abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60923086
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:01 schreef flyguy het volgende:

Plain white T's, doe voortaan alleen maar delliah en na drie keer zeggen is het duidelijk: nieuwe album in oktober....
Wat een commerciele band ja.
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:09:40 #162
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_60923244
pfff, het was weer een slopend weekendje, nu lekker duf thuis stoel hangen.

Ondanks het toch matige programma wel weer een topweekend gehad. Veel delen van concerten gezien, weinig helemaal afgekeken. Leukste feestje was Gorgo Bordello in de Alpha op zondag, typisch festivalbandje, maar wel leuk om je energiepeil weer een beetje op te schroeven. NERD speelde de Alpha ook plat trouwens, maar dat is net niet helemaal mijn ding. Sigur Ros gemist trouwens, daar was ik nog wel benieuwd naar...

Triest dieptepunt vond ik de plain white t ´s, wat een matig bandje is dat zeg. Een of ander liedje heette i write you a song oid, dat ze daarmee zonder rotte eieren wegkwamen is op zich al een wonder

Hoogtepunt was verder uiteraard weer het eten Volgend jaar maar weer dus
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:12:39 #163
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_60923325
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:00 schreef Z het volgende:
Ik vond LL juist drukker dan ooit, qua mensen op het terrein, vooral zondag. De wachttijden worden wellicht ook verminderd door goede programmering en indeling van het terrein.
Vond het wel meevallen met de drukte, alleen was de spreiding van de massa door het programma niet altijd heel goed. Maar als je dan aan de lege kant van het terrein liep kon je heerlijk zonder enige rij even aan de inwendige mens werken.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:14:43 #164
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60923395
vond t wel meevallen eigenlijk. of ik had een vreemd programma zodat ik juist niet in de menigtes kwam . anyway. verkapte tvp. verslagje volgt later wel een keertje (al komt ie vast op me blog te staan)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:19:44 #165
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60923579
Was weer een geslaagd weekendje. En nu ben ik moe.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_60923589
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:09 schreef TAV74 het volgende:
NERD speelde de Alpha ook plat trouwens, maar dat is net niet helemaal mijn ding.
Dus moest ik alleen naar binnen om te feesten! En dat heb ik gedaan ook! Het is allemaal lekker overdreven en erg stoer natuurlijk, maar spelen kunnen ze echt wel! Drumsolo met 2 drummers tegen elkaar was erg cool en het stoer-schreeuw-en-bleer-gedoe wat veel rappers doen viel me alles mee. Heerlijk een klein uurtje flink staan springen en dansen

Verder vooral veel folk-punk/rock/metal gezien. Houdt me toch goed op de been. Hayamaky (oid) was erg gezellig, en zelfs Korpiklaani kon ik wel waarderen. Gorgo Bordello was de perfecte wake-upper op zondag, want eerlijk is eerlijk: ik was moe.. Volgend jaar hopelijk iets meer bands die ik wel echt wil zien maar een geslaagd feest was het zeker!

Helaas konden we vrijdag pas om 4 uur weg dus heb ik wel een en ander moeten missen. Hopen dat het volgend jaar in een gunstiger weekend valt werktechnisch gezien..

(spelfouten in al die vage namen graag voor lief nemen )
pi_60923933
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het aantal verkochte kaarten he .
4 jaar geleden was het het aantal verkochte kaarten, sindsdien hebben ze gewoon elke keer de cijfers omgedraaid...

Anyway, een korte review van mijn lowlands:

beste acts die ik gezien heb was veruit Sigur Rós. Verder ook erg naar mijn zin gehad bij Pendulum, Digitalism, Underworld, Jamie Lidell, Junkie XL en Crystal Castles. Die eerste juliet act (goochel iets) was heel erg gaaf. Tuig was ook een mooie voorstelling, al was hij af en toe wel iets tè traag.

Het Tetris spel was echt geweldig, helemaal als iedereen staat mee te schreeuwen. Rock Band promotie was ook erg vermakelijk, helemaal als er een groepje staat die er probeert een showtje van te maken. Ook de robothand was gaaf. De Magneetbar vind ik nog steeds iets heel aparts, de sfeer is er erg goed, maar op de een of andere manier vind ik de aankleding en de vaste mensen daar redelijk eng. Misschien dat ik vroeger een keer zo'n absurdistische nachtmerrie heb gehad ofzo :S Moet wel zeggen dat de aankleding (vooral ook binnen) heel erg mooi was.

Beste eten dit jaar vond ik de houtoven pizza's in de theetuin, het was even wachten, maar een goede prijs voor een erg lekkere pizza. De fruitsapjes van La Place zijn trouwens ook vaste kost voor mij. Hungover waarschijnlijk het beste drinken. En volgens mij per liter ongeveer even duur als de water/cola/bier etc.

Wat ik trouwens nergens terug lees was de (volgens compleet stronken) gitarist van MSI die volgens mij probeerde het publiek te raken met zijn kots (en met een aantal spetters ook met succes). Ik bedoel: de onsmakelijke podium rituelen kan je bij ze verwachten, maar dit vind ik eigenlijk wel iets te ver gaan. De muziek klonk verder goed, maar dat is ook niet zo moeilijk als driekwart van de muziek op band staat. Verder ben ik nog steeds van mening dat je als artiest zo ver van de wereld op het podium mag komen als je wilt, maar dat je show er muziek-wise niet onder mag lijden, en dat was hier wel het geval met een gitarist die stukken mist omdat hij aan het braken is of ligt te slapen (totdat jimmi hem weer wakker schopte)

Wel grappig hoe lowlands voor mij elk jaar compleet anders is. Eerste jaar (2005) 80% van de tijd in de Alpha gestaan. Tweede jaar 80% India. Vorig jaar beetje india/grolsch/alpha en ook twee filmpjes. Dit jaar alleen underworld en NERD in de alpha gezien, 2 dingen in de india en voor de rest eigenlijk overal en nergens.. en elk jaar heb ik het weer geweldig naar mijn zin.
pi_60924017
Weet iemand trouwens waar je die 3FM-shirt kon krijgen met die tekstballonnen?
pi_60924249
Rob Stenders met je zatte kop 'Edwin Evers' noemen en hem dan ook nog zo ver krijgen met je op de foto te gaan, is ook nooit grappig...

[ Bericht 0% gewijzigd door ikheetmartijn op 19-08-2008 09:03:28 ]
pi_60924417
Zo dat was weer leuk. Mijn lijstje:
1. Sigur Ros (fantastisch)
2. Claw boys Claw (wat een show)
3. Underworld (nooit gedacht, maar dat was echt goed)
4. Fucked up(zoals de zanger wegliep )
5. the Infadels (leuk dat feestje de laatse 3 nummers)

En natuurlijk de reunië van Kees van Hondt, wat was dat weer lachen. Met alle voorwerpen crowdsurfend naar Kees. Klikos, dranghekken, picknictafel etc. (Kees: "jongens kijken we uit voor het meubilair, en pas op dat je het niet in je oog krijgt )

Lijstje:
1. Sex pistols (wat slecht zeg)
2. Veel britpop (allemaal hetzelfde, enkele uitzonderingen daargelaten)
3. N.E.R.D en de hype eromheen

Fijn trouwens dat Charlie er weer was. Prima podium en goeie bands (zoals Headphone)

[ Bericht 1% gewijzigd door Longmen op 18-08-2008 15:15:10 ]
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_60924510
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:26 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Ik vond The Fratellis een dikke tegenvaller.
Dat had ik je vooraf wel kunnen vertellen
pi_60924587
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:49 schreef Longmen het volgende:

[..]

Het was eigenlijk ons laatste optreden, maar gelukkig zijn we nog naar The Hives gegaan, wat een toffe band.
pi_60924653
Digitalism!
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:55:35 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60924677
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:20 schreef lienelien het volgende:

[..]

grapjas, van 55.000 inééns naar 70.000? Dacht het niet.
Ze hebben er eenmalig 5000 kaarten bij gedaan en op het laatste moment nog eens 500. De rest zijn natuurlijk alle medewerkers, pers en gasten .
KuikenGuppy
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:55:50 #175
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_60924685
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:49 schreef Longmen het volgende:

[..]

Had dat dan ook gedaan!
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:59:21 #176
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60924790
ik ben die Giel ook TE vaak tegen gekomen ... :S

anyway ff een kort top lijstje:
Top:
1. PENDULUM !!!
2. BEUGELBAR (7 keer van binnen gezien en Emile iets van 14 keer )
3. The Roots
4. Andy C. (BSE laten lopen, maar klinkt op 3voor12 wel erg vet)
5. Clay Boys Claw (hemel wat een gast. HEERLIJK!)
6. Boemklatsch
7. Blood Red Shoes (beetje slapjes en traag. andere keren waren beter)
8. Ille Bitch
Goed / lekker:
HitMeTV / Jeremy's / Textures / dEUS / Gogol / Jaya the Cat / 50 jaar Nederpop / Roni Size/ Sigur Ros (20 minuten) / Dropkick Murphy's /Junkie XL
Leuk:
GutterTwins, Danko Jones, Elbow (1 nummer), Amy MacDonald (beter dan PP), Roisin Murphy
mwa (of gewoon slecht):
Franz Ferdinand, Sex Pistols (3 nummers), Deformer, Gem, the Hives, Tom Baxter (wel goed, maar na 2 nummers idee van heb je ook wat anders in huis?), the National, Thrice
pi_60924907
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:55 schreef peaceman het volgende:

[..]

Had dat dan ook gedaan!
pi_60924925
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:59 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik ben die Giel ook TE vaak tegen gekomen ... :S

anyway ff een kort top lijstje:
Top:

2. BEUGELBAR (7 keer van binnen gezien en Emile iets van 14 keer )
Jammer dat dat ding zo vroeg dicht was, Elke keer als ik wilde was hij of dicht of er stond een enorme rij.
  Admin maandag 18 augustus 2008 @ 15:10:04 #179
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_60925093
Thuis sinds gisteravond. Heeerlijk bijgeslapen, leuk festival gehad.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 18 augustus 2008 @ 15:13:11 #180
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60925173
Terug, meer dood dan levend. Eerst maar even een koude grolsch
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_60925181
Was weer een geslaagde editie met (toch wel onverwacht) prachtig weer (tot zondagavond dan ).

Hoogtepunten:
- Holy Fuck
- Los Campesinos!
- The Rascals
- DIOYY?
- De Jeugd
- Yeasayer
- MGMT
- Simian Mobile Disco
- Sigur Rós
  maandag 18 augustus 2008 @ 15:22:26 #182
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60925383
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:04 schreef Longmen het volgende:

[..]

Jammer dat dat ding zo vroeg dicht was, Elke keer als ik wilde was hij of dicht of er stond een enorme rij.
die enorme rij was het probleem niet. als ze de tent leeg haalden kon die rij er makkelijk in. alleen dat vroeg dichtgaan (10 uur op zaterdag en al om 9 uur op zondag) ... da kan nie ..
  maandag 18 augustus 2008 @ 15:22:48 #183
13973 ranja
image means nothing
pi_60925397
Oja, vergeten. Ook erg aardig: de maansverduistering. Wel pas gaan kijken ná The Gutter Twins natuurlijk, prioriteiten stellen
pi_60925456
En ook nog mijn lijstje van toffe acts:

- Underworld (toffer dan verwacht, alles klopte. Ook die mega ballonnen die het publiek in werden gegooid en de security die die ballonnen weer steeds moesten wegduwen van het geluid/licht eiland )
- Junkie XL (weinig van verwacht, maar ik vond het een erg toffe sessie)
- Frans Ferdinand
- dEUS
- Volbeat (ouderwetse hard rock)
- Danko Jones
  maandag 18 augustus 2008 @ 15:33:30 #185
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_60925759
Terug.... moe... ook dood maar.......

Slapen nu

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_60926709
Stuk, mooi en fijn! Het was een ietwat rare, maar geslaagde editie En nog nooit zo vroeg teruggeweest, geloof ik... Enfin, later een uitgebreider verslag. Mooiste zaken: Sigur Ros, Elbow en Underworld
  maandag 18 augustus 2008 @ 16:10:42 #187
141482 Q.
JurassiQ
pi_60926729
Hallo, dood. En Elbow was fucking geniaal. Net als Underworld trouwens.
For great justice!
  maandag 18 augustus 2008 @ 16:12:07 #188
141482 Q.
JurassiQ
pi_60926768
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:10 schreef Breuls het volgende:
Thuis sinds gisteravond. Heeerlijk bijgeslapen, leuk festival gehad.
Herkende je me wel?
For great justice!
  Admin maandag 18 augustus 2008 @ 16:13:18 #189
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_60926800
Tuurlijk. Zo'n gek als jij herken je uit duizenden.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 18 augustus 2008 @ 16:16:41 #190
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_60926900
ik ben thuis
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_60927003
100% Braq op mn werk verschenen vanochtend. Vond het nnnnnet niet TE druk, maar wel heel heel heeeeel druk.

Ben helemaal los gegaan bij:
Le Le @ de X-ray
Digitalism
Diplo
En eind goed al goed-stijl bij Miss Kittin en Sven Vath. Later meerrr
You don't understand. I coulda had class. I coulda been a contender. I coulda been somebody, instead of a bum, which is what I am, let's face it.
  maandag 18 augustus 2008 @ 16:29:04 #192
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_60927246
ik was vrijdag al op btw. helemaal mur gebeukt bij Pendulum. Me hele linkerarm is één grote blauwe plek
pi_60927343
Pendulum, Underworld en de zaal voor het praatje van janjaap vd w. De set van Joost van Bellen was ook aardig.
pi_60927642
Brak.....
Kwart voor 9 opgestaan om alles op te ruimen en tent in te pakken in de regen. Is het daarna droog :S
Ontbeten en mama gebeld om me op te komen halen (ja ja, lui, luxe, whatever).
Gedropt in Elburg rond een uurtje of 11 om de was te kunnen doen, douchen etc etc etc...

Sinds een uur of 3 in mn eigen huisje. Spullen opruimen en verder met de verhuizing van vorige week (ik wil slapen, maar mn bed ligt helemaal vol met troep.... mensen die kabels gaan leggen voor de tv en dan alles op je bed leggen, grrrrrrrr).

Maar dus, lijstje van wat ik gezien heb (per dag ook 6 uur gewerkt, dus het is niet superveel):
The Presidents of the United States of America(Ken ik dat? Sommige liedjes wel, vond het een gezellige sfeer hebben)
The Wombats (leuk, grappig)
stukje Thrice (was ook leuk, ken het verder niet)
HIM (viel tegen, hebben hun beste tijd gehad, publiek was de helft minder aan het eind dan aan het begin, geluid wel beter dan in de Alpha paar jaar terug)
Infadels (jaaaa, leuk!)
Poppin' in: St. Paul & George Jacaranda (ja, dansen is niet mijn ding... maar wel gezellig hoor)
50 jaar nederpop (leuk leuk leuk)
Jaya The Cat (vrienden opzoeken en erachter komen dat het wel relaxte muziek is)
Franz Ferdinand (was benieuwd omdat ik de eerste keer vond tegenvallen, 2e keer gemist. Was verbaasd over de hoeveelheid mensen en hoe ze uit hun dak gingen. Goed optreden!)
eventjes naar 90's now geweest (zie poppin' in)
The Hives (jaaaa leuk, al leek de zanger tussendoor op een predikant. En dan onweer bij tick tick tick tick tick tick tick boom)
Jeremy's (verrassend goed voor een zenuwachtige eerste keer lowlands, leuk om te zien)
stukje Jamie Lidell (viel me tegen, had het anders verwacht, te warm, te rokerig.... eventjes tijd voor mezelf genomen).

Op zondag om 12 uur met de mensen van het werk verzamelen en cocktails gedronken
pi_60927803
Supertof gehad weer, vooral claw boys claw in de magneetbar wat een feest!
http://www.lowlands.nl/community_llowbite.php?blogpost=227
90's now was ook heerlijk.
The hoosiers waren leuk
50 jaar nederpop was leuk om de dag mee te beginnen
Lykke Li was ook tof
plain white t's ook
elbow ook
editors waren ook weer leuk
ik heb zelfs gedanst in de bravo elke nacht en vond het tof
Oh het beker en tietenspel van afgelopen nacht was ook geweldig net als de goochelaar en de door hemn gedumpote vriend bij ons op de camping van donderdag op vrijdagnacht.

wat minder was,
dejvt opposites etc ik wist dat het kut was, bij gebrek aan beter met de anderen meegehobbeld maar ik vind het nog steeds kut.
De enorme plensbui van gister, het leek net alsof ik in de sloot was gesprongen
De chaos bij de parkeerplaatsen vandaag, ben uiteindelijk maar met ov gegaan en pendelbus, reed met iamdn mee had niet veel bagage en mn ov was geldig, dan was ik tenminste onderweg en dat ging allemaal best vlot maar men stond serieus 2 a 3 uur vast om van de parkeerplek af te komen

oja het meest gweldige vond ik bij de ingang de converse fastlane nog geen 5 minuten in de rij gestaan (wel iets van 2uur ofzo op de dijk daarvoor met de auto )

[ Bericht 14% gewijzigd door Memento-Mori op 18-08-2008 17:12:16 ]
pi_60928316
pi_60928517
gister lekker staan swingen op shindoe/ellen allien/bart skils en erol alkan
pi_60928596
Ben ik hier de enige die Black Mountain zo goed vond?

Ook nog naar The Hives geweest.. wat is DIE gast vol van zichzelf zeg. Beetje zelfvertrouwen is oke, maar dat was echt zwaar over de top. Show was ook niet bijster bijzonder.
The National viel me ook een beetje tegen, vooral de eerste paar nummers leek het meer alsof hij praatte ipv zong, later werd het wel beter.
Sigur Ros daarentegen was echt heel erg mooi. Ik zag trouwens dat achterin de Grolsch plek was voor rolstoelers, is dat al lang zo? Is me de afgelopen jaren niet opgevallen namelijk..
Santogold was ook goed, alleen dat ze Amsterdam zei was natuurlijk wel erg slordig.
Verder erg gelachen om Roue Verveer, toffe gast dat.
pi_60928638
Kees van Hondt

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 12% gewijzigd door Longmen op 18-08-2008 17:29:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')