Aan jouw kennis te zien vul jij waarschijnlijk de dag met prullenbakken legen bij die maatschappij? Want je hebt echt totaal 0.000000000% benul van hetgeen hier gezegd wordt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:37 schreef babsjuh het volgende:
Oh ja, probeer morgen (als ze er nog zijn) foto's te maken van de situatie ter plaatse, dat de invoegstrook korter was ivm werkzaamheden en dat er geen vluchtstrook was.
Dan kun je meteen vragen of een van de wegwerkers iets heeft zien gebeuren. Of waren die al vertrokken toen jij er langs kwam?
Rechtdoor rijden en afsnijden gaan nooit samen, jij was degene die van richting veranderde.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:26 schreef Crazy-M het volgende:
Mijn eerste reactie was ook van: Die gast heeft soep in zijn ogen, die snijdt me dik af.
Thuis dacht ik dus pas na over de dode hoek enzo.
Klopt helemaal. Dat noemen ze vooruit denken en anticiperen. Niet doorrijden en dan remmen als er geen plek is, maar van tevoren beslissen waar je invoegt, en als het niet kan...even afremmen, alsnog een plekje zoeken, de rest van de invoegstrook gebruiken om vaart te maken en 'm dan ertussen schuiven.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:35 schreef r_one het volgende:
Je had aan het begin van de invoegstrook moeten wachten tot er wel voldoende ruimte op de rechter rijstrook was om in te voegen. Punt. Hangen er auto's achter je? Jammer dan voor hun, die zullen dan ook moeten wachten.
Kennelijk. Maar ik probeer wel TS tips aan de hand te doen aan de hand waarvan de verzekeraar uiteindelijk wel kan proberen de tegenpartij aansprakelijk te stellen indien zij dat mogelijk achten. Als TS niks doet kan er bij voorbaat al niks verhaald worden.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:33 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Aan jouw kennis te zien vul jij waarschijnlijk de dag met prullenbakken legen bij die maatschappij? Want je hebt echt totaal 0.000000000% benul van hetgeen hier gezegd wordt.
Tegenpartij heeft TS geen duw gegeven, niet fysiek de vangrail ingedrukt, maar wel mogelijk in gevaar gebracht.Om dat gevaar af te wenden was TS genoodzaakt tot een manoeuvre die schade aan de auto van TS tot gevolg had.quote:Naar de letter van de wet lijkt de tegenpartij me aansprakelijk te stellen
Officieel wel, een paaltje behoord tot het wegmeubilair en als je dat geraakt hebt hoor je het aan te gevenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:38 schreef Mikkie het volgende:
Heel zakelijk gezien:
- de vrachtwagen hoeft je geen voorrang te geven
- de kans is groot dat je in zijn dode hoek zat, dus dat ie je niet eens heeft gezien, anders zijn bestuurders heus wel bereid ruimte te maken.
- er is geen sprake van doorrijden na een ongeval, aangezien het eenzijdig is, en er niet echt sprake is van een ongeval. Je hebt wel schade gereden, maar dat is net zoiets als wanneer je een paaltje omver rijdt. Je hoeft jezelf dus niet aan te geven
- je hoeft de politie niet te bellen en geen vrachtwagenchauffeur aansprakelijk te stellen, want je hebt geen poot om op te staan.
Heel zuur voor je, maar het is niet anders.
Dat dacht ik al, maar ik had zoiets van: iedereen snapt wel wat ik bedoel. Laat ik zeggen dat je tegen de muur van je eigen huis rijdt ofzo.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Officieel wel, een paaltje behoord tot het wegmeubilair en als je dat geraakt hebt hoor je het aan te geven
Dat niemand het doet is iets anders
Waar heb jij je rijbewijs gekregen?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:19 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
op de hoofdrijbaan zijn ze verplicht om ruimte te geven aan invoegend verkeer.
^^ Dit dusquote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:15 schreef spijkerbroek het volgende:
Tja, invoegend verkeer moet nu eenmaal voorrang verlenen. Het verkeer op de hoofdrijbaan hoeft je er niet tussen te laten.
De situatie die TS schetst is absoluut niet complex maar klinkklaar duidelijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:47 schreef babsjuh het volgende:
De situatie die TS schetst is dermate complex dat juist over dit soort dossiers soms een lange correspondentie over en weer is tussen verzekeraars voordat een aansprakelijkheidsstelling uiteindelijk wel of niet erkend wordt.
Aansprakelijk stellen voor wát? Als de vrachtwagenchauffeur nu welbewust had versneld om daarmee het gat dicht te rijden, had je een punt gehad. Misschien.quote:Voor zover ik kan inschatten is proberen de tegenpartij aansprakelijk te stellen niet geheel zinloos. Of tegenpartij uiteindelijk die aansprakelijkheid erkent en tot schadevergoeding overgaat is vers twee.
Zoals al meer gezegd is in dit topic: dat is kansloos. En geen enkele verzekeringsmaatschappij zal zich hier de vingers aan branden. Er is geen enkele indicatie, aka 0,00, dat de chauffeur erbij betrokken was.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:47 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Kennelijk. Maar ik probeer wel TS tips aan de hand te doen aan de hand waarvan de verzekeraar uiteindelijk wel kan proberen de tegenpartij aansprakelijk te stellen indien zij dat mogelijk achten. Als TS niks doet kan er bij voorbaat al niks verhaald worden.
Deze zaken gaan veelal over (kwaadwillende) opzet. Niet over eenzijdige ongevallen.quote:De situatie die TS schetst is dermate complex dat juist over dit soort dossiers soms een lange correspondentie over en weer is tussen verzekeraars voordat een aansprakelijkheidsstelling uiteindelijk wel of niet erkend wordt.
Kansloos bij de start. Opzet is niet aan te tonen. TS maakt zelf de fout. Dit is ongeveer hetzelfde als midden in de stad een baksteen de lucht in gooien, snel weg willen rennen om er dan achter te komen dat het zo druk is dat je helemaal niet weg kán. Uitkomst: baksteen op je kop. Anderen voor je eigen stommiteiten vervolgen ga je dus niet redden. De situatie waarin TS verkeerde was een situatie die hijzelf veroorzaakt heeft.quote:Ik had het wellicht wat duidelijker kunnen omschrijven, maar ik zei niet dat tegenpartij aansprakelijk IS. Ik zei:
[..]
Tegenpartij heeft TS geen duw gegeven, niet fysiek de vangrail ingedrukt, maar wel mogelijk in gevaar gebracht.Om dat gevaar af te wenden was TS genoodzaakt tot een manoeuvre die schade aan de auto van TS tot gevolg had.
Voor zover ik kan inschatten is proberen de tegenpartij aansprakelijk te stellen niet geheel zinloos. Of tegenpartij uiteindelijk die aansprakelijkheid erkent en tot schadevergoeding overgaat is vers twee.
Ik hoop wederom dat het bedrijf waar jij voor werkt jou niet al te serieus neemt. Ik weet het, jullie zijn juridische piranha's die zodra er ook maar bloed dreigde te vloeien spontaan een orgasme krijgen maar er is hier enkel 1 bewijs: TS maakt de fout. OPZETTELIJK.quote:En nee, ik ben inderdaad niet degene die de aansprakelijkheidsstellingen verzorgt. Ik stuur wel de hulpverlening, herstel en bewijsgaring aan. En ieder bewijs van wat zich feitelijk heeft afgespeeld en van wat de omstandigheden ter plekke waren, is er eentje die het verdere proces kansrijker maakt.
Ik kan het idd niet waarderen dat jij uit hoofde van je zogenaamde functie TS valse hoop geeft.quote:Jammer dan dat jij het niet kunt waarderen als ik TS in ieder geval een kans wil laten maken dit toch verhaald te krijgen.
Rijbewijs ongeveer 2 jaar. Hiervan bijna 1 jaar alleen snelweg rijden (gem 30000km in nog geen half jaar).quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:27 schreef Rapaille het volgende:
Heb je misschien nog niet zoveel rij-ervaring? Dit is echt het soort fout die vrouwen vaak maken, het overige verkeer fout inschatten+ de snelheid die handig is om in te voegen.
Overigens denk ik dat je kansloos bent omdat (wat hier boven ook al ergens staat) het een eenzijdig ongeval is. Als het een leasebak is dan is er niets aan de hand
zo te zien aan je reactie ken je de situatie op de weg niet op dat stukquote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:50 schreef ShaoliN het volgende:
Gigantische prutser. Hekel aan gasten die zo'n situatie niet kunnen inschatten. Het is voor een vrachtwagen natuurlijk kut om vol te remmen en vervolgens weer op gang te komen. Je had gewoon af moeten remmen en achter de grijze vrachtwagen in moeten voegen.
En dat was je fout. Je ging ervan uit dat de vrachtwagen dat wel zou doen, maar nogmaals: de hoofdrijbaan is niet verplicht je ertussen te laten. Jij hebt het recht in te voegen op een plaats waar je het overige verkeer niet hindert. En als iemand van z'n gas af moet, dan is dat hinderen. Dus wat je eerder zei dat je het goed ingeschat had, klopt dus niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:00 schreef Crazy-M het volgende:
Ik ben diverse invoegstroken gewend, heb altijd al een plan klaar voor ik ga invoegen, dan al besloten waar ik neer wil komen en dergelijke. Naar mijn weten had ik hem goed ingeschat, maar dan had de vrachtauto ipv 80 ietsjes moeten afremmen.
zelfde wat ik zeg, dat ik zelf de fout heb gemaakt. In begin geef je uit reactie iemand anders de schuld, maar zoals ik al paar keer aangaf is het achteraf gezien gewoon foutje van mij.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dat was je fout. Je ging ervan uit dat de vrachtwagen dat wel zou doen, maar nogmaals: de hoofdrijbaan is niet verplicht je ertussen te laten. Jij hebt het recht in te voegen op een plaats waar je het overige verkeer niet hindert. En als iemand van z'n gas af moet, dan is dat hinderen. Dus wat je eerder zei dat je het goed ingeschat had, klopt dus niet.
Hoe meer ik lees, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat niet de vrachtwagenchauffeur fout zit, maar jij wel.
Je schat het niet goed in, je gaat uit van anderen die moeten meedenken en meedoen, en als dat dan niet gebeurt, slinger je je auto toch maar de weg op, waar je gewoon had moeten stoppen.
Dat laatste is mij tijdens mijn theorielessen al verteld; dat is toch al heel wat jaartjes geleden en ik weet het nog steeds.
Beginnende bestuurders
regels kennen we allemaalquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:49 schreef Fe2O3 het volgende:
http://www.gratisrijbewijsonline.nl/snelwegwet2.htm
Met plaatjes! Bestuderen en uit je hoofd leren
Dus is het gehele gebeuren geheel jouw fout toch?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:55 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
regels kennen we allemaal
alleen zoals daar ook staat: Hij mag van baan veranderen maar NIET verplicht. Alleen als dat altijd gebeurd raak je het gewend he
Nog even hierop: Na bijna 2,5 jaar continu op de weg zitten vind ik mezelf geen beginnende bestuurder. vooral veel op snelwegen en binnendoor wegen gereden en moet wel zeggen dat ik verstandiger ben gewordenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |