quote:Beste ..,
Een geshuffelde thesis is onacceptabel. Graag de originele onbeveligde versie voor de gestelde deadline.
Met vriendelijke groeten,
..
Zal nog wel vervolgd wordenquote:Beste ..,
Voor het detecteren van plagiaat heeft u meer dan voldoende in handen, dus ik begrijp niet waarom u dit nog onacceptabel vindt. U kent mijn standpunt, de originele onbeveiligde versie stuur ik niet.
Met vriendelijke groet,
..
Hij heeft wat te verbergen!!!quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:47 schreef L.Denninger het volgende:
Verkapt "ik-heb-plagiaat-gepleegd" topic
quote:Beste ...,
Zoals eerder aangegeven wordt deze zaak doorgespeeld naar de
examencommissie.
Met vriendelijke groeten,
...
Ik denk het wel. Zoals na het lezen van dit volledige topic duidelijk wordt gaat het toch om een aantal principiële kwesties, bijvoorbeeld of het bedrijf dat de software exploiteert ieders werk zomaar voor commerciële doeleinden mag opslaan en gebruiken zonder dat je daar zelf zeggenschap in hebt. En vanuit het oogpunt van auteursrecht is het ook een interessante kwestie: een plagiaatdetector die zelf het auteursrecht en masse met voeten treedt. Door de hakken in het zand te zetten dwing je de examencommissie om een standpunt in te nemen en zwart op wit te zetten. Dat standpunt (en eventuele consequenties die daaraan verbonden worden) kun je dan weer toetsen aan het examenreglement.quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:27 schreef Public_NME het volgende:
Mja, of je er nu wat mee opschiet om je hakken in het zand te gaan zetten...
Dat zinnetje is niet nodig in Nederland. En met dat voorstel zou ik uiteraard instemmenquote:Op maandag 18 augustus 2008 20:16 schreef men_in_red het volgende:
Heb je voorin ook een zinnetje staan met "Niets uit deze uitgave mag worden vereenvoudigd.....enz."?
Ik verwacht dat je binnenkort wordt uitgenodigd voor een gesprekje met de examencommissie, voor uitleg en dergelijke. Wat doe je als ze voorstellen om jou origineel te scannen op plagiaat, maar niet opnemen in de database?
Het shuffelen lijkt me niet zo zinvol en doet je boodschap geen goed. Ik zou de universiteit schrijven dat je je scriptie ter beschikking stelt voor plagiaatdetectie maar dat je het auteursrecht claimt en geen toestemming geeft om het te kopiëren of te laten kopiëren en dat je het maken van een kopie dus als een schending van je auteursrecht zal beschouwen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:17 schreef GlowMouse het volgende:
Dat zinnetje is niet nodig in Nederland. En met dat voorstel zou ik uiteraard instemmenHelaas is Ephorus dan ongeschikt want die slaat alles op zonder verwijdermogelijkheid, dus moeten ze hele andere software gebruiken. En ik verwacht niet dat dat gebeurt.
Ik bedoel meer dat je bij het inschrijven bij je universiteit misschien een document getekend hebt waarin staat dat de universiteit het auteursrecht op jouw verslagen krijgt. Wat zeggen de universiteitsreglementen (en die van je faculteit) hierover?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 18:48 schreef GlowMouse het volgende:
Daarvoor kijken we gewoon in de auteurswet:
-knip-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |