Je moet ook niet overstappen naar andere grote bedrijven!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:39 schreef Armageddon het volgende:
één grote dikke ellende heb ik gehad met overstappen van Eneco naar Nuon. Ik ben er na 6 maanden nu NOG mee bezig.
Dat.... en de concurrentie zit in de prijzen tussen die 4 en 10 cent per m3 of kWh..... Het grootste deel van de prijs bestaat uit door de overheid bepaalde belastingen en toeslagen. Dus wat je uiteindelijk bespaart, valt vies tegen. En daar dan dus al die rompslomp en ellende voor. Dit voorjaar overgestapt, maar nu al spijt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:46 schreef RemcoDelft het volgende:
De overheid zou moeten zorgen dat energiebedrijven met de WERKELIJKE kosten adverteren! Nu adverteren ze met 4 cent per kWh, terwijl je rond de 25 cent betaald! Ze hebben het nu zodanig gemaakt dat je niets meer kan vergelijken: transporttarief, REB, BTW, etc.!
Daar ben ik ook benieuwd naar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:58 schreef Jarno het volgende:
En wat levert het de overstappers op, op jaarbasis?
Als het 10 euro scheelt is het veel....quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:58 schreef Jarno het volgende:
Ja, en dan wel graag de korting in het eerste jaar even uitsmeren over de totale looptijd. Waarmee je dus niet weet hoe die tarieven zullen worden aangepast. Goedkope aanbieders? Vergeet het maar. De korting die je nu krijgt wordt straks gewoon in een prijsaanpassing doorberekend. Dan maken ze weer nieuwe aanbiedingen met nog hogere kortingen voor nieuwe overstappers waardoor het in eerste instantie nog aantrekkelijker lijkt. Maar uiteindelijk ben je bij al die bedrijven zoals Greenchoice, NL Energie of NEM gewoon duurder uit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:58 schreef Jarno het volgende:
Exact. Daar en tegen kun je wel uitbesteden aan bv de Vaste Lasten Bond, die er voor zorgt dat je altijd de goedkoopste hebt en verder alles voor je regelt. Zit er al jaren bij, ideaal geregeld.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:11 schreef titanio het volgende:
[..]
Ja, en dan wel graag de korting in het eerste jaar even uitsmeren over de totale looptijd. Waarmee je dus niet weet hoe die tarieven zullen worden aangepast. Goedkope aanbieders? Vergeet het maar. De korting die je nu krijgt wordt straks gewoon in een prijsaanpassing doorberekend. Dan maken ze weer nieuwe aanbiedingen met nog hogere kortingen voor nieuwe overstappers waardoor het in eerste instantie nog aantrekkelijker lijkt. Maar uiteindelijk ben je bij al die bedrijven zoals Greenchoice, NL Energie of NEM gewoon duurder uit.
Vergelijk de vastrecht kosten maar eens. Bij 5000KwH en 1800m3 per jaar is ENECO echt goedkoper dan NL Energie of NEM doordat de vastrecht tarieven bij die gasten zoveel hoger zijn. En uiteindelijk kunnen ze maar op minder dan de helft van de totale energiekosten concureren omdat de rest van de kosten bij iedereen gelijk is.
Zelf doen en af en toe zo'n bojo van een call center helemaal over de zeik helpen is veeeeeel leuker!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Exact. Daar en tegen kun je wel uitbesteden aan bv de Vaste Lasten Bond, die er voor zorgt dat je altijd de goedkoopste hebt en verder alles voor je regelt. Zit er al jaren bij, ideaal geregeld.
Vrijwel niets, maar wel het gemak van één factuur.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:58 schreef Jarno het volgende:
En dan maak je elke keer natuurlijk gebruik van een kortingquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:21 schreef mtv het volgende:
ik ben al diverse keren over gestapt, en nog nooit problemen gehad
van essent naar united consumers
van united consumers naar caplare
van caplare naar greenchoice
van greenchoice naar energie direct
en dat in 6.5 jaar tijd
Ik vind het ook compleet achterlijk dat het transporttarief niet afhankelijk is van waar je woont! Totaal onlogisch, en simpelweg kunstmatig zo gedaan zodat de overheid z'n inkomsten houdt...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:55 schreef Facilitator het volgende:
[..]
Dat.... en de concurrentie zit in de prijzen tussen die 4 en 10 cent per m3 of kWh..... Het grootste deel van de prijs bestaat uit door de overheid bepaalde belastingen en toeslagen.
E-on heeft me uiteindelijk niet eens meer teruggebeld, nadat ze me 2 keer gebeld hadden met het verhaal dat ik incl. BTW, energieheffing, levering en transport (jaja wat een posten voor iets wat je niet eens ziet!) 5 cent per kWh zou betalen en iets van 15 cent voor gas... Ik heb ze verteld dat ik dat graag zou aannemen, als ze het me zwart op wit zouden toesturen. Maar heel gek, dat kon niet ....quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:32 schreef titanio het volgende:
[..]
Zelf doen en af en toe zo'n bojo van een call center helemaal over de zeik helpen is veeeeeel leuker!
Jij woont zeker in Slochteren bovenop die gasbel. Nou ik woon in de Randstad maar gegarandeerd dat ik (helaas) ook meebetaal voor de verbetering van de infrastructuur in Grun. Ware dat niet zo dan reed je daar nu nog met paard en wagen over de karresporen en kostte je frisje of biertje, om maar iets te noemen, heel wat meer dan in de Randstand naast de bottelarij. Om nog maar niet te spreken over hoe duur de brandstof, behalve turf dan, in het hoge Noorden zou zijn. Maar zo denk ik er over, en daar hoef je het dus niet mee eens te zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik vind het ook compleet achterlijk dat het transporttarief niet afhankelijk is van waar je woont! Totaal onlogisch, en simpelweg kunstmatig zo gedaan zodat de overheid z'n inkomsten houdt...
Marktwerking en concurrentie in een markt waarbij 80% van de prijs door de overheid wordt bepaald...
Ik woon ook in de Randstad, en inderdaad, gas is verder weg van Groningen duurder. Maar ik doelde op elektriciteit eigenlijk...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:21 schreef titanio het volgende:
[..]
Jij woont zeker in Slochteren bovenop die gasbel. Nou ik woon in de Randstad maar gegarandeerd dat ik (helaas) ook meebetaal voor de verbetering van de infrastructuur in Grun. Ware dat niet zo dan reed je daar nu nog met paard en wagen over de karresporen en kostte je frisje of biertje, om maar iets te noemen, heel wat meer dan in de Randstand naast de bottelarij. Om nog maar niet te spreken over hoe duur de brandstof, behalve turf dan, in het hoge Noorden zou zijn. Maar zo denk ik er over, en daar hoef je het dus niet mee eens te zijn.
het lijkt de moeite waard, maar in dat soort berekeningen nemen ze vaak niet alle bedragen mee. Uiteindelijk ben je niet veel duurder of goedkoper uit dan nu. En 1 of 2 jaar vast heeft als nadeel dat je meer betaald als de prijzen omlaag gaan en dat je niet naar een goedkopere kunt overstappen als er morgen in eens een heel goedkope op de markt komt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:44 schreef Hyperdude het volgende:
Als ik op zo´n rekensite mijn gegevens invul gaat mijn jaarbedrag van 1280 naar 1080.
dat is toch wel de moeite waard?
Zitten er nog , verborgen. nadelen aan een contract van 1 of 2 jaar vast tov. variabel?
je maandbedrag zegt helemaal niks natuurlijk....want dat is maar een voorschot. Pas op de jaarafrekening zie je of je echt goedkoper bent. UIteindelijk komt het erop neer dat er, tenzij je een grootverbruiker bent, amper ruimte is voor echte concurrentie, omdat de marge gewoon niet zo groot is. Het grootste deel van wat je betaalt bestaat uit vastrecht, accijnzen etc en betaal je dus onafhankelijk van de leverancier waar je bij zit. Tel daarbij op wat er allemaal mis kan gaat bij een overstap, en de eventuele winst die het je oplevert is dat risico niet bepaald waard...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
En dan maak je elke keer natuurlijk gebruik van een korting![]()
Ik weet niet hoeveel wij besparen want we zijn nog niet zo heel lang overgestapt dus ik weet niet hoeveel de jaarrekening zal zijn. Toen we overstapten hebben we gekeken naar het maandbedrag (kleine 30 e minder), maar inmiddels zijn we meer energie gaan gebruiken (baby erbij) dus het is lastig te zien wat het verschil is.
Klopt, maar omdat de strekking van de meeste posts was dat het overstappen an sich zo lastig is en veel problemen oplevert heb ik gemeld dat het voor ons geen problemen heeft opgeleverd (nog even los van de mogelijke besparing).quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hmm, tot nu toe lijken de meeste posters te neigen naar "overstappen, NEE", en zij die er wel positief over zijn kunnen niet duidelijk zeggen of ze dit daadwerkelijk de beloofde besparing heeft opgeleverd.
Dat zei ik ook alquote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:07 schreef Abbadon het volgende:
[..]
je maandbedrag zegt helemaal niks natuurlijk....want dat is maar een voorschot. Pas op de jaarafrekening zie je of je echt goedkoper bent. UIteindelijk komt het erop neer dat er, tenzij je een grootverbruiker bent, amper ruimte is voor echte concurrentie, omdat de marge gewoon niet zo groot is. Het grootste deel van wat je betaalt bestaat uit vastrecht, accijnzen etc en betaal je dus onafhankelijk van de leverancier waar je bij zit. Tel daarbij op wat er allemaal mis kan gaat bij een overstap, en de eventuele winst die het je oplevert is dat risico niet bepaald waard...
zeker omdat het totaal ondoorzichtig is wat je uiteindelijk precies betaald, en veel bedrijven die claimen erg goedkoop te zijn, wel doodleuk hogere maandbedragen vragen...aan het einde van het jaar krijg je dat wel terug, maar dan hebben zij hun winst al gemaakt...
wat er mis kan gaan merk je meestal pas op de jaarrekeningquote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al![]()
En wat er mis kan gaan gaat voor ons niet op, had ook al gemeld dat het vlekkeloos was gegaan.
We wachten geduldig de jaarrekening af
Ik doelde meer op niet financiele dingen, zoals zonder energie komen te zitten of dat ze lastig doen met opzeggen en meterstanden etc etc.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:52 schreef Abbadon het volgende:
[..]
wat er mis kan gaan merk je meestal pas op de jaarrekening![]()
maar goed, ik mag hopen dat het tegenwoordig beter gaat dan een paar jaar terug...
zonder energie komen te zitten is niet echt een reeel risico....je hebt nl nog steeds dezelfde netwerkbeheerder, dus tenzij je fysiek in huis afgesloten zou worden, gaat dat gewoon door...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik doelde meer op niet financiele dingen, zoals zonder energie komen te zitten of dat ze lastig doen met opzeggen en meterstanden etc etc.
apart....tenzij het beleid van nuon is veranderd in de laatste anderhalf jaar, sturen ze nooit mensen langs de deur...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Gisteren ook twee NUON verkopers aan de deur...
Bij de overstap moesten we aan de nieuwe leverancier de meterstanden doorgeven, na 2 weken kregen we een brief met daarin de standen die de netwerkbeheerder heeft vastgesteld, dus het lijkt me sterk dat als dat klopt (en dat zie je dus vrijwel meteen) je met je jaarrekening alsnog problemen krijgt daarmee.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:34 schreef Abbadon het volgende:
[..]
zonder energie komen te zitten is niet echt een reeel risico....je hebt nl nog steeds dezelfde netwerkbeheerder, dus tenzij je fysiek in huis afgesloten zou worden, gaat dat gewoon door...
bij de meterstanden zit het grootste risico...maar dat merk je uiteindelijk pas op de jaarrekening of het ook echt goed is gegaan...
Dat doen ze wel, hier al 2 keer gebeurt. Ze zeggen van Essent te zijn (waar wij bij zitten) en als je dan extra info vraagt en dus formulieren krijgt, blijken ze van de nuon te zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:36 schreef Abbadon het volgende:
[..]
apart....tenzij het beleid van nuon is veranderd in de laatste anderhalf jaar, sturen ze nooit mensen langs de deur...
Lijkt me heel onrealistisch dat het echt zoveel scheelt. Hoe ben je aan die berekening gekomen?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:48 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Verschil is zomaar een paar honderd euro, INCL vastrecht ed. Dus zo ondoorzichtelijk lijkt het me niet
http://www.energieprijzen.nl/
Vul maar in. Ik heb Nuon nu en met Greenchoice ben ik 300 euro goedkoper uit. In de berekening is vastrecht ed ook gewoon meegenomenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Lijkt me heel onrealistisch dat het echt zoveel scheelt. Hoe ben je aan die berekening gekomen?
Ik heb het ook eens gedaan, ik zou ruim 220 euro kunnen besparen. Maar ja... ben toch altijd wel sceptisch voor zo'n overstap. Ook hier hoor je weer dat het toch wel erg vaak mis gaat.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:15 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Vul maar in. Ik heb Nuon nu en met Greenchoice ben ik 300 euro goedkoper uit. In de berekening is vastrecht ed ook gewoon meegenomen
Precies deze bedragen lijken mij echt heel onrealistisch. Ik zal het eens voor mezelf invullen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:32 schreef RJD het volgende:
[..]
Ik heb het ook eens gedaan, ik zou ruim 220 euro kunnen besparen. Maar ja... ben toch altijd wel sceptisch voor zo'n overstap. Ook hier hoor je weer dat het toch wel erg vaak mis gaat.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:06 schreef Zeeltje het volgende:
wij zitte bij oxxio probleem is alleen dat ze de prijs berekende vanuit de vorige bewoners. Alleen jammer dat zij meer dan 300 euro aan elektriciteit gebruikte.. ( vandaar ook de 10 stopcontacten in de berging en 12!!! op zolder ) goh wat zou dat zijn???
maar verder zou oxxio gekoop zijn..
Ik geloof geen reet van die berekeningen, want iedere vergelijkingssite waar ik mijn gegevens invul levert weer totaal andere bedragen op. Van die www.energieprijzen.nl klopt ook geen reet, het lijkt wel of ik overal minstens 100 euro goedkoper uit ben, bij Nuon Stroom Onbepaalde Tijd kan ik een nota tegemoet zien van EUR 32,60 per jaar!!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:15 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Vul maar in. Ik heb Nuon nu en met Greenchoice ben ik 300 euro goedkoper uit. In de berekening is vastrecht ed ook gewoon meegenomen
Precies wat ik al zei, Vaak worden dit soort sites gesponsord door een bedrijf dat er zogenaamd altijd als goedkoopste uitkomt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik geloof geen reet van die berekeningen, want iedere vergelijkingssite waar ik mijn gegevens invul levert weer totaal andere bedragen op. Van die www.energieprijzen.nl klopt ook geen reet, het lijkt wel of ik overal minstens 100 euro goedkoper uit ben, bij Nuon Stroom Onbepaalde Tijd kan ik een nota tegemoet zien van EUR 32,60 per jaar!!
De site toont mij dan de volgende berekening:
OPBOUW JAARLIJKSE KOSTEN
NETWERKKOSTEN
Aansluitkosten: ¤ 16,32
Transportkosten: ¤ 54,43
Systeemdiensten: ¤ 1,64
Meterkosten: ¤ 24,47
BTW netwerkkosten: ¤ 18,40
MEP-heffing: ¤ 0,00
Totaal netwerkkosten
incl BTW: ¤ 115,27
LEVERINGSKOSTEN
Vaste leveringskosten: ¤ 20,04
Variabele leveringskosten: ¤ 100,85
Energiebelasting: ¤ 105,51
Heffingskorting: ¤ -199,00
BTW leveringskosten: ¤ 5,20
Totaal leveringskosten
incl BTW: ¤ 32,60
U betaalt totaal incl. BTW:
¤ 147,87
Maar de grap is dat ik nu dus al het betreffende Nuon abonnement heb. Ik heb bij bovenstaande berekening het verbruik ingevuld wat ik afgelopen jaar had.
Volgens bovenstaande berekening komt dit neer op EUR 32,60 incl. btw voor de energielevering (transport door Continuon buiten beschouwing gelaten)
En dat is vreemd, want afgelopen jaar betaalde ik bij dit stroomverbruik aan Nuon (voor dus hetzelfde abonnement) EUR 119,98 incl btw (energiekosten - teruggave energiebelasting, transportkosten buiten beschouwing), waarbij ik de teruggave energiebelasting al heb meegenomen.
Dus zelfs al zou ik dus niet overstappen, dan zou ik komend jaar, mits mijn verbruik hetzelfde is als vorig jaar een nota krijgen die vwb het leveringsgedeelte bijna 75% lager is dan dit jaar! En dat terwijl de energieprijzen zogenaamd stijgen!
Dat klopt dus niet, en die zogenaamde transparantie is schijn. Er wordt wat gegoocheld met cijfers, en het is niet duidelijk hoe de berekeningen precies tot stand komen. Je wordt belazerd waar je bij staat.
Niks kiezen, gewoon blijven waar je nu zit: helemaal geen gezeur.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:00 schreef dewaal het volgende:
gewoon kiezen voor oxxio weinig gezeur.
quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:21 schreef Bombshell het volgende:
Nazi's zijn dat energieleveranciers. betaal elke maand zo'n 75 euro heb een woonkamer van 20m2 en dan slaapkamer en keuken van bij elkaar denk ook 20m2.
Huh? Heb je soms enorme stroomvreters als bubbelbaden en waterbedden? Mijn flatje is iets van 35 m2 en ik betaal maandelijks aan Nuon EUR 35,- en dat is ruimschoots voldoende gebleken. En dan heb ik nog niet eens gas, dus koken gaat electrisch, en het water wordt dmv een electrische boiler verwarmd. Wel moet ik zeggen dat de verwarming hier niet bij is inbegrepen, ik heb blokverwaming, en daarvoor betaal ik maandelijks via de servicekosten ongeveer EUR 45, dus alles bij elkaar zit ik dan op EUR 80 per maand.quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:05 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik betaal 155 euro per maand voor ongeveer hetzelfde huis
In januari gaan de prijzen opnieuw stijgen. De energieprijzen worden namelijk met ongeveer een half jaar vertraging doorberekend. In juli van dit jaar stond de olieprijs op recordhoogte, dus per 1 januari 2009 gaan de energieprijzen weer flink omhoog. Waarschijnlijk gaan de energieprijzen pas op 1 juli 2009 naar beneden, want een vat olie doet nu minder dan 50 dollar.quote:Op donderdag 25 december 2008 19:09 schreef JoPiDo het volgende:
ik heb ook ergens gehoord dat per januari de prijzen gaan zakken, omdat de olieprijs aan het zakken is, maar dat je daar alleen van kunt profiteren als je overstapt?
ook heb ik gehoord dat het vastrecht hoger wordt als je van Eneco overstapt naar een andere aanbieder, dus dan zou het voor mij niet meer uitmaken als ik overstap
De hele ellende met het overstappen naar een andere energieleverancier is dat op alle vergelijkingssites de maatschappijen die het beste uit de bus komen altijd maatschappijen zijn die een aanbieding hebben voor overstappers, meestal geldig voor één jaar. Het is wel zaak dan je gemiddelde jaarverbruik goed te kennen omdat het heel erg afhangt van je verbruik welke aanbieding voor jou als beste bovenaan komt te staan. Dit systeem maakt het geheel nogal ondoorzichtig want ook verschillen de aanbiedingen per site ook al gaat het over dezelfde energieleverancier.quote:Op donderdag 25 december 2008 19:09 schreef JoPiDo het volgende:
ik snap er helemaal niets meer van en met dit topic kom ik ook niet verder...
als ik via verschillende vergelijkingssites tarieven per jaar zoek krijg ik verschillende tarieven voor dezelfde aanbieder...?? maar vrijwel altijd komt Eneco als één van de duurdere er uit
ik heb ook ergens gehoord dat per januari de prijzen gaan zakken, omdat de olieprijs aan het zakken is, maar dat je daar alleen van kunt profiteren als je overstapt?
ook heb ik gehoord dat het vastrecht hoger wordt als je van Eneco overstapt naar een andere aanbieder, dus dan zou het voor mij niet meer uitmaken als ik overstap
ik snap er helemaal niets meer van, het verbaasd mij alleen dat de verschillen best wel groot zijn op de vergelijkingssites (helemaal als je zelf Eneco hebt scheelt het soms meer dan 300 euro per jaar) en er in de kranten steeds gezegd wordt dat overstappen wel degelijk zin heeft
quote:
Eneco is ook inderdaad (1 van) de duurste. Ik zou echt íedereen die bij de Eneco zit aanraden om over te stappen. Maakt eigenlijk niet uit naar welke, goedkoper wordt het toch welquote:Op donderdag 26 maart 2009 21:08 schreef Werewolf het volgende:
Ik ben me ook maar eens aan het orienteren op het gebied van de energieleveranciers.
Uiteraard ben ik ook op een vergelijkingssite geweest ( http://www.energieprijzen.nl/ ) en ben geschrokken van hoe duur Eneco eigenlijk was in vergelijking met vele andere aanbieders.
Nee, althans niet volledig.quote:Ik lees in dit topic dat je niet de actietarieven moet nemen, omdat je dan een jaar later weer meer betaalt, klopt dit?
Omdat de meeste kleinere leveranciers grote schommelingen qua prijs maar moeilijk op kunnen vangen.quote:Ook zie ik dat bij langere looptijd ook je kosten hoger zijn, waarom is dit?
Meestal heb je bij langere contracten toch juist meer korting?
Tja... Nuon adverteert behoorlijk fanatiek met hun prijsverlaging in Juli.quote:Kan ik in het geval dat ik echt wil overstappen beter wachten tot 1 juli? Ik hoor namelijk her en der dat dan de prijzen weer omlaag gaan.
Is het dan niet slim om juist dan een contract voor langere tijd af te sluiten?
Bedankt voor je duidelijke uitlegquote:
Eneco gaat in feite gewoon hun eerder in januari doorberekende stijging ongedaan maken.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:13 schreef lighted het volgende:
Ik zit bij Eneco en weet eigenlijk nog steeds niet wat ik moet doen.. juist omdat ze pas een tarievenverlaging hebben aangekondigd..
Dat hebben wij de afgelopen 2 jaar ook gedaanquote:Op zaterdag 4 april 2009 17:34 schreef Bassfly het volgende:
De truc is om gewoon ieder jaar te switchen en steeds die overstapbonus op te strijken. Opzegtermijn is meestal 30 dagen voor aflopen 1-jarig contract, dus die moet je wel even goed in de gaten houden
Ik heb het vorige zomer gedaan (met honderden euro's voordeel) en ga het deze zomer zeker weer doen
Nee, de overstap van Oxxio naar een andere leverancier als je een Oxxio meter hebt, dat loopt lastig. Dat komt omdat de nieuwe leverancier niet snapt dat de huur van de meter niet perse doorberekend hoeft te worden. Schijnt nogal een storm in een glas water te zijn. Gewoon een melding naar de nieuwe leverancier dat de meterhuur niet berekend hoeft te worden schijnt al redelijk te helpen. Maar omdat mensen het zelf niet controleren is het weer in het nieuws gebracht.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:59 schreef blessed19 het volgende:
Hoe zit het dan met Essent? ik dacht dat die lui niet zo duur waren...
edit:
gister kwam iemand van oxxio langs. of ik over wou stappen, hun zouden de boete betalen (heb het 2 jaar vast bij essent) en een aanbieding van 1000KWH gratis!
oxxio, die zitten toch te kloten met hun ''nieuwe meters''?
mij leek het alleen intressant, omdat ze de boete zouden betalen voor de overstap. Ik neem aan dat je dat niet bij een website kan krijgen, omdat dan de ''zoveel jaar vast'' methode eigenlijk erg zwak is.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:11 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Nee, de overstap van Oxxio naar een andere leverancier als je een Oxxio meter hebt, dat loopt lastig. Dat komt omdat de nieuwe leverancier niet snapt dat de huur van de meter niet perse doorberekend hoeft te worden. Schijnt nogal een storm in een glas water te zijn. Gewoon een melding naar de nieuwe leverancier dat de meterhuur niet berekend hoeft te worden schijnt al redelijk te helpen. Maar omdat mensen het zelf niet controleren is het weer in het nieuws gebracht.
Lees overigens het advies in dit topic: Ga nooit met de verkopers aan de deur in zee, het voordeel wat je kan behalen is vaak te vinden als je zelf kijkt op de websites en je daar ook zelf aanmeldt.
En hoeveel is die boete dan?quote:Op donderdag 9 april 2009 18:20 schreef blessed19 het volgende:
[..]
mij leek het alleen intressant, omdat ze de boete zouden betalen voor de overstap. Ik neem aan dat je dat niet bij een website kan krijgen, omdat dan de ''zoveel jaar vast'' methode eigenlijk erg zwak is.
Kijk eens op gaslicht.com. Ik weet niet wat de boete is bij een voortijdige overstap, maar het voordeel kan wel eens grote zijn door juist de boete wel te betalen en in te gaan op een betere actie.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:20 schreef blessed19 het volgende:
[..]
mij leek het alleen intressant, omdat ze de boete zouden betalen voor de overstap. Ik neem aan dat je dat niet bij een website kan krijgen, omdat dan de ''zoveel jaar vast'' methode eigenlijk erg zwak is.
Bedankt voor je adviesquote:Op donderdag 9 april 2009 17:39 schreef kastanova het volgende:
[..]
Eneco gaat in feite gewoon hun eerder in januari doorberekende stijging ongedaan maken.
Althans, het zal een, en ik citeer, "soortgelijke daling" zijn.
Als ze nu al met "soortgelijk" gaan gooien, mag je er vanuit gaan dat de daling dus minder zal zijn dan de oorspronkelijke stijging; oftewel, je bent over 2009 duurder uit.
En laat Eneco nu net de duurste leverancier geweest zijn eind 2008.
Oftewel, je zát toen al bij de duurste en die is, in tegenstelling tot vele anderen, nu nóg duurder geworden.
Overstappen dus.
Afgelopen maart overgestapt van Eneco naar DONG-energy. Overstapbonus 2x ¤ 195,- (afgelopen maand ontvangen!).quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:42 schreef JoPiDo het volgende:
je moet ook overstappen met een korting, dan krijg je als je een jaarcontract neemt een korting die kan oplopen tot 250 euro
Hey volgende week stappen we over van Nederlandse Energie Maatschappij naar Nuon/Essent. Scheelt ons 30 euro per maand! Hoe het overstappen gaat, zien we wel, de eerste paar weken zijn we toch op vakantie....quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:47 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij is het echt allemaal lood om oud ijzer. Bij de één bespaar je wat op de energie, bij de andere op het transport, etc, etc. Ik ken niemand die echt schokkend veel minder is gaan betalen na een overstap (die idd meestal met het nodige gedoe gepaard gaat).
quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:52 schreef Werewolf het volgende:
Het is toch slim om als je wilt overstappen dit NA 1 juli te doen, toch?
Ik zag overigens wel dat met ons huidige verbruik de Eneco niet eens zoveel duurder is.
Of ik moet het verkeerd hebben gezien. Zal vanavond eens een berekeningetje neergooien hier.
De Oxxio meter is ronduit kut (vooral om vanaf te komen)quote:Op maandag 13 juli 2009 21:39 schreef uppie83 het volgende:
Ik heb net een woning waarbij ik te maken heb met gas, water en electra (voorheen een all-in huurprijs), dus voor mij is het geheel nog wat nieuw. Toen ik begin april hier in trok, had ik een contract afgesloten met NEM voor 3 jaar. Echter zie ik net dat de prijzen flink gedaald zijn hierna.
Vanavond kwam er een verkoper aan de deur van Oxxio (is al de 4e in de 3+ maanden dat ik hier woon die aan de deur komt). Op zich klinkt het verhaal wel interessant. Het gaat mij 5 cent schelen per m3 gas en 1 cent meer kosten per kWh, maar ik krijg echter 1000 kWh gratis. Het vastrecht wordt bij Oxxio 4 euro ipv 14 bij de NEM. Daarnaast zou de nieuwe meter rekening houden met een andere gasdoorvoer door temperatuurstijging of iets dergelijks, maar het leukste aan die nieuwe meter is dat hij exact zou aangeven wat ik verbruik per uur. Oxxio gaat ook de boete betalen die ik krijg door te vroeg van mijn NEM contract af te komen. Het contract met Oxxio zal gaan lopen tot december 2010.
Na op internet te hebben rondgestruind kom ik echter heel wat negatieve feedback tegen op dit bedrijf. Nu slaat de twijfel toch wel een beetje toe...
Dat gevoel deel ik ook. Mijn aankomend huis zit aangesloten bij Eneco en mn vriend wil ook gewoon Eneco houden (geen zin in overstapgedoe). Ik snap hem wel, het is een groot en bekend bedrijf, vertrouwd, vaste prijzen enzo, maar wanneer ik op de vergelijkingssites kijk wordt ik eigenlijk voor gek uitgemaakt. Het zou zo 300 e schelen wanneer ik naar NEM/ Oxxio of Greenchoice zou gaan. Alleen wat bij mij nou erg jeukt is dat alle vergelijkingsites dezelfde 5 energiemaatschappijen in hun 'goedkope' rijtje hebben staan. Ik geloof daar gewoon niet in.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:05 schreef lighted het volgende:
[..]
Bedankt voor je advies. Heb je ook nog een advies welke energieleverancier een verstandige keus is?:P Of is dat heel erg afhankelijk van je woonplaats? Ondanks dat Eneco de duurste heb ik een soort van "zeker" gevoel bij hun, bij al die leveranciers waar ik nog nooit van heb gehoord heb ik dat natuurlijk (nog) niet. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een wat bekendere maatschappij, al is dat natuurlijk misschien niet geheel terecht..
In de vergelijkingen zijn de overstapbonussen meegenomen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:31 schreef heartwork het volgende:
[..]
Eneco..... het is een groot en bekend bedrijf, vertrouwd, vaste prijzen enzo, maar wanneer ik op de vergelijkingssites kijk wordt ik eigenlijk voor gek uitgemaakt. Het zou zo 300 e schelen wanneer ik naar NEM/ Oxxio of Greenchoice zou gaan. Alleen wat bij mij nou erg jeukt is dat alle vergelijkingsites dezelfde 5 energiemaatschappijen in hun 'goedkope' rijtje hebben staan. Ik geloof daar gewoon niet in.
Het vervelende hiervan is eigenlijk dat niemand je kan vertellen of je er goed aan doet of wat je nou echt bespaart per jaar. Ik ken niemand die 300e minder is gaan betalen na de switch, anders zou je dat toch zeker horen van collega's of tijdens een verjaardag ofzo.
En dat er iemand aan de deur komt of je opbelt omdat ze de goedkoopste zijn.. yak. Dat vertrouw ik al helemaal niet. Als zij echt de goedkoopste zouden zijn, zou iedereen vanzelf wel naar hen toe gaan, ja toch niet dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |