Wanneer:quote:
Vier verschillende karakters, elke dag een kijkje in een andere keuken, verschillende smaken, een paar slimme afleidingsmanoeuvres én mensenkennis. Door deze ingrediënten te mengen is het nieuwe RTL 4-programma Wie Is De Chef ontstaan dat wordt gepresenteerd door Martijn Krabbé.
Vanaf maandag 30 juni staan elke week vier kookgekken in de keuken om de andere drie koks een onvergetelijk diner te serveren. Behalve lekker eten en drinken moeten de kandidaten ook hun ogen en oren goed openhouden, want onder hen bevindt zich een professionele chef-kok die er alles aan doet om zijn identiteit geheim te houden.
Tijdens de vier diners (van maandag tot en met donderdag) moeten de amateur-koks zo goed mogelijk presteren, terwijl de chef-kok ervoor moet zorgen dat hij of zij niet wordt ontmaskerd. Daarbij wordt gelet op kwaliteit, hoe praten de deelnemers over de ingrediënten, serveert hij of zij als een echt horecadier of is dit juist geoefend om iedereen om de tuin te leiden.
Op de finale(vrij)dag komen de vier deelnemers bij elkaar in het restaurant van de chef-kok en praten zij met Martijn Krabbé nog even na over hoe de afgelopen week is verlopen. Vervolgens vertelt elke deelnemer wie volgens hem of haar de echte chef-kok is en krijgen zij het verlossende antwoord op de vraag: ‘Wie Is De Chef’?
Tering wat een manwijf zeg. Lijkt we een bouwvakker hoe ze op die bank zit.quote:
Beetje kale kak trut, 100% tegengesteld aan Ranny... Sowieso heeft iedereen meer vrouwelijkheid in zich dan Rannyquote:Op maandag 11 augustus 2008 19:00 schreef BVO het volgende:
Die Mieke heeft het haar op de tanden staan zeg.
sja, vrouwelijk of niet, ik vond "Ranny" en stuk vriendelijker en leuker overkomen dan Mieke. Wat een doos zeg. En wát een commentaar 0.o pfff...quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:02 schreef Adelante het volgende:
[..]
Beetje kale kak trut, 100% tegengesteld aan Ranny... Sowieso heeft iedereen meer vrouwelijkheid in zich dan Ranny
Dat krijg je als je als chef je soep niet proeftquote:Op maandag 11 augustus 2008 19:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
sja, vrouwelijk of niet, ik vond "Ranny" en stuk vriendelijker en leuker overkomen dan Mieke. Wat een doos zeg. En wát een commentaar 0.o pfff...
En zout door je soep gooien "omdat je hem te flauw vindt", lekker dan, gewoon de chef beledigen waar hij bij zit. Ik bedoel, je mag best zeggen wat je vindt hoor, maar van tact heeft ze niet zoveel gehoord denk ik.
Trouwens, dat de cameraploeg niet even tevoren tegen de chef van vandaag *naam kwijt is* heeft gezegd dat zijn shirtje zweet-technisch niet erg handig is. Die schaamt zich toch dood als hij zichzelf zo terug ziet op tv??
Ja zweten is dan niet erg, maar trek even iets aan waarbij het minder opvalt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:34 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dat krijg je als je als chef je soep niet proeft![]()
En ach zweten met 34 graden, ik vind het zo gek niet, hij is wel blij dat hij zweet anders gaat die dood
Inderdaad, doe dan iets donkers aan.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:38 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ja zweten is dan niet erg, maar trek even iets aan waarbij het minder opvalt.
Ja, dan is het minder erg.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:38 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ja zweten is dan niet erg, maar trek even iets aan waarbij het minder opvalt.
Dat had ik met zo'n beetje alle groepjes de eerste dag.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:08 schreef Curiosity het volgende:
Maar verders vind ik het een niet zo'n leuk groepje, een beetje te gemaakte vrolijkheid.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Leuk clubje deze week, 2 homo's, 1 pot en een kenau.
waar hebben ze die figuren vandaan gescharreld johquote:Op maandag 11 augustus 2008 20:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Leuk clubje deze week, 2 homo's, 1 pot en een kenau.
Zolang ze geen food and beverage managers zijn en luisteren naar de naam Ronald vind ik het prima.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:08 schreef Komakimo het volgende:
[..]
waar hebben ze die figuren vandaan gescharreld joh
allerleukste fragment was nog toen ze zo over zijn glazen zaten te lachen, en arjan zo tegen lambér zei toen ronald ff weg was: "je moet nu stoppen met die glazen"quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:35 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Zolang ze geen food and beverage managers zijn en luisteren naar de naam Ronald vind ik het prima.
Nee, joh petra de raw-food muts en die surinaamse met d'r champignonsausquote:Op maandag 11 augustus 2008 22:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Het "ching-ching" groepje is nog steeds de leukste
Ja vooral het dessert van die laatste, ik kwam niet meer bij, een banaan bepist met amaretto afgemaakt met chocovlokken.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:02 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nee, joh petra de raw-food muts en die surinaamse met d'r champignonsaus
Die eerste niet, de tweede ging over de barst in het 'huwelijks'bord en of dat misschienquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:48 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Iemand die verstaan heeft wat die kale zei toen 'ie moest lachen? (2 keer)
Beetje ongeloofwaardig inderdaad. Overigens niets mis met het gebruiken van een kookboek lijkt me, maar in deze setting een beetje raar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:26 schreef huuphuup het volgende:
tien keer in een kookboek moeten kijken en dan zeggen dat het je "specialiteit" is??![]()
Dat helpt natuurlijk nooit 100%, en zij is héél erg burgerlijk en doet het toch liever buiten.quote:trouwens, beetje kok (of student) heeft geen timer nodig voor zn frituurpan hoor, als t boven komt drijven, pruttelt en goudgelig is (in dit geval) is t klaar. Niet zo moeilijk toch? Vond het belachelijk dat ze dat in de tuin ging doen zeg... waar gebruikt ze die afzuigkap dan voor? Maarja, raar mens.
Toch blijft ze wel een bouwvakker. Ik zie haar eerlijk gezegd eerder in een eetschuur waar je 'wat gaat eten' in plaats van een restaurant waar je 'uit eten gaat'. Dus ik ben heel benieuwd naar wat ze gaat maken en in wat voor een restaurant ze normaal staat.quote:Ben benieuwd naar morgenDie Miranda/Ranny lijkt me een prima mens eerlijk gezegd, lekker no-nonsense makkelijk in de omgang, zonder fratsen, dat idee.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:31 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Dat helpt natuurlijk nooit 100%, en zij is héél erg burgerlijk en doet het toch liever buiten.
[..]
Toch blijft ze wel een bouwvakker. Ik zie haar eerlijk gezegd eerder in een eetschuur waar je 'wat gaat eten' in plaats van een restaurant waar je 'uit eten gaat'. Dus ik ben heel benieuwd naar wat ze gaat maken en in wat voor een restaurant ze normaal staat.
ja? oh, dan heb ik dat misschien verkeerd opgevat, zou kunnen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:43 schreef Vodkadruppel het volgende:
Dat zeggen dat het haar specialiteit is is toch gewoon om het spelletje mee te spelen?
Waar ze overigens keihard in gefaald heeft.
Zo iemand kan gewoon echt niet in een keuken werken.
Inderdaad, dwangneurose, ik heb medelijden met haar man.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:47 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja? oh, dan heb ik dat misschien verkeerd opgevat, zou kunnen.
Ze kwam in ieder geval op mij echt over als iemand met een dwang-neurose ofzo, té perfectionistisch. Net zoiets als die smetvrees-neurose van die ene kale gast met zn vieze emmertje
http://www.hooihuis.nl/ lijkt me best meevallen waar ze werkt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:31 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Beetje ongeloofwaardig inderdaad. Overigens niets mis met het gebruiken van een kookboek lijkt me, maar in deze setting een beetje raar.
[..]
Dat helpt natuurlijk nooit 100%, en zij is héél erg burgerlijk en doet het toch liever buiten.
[..]
Toch blijft ze wel een bouwvakker. Ik zie haar eerlijk gezegd eerder in een eetschuur waar je 'wat gaat eten' in plaats van een restaurant waar je 'uit eten gaat'. Dus ik ben heel benieuwd naar wat ze gaat maken en in wat voor een restaurant ze normaal staat.
Qua spelling en interpunctie mogen ze nog even oefenen...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:24 schreef -Bubseltje- het volgende:
http://www.hooihuis.nl/ lijkt me best meevallen waar ze werkt.
quote:Roergebakken schelpjes zeer smaakvol bereidt met olijfolie, knoflook en verse tuinkruiden
quote:met basilicum olie
quote:Licht aangebraden verse kalfshaas dun gesneden met een top olijfolie, rucola en echte verse Parmasaanse kaas
Ze hebben ook veel moeite met samengestelde woorden.quote:Fruits de Mčr op z`n best.
Ik zit in jouw kamp.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:26 schreef Vodkadruppel het volgende:
Ben ik zeker weer de enige die die voice over compleet kut vindt?
/agreequote:
En zeggen dat je presentatie beter is dan je zwetende voorganger en niet verder komen dan wat sla naast de 'pizza' te leggenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:26 schreef huuphuup het volgende:
tien keer in een kookboek moeten kijken en dan zeggen dat het je "specialiteit" is??![]()
trouwens, beetje kok (of student) heeft geen timer nodig voor zn frituurpan hoor, als t boven komt drijven, pruttelt en goudgelig is (in dit geval) is t klaar. Niet zo moeilijk toch? Vond het belachelijk dat ze dat in de tuin ging doen zeg... waar gebruikt ze die afzuigkap dan voor? Maarja, raar mens.
Ben benieuwd naar morgenDie Miranda/Ranny lijkt me een prima mens eerlijk gezegd, lekker no-nonsense makkelijk in de omgang, zonder fratsen, dat idee.
haha, inderdaad zeg, nu je het zegt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:13 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
En zeggen dat je presentatie beter is dan je zwetende voorganger en niet verder komen dan wat sla naast de 'pizza' te leggen
Dat was niet zomaar sla, daar ging speciale vinaigrette overheen. Haar geheime wapen of waren dat die cirkels op het bakpapier?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:13 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
En zeggen dat je presentatie beter is dan je zwetende voorganger en niet verder komen dan wat sla naast de 'pizza' te leggen
Dat wijf was zo enorm bezig met de tafel en hoe het eruit moest zien dat het koken zelf er even bij inschoot, met dr recepten.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:43 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dat was niet zomaar sla, daar ging speciale vinaigrette overheen. Haar geheime wapen of waren dat die cirkels op het bakpapier?
Daar krijg ik toch altijd een beetje jeuk aan mijn zak van. Oil&Vinegar is leuk voor een cadeau, maar speciaal valt het niet te noemen. Je noemt het ook prima, maar het moest mij even van het hart.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:42 schreef huuphuup het volgende:Waarschijnlijk kun je zelf iets veel lekkerders/passenders maken en anders hebben ze bij de oil&vinegar of van die kleine speciaalzaakjes ook prima vinaigrettes hoor.
Die muts had zich op dag 1 al versproken.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:49 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Willem Jan zei net: "Ik had vanaf het begin af aan al het idee: Miranda is de chef."
WTF?
Ik moet er steeds zelf door lachen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:56 schreef PimpofPersia het volgende:
Haha die lach van die homo- willem-jan heetie toch - is echt erg...
ja, ik dacht ook wat meer in haar "straatje" zeg maar, maar je hebt gelijk, oil&vinegar is niet perse iets speciaals ofzo; hoewel ik moet zeggen dat je er wel meer keus hebt dan in de gemiddelde supermarkt (en je betaald er ook voor maar ach); in dat opzicht heb ik liever dat iemand bij de oil & vinegar iets haalt en het zelf in elkaar klust enzo dan interessant te gaan lopen doen met een fles vinaigrette. en gelukkig heb ik geen zak, dus het jeukprobleem blijft me bespaardquote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:35 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Daar krijg ik toch altijd een beetje jeuk aan mijn zak van. Oil&Vinegar is leuk voor een cadeau, maar speciaal valt het niet te noemen. Je noemt het ook prima, maar het moest mij even van het hart.
ja, en uiteindelijk vond hij het toch lekker?? het zal wel; ach, hij probeert het in elk geval wél, dat vind ik dan wel weer positief. Zo eentje als Petra die het niet eens probeert...quote:Edit: Kan Willem-Jan z'n bek even houden? Vies gezicht trekken bij tonijn omdat hij 'vis niet lust'. Hoe kortzichtig. Ik maak me sterk dat hij ooit fatsoenlijk uit eten is geweest. Morgen zullen we zijn kookkunsten zien.
Je ziet duidelijk dat Mieke buiten het groepje valt. Ze heeft nette kleren aan en Rannie staat in haar oude kloffie met gaten te klooien.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:12 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ik moet er steeds zelf door lachen.![]()
Wel zielig hoor, iedereen heeft lol aan tafel en mieke was stil.
Ja, als hoofdgerecht.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:37 schreef YPrue het volgende:
'Ik heb liever kaas.' Goh, dat hadden we nog niet door na gisteren Mieke
Ja toch hč??? ik dacht dat ik het verkeerd gezien had of dat het door de hoek van de camera kwam ofzo. Vond het een beetje typisch ja.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:06 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Kus op de mond bij allemaal... doe eens gewoon, je bent geen 16-jarige BrEeZah meer.
Dat is toch gebruikelijk onder gays?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:06 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja toch hč??? ik dacht dat ik het verkeerd gezien had of dat het door de hoek van de camera kwam ofzo. Vond het een beetje typisch ja.
ja? oh, wist ik niet. Maar ik ben ook niet gay dus dat scheelt misschienquote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dat is toch gebruikelijk onder gays?
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:31 schreef PimpofPersia het volgende:
Ranny is trouwens wel tof, zo'n typische lesbo waar je wel mee kan lachen volgens mij (al was het uitproesten van die wijn wel iets té, misschien).
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dat is toch gebruikelijk onder gays?
Voor Rannie zijn die mannen 'veilig' dus kan ze dat prima doen. Ik vraag me nu wel af of Mieke ook een zoentje op haar mond kreeg.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:21 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja? oh, wist ik niet. Maar ik ben ook niet gay dus dat scheelt misschien
Ik denk dat mieke gelijk een vuist in dr flamoes had.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:05 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Voor Rannie zijn die mannen 'veilig' dus kan ze dat prima doen. Ik vraag me nu wel af of Mieke ook een zoentje op haar mond kreeg.
Ja wellicht ontdooit ze dan een beetje... ijskoningin.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:07 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ik denk dat mieke gelijk een vuist in dr flamoes had.
Ja maar Rannie is ook veilig voor die mannenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:05 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Voor Rannie zijn die mannen 'veilig' dus kan ze dat prima doen. Ik vraag me nu wel af of Mieke ook een zoentje op haar mond kreeg.
Ja fantastisch mens heerlijk hoe ze de rest domineerde met haar gezwets.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:11 schreef PimpofPersia het volgende:
[..]
Ja maar Rannie is ook veilig voor die mannendie Mieke past er iig totaaaaal niet tussen
ik ben nu trouwens die aflevering met Gea aan het bekijken. Geweldig hoe dat mens zich helemaal het lazarus drinkt terwijl ze staat te koken
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:37 schreef YPrue het volgende:
'Ik heb liever kaas.' Goh, dat hadden we nog niet door na gisteren Mieke
Dit vond ik ook zooooo lachwekkendquote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:03 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Je kan kiezen, vis of vlees, nee doe maar kaas.![]()
![]()
En hoe ze opeens allemaal begon te zingen, gigantisch valsquote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:18 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ja fantastisch mens heerlijk hoe ze de rest domineerde met haar gezwets.
Ik vind het meestal een leuk programma, maar als ik die voice-over hoor besef ik me weer dat ik een programma blijkbaar bedoelt voor zwakzinnigen zit te kijken. Mijn God, hoe on-leuk kun je worden?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:26 schreef Vodkadruppel het volgende:
Ben ik zeker weer de enige die die voice over compleet kut vindt?
Ze past gewoon niet in dit gezelschap en ik denk dat ze daarom zo doet, het klikt domweg niet.quote:
Daarom vraag ik me ook steeds af in wat voor een gezelschap zij normaal verkeert.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 02:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze past gewoon niet in dit gezelschap en ik denk dat ze daarom zo doet, het klikt domweg niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |