Over de situatie in de wereld vroeger, nu, en wat men voor de toekomst aan het plannen is. Die feiten bewijzen dat de bijbel het woord van God is, in plaats van een samenraapsel willekeurige verhalen van een nomadenvolk en een oppressieve kerk.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:39 schreef senesta het volgende:
Wat voor feiten heb je dan Ali?
En feiten die wat precies bewijzen?
Maar mijn zoeken naar god en geen antwoord krijgen was omdat zijn oordeel was dat ik dat antwoord niet waardig ben, was of wat dan ook...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Iedereen is de genade van God waard! De genade van God is gratis, niet door werken. Ik weet het niet.
Aan de andere kant zijn wij nu wel in gesprek. Daar kan je ook iets mee doen.
Dat geloof jij zelf of..? Ik heb er namelijk geen flauw idee van.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar mijn zoeken naar god en geen antwoord krijgen was omdat zijn oordeel was dat ik dat antwoord niet waardig ben, was of wat dan ook...
Hoe oprecht dan? En waarom heb je opgegeven?quote:Je hebt werkelijk geen idee waar je hebt over hebt, hoe oprecht ik was...
Maar als het Oude Testament niet uit de hoed van Tita Tovenaar kwam en het is ook geen verzamelingswerk van verhaaltjes van nomaden, waar kwam het dan wel vandaan? Welke feiten heb je? Welke bewijzen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Over de situatie in de wereld vroeger, nu, en wat men voor de toekomst aan het plannen is. Die feiten bewijzen dat de bijbel het woord van God is, in plaats van een samenraapsel willekeurige verhalen van een nomadenvolk en een oppressieve kerk.
De bijbel is ook maar geschreven door mensen van vlees en bloed dus de bijbel zou het zomaar mis kunnen hebben.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Over de situatie in de wereld vroeger, nu, en wat men voor de toekomst aan het plannen is. Die feiten bewijzen dat de bijbel het woord van God is, in plaats van een samenraapsel willekeurige verhalen van een nomadenvolk en een oppressieve kerk.
Was jij het niet die het had over automatisch schrijven onder invloed van een of andere onbekende kracht?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:45 schreef Topspin het volgende:
[..]
De bijbel is ook maar geschreven door mensen van vlees en bloed dus de bijbel zou het zomaar mis kunnen hebben.
Ali ziet bepaalde interpretaties van uitspraken in de Bijbel als bewijzen van profetieën, terwijl het vaak voor veelerlei interpretaties vatbaar is. Nostradamus lijkt me nog geloofwaardiger.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:45 schreef Topspin het volgende:
[..]
De bijbel is ook maar geschreven door mensen van vlees en bloed dus de bijbel zou het zomaar mis kunnen hebben.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Was jij het niet die het had over automatisch schrijven onder invloed van een of andere onbekende kracht?
De bijbel claimt dat het door God geïnspireerd is. Niet direct door God neergepend via mensen, maar geïnspireerd, begeleid, op de juiste manier uiteengezet en bij elkaar gebracht, etc. Dat zou dus best waar kunnen zijn, als jij, en velen met jou, dergelijke dingen rapporteren.
Inderdaad Arabisch schrift dat naar voren kwam toenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Was jij het niet die het had over automatisch schrijven onder invloed van een of andere onbekende kracht?
En wie zegt dat het niet gewoon geschreven is door mensen die dachten dat ze door een godheid in het leven te roepen hun volk in bedwang konden houden en bepaalde normen en waarden op konden leggen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De bijbel claimt dat het door God geïnspireerd is. Niet direct door God neergepend via mensen, maar geïnspireerd, begeleid, op de juiste manier uiteengezet en bij elkaar gebracht, etc. Dat zou dus best waar kunnen zijn, als jij, en velen met jou, dergelijke dingen rapporteren.
Dus de Bijbel is op een occulte wijze ontstaan?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Das een goeiequote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus de Bijbel is op een occulte wijze ontstaan?
Voor mij waren het de profeties die me overtuigden en het absoluut kloppende concept van goed & kwaad wat de bijbel beschrijft. Daarnaast werd ik op de één of andere manier geraakt op een gegeven moment, de woorden van de bijbel deden wat met mijn hele wezen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar als het Oude Testament niet uit de hoed van Tita Tovenaar kwam en het is ook geen verzamelingswerk van verhaaltjes van nomaden, waar kwam het dan wel vandaan? Welke feiten heb je? Welke bewijzen?
Wie heeft het Oude Testament geschreven en wat waren zijn bronnen?
pas je op senesta?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:50 schreef senesta het volgende:
[..]
En wie zegt dat het niet gewoon geschreven is door mensen die dachten dat ze door een godheid in het leven te roepen hun volk in bedwang konden houden en bepaalde normen en waarden op konden leggen?
Meteen helemaal klaar mee?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:48 schreef Rimpelhond het volgende:
help mij herinneren dat ik mij morgen definitief uitschrijf bij de kerk... prot. kerk.
Dat zijn we alquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:51 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
pas je op senesta?
voor je het weet is jouw gezin ook vervloekt
Dat mag je zelf bepalen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:50 schreef senesta het volgende:
[..]
En wie zegt dat het niet gewoon geschreven is door mensen die dachten dat ze door een godheid in het leven te roepen hun volk in bedwang konden houden en bepaalde normen en waarden op konden leggen?
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat zijn we al![]()
Mijn buurman heeft me al gewaarschuwd, ik heb mijn kinderen verdoemd, twee jaar terug trouwens al hoor.
Ik liet Joey naar school gaan tijdens de kinderboekenweek die over sprookjes ging, hij heeft harry potter gezien en bovendien doe ik aan astrologie.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee tot. Er staat juist dat het niet direct door God is neergepend. Dus niet door automatisch schrift.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:54 schreef ToT het volgende:
Okee okee, dus de Bijbel zou via automatisch schrift ontstaan zijn.
Ja dat is een effect wat Reiki wel eens kan hebben.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:53 schreef Topspin het volgende:
Tot heb je toevallig een niet-rook reiki pakketje aangeboden vanmiddag erbij? Heb al 2 uur geen sigaret opgestoken. Kwam net tot het besef dat ik geen sigaret opgestoken had lange tijd en ook nu niet de behoefte eraan alsof het me niets doet. Asbak en pakje sigaretten liggen naast me nu maar het zegt me niets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |