abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 9 december 2008 @ 08:35:44 #201
18653 crew  D.
pi_63869912
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

728 is prima voor normaal gebruik, maar de automaat is al redelijk traag.
730d beter voor op de snelweg
V8 is meer fun en meer kosten

Gas en BMW 6 cylinders is een beetje heikel thema. Zijn ook weinig "fabrieks"installaties voor beschikbaar; in NL loopt iedereen altijd te piepen dat het niet kan/kapot gaat, maar in Duitsland lees ik ook wel verhalen van mensen die jaren probleemloos er mee rondrijden. Heb het zelf nog niet aangedurfd een gastank in mijn 330i te laten schroeven en mijn garagist is er ook tegen bij een 6 cylinder. Voor een V8 moet gas in principe geen probleem zijn. Ben zelf geen voorstander van diesel, maar zou een 730d toch prefereren boven gasbakken.
Ik wil in principe geen diesel, dus dan zou het de V8 met gas worden.
Is zo'n V8 echt veel duurder in onderhoud? Kun je een schatting doen hoe zich dat procentueel gezien uit?

Of dan toch de 728. Weet niet wat jij redelijk traag noemt, maar wellicht valt het mij wel mee.
Daarbij is de V8 vast meer fun, maar voor de fun heb ik al een V8, dus zolang ie vlot genoeg met het overige verkeer meegaat..
Misschien maar eens een keer eentje proberen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 08:47:22 #202
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63870078
een 728 zal vlot genoeg zijn om met het verkeer mee te komen. Een Suzuki Alto hou je nog wel achter je bij 't stoplicht
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 9 december 2008 @ 08:51:38 #203
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_63870153
inline 6 met een Vialle LPi installatie kan prima. Mijn oom rijdt een E36 520i en die heeft inmiddels bijna 3 ton op de teller op LPG
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Moderator dinsdag 9 december 2008 @ 09:00:45 #204
18653 crew  D.
pi_63870282
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 08:47 schreef fathank het volgende:
een 728 zal vlot genoeg zijn om met het verkeer mee te komen. Een Suzuki Alto hou je nog wel achter je bij 't stoplicht
Die houd ik op de hometrainer ook nog wel achter me
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:26:10 #205
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63870742
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:00 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Die houd ik op de hometrainer ook nog wel achter me
Ga dan met je hometrainer naar je werk
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator dinsdag 9 december 2008 @ 09:37:06 #206
18653 crew  D.
pi_63871013
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:26 schreef fathank het volgende:

[..]

Ga dan met je hometrainer naar je werk
Daar kan niemand achterop

Daarbij hebben 'we' 3 auto's staan, die allen sneller zijn dan een hometrainer, dus kies ik daar maar uit.
(niet dat er veel te kiezen valt, want er is er maar eentje voor mijn dagelijkse gebruik )
pi_63871061
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 08:51 schreef Catch22- het volgende:
inline 6 met een Vialle LPi installatie kan prima. Mijn oom rijdt een E36 520i en die heeft inmiddels bijna 3 ton op de teller op LPG
Give me on of those
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:14:05 #208
192166 Paupermans
They made me do it
pi_63873480
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 08:35 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Ik wil in principe geen diesel, dus dan zou het de V8 met gas worden.
Is zo'n V8 echt veel duurder in onderhoud? Kun je een schatting doen hoe zich dat procentueel gezien uit?

Of dan toch de 728. Weet niet wat jij redelijk traag noemt, maar wellicht valt het mij wel mee.
Daarbij is de V8 vast meer fun, maar voor de fun heb ik al een V8, dus zolang ie vlot genoeg met het overige verkeer meegaat..
Misschien maar eens een keer eentje proberen.
Een 728 is prima te doen. Ik heb zelf ervaring met een handgeschakelde e39 528 en die dingen zijn sneller dan 95% van de auto's die je in Nederland tegenkomt. Een 728 zou ik zeker wel handgeschakeld pakken (8,6 seconde naar de 100), met een automaat lever je te veel in qua prestaties en verbruik. Voor het relaxte cruisen is een V8 automaat dan weer meer geschikt.
  Moderator dinsdag 9 december 2008 @ 11:45:48 #209
18653 crew  D.
pi_63874267
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:14 schreef Paupermans het volgende:

[..]

Een 728 is prima te doen. Ik heb zelf ervaring met een handgeschakelde e39 528 en die dingen zijn sneller dan 95% van de auto's die je in Nederland tegenkomt. Een 728 zou ik zeker wel handgeschakeld pakken (8,6 seconde naar de 100), met een automaat lever je te veel in qua prestaties en verbruik. Voor het relaxte cruisen is een V8 automaat dan weer meer geschikt.
Handbak? Ik meende dat de 7 serie niet met handbak verkrijgbaar was. Ben ik verkeerd ingelicht?
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:12:47 #210
192166 Paupermans
They made me do it
pi_63874906
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:45 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Handbak? Ik meende dat de 7 serie niet met handbak verkrijgbaar was. Ben ik verkeerd ingelicht?
Volgens mij is de 728i wel in handbak geleverd. En de 725tds ook, die is later vervangen door de 730d (die er alleen in automaat is).

Edit: Heb even wat occasions gezocht, maar kan geen handgeschakelde 728i vinden.. misschien zijn ze bijna niet verkocht.
pi_63875108
De X5 is ook met een handbak geleverd, alleen kom je die dingen niet tegen... Wij hebben één klant die er destijds persee een wilde met een handbak en die heeft hij uiteraard gekregen.
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 9 december 2008 @ 20:28:39 #212
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63888218
Hoi Youp,

Wat vinden ze bij je dealert van gas in een 6 cylinder?


NB Op mobile.de staan 3 handgeschakelde 728's uit 1999/2000
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_63942381
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
Hoi Youp,

Wat vinden ze bij je dealert van gas in een 6 cylinder?


NB Op mobile.de staan 3 handgeschakelde 728's uit 1999/2000
Eerlijk gezegd zien we die nooit.... Af en toe eens een enkele E39 van de universeelgarage met ontzettende storingen die ze er niet uit krijgen. Gewoonlijk krijgen we praktisch geen gasauto's...

Een collega van me rijdt wel op gas. Met zijn E28 525i aut. en hij zweert er bij.

In principe zou het geen kwaad moeten kunnen, gas zorgt ook helemaal niet voor hogere temperaturen in de motor (toevallig hebben we dit onlangs getest op school (HTS Autotechniek Arnhem)). Het grootste probleem is de electronica denk ik...
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:12:30 #214
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_63954614
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Give me on of those
Beidehandjes gegeten vanochtend?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_63959540
Femme taken van t.net heeft toch een 6-cil alpina op lpg? Van vialle meen ik .. schijnt prima te werken.
pi_63973471
Heeft iemand trouwens een idee hoe het zit met al die navigatie systemen? En welke DVD's benodigd?
Wij hebben sinds kort onze CD-speler uit onze E65 (denk ik, ben niet zo thuis in die E-nrs, 745i, 2002) vervangen door een DVD systeem, waarop staat: SW 8.4.4, kom op het volgende uit via Google: Navi02: E065-05-03-800.2 SW 8.4.4, maar niet iets van geschikte DVD's oid. Ook zoeken op dat Navi02 levert weinig op.

Had DVD 2008-1 gedownload welke prima werkt, later 2009-1 welke weer netjes uitgeladen wordt. Maar ik zie nu wel verschillen met BMW High 2009-1 / BMW Pro 2009-1.
Is er al een 2009-1 versie voor deze computer beschikbaar, zo ja welke? Is dat ook mogelijk met flitspalen?

Edit: Ik heb een 2009-1 High versie gedownload die in ieder geval pakt en werkt.
Nog geen idee of er flits info wordt weergegeven.

En nog jammer dat de lucht boven de horizon zo lichtblauw zonder wokjes is (in tegenstelling tot deze) net of je altijd richting zee rijdt
Weet iemand tevens te vertellen waarom die systemen ook niet standaard de Nederlandse taal qua menu en spraak ondersteunen? Ik lees op internet nl. wel mensen die het Nederlands hebben...

[ Bericht 15% gewijzigd door Dennis121 op 14-12-2008 20:09:51 ]
pi_64012187
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:13 schreef Dennis121 het volgende:
Heeft iemand trouwens een idee hoe het zit met al die navigatie systemen? En welke DVD's benodigd?
Wij hebben sinds kort onze CD-speler uit onze E65 (denk ik, ben niet zo thuis in die E-nrs, 745i, 2002) vervangen door een DVD systeem, waarop staat: SW 8.4.4, kom op het volgende uit via Google: Navi02: E065-05-03-800.2 SW 8.4.4, maar niet iets van geschikte DVD's oid. Ook zoeken op dat Navi02 levert weinig op.

Had DVD 2008-1 gedownload welke prima werkt, later 2009-1 welke weer netjes uitgeladen wordt. Maar ik zie nu wel verschillen met BMW High 2009-1 / BMW Pro 2009-1.
Is er al een 2009-1 versie voor deze computer beschikbaar, zo ja welke? Is dat ook mogelijk met flitspalen?

Edit: Ik heb een 2009-1 High versie gedownload die in ieder geval pakt en werkt.
Nog geen idee of er flits info wordt weergegeven.

En nog jammer dat de lucht boven de horizon zo lichtblauw zonder wokjes is (zoals deze) net of je altijd richting zee rijdt
Weet iemand tevens te vertellen waarom die systemen ook niet standaard de Nederlandse taal qua menu en spraak ondersteunen? Ik lees op internet nl. wel mensen die het Nederlands hebben...


Daar moet je mee naar je BMW dealer gaan, dan programmeren ze de boel opnieuw en heb je Nederlandse taal. Hier zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden, hij moet een CCC hebben en nog wat zaken.

Dat scherm wat je laat zien uit een X5/E39/E46 heeft ook geen originele nederlandse software zo te zien. Daar is ook iets mee gebeurd.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_64066374
ik heb een beetje schade aan mijn bmw gereden

Ik heb het volgende nodig;
Nieuwe kofferklep
Nieuwe achterbumper
Nieuw latje zo tussen de bumper & de kofferklep
Herlakken van de achterkant onderaan waar de plastic van de bumper de verf van het metaal van de zijkant afgeschuurd heeft

Dit op een BMW 3 E46; waarop moet ik ongeveer rekenen qua kosten? (montage, herspuiten... alles bij een officiele dealer en terug naar showroomstaat)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 17 december 2008 @ 09:35:58 #219
192166 Paupermans
They made me do it
pi_64079848
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:33 schreef Athmozz het volgende:
ik heb een beetje schade aan mijn bmw gereden

Ik heb het volgende nodig;
Nieuwe kofferklep
Nieuwe achterbumper
Nieuw latje zo tussen de bumper & de kofferklep
Herlakken van de achterkant onderaan waar de plastic van de bumper de verf van het metaal van de zijkant afgeschuurd heeft

Dit op een BMW 3 E46; waarop moet ik ongeveer rekenen qua kosten? (montage, herspuiten... alles bij een officiele dealer en terug naar showroomstaat)
Ik had hetzelfde op m'n E36 een tijdje terug, alleen mijn kofferklep was ongeschadigd gebleven. Dit was getaxeerd op 1350 euro, dus met kofferklep erbij moet je toch wel op minimaal 2000 euro rekenen en waarschijnlijk nog wel meer. Maar die kofferklep zou ik van de sloop halen en over laten spuiten.
pi_64084248
Wat voor een type is t? Sedan, coupe, cabrio?
Bouwjaar? facelift, non facelift?


Ik heb zelf een 523i E39 en die tering homo's uit mn buurt die kunnen niet parkeren. In 1 week tijd hebben ze tegen mn auto aangereden. Nu zet ik hem ook altijd op de stoep neer -.-
Ik blijf niet uitdeuken en spuiten
pi_64090097
gaat om een E46 sedan, bouwjaar 2000 (dus de eerste serie E46's).

Ik ben vandaag bij de dealer geweest ervoor, en blijkbaar moet dat ook echt vervangen worden want uitdeuken zien ze bij de carrosserie-afdeling niet zitten, en de bumper blijkt over een lengte van bijna een meter gescheurd te zijn (had ik niet gezien). Er komt niets van de sloop (allemaal nieuwe onderdelen). Gok van de garage is 3 volle dagen werk eraan, maar een prijs konden ze nog niet geven. (werk alleen zal dus al boven de 1200¤ uit komen aan 55¤ per uur...)

@Gokhan03; ik rij er zelf ook nog maar pas mee, en een vrachtwagen had me over het hoofd gezien in de file. Gelukkig reed hij traag genoeg zodat het maar wat blikschade betreft...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64094182
ik moet een nieuwe achterbumper hebben voor mn e39.. was laatst bij de bwm dealer en als ik t goed herrinner kostte die daar 350 euro als t niet meer was en dan moet ie nog gespoten worden..

op marktplaats en onderdelensites heb je ze voor <-125 euro en spuiten kost ook iets van 125 ofzo...

zou m zeker niet bij de dealer laten repareren, als je dicht bij belgie woont zou ik naar belgie gaan daar is t nog goedkoper
pi_64095648
ik ben belg

Verder komt de rekening niet bij mij terecht, daarmee dat ik hem wél bij een officiële dealer laat maken & er direct nieuwe stukken op laat zetten. (moet alleen een maandje of 2 voorschieten, want het was een nederlandse vrachtwagenchauffeur; en dat kan ff duren voor de betaling gebeurt)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64098911
ok dan idd naar dealer gaan

argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmaken wordt pas eerste week januari gemaakt
pi_64098946
hoe heb je dat kunnen doen? Die dingen hangen toch goed vast?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')