Dikke kans dat je een deel van de cursus moet terugbetalen als je opzegtquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:08 schreef Landgeld het volgende:
Wat is jullie ervaring met het opzeggen van een baan bij een uitzendbureau. Ik heb een baantje (MBO+niveau en op het gebied van ICT) gezien via Randstad, en daarin krijg je vanaf het begin 1.5 week cursus en een detacheringsovereenkomst.
Hoe gelden de regels hier/kan je dit zomaar opzeggenLijkt me niet dat ze een (dure?) cursus aanbieden en dat mensen dan zomaar kunnen opzeggen? Of hoe zit dat via een uitzendbureau?
Zou dat zo zijn? Hoelang zou je dan moeten werken totdat je 'vrij' bent?quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:12 schreef NMHR het volgende:
[..]
Dikke kans dat je een deel van de cursus moet terugbetalen als je opzegt
Kan ik je niet zeggen, bij de ene werkgever is dat een jaar bij de andere 3 jaar. Bel Randstad op en vraag het zequote:Op donderdag 22 januari 2009 20:31 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Zou dat zo zijn? Hoelang zou je dan moeten werken totdat je 'vrij' bent?
wat bedoel je daarmee? Dat alleen een uitzendovereenkomst opzegbaar is en je niet kan opzeggen bij detachering?quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Een detacheringscontract staat gelijk aan een reguliere arbeidsovereenkomst en is bij van tijdelijke duur, doorgaans niet tussendoor opzegbaar.
Correct.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:46 schreef Landgeld het volgende:
[..]
wat bedoel je daarmee? Dat alleen een uitzendovereenkomst opzegbaar is en je niet kan opzeggen bij detachering?
Je kunt wel opzeggen bij detacheringquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:46 schreef Landgeld het volgende:
[..]
wat bedoel je daarmee? Dat alleen een uitzendovereenkomst opzegbaar is en je niet kan opzeggen bij detachering?
Precies. Dan eindigt het van rechtswege, omdat het contract verlopen is op de einddatum genoemd in het contract.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:50 schreef NMHR het volgende:
[..]
Je kunt wel opzeggen bij detacheringVaak is het wel zo dat als het een tijdelijke overeenkomst is dat er dan geen opzegtermijn is en dat je het contract moet "uitzitten".
Maar de opzegtermijn is dan langer bij detachering? Of er zijn meer voorwaarden aan verbonden bij detachering?quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:50 schreef NMHR het volgende:
[..]
Je kunt wel opzeggen bij detacheringVaak is het wel zo dat als het een tijdelijke overeenkomst is dat er dan geen opzegtermijn is en dat je het contract moet "uitzitten".
OK, bedankt voor je antwoord! Het is me wat duidelijker, denk dat ik wel ga reageren op een baan binnenkort.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je kan alleen opzeggen bij een detacheringscontract van bepaalde tijd, als er expliciet in het contract een opzegtermijn genoemd wordt. En daar dien je je dan ook aan te houden. Wordt er geen termijn genoemd, dan moet je het contract gewoon uitdienen voor zolang als het contract duurt.
Alle partijen zitten meer "vast" aan elkaar. Bij uitzenden kun je eigenlijk ongeveer per dag opzeggen.
Nee, als er geen termijn wordt genoemd, is het niet opzegbaar. Je moet het contract dan uitzitten. Staat er in het contract: er geldt een opzegtermijn van 1 maand, dan lijkt het me duidelijk he?quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:59 schreef Landgeld het volgende:
[..]
OK, bedankt voor je antwoord! Het is me wat duidelijker, denk dat ik wel ga reageren op een baan binnenkort.
Bij detachering moet ik dus denken aan bijv. 2 weken opzegtermijn (als er geen termijn genoemd wordt) ii.p.v. één dag. En het risico dat je de cursus terug moet betalen!? Dit staat neem ik aan allemaal in het contract... (moet je dat contract gelijk tekenen of mag je het ook even mee naar huis nemen om uitgebreid door te nemen)
Geen opzegtermijn of geen termijn van het contract? Nouja, als ik tegen die tijd een baantje vind die zoiets heeft zal ik het contract wel goed doorlezenquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, als er geen termijn wordt genoemd, is het niet opzegbaar.
Of laat het door iemand doen die wel goed kan lezenquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:28 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Geen opzegtermijn of geen termijn van het contract? Nouja, als ik tegen die tijd een baantje vind die zoiets heeft zal ik het contract wel goed doorlezen
Maar je hebt wel vaak een proeftijd van een maand. dus als de cursus of training of werk echt niet bevalt kan je daarbinnen ook nog vrij opzeggenquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Correct.
Bij uitzenden is het voor alle partijen vrijheid blijheid. Bij detachering is er meer binding.
Klopt, tijdens de proeftijd kunnen beide partijen op elk moment opzeggen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:44 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
Maar je hebt wel vaak een proeftijd van een maand. dus als de cursus of training of werk echt niet bevalt kan je daarbinnen ook nog vrij opzeggen. Daarna wordt het een ander verhaal en is het vaak 2-4 weken opzegtermijn
Als je serieus wilt gaan werken (dus snel hogerop) dan is het een uitstekende keuze. Besef wel dat je vaak bij een detacheringscontract 1 of 2 jaar vast zit en anders de cursus terug moet betalen (was bij mij 1500 euro, en dan na een jaar de helft, ander half jaar een kwart, etc.). Voordeel dan wel weer is dat je verzekerd bent van salaris, ook al werk je even nietquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:08 schreef Landgeld het volgende:
Wat is jullie ervaring met het opzeggen van een baan bij een uitzendbureau. Ik heb een baantje (MBO+niveau en op het gebied van ICT) gezien via Randstad, en daarin krijg je vanaf het begin 1.5 week cursus en een detacheringsovereenkomst.
Hoe gelden de regels hier/kan je dit zomaar opzeggenLijkt me niet dat ze een (dure?) cursus aanbieden en dat mensen dan zomaar kunnen opzeggen? Of hoe zit dat via een uitzendbureau?
en op uitzendbasis dan zit je bijvoorbeeld in Fase A bij Randstadquote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:07 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Als je serieus wilt gaan werken (dus snel hogerop) dan is het een uitstekende keuze. Besef wel dat je vaak bij een detacheringscontract 1 of 2 jaar vast zit en anders de cursus terug moet betalen (was bij mij 1500 euro, en dan na een jaar de helft, ander half jaar een kwart, etc.). Voordeel dan wel weer is dat je verzekerd bent van salaris, ook al werk je even niet. (maar dat maakt het ook weer lastiger om er tussen te komen).
Heb zelf geen ervaringen met detachering van Randstad, maar ken iemand die daar wel 10 jaar bij gezeten heeft en had het erg goed daar. Als je het ziet als tijdelijke baan, tussen studies in bijvoorbeeld, dan kun je beter een call center baantje op uitzendbasis nemen, iets minder vastigheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |