abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61853181
Een posting als morele steun!
(ik weet het je hebt er niks aan maar ik vind het bijzonder dat je zo doorzet en er zoveer voor over hebt).

Ben zelf docent en vind het erg interessant, plagiaatdetectie is bij ons ook mogelijk maar vind het dikke onzin.
Aan een leerling z'n snuit zie ik doorgaans al of ik op plagiaat moet controleren maar dan doe ik dat zelf wel en dat hoeft van mij niet via een detectie.
Op hbo en wo zie je het wellicht minder vlot maar wat is er mis met een beetje contact met je studenten, dan volg je het proces van schrijven ook in de tijd en kun je als docent/examaninator toch zelf ook nog wel een beetje moeite doen?

Succes ermee!
pi_61853797
gelukkig heb ik hier nooit mee te maken gehad tijdens mijn HBO studie, maar vind het goed dat er toch iemand is die dit aandurft
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_61854189
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 16:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dus je hebt zitten plagieren? In dit geval hoop ik dat je dan gewoon gepakt wordt en flink geschorst wordt.
Zo'n Euphorus ding komt daar natuurlijk door.
Als ik het zo lees verandert hij juist de tekst (ik neem aan eigen woorden gebruiken om hetzelfde te zeggen, of een stuk samen te vatten uit een onderzoek), maar behoudt de verwijzing. Dit lijkt me heel gebruikelijk. Dat is geen plagiaat.
pi_61854430
Als hij de parafrasering ook geannoteerd heeft is er geen probleem.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2008 17:22:28 ]
pi_61856034
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:25 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Dus?
Je moest eens weten hoeveel er opgeslagen wordt (oa op het Internet, maar ook op beveligingscamera's).
Ooohhh... dus dan moet het wel een goed iets zijn!
Net als overvallen die worden gepleegd, dat gebeurd ook vaak, dus het is goed.
Dat is wel het meest stopmpzinnige argument dat ik ooit heb gehoord.

Glowmouse, je hebt helemaal gelijk.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_61860633
Ik weet het ook niet
pi_61862603
Pak ze maar aan
pi_62027430
Ben erg benieuwd naar de afloop.

Binnenkort eens even door de studentenstatuten van mijn onderwijsinstelling bladeren
(PDF'je gedownload, maar niet doorzoekbaar)

Vraagje aan TS, die weet mogelijk waar het aan ligt: tabje security geeft aan "No security" en achter alle 'opties' staat "Allowed". Toch kan ik niet binnen het document zoeken, en wordt de tekst na copy/paste onleesbaar (hokjes, tekens). Any idea?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 30 september 2008 @ 17:01:40 #234
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62027732
Danwel is een 'vreemd' font gebruikt, danwel zijn alle letters geen echte letters maar plaatjes van letters.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:41:56 #235
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62263362
Update!

Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4

[ Bericht 50% gewijzigd door GlowMouse op 26-03-2011 12:26:36 ]
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:44:58 #236
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_62263459
En nu?

En oeh, dit topic wordt genoemd

* zwaait
Confidence through competence
pi_62263491
Nog geen steek verder of mis ik iets ? Ze herzien niks.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:46:16 #238
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62263495
Zitting over een week of twee. Maar ik ga mijn argumenten tegen het verweerschrift eerst nog op papier aanbieden, want anders wordt het krap qua tijd tijdens de zitting

Na de zitting is er meestal binnen een week een uitspraak.
pi_62264143
Brilljant. Maar btw dat klopt toch niet wat ze zeggen? Want je had toch al 1x bezwaar gemaakt tegen het gebruik ervan? Of zit ik nu verkeerd?
pi_62264165
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:44 schreef Stereotomy het volgende:

En oeh, dit topic wordt genoemd

* zwaait
*Zwaait mee*
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:12:56 #241
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_62264260
Vind het eigenlijk maar een slap praatje. Er word nauwelijks op de punten ingegaan. Alleen dat je te laat hebt laten weten dat je erop tegen bent en wat je hier hebt gezegt.
Ben benieuwd. Verwacht eerlijk gezegt geen positieve uitslag voor jou. Zijn waarschijnlijk te bang om hier een uitspraak over te doen die in het voordeel van studenten is. Want dat heeft gevolgen voor alle scholen.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:14:18 #242
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62264297
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:09 schreef Wouser het volgende:
Brilljant. Maar btw dat klopt toch niet wat ze zeggen? Want je had toch al 1x bezwaar gemaakt tegen het gebruik ervan? Of zit ik nu verkeerd?
Ik had het al eens aangegeven ja, dus dat wordt een van de punten die ik nog aan ga dragen.

De volgende brief schaaf ik nog wat bij, en dan bezorg ik hem morgen:
quote:
Geacht college,

Voorafgaand aan de zitting op 23 oktober a.s. voor de behandeling van mijn beroepsschrift d.d. 21 augustus j.l. wil ik vast schriftelijk reageren op het verweerschrift van de examencommissie.

Er wordt gesteld dat al na enkele weken bleek dat de door mij aangebrachte beveiliging verhinderde dat er een controle door de anti-plagiaat software kon worden uitgevoerd. Aangezien op 27 juni voor iedereen het vak was afgerond, en men al na enkele weken doorhad dat plagiaatcontrole niet mogelijk was, is het vreemd dat ik pas op 11 augustus, twee weken voor de diploma-uitreiking, daarvan op de hoogte ben gesteld. Ik ben daarna direct duidelijk geweest dat ik geen originele versie op zou sturen. Toch heeft het tot 18 augustus, een week voor de diploma-uitreiking, geduurd totdat de examencommissie mij mededeelde dat ik mijn diploma niet zou krijgen. Al op 23 juli werd ik voor de diploma-uitreiking uitgenodigd. De latere opmerking in het verweerschrift dat “het elkaar kruisen van correspondentie over de diploma-uitreiking en het besluit niet over te gaan tot het uitreiken van het diploma weliswaar onhandig is” is daarom onjuist: er is niets gekruist. Men heeft mij uitgenodigd, heeft enige weken laten passeren, en heeft mij toen pas ingelicht dat ik geen diploma kreeg. Het gekozen taalgebruik bagatelliseert het gewekte vertrouwen.

Er wordt gesteld dat ik nimmer mijn bezwaren tegen deze software bij het FMT heb aangekaart en evenmin vooraf heb gereageerd bij de docent van het vak of bij de Examencommissie aangegeven dat ik principiële bezwaren heb tegen het gebruik van deze software. Dit is onjuist. Zoals ook aangegeven in mijn bezwaarschrift was de coördinator van het vak op de hoogte van mijn bezwaren. Ter ondersteuning van mijn stelling heb ik een e-mailcorrespondentie bijgevoegd. Op de laatste e-mail daarvan heb ik geen reactie meer gehad, waaruit ik destijds heb afgeleid dat een plagiaatcheck optioneel is. Daarnaast waren de begeleiders op de hoogte van aanwezige beveiligingsmaatregelen. Van het bestaan van een FMT ben ik niet op de hoogte, en ook op de website van de UvT wordt over dit team geen informatie gegeven.

Er wordt gesteld dat ik verplicht ben om een kopie van de bachelor thesis ter beschikking te stellen van [sic] de bibliotheek. Van deze verplichting ben ik niet op de hoogte, daarover zijn geen mededelingen gedaan, en ik zal ook hieraan geen medewerking verlenen.

Ik sta volledig achter de door mij geplaatste opmerking op het internet over het gebruikmaken van de resultaten in mijn thesis. De resultaten zijn al bekend, wat bij een bachelorscriptie niet ongebruikelijk is. De manier waarop ik tot het resultaat kom en de wijze waarop ik de voor medestudenten onbekende tak van wiskunde op compacte wijze beschrijf zijn echter uniek. Daarvan wil ik niet dat Jan en alleman het zo kan gebruiken. De gevolgtrekking die de examencommissie aan mijn uitspraak verbindt, is daarom onjuist en misleidend. Wat betreft het online plaatsen van de correspondentie het volgende. Veel mensen die ik ken houd ik zo op de hoogte over de voortgang van deze zaak. Ook blijken er andere studenten door deze zaak geïnspireerd, en ik hoop hen op deze manier van argumenten te voorzien. Daarnaast is er een journalistieke functie: er lezen veel scholieren en studenten mee, die nu zien hoe het er op de UvT aan toe gaat, en hoe een beroepszaak werkt. Met de privacy van medewerkers van de UvT heb ik zo goed mogelijk rekening geprobeerd te houden door alle namen uit de correspondentie te verwijderen. Op de genoemde website heb ik ook een kleine enquête gehouden om het maatschappelijk draagvlak van de plagiaatcheck te bepalen. Van de 161 respondenten tot nu toe vindt 63% dat ik in deze situatie niet moet meewerken aan een plagiaatcheck.

Er wordt getwijfeld aan mijn argument dat Ephorus mijn auteursrechten schendt, waarbij de examencommissie naar een rechtszaak verwijst. Die rechtszaak speelt echter in de Verenigde Staten. Nederlands auteursrecht is daar niet van toepassing. Daarnaast hebben de studenten in die zaak een keer “I agree” aangevinkt voor de algemene voorwaarden, en is de zaak iets complexer dan de examencommissie voordoet. De volledige uitspraak, waartegen beroep is ingesteld, kunt u nalezen op http://www.nacua.org/documents/AV_v_iParadigms.pdf. Onder Nederlands recht zou Ephorus mijn auteursrecht schenden door, op het moment dat iemand anders een zinsnede gebruikt die overeenkomsten vertoont met een zinsnede in mijn werk, mijn werk te tonen. Daarnaast zal de database, eenmaal aangelegd, niet meer verdwijnen. Dat het momenteel niet in de bedoeling ligt om de database voor andere doeleinden aan te wenden, geeft geen garantie voor de toekomst. Ephorus is geen stichting maar een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid. Zij streeft winst na, heeft meer dan 10 werknemers die informatie kunnen lekken, en kan eenvoudig worden overgenomen. Een database van dergelijke omvang is daar niet veilig.

Er wordt gesteld dat gebruik van anti-plagiaatcheck gezien kan worden als een aanvullend onderzoek omdat wordt vastgesteld of het afgeleverde werk ook daadwerkelijk een weergave is van het eigen kunnen van de student. Dit is wat anders dan het toetsen van mijn kennis, mijn inzicht of mijn vaardigheden. Hiermee wordt mijn argument niet ontkracht.

De examencommissie blijft vaag op grond van welke bevoegdheid het verstrekken van mijn diploma wordt opgeschort. In het verweerschrift wordt nu weer gesproken van het “bekrachtigen” van het cijfer voor de bachelor thesis. De examinator is krachtens mandaat zelf bevoegd het cijfer vast te stellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door GlowMouse op 09-10-2008 18:40:04 (typo's) ]
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:16:59 #243
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62264378
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:12 schreef Miriampje het volgende:
Vind het eigenlijk maar een slap praatje. Er word nauwelijks op de punten ingegaan. Alleen dat je te laat hebt laten weten dat je erop tegen bent en wat je hier hebt gezegt.
Ben benieuwd. Verwacht eerlijk gezegt geen positieve uitslag voor jou. Zijn waarschijnlijk te bang om hier een uitspraak over te doen die in het voordeel van studenten is. Want dat heeft gevolgen voor alle scholen.
Het heeft niet direct gevolgen voor alle scholen en universiteiten in Nederland, want die hebben zelf weer een beroepsorgaan dat anders kan beslissen, maar het kan grote gevolgen hebben ja. Zeker voor deze universiteit.

De argumentatie valt mij ook tegen, zeker aangezien het belang zo groot is en ze uitstel hebben aangevraagd.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:43:54 #244
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_62265059
spannend
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:04:54 #245
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_62265554
Wat mij opviel is dat ze aan de ene kant zeggen dat de examencie niet bevoegd is en dat TS bij het FMT moet zijn en dat ze aan de andere kant zeggen dat de examencie dit als een 'aanvullend onderzoek over de kunde en kennis van de student' ziet.

Wat ik trouwens ook niet wist..... en wat volgens mij moet dit 'aanvullend onderzoek' in het OER genoemd worden. Mss ook nog de moeite waard om te checken.

En o ja, UvT-gluurder: he, maak je niet zo druk als iemand iets op een forum plaatst..... het is de 21e eeuw, je weet tog!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_62265631
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:14 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Ik had het al eens aangegeven ja, dus dat wordt een van de punten die ik nog aan ga dragen.

De volgende brief schaaf ik nog wat bij, en dan bezorg ik hem morgen:
[..]

Superbrief! Zet duidelijk je punten uiteen. Wel een paar spellingsfouten, maar die ontsieren het stuk nauwelijks. Succes!
pi_62265685
btw wat zijn de plannen als het examencommissie in je nadeel uitspraak doet?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:10:43 #248
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62265686
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:08 schreef Finitio het volgende:

[..]

Superbrief! Zet duidelijk je punten uiteen. Wel een paar spellingsfouten, maar die ontsieren het stuk nauwelijks. Succes!
Wil je al die fouten pm'en?heb er net al twee uitgehaald
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat ik trouwens ook niet wist..... en wat volgens mij moet dit 'aanvullend onderzoek' in het OER genoemd worden. Mss ook nog de moeite waard om te checken.
Dat mogen ze ter zitting ophelderen
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:10 schreef Wouser het volgende:
btw wat zijn de plannen als het examencommissie in je tegendeel uitspraak doet?
Bij de pakken neerzitten of weer in beroep gaan. Het is trouwens het college van beroep dat nu het besluit van de examencommissie gaat toetsen.

[ Bericht 10% gewijzigd door GlowMouse op 09-10-2008 18:17:00 ]
pi_62265697
Ik vind je brief wel sterk. Dat de argumentatie van de kant van de examencommissie tegenvalt lijkt me te komen doordat ze weten dat ze je eigenlijk geen gelijk kunnen geven i.v.m. de consequenties die dat met zich mee zal brengen. Het is ook niet echt schappelijk dat ze er niet bij vermelden dat die rechtszaak in de V.S. speelde en dat je wel al eerder je bezwaren kenbaar hebt gemaakt.

Het blijft vervelend, maar ik heb al vaker gezien dat studenten niet als volwaardig behandeld worden in conflicten met de onderwijsinstelling. Ook al hebben ze vaak gelijk, het blijft op de een of andere manier erg pijnlijk voor sommige personen om dat gelijk toe te geven.

Ik weet trouwens niet of ik je laatste argument nou wel zo sterk vind. Het controleren op plagiaat lijkt me wel degelijk 'het toetsen van je vaardigheden'. Immers, als blijkt dat je stuk geplagieerd is geef je er blijk van, of wakker je tenminste de suggestie aan, de vaardigheden voor het vervaardigen van een bachelorthesis niet te bezitten.
Ik weet het ook niet
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:12:21 #250
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_62265728
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:10 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Wil je al die fouten pm'en?
[..]

Dat mogen ze ter zitting ophelderen
Toch wel aardig dat we dit nu al op een openbaar forum aan ze meegeven.... kunnen ze het alvast goed voorbereiden
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')