Heup gordel moet heel strak ook. Desnoods strak laten trekken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:08 schreef Breuls het volgende:
Oh, die tip zal ik onthouden. Ik heb een rugzak (zo'n grote) en een sporttas er los bij waar tent + slaapzak in zitten. Ik moet dus een beetje evenwichten tussen de boel achterop en een tas die ik vasthoud.
Mmm ik heb idd ook altijd de slaapzak onder op zitten (verpakt in een vuilniszak die meot droog blijven) dus je kan wel gelijk hebben. als het zware maar zo laag mogelijk is bij de ervaring dat dat het relaxte is. (maar dan loop ik er 100KM meter in 1 avond, 1dag en 1 halve dag.)quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:06 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Bad tip
Zware spullen middenin tegen je rug aan en de rest er achter/onder en boven proppen. Zo hang je niet voorover en niet achterover en dragen je rug en heupen alles.
Ik heb me heel goed ingelezen omdat ik met een brakke rug zit.
quote:Rugzak afstellen en dragen
Als laatste moet je zorgen dat je rugzak altijd optimaal staat afgesteld. Dit is belangrijk zodat je eventueel dagen achtereen met een zware last kunt lopen, zonder dat je rug en schouders pijn gaan doen. De eerste keer dat je je rugzak afstelt zal een kleine tien minuten in beslag nemen (doe dit met z'n tweeën), daarna hoef je louter kleine aanpassingen te doen als de gewichtsverdeling verandert.
* De heupband moet goed om je heup klemmen. De rugzak moet immers steunen op je heup en niet op je rug
* Stel de hoogte van het rugpand zo in, dat de schouderbanden de rugzak recht op je rug houden (de rugzak spabiliseren) en niet het gewicht van de rugzak dragen
* De bandjes die van de schouderbanden naar de bovenkant van de rugzak lopen (om het stuk boven het rugpand te stabiliseren) ca. 45 graden t.o.v. het rugpand staan
* Het bandje voor je borst die de shouderbanden met elkaar verbinden niet te strak zit
* Zorg dat je nog kunt ademen!
* En stel je rugzak bij als je een kledingstuk aan of uit trekt, of als je pijn in je schouders of rug krijgt tijdens het lopen
Je rug en schouders mogen vermoeid raken (je voelt ze een beetje), maar pijn mogen ze absoluut niet gaan doen. In dat geval moet je de rugzak anders afstellen om de druk op je rug/schouders te verminderen. Je kunt bijv. de heupband iets aantrekken, zodat het gewicht door je heupen wordt gedragen en niet door je rug. Of je stelt de schouderbanden iets losser, zodat de druk afneemt. Stel tegelijkertijd wel de stabilisatiebandjes (die aan de bovenkant van de rugzak zitten en naar de schouderbanden lopen) bij, zodat je rugzak wel tegen je rug blijft hangen.
quote:De basisregels:
* Stop zware spullen zo dicht mogelijk bij je rug, tussen de heupband en de schouderbanden, zodat het zwaartepunt zo dicht mogelijk bij de rug ligt
* Hang je slaapzak onder aan je rugzak, anders hou je geen ruimte over in je hoofdvak, dit kun je ook doen met een tent of slaapmat
* Ga niet hoger met beladen dan je hoofd, anders word je topzwaar
* Belaad de rugzak niet te breed en laat er zo min mogelijk uit steken (de mensen in de bus zullen je erg dankbaar zijn)
* Laat de rugzak zo dun mogelijk (30-50 cm). Zorg dat je niet een rugzak meedraagt die nog een meter naar achteren uitsteekt
* Ga niet proppen, laat dan iets thuis. Je rits houdt het zo veel langer uit
* Werk zo structureel mogelijk, bijv. alles lang of alles opgerold, doe je dit niet, dan loop je meer met 'luchtvracht' dan met bagage
* Maar bovenal: bepaal eerst wat je mee moet nemen (wandelschoenen) en beter thuis kan laten (beautycase)
niet. gewoon paffen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:39 schreef Esj het volgende:
Hoe zit het nou met dat rookverbod? Mag je nergens meer roken, in geen enkele tent? Hoe willen ze dat in vredesnaam gaan tegenhouden?
3voor12.nl en dan lowlands 2008 zoekenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:46 schreef julian6 het volgende:
Ik ben zeer benieuwd naar DJ Promo op lowlands (Hardcore). Is het mogelijk om zijn set ergens te beluisteren als hij aan het spelen is dit weekend?
Dank!
dat is ook wel de charme van crowdsurfen dat je weet je dat je waarschijnlijk ergens op de grond pleurt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:48 schreef Breuls het volgende:
Crowsurfen mag niet, gebeurt wel en altijd flikkert er wel iemand van twee meter hoog op de grond omdat de crowd het surfen zat is.
Hehe, ik lees dat van iedereen dat ze al vanaf maandag aan het pakken zijn enzo.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:24 schreef Irving het volgende:
Hoeveel tassen nemen jullie mee? xD Kheb gehoord dat sommige 4 tassen ofzo meenemen terwijl ik alleen maar mn eastpak meeneem en een tas voor slaapzak -.-
Ik check alleen of ik alles heb, zodat ik niet op het laatste moment nog naar allemaal winkels moet rennen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:01 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Hehe, ik lees dat van iedereen dat ze al vanaf maandag aan het pakken zijn enzo.
Nou vorig jaar op wacken was ik niet zo blij met die crowdsurfers, vooral omdat 3/4 te dik is om te crowdsurfenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:45 schreef lenme het volgende:
hoe zit het eigenlijk met crowdsurfen mag vast niet he?
was vorig jaar op wacken wel geniaal om op die manier vooraan te komen bij In Flames
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |