abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65324975
Wat is jullie ervaring met het opzeggen van een baan bij een uitzendbureau. Ik heb een baantje (MBO+niveau en op het gebied van ICT) gezien via Randstad, en daarin krijg je vanaf het begin 1.5 week cursus en een detacheringsovereenkomst.

Hoe gelden de regels hier/kan je dit zomaar opzeggen Lijkt me niet dat ze een (dure?) cursus aanbieden en dat mensen dan zomaar kunnen opzeggen? Of hoe zit dat via een uitzendbureau?
Love is in the air!
pi_65325075
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:08 schreef Landgeld het volgende:
Wat is jullie ervaring met het opzeggen van een baan bij een uitzendbureau. Ik heb een baantje (MBO+niveau en op het gebied van ICT) gezien via Randstad, en daarin krijg je vanaf het begin 1.5 week cursus en een detacheringsovereenkomst.

Hoe gelden de regels hier/kan je dit zomaar opzeggen Lijkt me niet dat ze een (dure?) cursus aanbieden en dat mensen dan zomaar kunnen opzeggen? Of hoe zit dat via een uitzendbureau?
Dikke kans dat je een deel van de cursus moet terugbetalen als je opzegt
  donderdag 22 januari 2009 @ 19:11:24 #128
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_65327091
Ik moet zeggen, ik zit nu een maand of vier bij Susa (vestiging Utrecht), en moet zeggen dat ik erg tevreden ben! Zij zijn een studentenuitzendbureau dat van een persoonlijke benadering uitgaat.
Heb via hen een 'vaste' werkgever (callcenter) waar ik het enorm naar mijn zin heb. Ze hebben een gratis nummer waar je met vragen terecht kan, en waar je meteen wordt doorverbonden met een medewerker van jouw vestiging. De sfeer is heel informeel (voornamen etc.) maar de medewerkers zelf zijn heel professioneel en deskundig. Voor mij een absolute topper

Oh ja, en er werken heel veel mooie vrouwen
pi_65329044
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:12 schreef NMHR het volgende:

[..]

Dikke kans dat je een deel van de cursus moet terugbetalen als je opzegt
Zou dat zo zijn? Hoelang zou je dan moeten werken totdat je 'vrij' bent?
Love is in the air!
pi_65329196
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:31 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Zou dat zo zijn? Hoelang zou je dan moeten werken totdat je 'vrij' bent?
Kan ik je niet zeggen, bij de ene werkgever is dat een jaar bij de andere 3 jaar. Bel Randstad op en vraag het ze
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:41:42 #131
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65329311
Een detacheringscontract staat gelijk aan een reguliere arbeidsovereenkomst en is bij van tijdelijke duur, doorgaans niet tussendoor opzegbaar.

Als intercedent heb ik een situatie gehad van een uitzendkracht die op detacheringsbasis aan de slag ging. Ziekterisico lag bij de klant. Dame werd ziek en klant heeft 4 maand gewoon moeten lappen voor haar en wij loon aan de dame zelf.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_65329480
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Een detacheringscontract staat gelijk aan een reguliere arbeidsovereenkomst en is bij van tijdelijke duur, doorgaans niet tussendoor opzegbaar.
wat bedoel je daarmee? Dat alleen een uitzendovereenkomst opzegbaar is en je niet kan opzeggen bij detachering?
Love is in the air!
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:48:17 #133
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65329519
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:46 schreef Landgeld het volgende:

[..]

wat bedoel je daarmee? Dat alleen een uitzendovereenkomst opzegbaar is en je niet kan opzeggen bij detachering?
Correct.

Bij uitzenden is het voor alle partijen vrijheid blijheid. Bij detachering is er meer binding .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_65329561
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:46 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Je kunt wel opzeggen bij detachering Vaak is het wel zo dat als het een tijdelijke overeenkomst is dat er dan geen opzegtermijn is en dat je het contract moet "uitzitten".
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:52:04 #135
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65329612
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:50 schreef NMHR het volgende:

[..]

Je kunt wel opzeggen bij detachering Vaak is het wel zo dat als het een tijdelijke overeenkomst is dat er dan geen opzegtermijn is en dat je het contract moet "uitzitten".
Precies. Dan eindigt het van rechtswege, omdat het contract verlopen is op de einddatum genoemd in het contract.

Een detacheringscontract telt mee in de 3x3 regeling. Na 3 contracten van bepaalde tijd in max. 3 jaar, moet de werkgever een contract voor onbepaalde tijd aangaan met jou.
pi_65329618
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:50 schreef NMHR het volgende:

[..]

Maar de opzegtermijn is dan langer bij detachering? Of er zijn meer voorwaarden aan verbonden bij detachering?
Love is in the air!
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:54:47 #137
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65329698
Je kan alleen opzeggen bij een detacheringscontract van bepaalde tijd, als er expliciet in het contract een opzegtermijn genoemd wordt. En daar dien je je dan ook aan te houden. Wordt er geen termijn genoemd, dan moet je het contract gewoon uitdienen voor zolang als het contract duurt.

Alle partijen zitten meer "vast" aan elkaar. Bij uitzenden kun je eigenlijk ongeveer per dag opzeggen.
pi_65329824
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je kan alleen opzeggen bij een detacheringscontract van bepaalde tijd, als er expliciet in het contract een opzegtermijn genoemd wordt. En daar dien je je dan ook aan te houden. Wordt er geen termijn genoemd, dan moet je het contract gewoon uitdienen voor zolang als het contract duurt.

Alle partijen zitten meer "vast" aan elkaar. Bij uitzenden kun je eigenlijk ongeveer per dag opzeggen.
OK, bedankt voor je antwoord! Het is me wat duidelijker, denk dat ik wel ga reageren op een baan binnenkort.

Bij detachering moet ik dus denken aan bijv. 2 weken opzegtermijn (als er geen termijn genoemd wordt) ii.p.v. één dag. En het risico dat je de cursus terug moet betalen!? Dit staat neem ik aan allemaal in het contract... (moet je dat contract gelijk tekenen of mag je het ook even mee naar huis nemen om uitgebreid door te nemen)
Love is in the air!
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:01:35 #139
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65329867
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:59 schreef Landgeld het volgende:

[..]

OK, bedankt voor je antwoord! Het is me wat duidelijker, denk dat ik wel ga reageren op een baan binnenkort.

Bij detachering moet ik dus denken aan bijv. 2 weken opzegtermijn (als er geen termijn genoemd wordt) ii.p.v. één dag. En het risico dat je de cursus terug moet betalen!? Dit staat neem ik aan allemaal in het contract... (moet je dat contract gelijk tekenen of mag je het ook even mee naar huis nemen om uitgebreid door te nemen)
Nee, als er geen termijn wordt genoemd, is het niet opzegbaar. Je moet het contract dan uitzitten. Staat er in het contract: er geldt een opzegtermijn van 1 maand, dan lijkt het me duidelijk he?

Je hoeft een contract niet direct te ondertekenen. Als jij zegt dat je het thuis nog even wilt nalezen, dan staat jou dat vrij.
pi_65330637
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:01 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee, als er geen termijn wordt genoemd, is het niet opzegbaar.
Geen opzegtermijn of geen termijn van het contract? Nouja, als ik tegen die tijd een baantje vind die zoiets heeft zal ik het contract wel goed doorlezen
Love is in the air!
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:36:16 #141
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65330930
Lees nou eens goed. Ik stel: het is niet opzegbaar en je moet het contract uitzitten. Dat lijkt me toch vrij helder
pi_65331188
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:28 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Geen opzegtermijn of geen termijn van het contract? Nouja, als ik tegen die tijd een baantje vind die zoiets heeft zal ik het contract wel goed doorlezen
Of laat het door iemand doen die wel goed kan lezen
pi_65331348
Heb zelf goede ervaringen met Timing, maar voor de rest vind ik het allemaal helemaal niks die uitzendbureaus. Over het algemeen krijg ik van die lui het idee dat je blij moet zijn om geholpen te worden. Terwijl zij toch echt verschrikkelijk verdienen als je uren maakt. De pest is vaak dat de mensen die er zitten geen enkele interesse in personen hebben. Voor hen is het ook maar een baantje en verder niks.

Je hebt het trouwens over werk wat bij je studie past. Maar hiervoor hoef je zeker niet naar een uitzendbureau (neem tenminste aan dat je WO doet). Bij uitzendbureaus hebben ze simpelweg amper werk voor zulke functies. Mochten ze dit hebben geven ze dit niet aan een student.
Dus wil je werk wat bij je studie past moet je dat toch echt via je netwerk zien te regelen lijkt mij
pi_65336791
Je hebt ook uitzendbureaus speciaal voor studenten hoor.
pi_65339014
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Correct.

Bij uitzenden is het voor alle partijen vrijheid blijheid. Bij detachering is er meer binding .
Maar je hebt wel vaak een proeftijd van een maand. dus als de cursus of training of werk echt niet bevalt kan je daarbinnen ook nog vrij opzeggen . Daarna wordt het een ander verhaal en is het vaak 2-4 weken opzegtermijn
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
pi_65340891
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 11:44 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

Maar je hebt wel vaak een proeftijd van een maand. dus als de cursus of training of werk echt niet bevalt kan je daarbinnen ook nog vrij opzeggen . Daarna wordt het een ander verhaal en is het vaak 2-4 weken opzegtermijn
Klopt, tijdens de proeftijd kunnen beide partijen op elk moment opzeggen.
pi_65352009
Wat een verhaal van TO haha
Je moet gewoon liegen anders bij het uitzendbureau zeg dat je gewoon vast wil werken en probeer een relatief simpel kantoorbaantje te krijgen. Na een half jaar stop je dr gewoon mee ook al had je langer toegezegd. Als je bij het bedrijf niet bevalt vlieg je dr ook zo uit dus zo kan je het ook bekijken
pi_65364605
Inderdaad. Bij een uitzendbureau zit je meestal toch nog vast aan een fase A en B contract. Je kunt dus rustig zeggen dat je op zoek bent naar een vaste baan terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo is. Bij een economische crisis of tegenvallende jaarcijfers is de uitzendkracht namelijk de eerste die eruit wordt getrapt, en mijn ervaring is dat het uzb altijd partij kiest voor het bedrijf en niet voor de uitzendkracht.
pi_65365836
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:08 schreef Landgeld het volgende:

Als je serieus wilt gaan werken (dus snel hogerop) dan is het een uitstekende keuze. Besef wel dat je vaak bij een detacheringscontract 1 of 2 jaar vast zit en anders de cursus terug moet betalen (was bij mij 1500 euro, en dan na een jaar de helft, ander half jaar een kwart, etc.). Voordeel dan wel weer is dat je verzekerd bent van salaris, ook al werk je even niet . (maar dat maakt het ook weer lastiger om er tussen te komen).

Heb zelf geen ervaringen met detachering van Randstad, maar ken iemand die daar wel 10 jaar bij gezeten heeft en had het erg goed daar. Als je het ziet als tijdelijke baan, tussen studies in bijvoorbeeld, dan kun je beter een call center baantje op uitzendbasis nemen, iets minder vastigheid.
pi_65366493
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 02:07 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Als je serieus wilt gaan werken (dus snel hogerop) dan is het een uitstekende keuze. Besef wel dat je vaak bij een detacheringscontract 1 of 2 jaar vast zit en anders de cursus terug moet betalen (was bij mij 1500 euro, en dan na een jaar de helft, ander half jaar een kwart, etc.). Voordeel dan wel weer is dat je verzekerd bent van salaris, ook al werk je even niet . (maar dat maakt het ook weer lastiger om er tussen te komen).

Heb zelf geen ervaringen met detachering van Randstad, maar ken iemand die daar wel 10 jaar bij gezeten heeft en had het erg goed daar. Als je het ziet als tijdelijke baan, tussen studies in bijvoorbeeld, dan kun je beter een call center baantje op uitzendbasis nemen, iets minder vastigheid.
en op uitzendbasis dan zit je bijvoorbeeld in Fase A bij Randstad Of heb je een contract tot een bepaalde tijd? (bijvoorbeeld 6 maanden??))...

En die kosten van terugbetalen zouden dan toch in de arbeidsovereenkomst/contract moeten staan? Dan ga ik dat tegen die tijd gewoon goed doorlezen..
Love is in the air!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')