Bepaalde soorten muziek ook. Ik kan zo gauw ook niet echt goede voorbeelden geven.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:54 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Noem eens een paar films die je als meesterwerk beschouwt alsjeblieft? Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Verder vind ik je lijstje wat eenzijdig, aangezien het alleen maar over visueel entertainment gaat.
In dat geval kan ik met 100% overtuiging zeggen dat God echt wel met mij is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
God geeft je dus smaak. Dat wil niet zeggen dat je met God allemaal hetzelfde mooi of leuk gaat vinden, maar je bent dus wel meer in staat zuiver en puur van dom en oppervlakkig te onderscheiden. Via God ben ik klassieke muziek gaan waarderen bijvoorbeeld. Vroeger vond ik dat niet eens muziek omdat je er niet echt op kon dansen zoals op house, er zat geen fatsoenlijk ritme in. Nu ben ik dol op Bach. Mijn ex zei dat ik dat vroeger haatte omdat ik het nep vond, die emoties die ik daarin hoorde waren voor mij nep en plastic. Nu blaast Bach mij dus weg met zijn violen, heeft me op mijn knieën doen vallen in adoratie voor God over hoe gigantisch fantastisch het fenomeen 'muziek' is, uit dank voor het feit dat er zoiets bestaat als geluid wat ik kan horen, gewoon overweldigt door wat ik hoorde.
Lol. Oke. Ik zal het wat persoonlijker maken: God heeft mijn smaak verfijnd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:59 schreef ToT het volgende:
[..]
In dat geval kan ik met 100% overtuiging zeggen dat God echt wel met mij is.
Ik ben zeer kritisch in waar ik naar kijk en waar ik naar luister, maar ik denk ook dat er genoeg Illuminati en Vrijmetselaars zijn die alleen naar klassieke muziek luisteren en dure kunst aan de muren hebben hangen en niet naar moderne pulp kijken of luisteren.
Nee, nu ben je me kwijt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
God geeft je dus smaak. Dat wil niet zeggen dat je met God allemaal hetzelfde mooi of leuk gaat vinden, maar je bent dus wel meer in staat zuiver en puur van dom en oppervlakkig te onderscheiden. Via God ben ik klassieke muziek gaan waarderen bijvoorbeeld. Vroeger vond ik dat niet eens muziek omdat je er niet echt op kon dansen zoals op house, er zat geen fatsoenlijk ritme in. Nu ben ik dol op Bach. Mijn ex zei dat ik dat vroeger haatte omdat ik het nep vond, die emoties die ik daarin hoorde waren voor mij nep en plastic. Nu blaast Bach mij dus weg met zijn violen, heeft me op mijn knieën doen vallen in adoratie voor God over hoe gigantisch fantastisch het fenomeen 'muziek' is, uit dank voor het feit dat er zoiets bestaat als geluid wat ik kan horen, gewoon overweldigt door wat ik hoorde.
Misschien wel. Maar de 180 graden ommekeer was weer wel extreem bizar voor mij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:01 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee, nu ben je me kwijt.
Ik weet heel veel van klassieke muziek. Ben ermee opgegroeid, heb opera geregisseerd, heb muziek gestudeerd. Je bent niet met god naar muziek aan het luisteren, je doet gewoon blasé over klassieke muziek nu. Heeft totaal NIETS te maken met puurder en zuiverder. Er zijn popsongs die zijn puurder en zuiverder qua muzikaliteit dan eender welke compositie van Bach. En jij was, als je eraan toe zou zijn geweest, ook zonder god wel tot inzicht gekomen aangaande klassieke muziek.
Nope, Lionel Richie (Commodores)quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:06 schreef Topspin het volgende:
Easy like a sunday morning is toch van Pearl Jam of niet?
Was dat toen je verliefd werd op die jongedame?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar de 180 graden ommekeer was weer wel extreem bizar voor mij.
Ik vind ook lang niet alles goed van Bach. Maar in Parijs toen ik er voor het eerst mee in aanraking kwam was het van wow, wat is dit. Ik denk omdat ik voor het eerst gevoel had ofzo, dat het me toen pas aan kon spreken.
Maar ik moet er dus weer vandoor. Heb even wat belangrijker dingen te doen.
Faith no more bedoelde ik dusquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:11 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nope, Lionel Richie (Commodores)
Edit: Bedoel je 'Better Man' van Pearl Jam???
Ik wel, ik vind ALLES goed van Bach. Geen uitzondering mogelijk. Overigens de enige componist bij wie ik dat heb.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar de 180 graden ommekeer was weer wel extreem bizar voor mij.
Ik vind ook lang niet alles goed van Bach. Maar in Parijs toen ik er voor het eerst mee in aanraking kwam was het van wow, wat is dit. Ik denk omdat ik voor het eerst gevoel had ofzo, dat het me toen pas aan kon spreken.
Maar ik moet er dus weer vandoor. Heb even wat belangrijker dingen te doen.
Toch eens noteren om te gaan kopenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:13 schreef ToT het volgende:
Ik hou wel van RPG games, er moet een beetje een verhaallijn in zitten en idd niet te veel schieten.
Films moeten een beetje diepgang hebben. The caveman's valentine vind ik bijvoorbeeld een meesterwerk: je krijgt een blik in de geest van een psychotische maar tevens zeer geniale dakloze. De film staat bol van subtiele kunst-uitingen: geweldige muziek, opvallend gebruik van bepaalde kleuren en filmtechnieken, een zeer smaakvolle liefdesscene tussen 2 mensen die de 40 al wel gepasseerd zijn enz.
FF aanklikken zometeen, eerst ff contactlenzen uitdoen en bril opzetten want ik heb contactlenzen al vanaf 0600 in en dan lijken mijn ogen te branden en de contactlenzen lijken dan ieder moment eruit te kunnen vliegen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:28 schreef ToT het volgende:
Dit is wat ik tegenwoordig heel erg kan waarderen!
Zoals ik al zei, ik kan die 180 graden omslag in ALLES wat ik doe, denk, voel en meemaak niet verklaren zonder God. Ik kan de koers die mijn leven ineens heeft genomen, met een compleet nieuw leven in een compleet nieuw land in een compleet nieuwe stad en compleet nieuw werk en compleet nieuwe mensen niet verklaren zonder God. Ik kan de gevoelens van liefde, dankbaarheid en alles voor het leven, mijn medemensen niet verklaren zonder God. Ik ben gewoon uit een rioolput gehaald op een manier die ik niet kan verklaren zonde God. Jij kan dat wel want jij staat niet in mijn schoenen.Elke keer komen er aparte dingetjes langs en jij, en niet alleen jij maar iedereen, zegt dan 'ja maar dat kan ook zus en zo zijn, je bent gewoon volwassen nu, je bent gestopt met drinken, etc' Maar juist die dingen zijn ook niet zomaar uit de lucht komen vallen. De gemiddelde student kan echt niet zomaar van de één op de andere dat stoppen met zuipen. Ik kon het omdat ik merkte dat ik daardoor niet goed kon doen wat God voor mij wil en wat dus goed voor mij is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:18 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik wel, ik vind ALLES goed van Bach. Geen uitzondering mogelijk. Overigens de enige componist bij wie ik dat heb.
Ik vind het fijn dat je je openstelt voor allerlei ervaringen waar je voordien niet eens aan zou denken, maar ben gewoon een beetje voorzichtig met alles aan god toeschrijven en vlak je eigen kunde niet uit.
Je hoort ze vaak zat, maar wil ze niet accepteren. Deze topicreeks is daar bewijs van.quote:Verder heb ik ook nog nooit van iemand verhalen gehoord zoals ik doormaak waarbij er geen sprake was van een bekering tot Jezus Christus.
Niet. Lieve Ali, tot een twee maand geleden zou ik je 'afgedaan' hebben als een godsdienstwaanzinnige. Inmiddels heb je me in ieder geval wel zoveel geleerd dat ik besef dat het helemaal niet netjes is om iemand een etiketje op te plakken, en uiteraard wist ik dat natuurlijk al wel. Maar toch bedankt dat je me er even aan herinnerd hebt. Weer even een frisse geest heb ik nu.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoe kan ik jullie overtuigen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |