abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60805174

Het vorige deel: <invullen aub >

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier
  woensdag 13 augustus 2008 @ 20:42:16 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60805193
Fipo.
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:39 schreef Greys het volgende:
SHE, serieus?
Maar dan krijg je toch veel meer % vet binnen?

Nee, ik ook niet, maar het klinkt wel erg verleidelijk . Lekker kroketjes eten ipv gezonde bagger . Maar gelukkig is het alleen lijntechnisch gezien misschien een goed idee om Maltezers te eten. Je hebt ook nog vitamientjes en mineralen en... en... en... nog een heleboel gezonds nodig om gezond van lijf en leden te blijven.
Niet meer actief op Fok!
pi_60805215
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:40 schreef Tinkepink het volgende:
Ik neem 1500 kcal juist als richtlijn omdat ik dan niet te snel afval of te weinig eet en dan ga snoepen ed. En volgens mij val ik er prima mee af.

Overigens merk ik als ik de dag begin met een kolhydraatontbijt (zemelen, brinta, weetabix etc) ik veel meer eet dan als ik de dag begin met eieren. Op de een of andere manier raak ik dan niet echt vol en blijf ik maar aan eten denken, terwijl ik met eieren gewoon tevreden ben.
Ik merk dat ook. Eiwitten geven veel meer een voldaan gevoel.
pi_60805232
Godsamme ik ga twee tellen mijn freggels eten geven en alweer een nieuw topic...
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 augustus 2008 @ 20:43:21 #5
163650 Greys
pi_60805236
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:40 schreef Isegrim het volgende:
Misschien doe ik binnenkort wel een Malteserdagje. Of een chocoladerependagje.
Doe een balansdagje!
Screw het fruit, stort je op de Milkarepen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60805238
Betere topictitel

En ach vitamientjes zijn toch overrated. Anders neem je er zo'n multi pil bij.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_60805239
Mogen M&M's ook?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_60805267
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:42 schreef Viking84 het volgende:
Fipo.
[..]

Nee, ik ook niet, maar het klinkt wel erg verleidelijk . Lekker kroketjes eten ipv gezonde bagger . Maar gelukkig is het alleen lijntechnisch gezien misschien een goed idee om Maltezers te eten. Je hebt ook nog vitamientjes en mineralen en... en... en... nog een heleboel gezonds nodig om gezond van lijf en leden te blijven.
Ik ben juist net zo blij met het feit dat ik nu écht veel groente en fruit eet. Ik zit veel lekkerder in mijn vel, ook qua humeur e.d.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 20:44:17 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60805282
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:31 schreef SHE het volgende:

[..]

Het maakt niet uit of je die 1500kcal uit malthesers haalt of uit gezond eten.
Grotere kans zelfs dat je met die malthesers wel afvalt

Het leven is oneerlijk, onoverzichtelijk, maar gelukkig hartstikke leuk.
soms.
Klopt. Ik ben ooit kilo's afgevallen nadat ik een paar weken geleefd heb op patat en bier. En ik had niet eens last van pukkels of een vette huid. Nu wel overigens, bizar genoeg. En daar baal ik van. Mijn lichaam zal wel bezig zijn met een grote schoonmaak. Overigens heb ik net een waterijsje gegeten. Was lekker, maar niet zo bevredigend als ik had gehoopt. Nu probeer ik mezelf te stimuleren om een half uurtje tai chi te doen, maar ik ben te lui.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_60805296
Trouwens.. Een aantal maanden geleden heb ik 2 weken supergezond gegeten en viel ik ongeveer 0.2 kg af Toen ik vervolgens na drie dagen chocola/koekjes/frietjes op de weegschaal ging staan was ik ineens een kilo afgevallen
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_60805307
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Godsamme ik ga twee tellen mijn freggels eten geven en alweer een nieuw topic...
Freggels? Waar kun je die kopen?

pi_60805325
Tis maar goed dat ik geen voornemens meer had om te leren want dat was met dat gebonk van de muziek toch nooit gelukt..

En ik vind het ook zoiets om nu meteen naar boven te lopen en te zeggen dat het zachter moet.. Kan ik ook een keer vragen als ik hem zie op de gang.. Zijn zus had volgens mij alleen geen subwoofer en hij overduidelijk wel , maar ik ook

Ik werd toen ik hier net woonde namelijk wel meteen aangesproken door zijn zus, of mijn muziek voortaan iets zachter kon..
pi_60805348
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:44 schreef Goodbye het volgende:
Trouwens.. Een aantal maanden geleden heb ik 2 weken supergezond gegeten en viel ik ongeveer 0.2 kg af Toen ik vervolgens na drie dagen chocola/koekjes/frietjes op de weegschaal ging staan was ik ineens een kilo afgevallen
Dat zegt mijn vent ook altijd!! Als argument dat we echt geen groente hoeven te eten
pi_60805365
En ik ga even een schaaltje optimel aardbeien yoghurt nuttigen..
  woensdag 13 augustus 2008 @ 20:47:05 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60805382
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:44 schreef Goodbye het volgende:
.

Ja dat heb ik ook wel eens gehad. En ik blijf verrast hoe weinig ik ben aangekomen na een vreetweek.
Het wordt wel eens vaker gezegd hier en ik denk dat het echt zo is: hoe meer je met gezond eten bezig bent, hoe minder je afvalt.

Maar ja: toen ik een jaar lang drie keer per week chips en ijs als avondeten at ben ik wel flink aangekomen
Niet meer actief op Fok!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 augustus 2008 @ 20:47:08 #16
163650 Greys
pi_60805385
Maak muziek en lolllllllll...

Oh ja Tink, klopt, dat had je verteld ja van de patat en bier (al was het toen patat en koffie volgens mij ).
Kan je je haast niet voorstellen he, dat je daarvan afvalt! Maar als dat idd alles is wat je eet...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60805411
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:46 schreef Yashaaaaa het volgende:
En ik ga even een schaaltje optimel aardbeien yoghurt nuttigen..
Ik heb vandaag ook Optimelyoghurt gekocht, zag dat daar ook geen suikers aan toegevoegd zijn. En het bevat evenveel kcal als gewone magere yoghurt. Lekker voor de afwisseling.
pi_60805436
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:47 schreef Viking84 het volgende:
Maar ja: toen ik een jaar lang drie keer per week chips en ijs als avondeten at ben ik wel flink aangekomen
Verbazingwekkend.
pi_60805473
quote:

[..]

.

Ja dat heb ik ook wel eens gehad. En ik blijf verrast hoe weinig ik ben aangekomen na een vreetweek.
Het wordt wel eens vaker gezegd hier en ik denk dat het echt zo is: hoe meer je met gezond eten bezig bent, hoe minder je afvalt.

Ja en ik heb ook eens gelezen van een onderzoek, dat als mensen boekjes/tv programma's over gezond eten bekijken, dan vinden ze daarna dat ze een Snickers (ofzo) 'verdiend hebben' ! Terwijl ze zelf dus niets gezonds hebben gedaan, maar alleen al de gedachte eraan maakte al dat ze meer gingen eten
  woensdag 13 augustus 2008 @ 20:49:26 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60805480
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:47 schreef Greys het volgende:
Maak muziek en lolllllllll...

Oh ja Tink, klopt, dat had je verteld ja van de patat en bier (al was het toen patat en koffie volgens mij ).
Kan je je haast niet voorstellen he, dat je daarvan afvalt! Maar als dat idd alles is wat je eet...
Dat van die koffie kan ik niet geweest zijn. Ik dronk vroeger helemaal geen koffie. Volgens mij verwar je me met iemand anders Dat het vooral bier was weet ik heel zeker, de patat was meer bijzaak en bodem voor meer bier (en tequilla)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 20:49:28 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60805483
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:48 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Verbazingwekkend.
Nou veel meer dan dat at ik anders niet, hoor.
Ontbijt: niks.
Lunch: appel.
Avondeten: zak chips + literbak ijs.

Ik schaam me er zo voor . Hoe haalde ik het in m'n kop .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 20:49:56 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60805502
Ik vertel dit soort dingen niet omdat ik niet wil dat iemand op stomme ideeen komt.
Greys: je lichaam behandelt 1500 kcal als 1500 kcal, ongeacht hoe ze zijn ontstaan.
In theorie: 1 vrouw eet 1500 aan maltesers, andere vrouw 1500 aan groenten, brood en vis.
Lichaam gebruikt weinig van de maltesers, immers behalve suiker en vet zit er weinig in. Het wordt grotendeels afgebroken.
Groenten ( complexe kh ), vis ( eiwit, vet ) en brood ( vet, complexe kh ) levert het lichaam veel meer voedingsstoffen.
Kans dat je afvalt van enkel maltesers eten is heel groot.

Wie echt vastzit met afvallen, moet doen wat topsporters al eeuwen doen: eenzijdig en hetzelfde eten.
Begin eens met elke dag hetzelfde ontbijt, zelfde maaltijd tussendoor, zelfde lunch en elke avondmaal bestaande uit groenten + vlees/vis
en hou dit een half jaar vol.

Je lichaam past zich razendsnel aan, aan de te verwachten inname kcal en voedingsstoffen. Omdat het weet wat het kan verwachten, zal de stofwisseling optimaal werken. Je gaat sneller en meer verbranden en de efficientie is veel hoger, dan bij een afwisselend dieet.

( begrijpt u nu waarom ik met elke dag alleen rijst eten overdag in no time 50kg woog? )
pi_60805506
quote:

[..]

.

Ja, op de langere termijn kwam ik ook wel weer aan heurr

Maar mijn gewicht zit me eigenlijk totaal niet dwars (57,5 kilo). Het gaat om die vette buik van me
pi_60805547
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou veel meer dan dat at ik anders niet, hoor.
Ontbijt: niks.
Lunch: appel.
Avondeten: zak chips + literbak ijs.

Ik schaam me er zo voor . Hoe haalde ik het in m'n kop .
Ja vertel eens, hoe haalde je het in je hoofd?
pi_60805562
Zóóóó, net drie zakken chips verorberd.

Drie verschillende smaakjes, lekker hoor!
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Denk dat jij met je bord voor je kop blij mag zijn dat jij niet achter een raam staat met je kontje als kutje :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')