik ben benieuwd naar de FEITEN. En de komst van die NWO IS geen feit, dus dat kan ook niet aangedragen worden.
Ik probeer je weleens feiten te geven. Dan begin jij erover dat die niks met symbolen te maken hebben. tja.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 22:02:12 #180
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60837420
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oke, ik heb hetzelfde. Is nu onmogelijk over te discussieren denk ik, te uitgebreid. Dan komen we vast in een evolutiedebat enzo terecht en dat zie ik niet zitten.
[..]

Dat geloof ik niet. Ik geloof dat je teveel zelfvertrouwen hebt.
[..]
vertrouwen is een werkwoord , niet een loze zin die je roept , zelfvertrouwen hebben is dus vertrouwen .
quote:
Roll eyes. Ik heb geen psychiater nodig. Als je zo van de liefde bent, respecteer mij dan en doe niet net of ik een jongetje met problemen ben. Daar ben ik niet van gediend. We kunnen over inhoudelijke zaken praten en de rest doet er niet toe.
[..]

Dat weet ik niet. Ik vraag mij zovaak af waarom ik juist nu al op zo'n jonge leeftijd dit heb gevonden. Ik zie het als genade van God. Ik weet dat ik die ontvangen heb omdat God van mij houdt, maar waarom nu precies weet ik niet. Het zal wel in Gods grotere plan van redding passen. Misschien komt jouw tijd nog. Misschien wil je van binnen eigenlijk niet dat jouw tijd komt. Ik weet het niet.
[..]
Guess what , als god een plan van redding heeft dan zitten WIJ daar ook in .
quote:
Maar het leven is voor God te kostbaar om het te laten vervuilen met ook maar het kleinste beetje onrechtvaardigheid, oneerlijkheid, kwaad, egoïsme, etc. Als je het leven, ieders leven en God niet ten volle respecteert, respecteert God jouw leven ook niet.
[..]

Nee, dat is niet waar. Er komen een aantal plagen aan het eind, en daarna de dood. Geen eeuwige marteling. Zie andere posts en topics. Gods zin is dat je je medemens liefhebt en God's geboden bewaart omdat die goed voor je zijn. Als je daar niet voor wil kiezen, moet God op een gegeven moment ingrijpen.
[..]
gods wegen zijn ondoorgrondelijk maar jij vermoed dus dat er plagen komen en daarna de dood .. als god ons geschapen heeft , zijn wij al zijn zin .
quote:
Maar God kijkt in het hart. God weet wat iemand weet en gelooft en weet of iemand werkelijk zoekt naar het beste of maar doet alsof. Gods oordeel is rechtvaardig.
[..]
Daarom maken wij ons ook totaal geen zorgen en zweet jij peentjes want je hebt helemaal geen vertrouwen in god maar in satan .
quote:
Daar herken ik mij volledig in. Het is een nobel streven om goed te willen doen, maar als je uiteindelijk nog steeds niet 100% goed doet, wat is dan de werkelijke waarde daarvan? De vraag is dus eigenlijk wat goed en kwaad is.
[..]

Ik geloof meteen dat je principes, normen en waarden hebt en je daar sterk aan houdt, dat deed ik ook in mijn new age tijd. Daar ben ik zelf uiteindelijk ook aan kapot gegaan, omdat niet iedereen diezelfde normen en waarden erop nahoudt. De vraag is dus echter of die normen en waarden eigenlijk wel echt goed zijn. Dat kan je alleen weten als je de waarheid weet. En daar heb je feitenkennis voor nodig. Ik geloof dat ik iets meer feitenkennis heb over de dingen die hiermee te maken hebben dan anderen. Das ook de reden dat ik me bekeerd heb. We kunnen er dus een feitentopic van maken, zoals het bedoeld was, dan worden er misschien wat meer zaken helder.
Wat de waarheid is weet je als je in je hart kijkt , feitenkennis is van deze menselijke wereld , je hart is van die andere wereld en dus god en ondertussen maar roepen dat je god volgt via de feiten .
Je bent niet overtuigend omdat je duidelijk niet je hart volgt , het kan namelijk niet EN je hart volgen EN overal duisternis zien , je hart volgen is overal licht zien .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60837426
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:58 schreef neo567 het volgende:

[..]

Kern fusie in je hoofd ?
Nee dat was een hangende langspeelplaat.

donderdag 14 augustus 2008 @ 22:04:20 #182
34793 neo567
You know who
pi_60837485
Soort voorwoord zoals achter op een boek:

Tis goed dat Ali er is, wij staven onze dingen van wat goed en slecht is aan dat van Ali in dit topic, en dat sterkt ook je eigen opvattting en zet je aan tot evolueren van je eigen gedachtegangen, bij mij iig !!!
pi_60837491
Hey gaaf man! Super!

Check Youtube eens op oefeningen voor Reiki en handposities enzo, kijken of je jezelf kunt behandelen!

Tipje: leg beide handen op je longen als je ligt, stel je helemaal open en zeg meerdere keren in jezelf: "Mijn longen horen alleen zuivere lucht binnen te krijgen!"

(Vermijd woorden als rookvrij, of "geen rook" enzo, want dan zit je al weer in die negatieve benamingen waar ik het al eerder over had.)
pi_60837514
Er zijn trouwens ook specifieke handposities tegen verslavingen, maar die ken ik even niet uit mijn hoofd.
  Moderator donderdag 14 augustus 2008 @ 22:05:43 #185
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_60837528
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat mag je zelf bepalen.
Ja dat weet ik, en doe ik ook. Maar ik ben wel heel benieuwd naar jouw bewijzen. Ik had het er namelijk laatst nog met mijn man over dat het eigenlijk best gek is dat er van allerlei gebeurtenissen van ver voor christus van alles terug te vinden is aan archeologische vondsten maar dat geen enkel verhaal over jezus of geen enkel verhaal uit de bijbel ooit gestaafd is met bewijs, helemaal niets!

Of heb ik iets gemist?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_60837574
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:59 schreef ToT het volgende:
Okay scratch automatisch schrift dan maar; dan heb je het nog steeds over gnostici; hoe verklaar je anders de kennis over hoe hemel en aarde waren ontstaan?
Dat moet dan wel goddelijke openbaring zijn geweest. Zoals ik al zei, geïnspireerdheid is nauwelijks te definiëren. Het gaat om openbaringen, visioenen, overleveringen. Maar bijv. die ark van Noach, dat is een zeewaardig model, perfecte afmetingen, meest stabiele drijver die je kan bouwen. Dat moet dus wel van God komen aangezien hebreeën geen zeevaarders waren of constant drijvende arken bouwden.
quote:
Daarbij denk ik dat Adam en Eva ook geen noteboekje en balpen bij zich hadden onder dat vijgenblad, en veralen millennia lang van mond tot mond doorvertellen....?
Das dus ook geïnspireerdheid denk ik. Ik was er niet bij. Bij dat soort dingen moet je inderdaad concessies doen en concluderen dat je het niet kan weten, het kunnen verhalen zijn geweest of goddelijke openbaringen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 14-08-2008 22:17:50 ]
  donderdag 14 augustus 2008 @ 22:07:30 #187
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60837586
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:04 schreef neo567 het volgende:
Soort voorwoord zoals achter op een boek:

Tis goed dat Ali er is, wij staven onze dingen van wat goed en slecht is aan dat van Ali in dit topic, en dat sterkt ook je eigen opvattting en zet je aan tot evolueren van je eigen gedachtegangen, bij mij iig !!!
God stelt ons gewoon op de proef
pi_60837639
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:04 schreef ToT het volgende:
Hey gaaf man! Super!

Check Youtube eens op oefeningen voor Reiki en handposities enzo, kijken of je jezelf kunt behandelen!

Tipje: leg beide handen op je longen als je ligt, stel je helemaal open en zeg meerdere keren in jezelf: "Mijn longen horen alleen zuivere lucht binnen te krijgen!"

(Vermijd woorden als rookvrij, of "geen rook" enzo, want dan zit je al weer in die negatieve benamingen waar ik het al eerder over had.)
Zal het zometeen eens proberen met die handen op de longen leggen Straks heb ik gewoon schone longen weer

Net een soort van test gedaan. Eerst vroeg ik aan de Christelijke God waar ik heen moet gaan in mijn verdere leven en toen kreeg ik te horen.." Je bent bedorven". Toen richting Allah gevraagd om vervolgens te horen.. " Richting heilzaam leven".

Kan door mezelf zijn opgewekt en dat ik bij Christus hoorde van ik ben bedorven kan dan door dit topic komen door associatie. Bij Allah en heilzaam leven kan ook komen doordat ik iets gelezen heb erover. Dat het onbewuste dus praat als je iets vraagt Zelfde bij mensen die bidden en antwoord krijgen dat het onbewuste antwoord geeft
pi_60837649
quote:
Ik probeer je weleens feiten te geven. Dan begin jij erover dat die niks met symbolen te maken hebben. tja.
Oeh! 1 persoon in de VN zou een satanist kunnen zijn! Dan MOET de VN wel een Luciferiaanse instantie zijn die God wil buitensluiten van Zijn creatie en willen ze de wereld samen brengen onder de heerschappij van de duivel!

Sorry, maar de feiten die je in dat bericht had staan ondersteunen dit soort conclusies niet. Dat is net zoiets als dat Christenen die in de middeleeuwen een dode kip in hun ren aantroffen meteen een bleek oud vrouwtje die daar net is komen wonen gaan beschuldigen van hekserij: zij is nieuw, ze ziet er uit als een heks, dus MOET zij die kip wel gebruikt hebben voor haar satanische rituelen!

Je hebt nog echt geen overtuigende bewijzen geleverd, alleen maar aanwijzingen van dingen die bepaalde dingen zouden KUNNEN inhouden als je er op een bepaalde manier naar kijkt.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 22:11:44 #190
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60837705
Om er zeker van te zijn dat we stand houden omdat jezus christus eraan komt en we een cruciale rol spelen in zijn reddingsplan stuurt hij ons Ali ... ( maak je geen zorgen god , we houden stand )
pi_60837743
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Das dus ook geïnspireerdheid denk ik. Ik was er niet bij. Bij dat soort dingen moet je inderdaad concessies doen en concluderen dat je het niet kan weten, het kunnen verhalen zijn geweest over goddelijke openbaringen.
Dus het Oude Testament is door Gnostici geschreven.

Vreemd dat Gnostici later door de ZDA als Luciferiaans werden beschouwd, terwijl men tijdens het gecensureerd samenstellen van het Nieuwe Testament hen alleen maar als niet geloofwaardige bronnen van informatie zag.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 22:14:15 #192
34793 neo567
You know who
pi_60837778
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:07 schreef Summers het volgende:

[..]

God stelt ons gewoon op de proef
Ook "toevallig" volgens een stukje tekst uit my friend of misery van metallica:

These times are sent to try men's souls
pi_60837836
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:09 schreef Topspin het volgende:
(...)
Het is tof een beetje te experimenteren, maar je moet wel het verschil tussen realiteit en fantasie kunnen onderscheiden.
Ik ken jouw geschiedenis verder niet, maar misschien is het verstandig om voorlopig je niet te veel in allerlei geloofsstromingen te storten? Probeer eerst een stabiele ondergrond te krijgen, van daaruit kun je verder kijken.
pi_60837903
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:11 schreef Summers het volgende:
Om er zeker van te zijn dat we stand houden omdat jezus christus eraan komt en we een cruciale rol spelen in zijn reddingsplan stuurt hij ons Ali ... ( maak je geen zorgen god , we houden stand )
Mocht er een eindstrijd komen en mocht Jezus dan echt blijken te bestaan, RÉKEN maar dat ik dan achter Jezus zou staan! Ik geloof namelijk echt niet in de ZDA visie van Hem. Hij kan ECHT niet zo'n monster zijn als dat de ZDA Hem afschilderen.

Is het demoniseren van God en Jezus geen zonde op zich?
pi_60837936
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Het is tof een beetje te experimenteren, maar je moet wel het verschil tussen realiteit en fantasie kunnen onderscheiden.
Ik ken jouw geschiedenis verder niet, maar misschien is het verstandig om voorlopig je niet te veel in allerlei geloofsstromingen te storten? Probeer eerst een stabiele ondergrond te krijgen, van daaruit kun je verder kijken.
Was maar een simpel experiment en ben nuchter ingesteld de laatste tijd Het doet me verder ook niets omdat ik weet dat het onbewuste bezig is met foppen als je ermee bezig bent. Als ik me realiseer dat het onbewuste fopt dan neem ik het vanzelf niet serieus.

Sowieso neem ik vaak alles met een korrel zout de laatste tijd. Kan ook makkelijk switchen zodra ik ff met het onbewuste bezig ben, van het ene op het andere moment dus weer bewust in de realiteit zonder erin te blijven hangen als een soort van trip.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 22:21:21 #196
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60838007
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:54 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat zijn we al
Mijn buurman heeft me al gewaarschuwd, ik heb mijn kinderen verdoemd, twee jaar terug trouwens al hoor.
Ik liet Joey naar school gaan tijdens de kinderboekenweek die over sprookjes ging, hij heeft harry potter gezien en bovendien doe ik aan astrologie.
Wat een engerd .
pi_60838016
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:19 schreef Topspin het volgende:

[..]

Was maar een simpel experiment en ben nuchter ingesteld de laatste tijd Het doet me verder ook niets omdat ik weet dat het onbewuste bezig is met foppen als je ermee bezig bent. Als ik me realiseer dat het onbewuste fopt dan neem ik het vanzelf niet serieus.

Sowieso neem ik vaak alles met een korrel zout de laatste tijd. Kan ook makkelijk switchen zodra ik ff met het onbewuste bezig ben, van het ene op het andere moment dus weer bewust in de realiteit zonder erin te blijven hangen als een soort van trip.
Okee dan.
Tja OF je staat extreem open voor allerlei energieën om je heen, OF je bent jezelf inderdaad aardig aan het foppen.

Ben blij te zien dat je de dingen toch aardig weet te relativeren.
pi_60838076
Pffff ik ben trouwens naar Danzig aan het luisteren....niet echt geschikte muziek voor dit topic!
Op dit moment heb ik het nummer "Snakes of Christ" op staan!
pi_60838101
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Okee dan.
Tja OF je staat extreem open voor allerlei energieën om je heen, OF je bent jezelf inderdaad aardig aan het foppen.

Ben blij te zien dat je de dingen toch aardig weet te relativeren.
Als het aankomt op reiki geloof ik wel in de werking trouwens. Maar bij het praten met God denk ik echt dat je onbewuste bezig is met van alles en nog wat, dan kan God van alles zeggen maar het is abra cadabra gecreerd door het onbewuste.
pi_60838102
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Oeh! 1 persoon in de VN zou een satanist kunnen zijn! Dan MOET de VN wel een Luciferiaanse instantie zijn die God wil buitensluiten van Zijn creatie en willen ze de wereld samen brengen onder de heerschappij van de duivel!

Sorry, maar de feiten die je in dat bericht had staan ondersteunen dit soort conclusies niet.
Dat klopt. Maar je moet ergens beginnen. Ik heb er ongeveer 4 jaar over gedaan om uiteindelijk dat soort conclusies te kunnen trekken. Je hebt dus wel een open mind nodig als je om feiten vraagt, en bereid zijn zelf ook wat tijd erin te steken. En boeken lezen enzo. Documentaires kijken. Het is een complete studie, geen tussendoortje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')