Hoe staan deze ervoor?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:10 schreef tong80 het volgende:
De Dressuurploeg ligt niet op titelkoers.
Eerste plaats momenteel. Maar we heben nu twee teleurstellende ruiters achter de rug. De Duitsers pas één, maar die reed erg goed.quote:
Titel wordt moeilijk (de kans was al klein maar vantevoren wel iets groter geacht dan de voorgaande OS'en)nog gewoon goed in de race voor zilver (maar brons kan eventueel ook nog)quote:
Te weinig Dione klopt in ieder gevalquote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Te veel sport? Heb je het over de NOS?
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:45 schreef Bruce117 het volgende:
Donderdag de 13e was geen goede dat voor de Nederlandse sporters
Dat laatste zal niet meer lang duren, vrees ik.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:14 schreef Nuongirl het volgende:
Vos
idd de holland vier
Dekker
de voetballers ondanks dat ze door zijn
Dit was een kwestie van je net iets beter in lezen. Totaal geen teleurstelling hier vind ik. Ze voldoen volledig aan de verwachting, die was er niet namelijkquote:
Omdat Schellekens-Bartels en Minderhout minder hebben gescoord dan de op papier minste Duitse. Van Grunsven kan wel wat meer scoren dan Werth, maar dan heb je nog Capelmann die echt wel hoger gaat scoren dan Schellekens-Bartels en Minderhout. Misschien wordt de VS zelfs nog 2e, maar dat is afwachten morgen. Duitsland wint bijna 100% zeker het goud, nu Schellekens-Bartels amper 70,850% heeft gescoord. Dat had echt in de buurt van de 72,5% moeten zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:16 schreef horned_reaper het volgende:
Tong80, hoe kom je erbij dat de dressuurploeg niet op titelkoers ligt
maar morgen komt de Nederlandse favoriete toch nog ?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat Schellekens-Bartels en Minderhout minder hebben gescoord dan de op papier minste Duitse. Van Grunsven kan wel wat meer scoren dan Werth, maar dan heb je nog Capelmann die echt wel hoger gaat scoren dan Schellekens-Bartels en Minderhout. Misschien wordt de VS zelfs nog 2e, maar dat is afwachten morgen. Duitsland wint bijna 100% zeker het goud, nu Schellekens-Bartels amper 70,850% heeft gescoord. Dat had echt in de buurt van de 72,5% moeten zijn.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:23 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
maar morgen komt de Nederlandse favoriete toch nog ?
Het lijkt onwaarschijnlijk, het blijven tenslotte Duitsers, maar die twee die nog moeten kunnen natuurlijk ook heel erg tegenvallen.......quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
![]()
Dat legt ie toch al uit in dat stukje? Dat alleen van Grunsven dat niet meer goed kan maken?
Nederland staat hier zo'n beetje met de slechtste selectie van het toernooi...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 01:14 schreef erkel het volgende:
Honkballers waren erg matig tegen Taiwan.
Door sommigen werd er geroepen om de bronzen plak, maar dat lijkt een illusie.
De Nederlandse dressuurploegquote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:16 schreef horned_reaper het volgende:
Tong80, hoe kom je erbij dat de dressuurploeg niet op titelkoers ligt
Dus vanmiddag weten we al of dit een medaille oplevert?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 04:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
De Nederlandse dressuurploeg
voert bij de Olympische Spelen na de
eerste dag van de landenwedstrijd het
klassement aan,maar de Duitsers lijken
over betere papieren te beschikken.
Imke Schellekens-Bartels (met Sunrise)
en Hans Peter Minderhoud (met Nadine)
kwamen voor Nederland in de ring,maar
hun scores,respectievelijk 70,875 en
69,625, waren tegenvallend.
Daarentegen overtuigde de Duitse Heike
Kemmer wel.Zij leidt met Bonaparte met
72,25 in het individuele klassement.Als
donderdag de tweede helft van het veld
in actie komt,heeft Duitsland nog twee
ijzers in het vuur,terwijl voor Oranje
alleen Anky van Grunsven nog start.
anky moet toch ook nog individueel? (sry snap niks van deze sportquote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:46 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dus vanmiddag weten we al of dit een medaille oplevert?
Pieter en de honkbalploeg waren geen favorieten voor een medaille vooraf, hooguit outsiders. Vos was op de tijdrit ook niet echt een kandiaat, alleen bij de wegwedstrijd, maar dat kan gebeuren bij wielrennen. Holland vier was inderdaad een medaille verwacht.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:50 schreef Jovatov het volgende:
Honkbal valt tegen.
Vos valt tegen.
Holland vier valt tegen.
Pieter valt acht honderdste tegen.
Judo valt mee
Ze rijden ieder drie dressuurproeven, grand prix, grand prix special en de vrije kur (dit is het mooiste, ieder een zelf samengestelde proef op eigen muziek). Alleen de grand prix die gisteren en vandaag is gereden telt mee voor het teamklassement, dus welk team gewonnen heeft wordt vandaag bekend, de drie proeven in totaal tellen mee voor het individuele klassement. Dacht ik.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:47 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
anky moet toch ook nog individueel? (sry snap niks van deze sport)
Ehm, wanneer is gezegd dat hij zou winnen? Er is alleen over gespeculeerd dat het een unieke prestatie zou zijn, maar er werd meer geroepen dat de kans veel groter was dat hij de finale niet zou halen dan dat hij goud op zou gaan halen. Dat Pieter voor de vierde keer de finale van de 100 vrij haalt is al een unicum en de jonge honden zijn hem gewoon voorbij gesneld.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:34 schreef Xith het volgende:
VDH valt tegen met een 5de plaats op de 100m, waar zo veel media aandacht voor was, hogenband zou hem winnen!
Precies, VDH ging door omdat hij graag voor de derde keer op rij wilde winnen. Maar door het nieuwe zwempak en de ontwikkelingen is hij ingehaald door veel andere zwemmers. Dat heeft hij zelf ook altijd toegegeven. Was een kandidaat voor een medaille, maar dit was nooit een echte favoriet.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:39 schreef thewarrior82 het volgende:
[..]
Ehm, wanneer is gezegd dat hij zou winnen? Er is alleen over gespeculeerd dat het een unieke prestatie zou zijn, maar er werd meer geroepen dat de kans veel groter was dat hij de finale niet zou halen dan dat hij goud op zou gaan halen. Dat Pieter voor de vierde keer de finale van de 100 vrij haalt is al een unicum en de jonge honden zijn hem gewoon voorbij gesneld.
Precies. Vandaag komt er vermoedelijk dus een zilveren medaille bij, tenzij Van Grunsven het heel goed of heel beroerd doet, dan wordt het brons of goud. Daarnaast zit er vandaag bij het judo wellicht een medaille in het vat, zeker als Grol zo doorgaat.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:32 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ze rijden ieder drie dressuurproeven, grand prix, grand prix special en de vrije kur (dit is het mooiste, ieder een zelf samengestelde proef op eigen muziek). Alleen de grand prix die gisteren en vandaag is gereden telt mee voor het teamklassement, dus welk team gewonnen heeft wordt vandaag bekend, de drie proeven in totaal tellen mee voor het individuele klassement. Dacht ik.
Valt dan eigenlijk niet echt tegen nee.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies. Vandaag komt er vermoedelijk dus een zilveren medaille bij, tenzij Van Grunsven het heel goed of heel beroerd doet, dan wordt het brons of goud. Daarnaast zit er vandaag bij het judo wellicht een medaille in het vat, zeker als Grol zo doorgaat.
Zeker VDH kun je niet onder de noemer teleurstellingen plaatsen, dan heb je het echt niet gevolgd.quote:
Helaas wel, loopt lekker dit topic helaas,quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:52 schreef Palmboom313 het volgende:
Henk grol ook wel teleurstellend dat hij niet in de finale komt
Onzin, daar vielen geen medailles te verwachten.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:25 schreef CyclingGirl het volgende:
Vos in zowel weg en tijdrit
Melchers in tijdrit
Nou, bij de meesten was Vos gewoon 1 van de favorieten (zoniet de topfavoriet) voor de wegrace.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Onzin, daar vielen geen medailles te verwachten.
Ik had het woord 'weg' over het hoofd gezienquote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:55 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Nou, bij de meesten was Vos gewoon 1 van de favorieten (zoniet de topfavoriet) voor de wegrace.
Valt wel mee; Grol heeft brons, de roeiers kunnen helemaal niets voorleggen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:05 schreef marcodej het volgende:
Grol heeft de roeiers verstoten van de eerste plaats om de titel 'Grootste teleurstelling'
Zelf vindt ie dat de jury de juiste beslissing heeft genomen. Hij verwijt alleen zichzelf.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:27 schreef JanJanJan het volgende:
Vind Grol geen teleurstelling. Hij is gewoon keihard genaaid.
Ik heb zijn commentaar niet gezien ik ging uit van NOS teletekst.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:05 schreef Waaghals het volgende:
hij zei nu toch dat het een yuko was en geen ippon
en hij zei dat hij zelf al een ippon had gemaakt die niet werd toegekend.
Mhua, het valt wel mee. De enige teleurstellingen tot nu toe zijn de holland 4, Guillaume Elmont en nu Veldhuis. Maar ik blijf het zeggen, we hebben nog genoeg kanshebbers.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 05:20 schreef marcodej het volgende:
Marleen, wat een sof...
Tot nu toe bestwel een lange lijst van teleurstellingen zo gek weg...
Nogmaals, wat zijn jouw verwachtingen dan vooraf? Volgens mij heeft heel Nederland veel te grote verwachtingen. Ik gaf als reactie in het zwemtopic al dat nu ik deze tijden van de medaillewinnaars zag, Veldhuis no-way een medaille kon halen. Ook als ze een goede race zou zwemmen. Dan maakt 4e of 6e echt niet uit.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 07:38 schreef cora4034 het volgende:
Ik had er meer van verwacht, deze lijst is mij inderdaad te lang.
Tegen? Van der Geest had sowieso verloren van Tmenov. Daar verliest hij bijna altijd van. Uilenhoed is inderdaad teleurstellend, zeker de manier waarop, maar brons was voor haar toch het hoogst haalbare.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 07:40 schreef Ericr het volgende:
De walrusklasse van het judo valt ook tegen voor Nederland. Bokkie Wokkie kan voorlopig geen Beef Teriyaki maken en Uilenhoed had teveel gegeten van Bokkie Wokkie''s creaties.
Vandaag was het judo juist precies naar verwachtingquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 07:40 schreef Ericr het volgende:
De walrusklasse van het judo valt ook tegen voor Nederland. Bokkie Wokkie kan voorlopig geen Beef Teriyaki maken en Uilenhoed had teveel gegeten van Bokkie Wokkie''s creaties.
veldhuis had ik zeker op brons gerekend en bij judo ook minimaal 1 goud voor de rest gaat het wel goed.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 07:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tegen? Van der Geest had sowieso verloren van Tmenov. Daar verliest hij bijna altijd van. Uilenhoed is inderdaad teleurstellend, zeker de manier waarop, maar brons was voor haar toch het hoogst haalbare.
Nogmaals, ik weet echt niet wat jullie allemaal verwachten.
Het valt toch tegen als van der Geest afgevoerd moet worden naar het ziekenhuis en Uilenhoed geen reet uitvoert? Dat ze geen medaillekandidaat waren boeit dan niet, beiden 1ste rond er uit is gewoon een tegenvaller. Zeker omdat van der Geest nu geen enkele kans maakt op de herkansingen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 07:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tegen? Van der Geest had sowieso verloren van Tmenov. Daar verliest hij bijna altijd van. Uilenhoed is inderdaad teleurstellend, zeker de manier waarop, maar brons was voor haar toch het hoogst haalbare.
Nogmaals, ik weet echt niet wat jullie allemaal verwachten.
Het gaat steeds om Medailles Art. Het gaat dat je als sporter je beste prestatie moet neerzetten of in ieder geval benaderen en ik zie er echt te veel die om welke reden dat ook dit niet op het belangrijkste toernooi, waar ze 4 jaar naar toe leven deze prestatie neerzetten. Dat zijn echt teleurstellingen. Als bv Veldhuis haar PR benaderd heb ik bijvoorbeeld veel meer vrede mee. Of als Judoka's verliezen van iemand, waarbij ze normaal gesproken winnen en zelf aangeven niet goed gevochten hebben, is dat ook een teleurstellling.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 07:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nogmaals, wat zijn jouw verwachtingen dan vooraf? Volgens mij heeft heel Nederland veel te grote verwachtingen. Ik gaf als reactie in het zwemtopic al dat nu ik deze tijden van de medaillewinnaars zag, Veldhuis no-way een medaille kon halen. Ook als ze een goede race zou zwemmen. Dan maakt 4e of 6e echt niet uit.
Ja, daar wordt hij nu natuurlijk hard op afgerekend. En terecht.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 08:00 schreef osfan het volgende:
Dennis van der Geest zal in mijn ogen altijd een tegenvaller blijven, gezien zijn Grim-naai-streek!
Het gaat ook om medailles. Tuurlijk ook om persoonlijke records e.d., maar dit bekijk ik puur uit het oogpunt van Veldhuis. Het had haar echt niet uitgemaakt of ze nu 4e of 6e was geworden. Het enige wat telde was dat ze voor zichzelf een goede race had gezwommen en dat was niet zo. Waar ik alleen tegenin ging bij Veldhuis, is dat ik overal zowat lees dat zij wel even een medaille ging halen en misschien wel goud. Daarvan zeg ik gewoon dat het irreëel is als de rest zo hard zwemt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 08:07 schreef Denewar het volgende:
[..]
Het gaat steeds om Medailles Art. Het gaat dat je als sporter je beste prestatie moet neerzetten of in ieder geval benaderen en ik zie er echt te veel die om welke reden dat ook dit niet op het belangrijkste toernooi, waar ze 4 jaar naar toe leven deze prestatie neerzetten. Dat zijn echt teleurstellingen. Als bv Veldhuis haar PR benaderd heb ik bijvoorbeeld veel meer vrede mee. Of als Judoka's verliezen van iemand, waarbij ze normaal gesproken winnen en zelf aangeven niet goed gevochten hebben, is dat ook een teleurstellling.
Meer dan brons had ik niet verwacht voor Veldhuis en er komen nog Nederlanders met minstens zo grote kansen op een medaille in actie (teamsprint, Kiplagat en Smith).quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 08:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
Deze dag is nu al een grote teleurstelling.
IOw, is dat ook vandaagquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 08:55 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Meer dan brons had ik niet verwacht voor Veldhuis en er komen nog Nederlanders met minstens zo grote kansen op een medaille in actie (teamsprint, Kiplagat en Smith).
Yep, het zijn weliswaar geen val allen uitgesproken favorieten, maar kans hebben ze zeker.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 08:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
IOw, is dat ook vandaag
programma voor vandaag nog niet bestudeerd
Is op de achtervolging de finale niet pas morgen?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:08 schreef marcodej het volgende:
Vergeet Jenning Huizinga niet (hoewel dat wel een kleine verrassing zou zijn), tweede op het afgelopen WK (dacht ik?).
Dat is wel het zwartst denkbare scenario, er zijn nog veel meer kanshebbers.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:35 schreef osfan het volgende:
Ik denk nog 2 zeilmedailles, misschien 1 bij het roeien, 2 bij het baanwielrennen, 1 bij het hockey en 1 bij Anky. Daarmee houdt het denk ik wel zo'n beetje op. Maar goed, al met al blijft de sport mooi om naar te kijken, ook al vallen de Nederlanders op veel fronten toch een beetje tegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |