abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60799952
Weet niet of dit de juiste forum sectie is maar

Lucide droom
quote:
Een lucide droom is een droom waarbij de dromer zich bewust is van het feit dat hij droomt.

Luciditeit begint meestal midden in een gewone droom als de dromer zich ineens realiseert dat zijn ervaringen niet echt zijn, meestal nadat er iets onmogelijks of ongebruikelijks gebeurt (vliegen bijvoorbeeld)
.
Nou heb ik vaak dromen dat ik weet dat ik droom, tel dan tot drie en zeg tegen mezelf doe je ogen open.

321 doe me ogen open en ik sta recht op in bed.

Echter had ik laatst een droom dat ik precies hetzelfde had, ik had in de gaten dat ik droomde en wou eruit.
Telde af 321.... en ik dacht dat ik wakker was tot ik in de gaten kreeg dat ik nog steeds droomde.

Ik probeerde het nogmaals.... tot 3x aan toe. toen begon ik bang te worden wist niet wat ik moest doen ik wist dat ik droomde maar kon er niet uitkomen.

Toen zei ik tegen mezelf dat ik het rustig aan moet doen voordat ik mezelf wat aan doe en besloot om in me slaap te gaan slapen en zo wakker te worden.

Dit deed ik toch wetende dat ik al slaapte. uit eindelijk lukte het me om in me slaap te slapen en vanuit daaruit normaal wakker te worden.

Nu heb ik wat research gedaan op het internet of meer mensen heir last van hadden.

Wiki zegt;
Vals ontwaken: tijdens een vals ontwaken droomt men dat men wakker wordt. Als de dromer lucide was, vergeet hij dit vaak omdat hij denkt dat hij wakker is. Hierdoor wordt vals ontwaken vaak als een probleem gezien door lucide dromers.

Iemand hier met zelfde ervaringen of meer informatie erover ?
pi_60800052
Hmmm. ik heb dit wel eens gehad.

Het voelt voor mij aan alsof ik wakker wordt, maar mijn lichaam wilt niet mee :s
Alsof je uit je lichaam wilt en je lichaam wilt niet meewerken , je probeert met alle kracht te bewegen maar dit lukt niet? :s Heel freaky vind ik.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:49:53 #3
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_60800284
Als me dat gebeurt, en dat is bijna iedere nacht, word ik juist wakker als ik opeens merk dat ik in een droom zit. Heel raar.
Maar als ik daarna weer snel inslaap val, kom ik ook vaak weer in diezelfde droom terecht...

Dromen vind ik overigens zalig, zo bizar wat dan allemaal kan. I it!!
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_60800349
Lucide dromen kunnen ook heel leuk zijn... Precies doen wat je zelf wilt, en met wie
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:10:47 #5
154193 TheYoung1
pi_60800716
Er is toch een centraal topic over lucide droemen?
Kan het niet vinden want de zoekfunctie is in onderhoud.....
Patat, dat is het!!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:56:15 #6
215011 Placenta
eating your placenta
pi_60801721
IN MOKUM BEN JE RIJK EN GELUKKIG TEGELIJK!
GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 19:02:04 #7
154193 TheYoung1
pi_60801898
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:56 schreef Placenta het volgende:
Lucide dromen deel 3
Patat, dat is het!!
pi_60811943
Ah lucide dromen, ik heb het nog nooit meegemaakt. Wel heb ik regelmatig dat ik in mijn droom zelf bewuste keuzes maak. Dus niet dat de droom als een film voorbij gaat, maar dat ik in een fantasie-omgeving wel zelf nadenk over de dingen die ik zeg en doe. Maar dat is niet een lucide droom, want ik ben mij er dan niet van bewust dat ik droom.

Het is wel een erg interessant gebeuren, dat lucide dromen. Ik weet dat je jezelf kunt trainen daarin. Ik wil daar toch eens een keertje mee aan de slag gaan.
pi_60812720
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 23:19 schreef servus_universitas het volgende:
Ah lucide dromen, ik heb het nog nooit meegemaakt. Wel heb ik regelmatig dat ik in mijn droom zelf bewuste keuzes maak.
Ik heb dan soms nog door dat ik de droom al ken en weet welke keuze's ik de vorige keer heb gemaakt. heel vreemd soms.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')