abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 september 2008 @ 16:16:58 #251
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_61553423
Ja, ik probeer eerst wel mogelijke redenen te elimineren. Vieze bak, verkeerde korrels, dat soort dingen. En geen kleding op de grond / etc laten slingeren .
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_61553809
Hij heeft hier wel dezelfde kattebakkorrels gebruikt als hij eerder altijd kreeg. Ik kreeg zelfs een zak mee.
Dat was de Biokat Fresh.

Hier was trouwens wel een hoekje waar weleens iets lag, maar ik dacht dat dat van Merlijn was omdat dat in de gang was en merlijn niet verder meer durfde te komen.
Zou dus ook van Thomas kunnen zijn geweest.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_61556818
en oww, Feliway hebben we hier ook gebruikt. Stekkerding
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_61556981
wat jammer na alle positieve berichten.
zo'n verhuizing geeft toch stress, en katten zijn nogal vatbaar voor blaasontsteking bij stress.
ik zou 'm vannacht even in de badkamer zetten met een teiltje met een in repen geknipte vuilniszak erin.
kleedjes weg, en stoppen op de afvoeren.
hopelijk kan je dan morgen een plas inleveren bij je da.
kostte mij laatst iets meer dan 6 euro.

nog even een vraagje, heb je genoeg (3) bakken staan, en staan ze ver genoeg uit elkaar?
maar eerst een medische oorzaak uitsluiten natuurlijk.
succes ermee!
pi_61597462
Goh wat lees ik hier nou. Hoe gaat het nu met Thomas bij jullie? Minder dat die piest enzo.
  donderdag 18 september 2008 @ 09:01:09 #256
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_61724015
Het lijkt er op dat Thomas niet zo van 'Silica' kattenbakkorrels houdt . Het hele huis stinkt nog wel naar katerzeik (is er iemand die een goede, snelle, doeltreffende geurverwijderaar kent?) maar ik kan geen nieuwe pishaarden ontdekken.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  † In Memoriam † donderdag 18 september 2008 @ 09:12:14 #257
7074 moussy
kuttekop
pi_61724202
quote:
Op donderdag 18 september 2008 09:01 schreef mvdlubbe het volgende:
Het lijkt er op dat Thomas niet zo van 'Silica' kattenbakkorrels houdt . Het hele huis stinkt nog wel naar katerzeik (is er iemand die een goede, snelle, doeltreffende geurverwijderaar kent?) maar ik kan geen nieuwe pishaarden ontdekken.
sopje van Biotex (wasmiddel) maken... ik hoop dat jullie de oplossing hebben gevonden!

onze hond vind ze ook niet fijn... vooral niet als ze denkt een heerlijke drol uit de kattenbak te vissen en dan dr bek aan elkaar heeft zitten van de korrels
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_61724411
Biotex idd.
Weer terug naar de Biocat-fresh?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 18 september 2008 @ 11:36:57 #259
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_61727190
Oh ja, biotex is wel een goede optie.

In de ene bak zit nu weer 'gewoon' catsan, in de andere beukensnippers. Catsan is duidelijk de meer geliefde optie . Binnenkort maar eens met wat andere goedkopere zooi experimenteren, met twee katten heb je toch niet zo veel aan dat dure spul.
pi_61727415
Wij hebben deze

Ruikt ook nog es fris en het absorbeert als een tiet!
25 kilo voor 10 euro, dus ook niet duur.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_61735687
Ik hoorde van een vriendin dat Stalfris heel erg goed werkt
  donderdag 18 september 2008 @ 19:01:39 #262
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_61737496
Ja, dit gaat zo niet hoor. Wat een achterlijkheid, hij pist net weer in de hoek van de kamer. Gewoon doodleuk waar je bij zit.
Daar ben ik mooi klaar mee.
  donderdag 18 september 2008 @ 19:05:22 #263
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61737585
Ehm, bezoekje DA? In een ander topic waarvan de kat op de bank zeek, bleek de kat een steen in zn blaas te hebben.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  † In Memoriam † donderdag 18 september 2008 @ 19:27:50 #264
7074 moussy
kuttekop
pi_61738023
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:05 schreef Qwea het volgende:
Ehm, bezoekje DA? In een ander topic waarvan de kat op de bank zeek, bleek de kat een steen in zn blaas te hebben.
idd, 9-10 jaar is dé blaasgruisleeftijd van een kat.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 19 september 2008 @ 07:33:03 #265
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_61749595
Ik zal binnenkort inderdaad de dierenarts eens bezoeken.
pi_61749843
Zou dat de samenloop van omstandigheden zijn?
Twee keer verhuizen en de leeftijd?
Mooi klote.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_61771553
Pffff zeker mooi klote. Kun je niet hebben in huis. Hopelijk is er een verklaring voor
  zondag 21 september 2008 @ 18:01:45 #268
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_61804211
De bank is intussen naar het balkon, die was geheel en al doorweekt met katerzeik. De bak is verhuisd naar de waar de bank stond en Thomas maakt er zowaar gebruik van. Het blijft een kwestie van afwachten.
pi_61805329
Aanrader blijft echt: laat zijn blaas nakijken bij de dierenarts. ik las vandaag weer het verhaal van Boris, Greys nieuwe kater. Zie het Boristopic. Pieste ook na verhuizing. Bleek blaasgruis. probleem snel opgelost.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 23 september 2008 @ 17:38:56 #270
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_61854892
Een bezoek aan de dierenarts is voor niemand leuk en als de oorzaak toch niet medisch is ben je dan nog geen klap verder.
pi_61855076
Is ook zo, maar dit is wel een behoorlijke aanleiding, gezien de verhalen van iedereen.
Heb het eerder aan de hand gehad en hier lees ik het ook vaak.
De DA kan je speciale korrels en pipetje geven om zijn urine op te vangen. Dan kunnen ze even kijken naar de kristallen. Daarvoor zou Thomas nieteens de deur uit hoeven.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_61855169
Het zou zo treurig zijn als hij nu gestraft zou worden om iets waar hij misschien wel niets aan kan doen en wat misschien wel een lichamelijke oorzaak heeft. Lijkt me op de lange duur veel erger dan naar de DA trouwens. Het is maar wat belangrijker is.
Sorry als ik nu een beetje rot klink.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 18:18:58 #273
163650 Greys
pi_61855673
Hoi
Onze asielkat was weggedaan omdat hij overal in huis plaste. Naar asiel gebracht, urine onderzocht, blaasgruis bleek hij te hebben. Twee weken medicijnen (geen operatie o.i.d. want het was alleen gruis, schijnt vaak voor te komen en dan krijgen ze dit soort problemen) en daarna in het asiel nooit meer geplast buiten de bak en ook bij ons thuis plast hij keurig alleen in de bak.

Volgens mij hoeft Thomas er niet eens voor mee naar de dierenarts. Als je wat plas meeneemt kunnen ze het zo onderzoeken Ik heb me afgevraagd, mocht het ooit weer voorkomen, hoe je dat in GODSNAAM zou moeten opvangen, maar daar zijn genoeg tips voor! Plastic in de kattenbak, of als hij op de grond heeft geplast het met een spuitje van de grond opzuigen

Ik zou het wel even proberen, anders heeft dat dier misschien al die tijd veel pijn. En mocht hij geen medische oorzaak hebben, dan weet je dat tenminste zeker.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 23 september 2008 @ 18:34:06 #274
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_61855974
Ja, prima, als het weer gebeurt zal ik de mogelijkheden wel onderzoeken. Vooralsnog lijkt het me nogal vergezocht: Hij pist en schijt wel in de bak als deze in de woonkamer staat maar niet wanneer hij naast de andere staat.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 september 2008 @ 18:52:07 #275
163650 Greys
pi_61856365
Ah!
Ik zal zo even alles lezen, kijken of ik niets gemist heb... maar ze kunnen inderdaad vrij uitgesproken voorkeuren voor de plek van de kattenbak hebben Is er een plekje in de woonkamer, ergens in een hoekje, waar je je er niet teveel aan stoort? Of anders in een gangetje ofzo, als hij maar niet naast de andere staat?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')