abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60763551
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:54 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Noem eens een paar films die je als meesterwerk beschouwt alsjeblieft? Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Verder vind ik je lijstje wat eenzijdig, aangezien het alleen maar over visueel entertainment gaat.
Bepaalde soorten muziek ook. Ik kan zo gauw ook niet echt goede voorbeelden geven.

Ik vind Solyaris van Tarkovski erg goed. Sowieso de filmtechniek van Tarkovski. Smoke vind ik erg goed. Verder weet ik zo gauw even niet.

Vroeger vond ik bv pulp fiction erg vet. Nu vind ik het een gigantisch domme film.
pi_60763555
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

God geeft je dus smaak. Dat wil niet zeggen dat je met God allemaal hetzelfde mooi of leuk gaat vinden, maar je bent dus wel meer in staat zuiver en puur van dom en oppervlakkig te onderscheiden. Via God ben ik klassieke muziek gaan waarderen bijvoorbeeld. Vroeger vond ik dat niet eens muziek omdat je er niet echt op kon dansen zoals op house, er zat geen fatsoenlijk ritme in. Nu ben ik dol op Bach. Mijn ex zei dat ik dat vroeger haatte omdat ik het nep vond, die emoties die ik daarin hoorde waren voor mij nep en plastic. Nu blaast Bach mij dus weg met zijn violen, heeft me op mijn knieën doen vallen in adoratie voor God over hoe gigantisch fantastisch het fenomeen 'muziek' is, uit dank voor het feit dat er zoiets bestaat als geluid wat ik kan horen, gewoon overweldigt door wat ik hoorde.
In dat geval kan ik met 100% overtuiging zeggen dat God echt wel met mij is.
Ik ben zeer kritisch in waar ik naar kijk en waar ik naar luister, maar ik denk ook dat er genoeg Illuminati en Vrijmetselaars zijn die alleen naar klassieke muziek luisteren en dure kunst aan de muren hebben hangen en niet naar moderne pulp kijken of luisteren.
pi_60763608
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:59 schreef ToT het volgende:

[..]

In dat geval kan ik met 100% overtuiging zeggen dat God echt wel met mij is.
Ik ben zeer kritisch in waar ik naar kijk en waar ik naar luister, maar ik denk ook dat er genoeg Illuminati en Vrijmetselaars zijn die alleen naar klassieke muziek luisteren en dure kunst aan de muren hebben hangen en niet naar moderne pulp kijken of luisteren.
Lol. Oke. Ik zal het wat persoonlijker maken: God heeft mijn smaak verfijnd.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:01:04 #154
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60763610
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

God geeft je dus smaak. Dat wil niet zeggen dat je met God allemaal hetzelfde mooi of leuk gaat vinden, maar je bent dus wel meer in staat zuiver en puur van dom en oppervlakkig te onderscheiden. Via God ben ik klassieke muziek gaan waarderen bijvoorbeeld. Vroeger vond ik dat niet eens muziek omdat je er niet echt op kon dansen zoals op house, er zat geen fatsoenlijk ritme in. Nu ben ik dol op Bach. Mijn ex zei dat ik dat vroeger haatte omdat ik het nep vond, die emoties die ik daarin hoorde waren voor mij nep en plastic. Nu blaast Bach mij dus weg met zijn violen, heeft me op mijn knieën doen vallen in adoratie voor God over hoe gigantisch fantastisch het fenomeen 'muziek' is, uit dank voor het feit dat er zoiets bestaat als geluid wat ik kan horen, gewoon overweldigt door wat ik hoorde.
Nee, nu ben je me kwijt.

Ik weet heel veel van klassieke muziek. Ben ermee opgegroeid, heb opera geregisseerd, heb muziek gestudeerd. Je bent niet met god naar muziek aan het luisteren, je doet gewoon blasé over klassieke muziek nu. Heeft totaal NIETS te maken met puurder en zuiverder. Er zijn popsongs die zijn puurder en zuiverder qua muzikaliteit dan eender welke compositie van Bach. En jij was, als je eraan toe zou zijn geweest, ook zonder god wel tot inzicht gekomen aangaande klassieke muziek.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60763632
Maar ik moet weer aan de studie.
pi_60763647
Heb ook een cd liggen die wisdom & Compassion heet, ook rustgevende muziek uit Tibet. Nog nooit echt geluisterd maar volgens mij de moeite waard om eens te luisteren.

Over de games-industrie, er zijn een aantal games die mij dus echt kunnen boeien. Adventure games als Monkey Island en ook de Indiana Jones adventures en zo zijn er meer adventures waar je moet zoeken naar voorwerpen en gesprekken moet voeren met personages in het spel plus voorwerpen moet combineren, een game met een echt verhaal dus waarbij je denkt dat je als hoofdrolspeler die het spel speelt echt bezig bent in de adventure en dan de spanning en humor die erin verweven zit. Echte shoot games is ook niet mijn smaak maar een goede adventure sla ik niet af.

Qua films heb ik ook een bepaalde smaak ontwikkeld door de jaren heen, het hoeft niet allemaal zo bloedig en vol actie te staan, een film als the butterfly effect kan ik dan wel weer waarderen maar ik denk dat Ali bij die film ook zijn twijfels heeft maar dat moet hij denk ik zelf weten.

Net zoals anderen in zekere zin ook zelf moeten weten wat ze doen, denk nog steeds niet dat het tot een ondergang gaat leiden van de mensheid wanneer steeds meer mensen experimenteel bezig zijn met reiki en hypnose en alles dat ermee samenhangt, tenzij het collectieve bewustzijn verziekt zou worden en vol demonen zou raken door openstaande poorten maar dat is dan weer typisch een lord of the ring scenario en zo ver zal het niet snel komen.
Genieten is toegestaan!!!
pi_60763682
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:01 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nee, nu ben je me kwijt.

Ik weet heel veel van klassieke muziek. Ben ermee opgegroeid, heb opera geregisseerd, heb muziek gestudeerd. Je bent niet met god naar muziek aan het luisteren, je doet gewoon blasé over klassieke muziek nu. Heeft totaal NIETS te maken met puurder en zuiverder. Er zijn popsongs die zijn puurder en zuiverder qua muzikaliteit dan eender welke compositie van Bach. En jij was, als je eraan toe zou zijn geweest, ook zonder god wel tot inzicht gekomen aangaande klassieke muziek.
Misschien wel. Maar de 180 graden ommekeer was weer wel extreem bizar voor mij.

Ik vind ook lang niet alles goed van Bach. Maar in Parijs toen ik er voor het eerst mee in aanraking kwam was het van wow, wat is dit. Ik denk omdat ik voor het eerst gevoel had ofzo, dat het me toen pas aan kon spreken.

Maar ik moet er dus weer vandoor. Heb even wat belangrijker dingen te doen.
pi_60763687
Mooie klassieke muziek is dan ook meer dan geweldig, dat speelt echt heel erg met je innerlijk.

Wat grappig dat je dat vroeger niet had en nu wel, maar kan je dan helemaal niet meer genieten van soms een beetje wat meer oppervlakkig, maar wel vrolijk bv?
Veel moderne muziek vind ik plastick en nep, maar kan toch nogsteeds dingen wel waarderen door een vrolijke ondertoon, om lekker wat te hossen tijdens het schoonmaken bv, geen diepgang ofzo, maar gewoon af en toe wat oppervlakkiger.
Of bv een heerlijk pearl jam nummer waar je heerlijk op meeblert, maar dat is dan weer niet oppervlakkig wat mij betrefd, speelt dan wel weer op de akkoorden van de ziel.

Zo ook met veel hardrock, de gitaar kan me heel wat doen, ben niet echt beperkt in dat gebeuren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_60763750
Easy like a sunday morning is toch van Pearl Jam of niet?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:11:47 #160
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60763914
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:06 schreef Topspin het volgende:
Easy like a sunday morning is toch van Pearl Jam of niet?
Nope, Lionel Richie (Commodores)

Edit: Bedoel je 'Better Man' van Pearl Jam???
pi_60763948
Ik hou wel van RPG games, er moet een beetje een verhaallijn in zitten en idd niet te veel schieten.

Films moeten een beetje diepgang hebben. The caveman's valentine vind ik bijvoorbeeld een meesterwerk: je krijgt een blik in de geest van een psychotische maar tevens zeer geniale dakloze. De film staat bol van subtiele kunst-uitingen: geweldige muziek, opvallend gebruik van bepaalde kleuren en filmtechnieken, een zeer smaakvolle liefdesscene tussen 2 mensen die de 40 al wel gepasseerd zijn enz.
pi_60764046
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik vind ook lang niet alles goed van Bach. Maar in Parijs toen ik er voor het eerst mee in aanraking kwam was het van wow, wat is dit. Ik denk omdat ik voor het eerst gevoel had ofzo, dat het me toen pas aan kon spreken.

Was dat toen je verliefd werd op die jongedame?
Mja verliefdheid kan je smaak goed veranderen. En een goede spirituele ervaring absoluut ook!
pi_60764087
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:11 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nope, Lionel Richie (Commodores)

Edit: Bedoel je 'Better Man' van Pearl Jam???
Faith no more bedoelde ik dus Even op harde schijf gezocht naar easy en toen kwam faith no more naar voren.

Pearl Jam met alive is het dus waar ik in eerste instantie aan dacht, vandaar pearl jam

dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:18:20 #164
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60764088
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik wel, ik vind ALLES goed van Bach. Geen uitzondering mogelijk. Overigens de enige componist bij wie ik dat heb.

Ik vind het fijn dat je je openstelt voor allerlei ervaringen waar je voordien niet eens aan zou denken, maar ben gewoon een beetje voorzichtig met alles aan god toeschrijven en vlak je eigen kunde niet uit.
pi_60764201
Hehehe Alive van Pearl Jam is inderdaad goddelijk!
pi_60764358

Dit is wat ik tegenwoordig heel erg kan waarderen!
pi_60764364
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:13 schreef ToT het volgende:
Ik hou wel van RPG games, er moet een beetje een verhaallijn in zitten en idd niet te veel schieten.

Films moeten een beetje diepgang hebben. The caveman's valentine vind ik bijvoorbeeld een meesterwerk: je krijgt een blik in de geest van een psychotische maar tevens zeer geniale dakloze. De film staat bol van subtiele kunst-uitingen: geweldige muziek, opvallend gebruik van bepaalde kleuren en filmtechnieken, een zeer smaakvolle liefdesscene tussen 2 mensen die de 40 al wel gepasseerd zijn enz.
Toch eens noteren om te gaan kopen

Perfume the story of a murderer.

Die ene film met die jongen die een parfum ontwikkeld die onweerstaanbaar en Goddelijk is en gemaakt is op de meest bizarre manier vond ik ook geweldig. Heb ff alles weg gehaald voor het invoeren dat op een spoiler leek maar het is een echte aanrader. Ook kunstzinnig maar tevens wat gewelddadig te noemen. Hopelijk niet al teveel verklapt mocht je hem willen zien. Wie weet heb je hem al gezien.

The illusionist van Edward Norton vond ik dan ook een film die me kon boeien. Dan natuurlijk the green mile maar dat is alom bekend bij de meeste mensen. Zo zijn er wellicht honderden films die ik nog moet zien en nog nooit gezien heb en zo kan ik die hard ook waarderen nog steeds. Keiharde actie hoewel het vaak altijd op hetzelfde lijkt bij actie op uitzondering na.

[ Bericht 5% gewijzigd door Topspin op 12-08-2008 15:37:53 ]
pi_60764531
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:28 schreef ToT het volgende:

Dit is wat ik tegenwoordig heel erg kan waarderen!
FF aanklikken zometeen, eerst ff contactlenzen uitdoen en bril opzetten want ik heb contactlenzen al vanaf 0600 in en dan lijken mijn ogen te branden en de contactlenzen lijken dan ieder moment eruit te kunnen vliegen.

Vraag me ook weer af hoe Ali tegen ogen laseren aankijkt en moderne technieken waarmee de mens als het ware geoptimaliseerd kan worden. Nano-technologie is er dan nog en klonen en ga zo door.

Kunstmatige intelligentie vannacht over gelezen, dat ze uitgaan ervan dat je computers een bewustzijn kan geven zodat ze op mensen gaan lijken. Maar toen ook het gegeven dat computers fouten gaan maken als ze zoals mensen gaan functioneren en omdat mensen ook vaak altijd wel de fout ingaan vanzelf dat computers hun functie verliezen door die onbetrouwbaarheid maar dan nog een computer met menselijke kenmerken

Maar dan nog steeds hoe Ali tegen kunstmatige intelligentie aankijkt alsof de mens bezig is voor spelen voor God wat steeds vaker lijkt te gebeuren. Alsof de mens steeds vaker zelf voor schepper aan het spelen is dus ook, je kunt volgens mij ook al kiezen of je een jongetje of meisje gaat krijgen van te voren en dan nog de reageerbuis baby's.
pi_60764621
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:18 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik wel, ik vind ALLES goed van Bach. Geen uitzondering mogelijk. Overigens de enige componist bij wie ik dat heb.

Ik vind het fijn dat je je openstelt voor allerlei ervaringen waar je voordien niet eens aan zou denken, maar ben gewoon een beetje voorzichtig met alles aan god toeschrijven en vlak je eigen kunde niet uit.
Zoals ik al zei, ik kan die 180 graden omslag in ALLES wat ik doe, denk, voel en meemaak niet verklaren zonder God. Ik kan de koers die mijn leven ineens heeft genomen, met een compleet nieuw leven in een compleet nieuw land in een compleet nieuwe stad en compleet nieuw werk en compleet nieuwe mensen niet verklaren zonder God. Ik kan de gevoelens van liefde, dankbaarheid en alles voor het leven, mijn medemensen niet verklaren zonder God. Ik ben gewoon uit een rioolput gehaald op een manier die ik niet kan verklaren zonde God. Jij kan dat wel want jij staat niet in mijn schoenen.Elke keer komen er aparte dingetjes langs en jij, en niet alleen jij maar iedereen, zegt dan 'ja maar dat kan ook zus en zo zijn, je bent gewoon volwassen nu, je bent gestopt met drinken, etc' Maar juist die dingen zijn ook niet zomaar uit de lucht komen vallen. De gemiddelde student kan echt niet zomaar van de één op de andere dat stoppen met zuipen. Ik kon het omdat ik merkte dat ik daardoor niet goed kon doen wat God voor mij wil en wat dus goed voor mij is.

Je kan alles waar ik doorheen ben gegaan en nog steeds heenga wel gaan ontleden en dan allerlei andere verklaringen dan God noemen, maar je moet het totaalplaatje bekijken, inclusief de zaken die ik heb meegemaakt, zoals gebeden die in vervulling gaan en alles, volledig buiten mijn eigen controle om. Ik kan niet geloven dat iemand in 1 jaar tijd compleet kan transformeren, een compleet nieuw leven kan hebben in een copmleet nieuwe stad in een ander land, met compleet nieuwe mensen, compleet nieuwe smaak in eten, drinken, muziek, kunst, ineens gevoelens heeft die die vantevoren niet kende, zich ineens perfect kan vinden in alles wat de bijbel zegt en er ook bijna perfect naar kan leven. Er is geen mens die dat op eigen krachten kan of uberhaupt wil, omdat het zo ver afstaat van wat wij mensen denken dat plezierig leven is. Mensen willen hun dingetjes, pleziertjes, verslavingen niet opgeven omdat die een leegte vullen. Die leegte zit tussen je oren en normaal gesproken zat God daar. Met God reinig je die leegte van de modder die erin is gekropen, geef je dus alles op om die leegte van binnen schoon te maken en die volledig te vullen met de Heilige Geest van God die als een gezende zalf, een frisse olie, een levensfontijn van kristalhelder zoet water met lichtstralen over en in je hersenen uitgestort wordt en dan blijkt het leven zo extreem gruwelijk fantastisch mooi te zijn. Dan zal zo'n uitspraak als jij deed 'dood is gewoon dood, maakt niet uit, pffff ik moet er niet aan denken om eeuwig te leven!' nooit bij je opkomen, iets als levensmoeheid bestaat dan gewoon niet omdat het leven gewoon veel te kostbaar is! En juist daarom wil je het ook niet meer bevuilen met onzinnige dingen maar er het maximale uithalen zoals God het bedoeld heeft, in liefde voor je medemens, genietend van de natuur en alle mooie dingen die God gemaakt heeft, genieten van je levenspartner en kinderen, tot in de eeuwigheid. Ik kan niet geloven dat alles waar ik doorheen ga zomaar uit mijzelf komt, in combinatie dus met alles wat ik meemaak waar ik totaal geen controle over heb maar wel superveel invloed heeft op de koers van mijn leven. Verder heb ik ook nog nooit van iemand verhalen gehoord zoals ik doormaak waarbij er geen sprake was van een bekering tot Jezus Christus. Hoe kan ik jullie overtuigen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-08-2008 15:46:42 ]
pi_60764710
Ik denk dat hij elke kunstmatige ingreep wel tegen de wil van God vindt, maar ik vraag me af wat Ali van vaccinatie en levensreddende operaties vindt.
Is het neit God's wil dat iemand sterft of een ziekte krijgt?
pi_60764843
quote:
Verder heb ik ook nog nooit van iemand verhalen gehoord zoals ik doormaak waarbij er geen sprake was van een bekering tot Jezus Christus.
Je hoort ze vaak zat, maar wil ze niet accepteren. Deze topicreeks is daar bewijs van.
pi_60764890
Nou nee, niet echt.
pi_60765023
Als je zag hoe ik was voor Reiki op m'n pad kwam, dat is ook een verschil van dag en nacht! Ik heb vroeger echt in een hel gezeten. Sinds ik met Reiki bezig ben zit ik veel lekkerder in m'n vel, ik ben veel positiever, ik kan mijn hersenen ook veel makkelijker in de alfastaat brengen, ik kijk positiever naar de medemens, kan meer liefde geven zonder angst gekwetst te worden en als men rot tegen mij doet, kan ik het veel beter relativeren. Ik kan veel meer genieten van de dingen in het leven!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:52:09 #174
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60765165
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoe kan ik jullie overtuigen?
Niet. Lieve Ali, tot een twee maand geleden zou ik je 'afgedaan' hebben als een godsdienstwaanzinnige. Inmiddels heb je me in ieder geval wel zoveel geleerd dat ik besef dat het helemaal niet netjes is om iemand een etiketje op te plakken, en uiteraard wist ik dat natuurlijk al wel. Maar toch bedankt dat je me er even aan herinnerd hebt. Weer even een frisse geest heb ik nu.

Net zo min als jij mij kunt overtuigen van jouw god zal ik ooit jou kunnen overtuigen van mijn god. Dat is een feit, dat is zo, en dat blijft zo. Het is ook niet meer belangrijk wie er gelijk heeft. Voor mij niet tenminste. Het kan niet de bedoeling van mijn god zijn dat we daar over stechelen ook. Dus dat doe ik niet meer. Belangrijk is om inzicht te krijgen in elkaars beleving en dat te respecteren. Dus zonder de ander te degraderen tot een minderwaardige manier van leven.

Er bestaat overigens geen leegte tussen mijn oren, en levensmoe ben ik ook al niet. Ik verkies het echter niet om eeuwig in een paradijs te moeten wonen, want dat zie ik als beklemming.
pi_60765169
Voor mij is de wereld dus ook open gegaan en ben ik het wonder in gaan zien maar dat had hele andere redenen dan Jezus Christus. Wil er niet helemaal op ingaan maar het leek een uitbarsting te zijn door een combinatie van alcohol en wiet en sindsdien ben ik me meer bewust geworden van de wereld om me heen. Voorheen was het de hele dag bezig zijn met economische vraagstukken, uitgaan, 3 uur in de sportschool hangen en was ik blind voor de rest dat het leven te bieden had. Het leven was eenzijdig.

Toen compleet doorgedraaid als het ware waarbij ik in een compleet andere realiteit leek te leven wat ze dan aanduiden als een ziekte maar ik zie het meer als een soort van trip en ook als openbaring die mijn ogen geopend heeft en me ruimer heeft leren denken in het leven waarbij ik ook meer rustmomenten heb weten in te lassen en kalmer ben geworden omdat het voorheen een constant gejaag was dag in dag uit zonder dat ik eens stilstond bij hoe ik zelf in elkaar zat.

Heeft ook weer in werking gezet dat ik door die uitbarsting depressief ben geworden maar ook weer opgestaan uit een aantal depressies en nu in 2008 lijk ik tevredener dan ooit te zijn met mijn leven en ook richting werk begint het te gaan waarbij ik iets ga zoeken dat echt bij me past inplaats van te kiezen voor het grote geld in een baan waar je 50 uur moet werken en dan ook nog eens thuis moet bijstuderen zodat je amper tijd overhoudt voor jezelf en andere dingen. Vroeger wilde ik vooral veel geld in het laadje krijgen en was ik dus ook best een egoist maar die trip heeft me dan geholpen om de echte waarde in te zien van het bestaan en dat gebeurt nog steeds en het neemt nog steeds toe door minder irritaties dus betere omgang met anderen en situaties. Heb overigens niets tegen geld en kan best meer gebruiken om leukere dingen te kunnen doen en op vakantie te gaan maar een baan waar je een groot gedeelte voor moet opofferen omdat die baan dat verlangt hoeft voor mij niet. Dan liever een stapje lager. Foute opleidingskeuzes was het ook een beetje maar goed, genoeg erover ook.

Was een brok spanning voorheen en het lijkt alsof ik steeds vaker de rust begin te vinden.

Hier was het dus een soort van uit de hand gelopen trip door een joint, gebeurt vaker bij mensen die een joint roken zomaar ineens. Had 9 maanden geen sigaret of wat dan ook gerookt en toen een joint waarbij de wereld ineens een rit in een fantasy attractie werd

Veel geschreven en wie weet te open maar het verhaal ook op mijn weblog geschreven en in 2001 op mijn website. Schaam me er niet voor zozeer, weet dat ik best beter eruit ben gekomen ondanks dat het tijd nodig had. Had ook moeten gebeuren want ik stond op ontploffen al veel eerder voor die uitbarsting. Alle spanningen stapelden zich op en konden geen uitweg vinden zodat ik een lopende tijdbom was en dat was dus al vele jaren voor 2000. Toen ik internet niet eens had leren kennen ergens in 1997 was het al richting een ontploffing aan het gaan wat je kunt zien als burn-out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')