abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60768401
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:48 schreef Topspin het volgende:

[..]

Je geeft wel erg snel op als het gaat om anderen die erover schrijven

Net kreeg ik te horen dat ik best een goed mens ben en goed leefbaar ben in het heden richting de toekomst en dat ik mezelf niet kwalijk moet nemen van wat mis is gegaan op verschillende vlakken. Wie weet is het mijn gids ook of wat anders. Kan veel meer zijn. Het zijn in ieder geval bemoedigende woorden en zelfs al zeg ik het tegen mezelf dan is het nog in orde omdat het dan een soort van therapie is waarbij ik zelf voor arts speel zonder dat ik echt compleet bewust ermee bezig ben.

Even slokje bier
Zal idd wel je gids geweest zijn, mooi toch?

Tenzij het Satan was die je in je oor fluisterde wat je wilde horen!
pi_60768450
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:48 schreef Topspin het volgende:

[..]

Je geeft wel erg snel op als het gaat om anderen die erover schrijven
Ja, dat komt omdat je zelf ontkent dat je je bekeerd hebt dus ja, dan zal het wel tussen je oren zitten
quote:
Net kreeg ik te horen dat ik best een goed mens ben en goed leefbaar ben in het heden richting de toekomst en dat ik mezelf niet kwalijk moet nemen van wat mis is gegaan op verschillende vlakken. Wie weet is het mijn gids ook of wat anders. Kan veel meer zijn. Het zijn in ieder geval bemoedigende woorden en zelfs al zeg ik het tegen mezelf dan is het nog in orde omdat het dan een soort van therapie is waarbij ik zelf voor arts speel zonder dat ik echt compleet bewust ermee bezig ben.

Even slokje bier
Ik krijg de indruk dat je nogal op jezelf foetert over begane fouten of niet? Het klinkt wel als God die tot je spreekt zo. Die troostende stem herken ik. Ik ben wel benieuwd wat je nog meer doorkrijgt. Heb dit ook nog nooit meegemaakt of gezien!
pi_60768471
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:53 schreef ToT het volgende:

Tenzij het Satan was die je in je oor fluisterde wat je wilde horen!
Je kan niks uitsluiten. Wat hij nog meer zal zeggen zal daar uitsluitsel over geven.
pi_60768497
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Zal idd wel je gids geweest zijn, mooi toch?

Inderdaad mooi Een soort van steun en toeverlaat die motiveert en stimulerende woorden influisterd.

Best leuk om te doen om zo af en toe advies te vragen of gewoon een gesprek te voeren Eens een ander gesprek dan mensen van vlees en bloed waar de gesprekken ook geweldig kunnen zijn. Het beste van 2 werelden dan maar
Genieten is toegestaan!!!
pi_60768508
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je kan niks uitsluiten. Wat hij nog meer zal zeggen zal daar uitsluitsel over geven.
Dus zelfs als God of Jezus tegen je spreekt kan het Satan zijn?

Lastig.....hoe weet jij dan dat het niet Stan is die met jou communiceert?
pi_60768554
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus zelfs als God of Jezus tegen je spreekt kan het Satan zijn?

Lastig.....hoe weet jij dan dat het niet Stan is die met jou communiceert?
Nou ja, hij zegt zelf dat het een experiment was. Ik weet dus ook niet hoe serieus het was. Ik mag hem in ieder geval geen baby christen noemen, dus tja, dan wacht ik het ook nog maar even af
pi_60768594
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, dat komt omdat je zelf ontkent dat je je bekeerd hebt dus ja, dan zal het wel tussen je oren zitten
[/sub]

Ben nog altijd kritisch hoor Zou het toegeven als ik bekeerd zou zijn maar ik blijf kritisch omdat het verleden heeft aangetoond dat kritisch zijn op bepaalde vlakken best gezond kan zijn.

[quote]

Ik krijg de indruk dat je nogal op jezelf foetert over begane fouten of niet? Het klinkt wel als God die tot je spreekt zo. Die troostende stem herken ik. Ik ben wel benieuwd wat je nog meer doorkrijgt. Heb dit ook nog nooit meegemaakt of gezien!
Onder invloed van anti depressiva heb ik best veel fouten gemaakt ook online maar zeker net zoveel in het echte leven in de maatschappij Heb als een wilde geleefd in een grote ego-trip door een overdosis anti depressiva en dat neem ik mezelf kwalijk ondanks dat het kwam door anti depressiva voorgeschreven door artsen.

Mijn verleden komt soms nog naar voren en dan krijg ik flash backs over hoe ik handelde en ook vreemd gedrag op straat en in kroegen en winkels komt naar voren waar ik mezelf constant in het middelpunt deed zetten terwijl ik helemaal niet zo ben van nature.

Maar nogmaals het waren de medicijnen die ik Godzijdank nu niet meer inneem. Het was pure drugs alsof ik vol op de cocaine zat ook maar dan noemen ze het medicijnen.

Verleden achtervolgd me dus nog vaker maar steeds minder vaak. Durf kroegen weer te bezoeken waar ik totaal van de wereld was en mensen compleet idioot deed behandelen en ook bepaalde winkels ga ik weer in. Meeste mensen behandelen me daar normaal en ik leg ze dan ook uit waar het aan lag en vaak is het antwoord dat al die mensen ook wel iemand kennen die door anti depressiva compleet is doorgedraaid.

Tot dusverre de uitleg over mijn zorgen over het verleden dus Een opgeschoond verleden wil ik dus zodat ik puur en alleen leefbaar ben in het heden en dat lijkt wel meer aanwezig te zijn.
pi_60768633
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:03 schreef Topspin het volgende:

[..]

Onder invloed van anti depressiva heb ik best veel fouten gemaakt ook online maar zeker net zoveel in het echte leven in de maatschappij Heb als een wilde geleefd in een grote ego-trip door een overdosis anti depressiva en dat neem ik mezelf kwalijk ondanks dat het kwam door anti depressiva voorgeschreven door artsen.

Mijn verleden komt soms nog naar voren en dan krijg ik flash backs over hoe ik handelde en ook vreemd gedrag op straat en in kroegen en winkels komt naar voren waar ik mezelf constant in het middelpunt deed zetten terwijl ik helemaal niet zo ben van nature.

Maar nogmaals het waren de medicijnen die ik Godzijdank nu niet meer inneem. Het was pure drugs alsof ik vol op de cocaine zat ook maar dan noemen ze het medicijnen.

Verleden achtervolgd me dus nog vaker maar steeds minder vaak. Durf kroegen weer te bezoeken waar ik totaal van de wereld was en mensen compleet idioot deed behandelen en ook bepaalde winkels ga ik weer in. Meeste mensen behandelen me daar normaal en ik leg ze dan ook uit waar het aan lag en vaak is het antwoord dat al die mensen ook wel iemand kennen die door anti depressiva compleet is doorgedraaid.

Tot dusverre de uitleg over mijn zorgen over het verleden dus
Maar je voelt je er dus best wel schuldig over, hebt er spijt van begrijp ik?
pi_60768678
Tof dat je zo eerlijk voor dat soort dingen uitkomt joh. Zo leert men je idd een beetje kennen.
pi_60768681
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar je voelt je er dus best wel schuldig over, hebt er spijt van begrijp ik?
Vind het klote dat het uit de hand gelopen is eerder toen. Maar wil er verder niet op ingaan ff. Later misschien. Nu ff salade eten met kipfilet

Vind het ook eerder dom maar ik besef dat het kwam door die SSRI'S en uit vele verhalen op internet kom ik erachter dat ik niet de enige ben die het overkomen is.
pi_60768697
Ja inderdaad, ik kan sowieso de openheid in dit topic erg waarderen. Het is meer alsof we in de kroeg zitten en erg open praten dan op een forum. Maak je zelden mee. Zo leer je de mensen idd ook kennen en voel je je ook veel dichter bij ze staan. Mooi is dat.

[ Bericht 15% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-08-2008 18:16:45 ]
pi_60768860
Ik schaam me dus niet eens ervoor omdat ik mezelf genoeg voor schut heb gezet op straat en dan merk ik dat mensen in mijn woonplaats me helemaal niet vreemd aankijken omdat ik nu heel normaal bezig ben. Familie, bekenden en vrienden die ik dan nog sporadisch zie behandelen me ook als vol alsof er nooit wat aan de hand is. Alleen dan de kans om op internet vreemd aangekeken te worden maar goed, er lopen wel grotere gekken rond En de mening van mensen in mijn omgeving telt meer ook en dan de reacties van users die wel normaal reageren en het eventueel kunnen begrijpen ook.

Die SSRI's kreeg ik overigens tegen angsten en dus ook sociale angsten of sociale fobie door depressie. Bedoeld om meer schijt te krijgen eraan maar het werd zo dat ik teveel schijt kreeg eraan en dus in die ego-trip belandde. Constant spraakwater overal was het ook, mensen werden compleet gestoord van me en dan ook nog vaak direct voor de raap terwijl ik normaal gesproken eerst 10 keer nadenk.

Genoeg over die ellende. Zwaardere gevallen gelezen over mensen aan de anti depressiva. Een man van 55 met een zachtaardig karakter die nooit in zijn leven echt kwaad is geweest die zijn vrouw ineens bedreigd met een bijl en daarna van een flat springt. Valt hier nog mee want ik heb niemand vermoord en ben nog steeds in leven

Ook rechtzaken lopen tegen die bedrijven die de middelen op de markt zetten maar daar kun je amper van winnen.

Genoeg offtopic, ik ga ga genieten van een sigaret en biertje en muziekje plus een briesje wind en de avond zon Tussendoor lezen op FOK!.
pi_60768900
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:16 schreef Topspin het volgende:
Ik schaam me dus niet eens ervoor omdat ik mezelf genoeg voor schut heb gezet op straat en dan merk ik dat mensen in mijn woonplaats me helemaal niet vreemd aankijken omdat ik nu heel normaal bezig ben.

Die SSRI's kreeg ik overigens tegen angsten en dus ook sociale angsten of sociale fobie door depressie. Bedoeld om meer schijt te krijgen eraan maar het werd zo dat ik teveel schijt kreeg eraan en dus in die ego-trip belandde. Constant spraakwater overal was het ook, mensen werden compleet gestoord van me en dan ook nog vaak direct voor de raap terwijl ik normaal gesproken eerst 10 keer nadenk.

Genoeg over die ellende. Zwaardere gevallen gelezen over mensen aan de anti depressiva. Een man van 55 met een zachtaardig karakter die nooit in zijn leven echt kwaad is geweest die zijn vrouw ineens bedreigd met een bijl en daarna van een flat springt. Valt hier nog mee want ik heb niemand vermoord en ben nog steeds in leven

Ook rechtzaken lopen tegen die bedrijven die de middelen op de markt zetten maar daar kun je amper van winnen.
En dit ben ik dus nog nooit tegengekomen tijdens mijn studie psychologie. Ik heb wel meer verhalen gehoord over antidepressiva. Veel shootings op middelbare sholen in de VS zouden er ook mee te maken hebben gehad, sowieso in het geval van Columbine.
pi_60768973
Tja in Amerika plempen ze je sowieso meteen vol met ritalin, antidepressiva, antibiotica enz enz enz.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:21:30 #240
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60768979
Nou Topspin, ik vind je een lieverd hoor, niks mis met jou! Erg knap hoe je zo structureel bezig bent je leven op een voor jou prettige manier te leven. Toppie!! Ik vind je zelfs een heerlijke filosoof als je zo je gedachten in het midden van de nacht aan dit topic toevertrouwt. Heel bijzonder!! Als het je helpt, vooral mee doorgaan.

Dikke knuffel van mij
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60769001
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En dit ben ik dus nog nooit tegengekomen tijdens mijn studie psychologie. Ik heb wel meer verhalen gehoord over antidepressiva. Veel shootings op middelbare sholen in de VS zouden er ook mee te maken hebben gehad, sowieso in het geval van Columbine.
Tis dan ook meer iets voor de psychiatrie.

Heb pas geleden nog een tijdschrift gelezen over een vrouw die niets durfde en dus ook heel angstig was in gezelschap van anderen, echt een dood musje en bang om erboven uit te steken waar ze diep ongelukkig van werd. Een heel verhaal erover dat ze naar de dokter is gegaan die haar anti depressiva gaf en ineens was ze zo open en spontaan en druk als maar zijn kan. De wereld was voor haar open gegaan en ze had nu pas het idee dat het leven de moeite waard was.

Kijk, daar zet ik dus wel mijn vraagtekens bij. Geen zin om het nu uit te leggen waarom ik het niet okey vindt dat karakter veranderd wordt met pillen maar ik krijg er een vreemd bijsmaakje van in de mond.
pi_60769021
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:21 schreef ToT het volgende:
Tja in Amerika plempen ze je sowieso meteen vol met ritalin, antidepressiva, antibiotica enz enz enz.
Daar kun je het zelfs via internet bestellen of niet soms?
pi_60769064
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:21 schreef ElizabethR het volgende:
Nou Topspin, ik vind je een lieverd hoor, niks mis met jou! Erg knap hoe je zo structureel bezig bent je leven op een voor jou prettige manier te leven. Toppie!! Ik vind je zelfs een heerlijke filosoof als je zo je gedachten in het midden van de nacht aan dit topic toevertrouwt. Heel bijzonder!! Als het je helpt, vooral mee doorgaan.

Dikke knuffel van mij
Dankjewel Elizabeth

Vind jou ook een prettige user, ken je pas sinds kort maar zag je wel eens voorbij flitsen elders op FOK!. Zo leer je nog eens andere users kennen via bepaalde topics

Structureel opbouwen van het leven is ook de enige manier, maar in tijden van totale depressie is er niets op te bouwen, in redelijke stabiele toestand is het zaak om fundamenten aan te brengen ook. Structuur en regelmaat heb ik dus zeker nodig in het leven. Alleen nog de nachtrust die niet helemaal lekker verloopt maar dat ligt aan de zomer

Bier begint lauw te worden nu
pi_60769108
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:23 schreef Topspin het volgende:

[..]

Daar kun je het zelfs via internet bestellen of niet soms?
Inderdaad ja.

Tja wat die antibiotica betreft: veel artsen daar schrijven het voor letterlijk alles voor, ook voor een simpel griepje, waar antibiotica niet eens tegen werken!

En om over pijnstillers maar te zwijgen: ik hou het gewoon bij paracetamol hoor!
pi_60769197
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:25 schreef Topspin het volgende:
Zo leer je nog eens andere users kennen via bepaalde topics
Toch tof van Ali dat hij een aantal spirituele mensen van Fok zo bij elkaar heeft weten te brengen!
Dat gebash van debunkers in sommige topics was ik altijd zo zat dat ik hier zelden tot nooit iets over mijn geloof meer vertelde. Dat deed ik eigenlijk alleen maar op een ander forum waar ik de hoofdmoderator van ben.
pi_60769331
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:21 schreef ElizabethR het volgende:

Dikke knuffel van mij
Ik ben het hier helemaal mee eens.

Maar ik ben iets te stoer om het zo te uiten. Daar heb je een vrouw voor nodig.

pi_60769352
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:27 schreef ToT het volgende:

[..]

Inderdaad ja.

Tja wat die antibiotica betreft: veel artsen daar schrijven het voor letterlijk alles voor, ook voor een simpel griepje, waar antibiotica niet eens tegen werken!

En om over pijnstillers maar te zwijgen: ik hou het gewoon bij paracetamol hoor!
Bij pijn aan de rug wacht ik vaker weken af totdat de pijn vanzelf weggaat, ook niet de beste manier maar ik vergeet soms dat er paracetamol bestaat. Ook wellicht een broodje aap verhaal dat 2 paracetamollen even slecht voor de lever is als 1 krat bier maar weet niet of dat waar is.

Wie weet krijgen die artsen wel geld als ze die medicijnen voorschrijven of een kado. Zie bij huisartsen vaker pennen liggen en noteblokken met namen van middelen erop

Over medicatie in mijn leven, ik neem nog altijd een stemmingsstabilisator in maar dat beinvloed mijn karakter niet, het zorgt alleen ervoor dat ik in de middengrens blijf een beetje en niet boven het te goede gevoel uitschiet zelfs zonder AD en ook niet richting depressie ga. Soms lijkt dat middel niet te werken maar goed.

Belangrijkste is dat ik van de anti depressiva af ben.

Denk dan ook vaker dat je zonder medicatie ook stabiel kunt zijn met andere methodes maar bij mijn arts kan ik daar maar beter niet mee komen aanzetten want die geloven heilig dat medicijnen de enige ware echte oplossing is tegen alles waar een mens mee kan zitten.

Nieuw biertje
pi_60769399
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Toch tof van Ali dat hij een aantal spirituele mensen van Fok zo bij elkaar heeft weten te brengen!
Dat gebash van debunkers in sommige topics was ik altijd zo zat dat ik hier zelden tot nooit iets over mijn geloof meer vertelde. Dat deed ik eigenlijk alleen maar op een ander forum waar ik de hoofdmoderator van ben.
Bedank God want ik doe het niet. Ik breng mensen niet naar dit topic toe, dat doet God.
pi_60769427
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik ben het hier helemaal mee eens.

Maar ik ben iets te stoer om het zo te uiten.

Ik voel me vereerd een beetje Soms kunnen woorden geschreven door mensen op internet dus echt goed doen zelfs al is het virtueel.

Dus nogmaals dank Elizabeth En Ali ook ^ O^

Ben hier graag actief om mijn kronkels te spuien, een tijd lang afwezig geweest als cool-down en toen weer opgepakt. Op de een of andere manier heb ik het idee dat ik op mijn 90ste nog steeds vaker hier zal inloggen Lijkt soms een onlosbaar iets in mijn leven te zijn geworden. Ook omdat ik graag met mensen van mening wissel en soms mijn afwijkende visie laat zien en dan zeker de gezelligheid en gesprekken die je in het echt niet altijd tegen kunt komen. De onzin ook vaker buiten the truth en de variatie hier waar je het over kunt hebben en soms gewoon nuttige informatie op andere gebieden. In geval van nieuwe films ontdekken of nieuwe muziek en ga zo door

Een ontmoetingsplek of hangplek ook een beetje in mijn ogen waar je het over van alles en nog wat kunt hebben.

Maar zo ook nog een "echt" leven, merk alleen dat soms gesprekken in het echte leven spaak lopen maar dan is stilte een oplossing.
pi_60769512
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Inderdaad

Jou ken ik overigens als user wel wat langer volgens mij, je postte vroeger toch ook vaker in ouwehoer hier of niet? Elizabeth dacht ik dan wel eens in het oldbies topic gelezen te hebben en nog meer over het hele forum.

En wonderbaarlijk blijft het topic ook nog eens gespaard van reacties die irritant zijn of als troll bedoeld. Op een enkele uitzondering na. Dus wie weet is dit topic niet eens zo heel vreemd te noemen ook

Anders leest niemand het maar dat mag de pret niet drukken Meer dan 1200 views dus er is wel iemand die het leest. Wordt hier overigens ook het aantal views opgevoerd als ik bijvoorbeeld 30 keer geklikt hebt hier of is het de unieke views die geteld worden?

[ Bericht 5% gewijzigd door Topspin op 12-08-2008 18:49:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')