abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2002 @ 08:59:40 #1
19644 BobBlow
World Watcher
pi_3521286
Wanneer ik in de tuin met m'n honden speel, doen ze soms vrij vreemd.
Ik gooi een balletje en dan rennen ze er meteen achteraan. Maar soms houden ze meteen op en kijken ze allebei tegelijk in dezelfde richting naar ons huis en naar het raam, en dit terwijl er niemand in huis is en -voor mij toch- niemand te zien is.
Dan gaan ze soms grommen of kwispelen en even later spelen ze verder, waarop dit schouwpel zich enige tijd later herhaalt. Dit gebeurt heel frequent en ik vind het toch wel een beetje creepy, omdat ze precies kijken naar iets dat er niet is. Ik ben al een paar keer het huis ingelopen en dan was er ook niemand te zien.
Heeft iemand anders dit ook al meegemaakt en eventueel er een verklaring voor ?
How does a duck know what direction south is ?
pi_3521301
honden horen veel beter
ze kunnen soms zelfs gek worden van de piep die uit de computer komt
mischien horen ze dan wel iets dat jij niet hoort?
  maandag 18 maart 2002 @ 09:03:58 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_3521306
Het zou me verbazen als ze iets zien, met hun zwart-witte blik op de wereld. IVM de regelmaat kan het niet zijn dat ze gewoon iets ruiken/horen? Misschien een verwarmingsbuis ofzo?
pi_3521323
quote:
Op maandag 18 maart 2002 09:03 schreef Slarioux het volgende:
Het zou me verbazen als ze iets zien, met hun zwart-witte blik op de wereld. IVM de regelmaat kan het niet zijn dat ze gewoon iets ruiken/horen? Misschien een verwarmingsbuis ofzo?
honden zien niet alleen zwart en wit zoals recentelijk onderzocht is
we are.. slaves to the rave
pi_3521337
Het zijn ook gewoon suffe beesten.
Wittgenstein
  maandag 18 maart 2002 @ 09:20:40 #6
19644 BobBlow
World Watcher
pi_3521377
quote:
Op maandag 18 maart 2002 09:09 schreef Koekepan het volgende:
Het zijn ook gewoon suffe beesten.
Tja, da's jouw mening, maar dat maakt mij geen moer wijzer nl.

Wat betreft die geluidssingnalen, ik weet dat ze extra gevoelige oren hebben, maar er blijkt binnen geen geluid te horen. Het is gewoon precies of ze zitten te kijken naar iemand die voor het raam staat. En als ik kijk dan zie ik niks meer en gaan ze lekker door met spelen. Enkele minuten later zelfde scenario... Weird...

[Dit bericht is gewijzigd door BobBlow op 18-03-2002 09:21]

maandag 18 maart 2002 @ 09:21:10 #7
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_3521382
quote:
Op maandag 18 maart 2002 09:07 schreef cenobite het volgende:

[..]

honden zien niet alleen zwart en wit zoals recentelijk onderzocht is

Okeej, maar mijn punt is dat ze slecht zicht hebben.
  maandag 18 maart 2002 @ 09:25:22 #8
23038 RoTju
Entrepreneur
pi_3521403
hmmm... kwil je niet bang maken, maaruh het kan best wel zo zijn dat je "iets" in of in de buurt van je huis hebt!

Heb je niet toevallig wat vreemde dingen meegemaakt op de plek waar ze naar kijken????

Heb je iets in huis gehaald... een beeldje dat je gekocht of gekregen hebt of iets anders?

Dieren kunnen voelen of er iets is... voorbeeld als er iets aan de hand is of dat er iets gaat gebeuren. Vooral honden, katten en paarden hebben dat.... ze kunnen aanwezigheid van anderen voelen! Dus het zou kunnen dat je een geest in huis hebt... MAAAR het hoeft niet! Kan ook wat anders zijn...

maandag 18 maart 2002 @ 09:27:02 #9
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_3521407
quote:
Op maandag 18 maart 2002 09:25 schreef RoTju het volgende:
hmmm... kwil je niet bang maken, maaruh het kan best wel zo zijn dat je "iets" in of in de buurt van je huis hebt!

Heb je niet toevallig wat vreemde dingen meegemaakt op de plek waar ze naar kijken????

Heb je iets in huis gehaald... een beeldje dat je gekocht of gekregen hebt of iets anders?

Dieren kunnen voelen of er iets is... voorbeeld als er iets aan de hand is of dat er iets gaat gebeuren. Vooral honden, katten en paarden hebben dat.... ze kunnen aanwezigheid van anderen voelen! Dus het zou kunnen dat je een geest in huis hebt... MAAAR het hoeft niet! Kan ook wat anders zijn...

Het kan iets zijn, maar toch ook niet.

Ik heb hem hoor

maandag 18 maart 2002 @ 09:30:04 #10
12893 maartenoei
<<Enzyme infected>>
pi_3521420
quote:

Dieren kunnen voelen of er iets is... voorbeeld als er iets aan de hand is of dat er iets gaat gebeuren. Vooral honden, katten en paarden hebben dat.... ze kunnen aanwezigheid van anderen voelen!

kan me zoiets best voorstellen..m'n kat zit vaak voor het raam als ik thuiskom, zal die ook wel 'gevoeld' hebben dan, normaal als ik zelf thuis ben zit ie ook niet de hele tijd voor het raam.
techno&hardcore 4 life
  maandag 18 maart 2002 @ 09:37:32 #11
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_3521452
quote:
Op maandag 18 maart 2002 09:30 schreef maartenoei het volgende:

[..]

kan me zoiets best voorstellen..m'n kat zit vaak voor het raam als ik thuiskom, zal die ook wel 'gevoeld' hebben dan, normaal als ik zelf thuis ben zit ie ook niet de hele tijd voor het raam.

Regelmatige werkuren/schooluren? Verwachtings patronen enzo?
Je gaat 's ochtends weg en je bent 's middags terug. Kat ziet je aankomen en gaat voor het raam zitten .
  maandag 18 maart 2002 @ 09:56:37 #12
12893 maartenoei
<<Enzyme infected>>
pi_3521565
niet erg regelmatig. de ene dag kom ik direct uit school naar huis, de andere dag niet, de dag erna weer wel maar dan eerder, varieert steeds.
En..toen ik terug kwam van vakantie zat ie er ook. dus..
techno&hardcore 4 life
pi_3522086
Hier was laatst op dicovery channel een docu over. Het is bij sommige honden dus mogelijk dat ze bepaalde gebeurtenissen kunnen voorspellen. Zo was er een soldaat in vietnam, die een rivier moest over steken, maar zijn hond wou dat niet. Later bleek dus dat er achter die rivier een hele kudde vijanden lag.

Er was ook een hond, die vertoonde wel 3 dagen voor een aardbeving heel raar gedrag. Dus ja, zeg het maar, ik weet het iig niet zo goed

Tonight, I'm a rock 'n' roll star.
  maandag 18 maart 2002 @ 10:42:31 #14
23161 DiagrO
HaSta La VictOria SiEmpRe!!
pi_3522098
Ze zeggen toch dat het waar is dat honden de aanwezigheid van geesten kunnen voelen??
We will walk right over you!
  maandag 18 maart 2002 @ 10:43:42 #15
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_3522110
quote:
Op maandag 18 maart 2002 10:41 schreef Spatel het volgende:
Er was ook een hond, die vertoonde wel 3 dagen voor een aardbeving heel raar gedrag.
Dat kan geen toeval zijn.
Haalt gelijk bij rechter.
pi_3522118
Nej daarom dus. En ja die aardbeving kwam ook. Dus ik ben er wel van overtuigd dat sommige honden wat ''kunnen''
Tonight, I'm a rock 'n' roll star.
  maandag 18 maart 2002 @ 11:35:44 #17
19644 BobBlow
World Watcher
pi_3523162
quote:

Tja, ik moet zeggen dat ik nooit niks abnormaals heb meegemaakt of zo...
Ook geen beeldje gekocht/gekregen. Ik weet het niet, vandaar dat ik het hier effe post. M'n grootmoeder is destijds (1994) wel gestorven in het huis waar ik nu woon, maar ik heb voor de rest nog geen andere onverklaarbare dingen opgemerkt ?!?
Ik heb er gewoon een vreemd gevoel bij. De eerste keren dacht ik dat het toeval was, maar nu begin ik echt te twijfelen of er iets meer is. Ik snap et nie meer...
En het is gewoon raar, want die honden zijn dus aan het spelen of aan het rennen en ineens stoppen ze en kijken ze naar dat raam. En het stomme is, als ik ook even kijk, houden ze op en spelen ze door, en zo gaat dat maar door
  maandag 18 maart 2002 @ 12:45:56 #18
22490 Ed_Capone
Fok!Food Semi Master
pi_3524151
quote:
Op maandag 18 maart 2002 10:42 schreef DiagrO het volgende:
Ze zeggen toch dat het waar is dat honden de aanwezigheid van geesten kunnen voelen??

Voor zover ik weet wel ja.
(Honden en katten)
Er is zoveel meer dan wij mensen weten en kunnen bevatten.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:16:31 #19
22683 MaHawK
M'n bureaustoel is verrot
pi_3527199
Koop een goeie
pi_3529038
Honden zijn cool, maar als ze TE vaak een lantaarnpaal frontaal raken... no good

Maar, er zijn mensen die beweren dat honden geesten zien Geloof het of niet, I don`t care: I don`t

pi_3534361
quote:
Op maandag 18 maart 2002 08:59 schreef BobBlow het volgende:
Ik gooi een balletje en dan rennen ze er meteen achteraan. Maar soms houden ze meteen op en kijken ze allebei tegelijk in dezelfde richting naar ons huis en naar het raam, en dit terwijl er niemand in huis is en -voor mij toch- niemand te zien is.
Dan gaan ze soms grommen of kwispelen en even later spelen ze verder, waarop dit schouwpel zich enige tijd later herhaalt. Dit gebeurt heel frequent en ik vind het toch wel een beetje creepy, omdat ze precies kijken naar iets dat er niet is. Ik ben al een paar keer het huis ingelopen en dan was er ook niemand te zien.
Ze kijken naar het raam? Wat dacht je van hun spiegeling? Je honden denken gewoon 2 andere honden te zien in hun tuin!!
pi_3534408
quote:
Op maandag 18 maart 2002 09:20 schreef BobBlow het volgende:

[..]

Tja, da's jouw mening, maar dat maakt mij geen moer wijzer nl.

Wat betreft die geluidssingnalen, ik weet dat ze extra gevoelige oren hebben, maar er blijkt binnen geen geluid te horen.

ja, duh...

dat gevoelig slaat niet alleen op het feit dat ze zachtere geluiden beter kunnen horen, maar ook dat het bereik van hun gehoor veel groter is.

zij kunnen dus geluid horen met zo'n hoge frequentie dat het voor ons onhoorbaar is. (denk maar aan het bekende 'stille' hondenfluitje)

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 19 maart 2002 @ 07:03:01 #23
19644 BobBlow
World Watcher
pi_3534567
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 02:05 schreef Sphere het volgende:

[..]

Ze kijken naar het raam? Wat dacht je van hun spiegeling? Je honden denken gewoon 2 andere honden te zien in hun tuin!!

Ook al uitgesloten. Het raam zit op +- 1 meter hoogte, en de honden zijn amper 30cm hoog ... Dus dat kan al niet hé
pi_3539710
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 07:03 schreef BobBlow het volgende:

[..]

Ook al uitgesloten. Het raam zit op +- 1 meter hoogte, en de honden zijn amper 30cm hoog ... Dus dat kan al niet hé

Weet je zeker dat het honden zijn en geen cavia's?
pi_3540106
Het is zeer goed mogelijk dat je hond het ziet. Net zoals bij katten.

Anyway, wat ik zo opvallend vindt is dat mensen meteen zo'n gevoel hebben van "O jee, geesten in mijn huis... dat gaat niet goed" terwijl daar nergens een reden voor is.
Als je ze zelf kan zien is het wat anders, aangezien ze je goed gek kunnen maken, maar in ieder huis zitten geesten.
Overal zijn geesten.

Over het algemeen doen ze je absoluut niets, mocht dat wel het geval zijn dan kan je ze simpelweg wegsturen.
Maar die geesten kunnen ook bekenden van je zijn, zoals je grootmoeder. Niet dat zij aan dat huis vast zit, maar zij zal waarschijnlijk het prettig vinden om bij jou in de buurt te zijn.

Accepteer het, en ga er niet te veel op letten... jij moet ook gewoon door met je leven.

woensdag 20 maart 2002 @ 07:46:52 #26
19644 BobBlow
World Watcher
pi_3549006
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 15:40 schreef MAY-be het volgende:

Anyway, wat ik zo opvallend vindt is dat mensen meteen zo'n gevoel hebben van "O jee, geesten in mijn huis... dat gaat niet goed" terwijl daar nergens een reden voor is.
Als je ze zelf kan zien is het wat anders, aangezien ze je goed gek kunnen maken, maar in ieder huis zitten geesten.
Overal zijn geesten.

Over het algemeen doen ze je absoluut niets, mocht dat wel het geval zijn dan kan je ze simpelweg wegsturen.
Maar die geesten kunnen ook bekenden van je zijn, zoals je grootmoeder. Niet dat zij aan dat huis vast zit, maar zij zal waarschijnlijk het prettig vinden om bij jou in de buurt te zijn.

Accepteer het, en ga er niet te veel op letten... jij moet ook gewoon door met je leven.

Yep, ik heb er natuurlijk niet echt last van hé, maar ik heb allerlei oorzaken gezocht en uitgesloten, vandaar dat ik het uiteindelijk in het 'paranormale' ga zoeken.
Dus het zou wel eens een geest kunnen zijn.
Hoe weet je dan dat het om een geest gaat en wie het is ?
Moet je die dan oproepen met zo'n 'geestenbord' of zo ? (ik vind dat best wel eng...)

[Dit bericht is gewijzigd door BobBlow op 20-03-2002 08:34]

woensdag 20 maart 2002 @ 11:14:15 #27
22490 Ed_Capone
Fok!Food Semi Master
pi_3550244
Als je er niets van af weet zou ik het je afraden. Zou je het toch doen, doe het dan niet alleen.
Er is zoveel meer dan wij mensen weten en kunnen bevatten.
pi_3550671
Honden hebben een scherp gehoor. Als ze ook maar het geringste geluidje horen, staan ze als versteend. Op dat moment proberen ze eventuele bijkomende geluiden op te vangen.

En iemand zei iets over dat de kat voor het raam zit als diegene thuis kwam: Hij hoort gewoon de deur, of jou voetstappen. Geluid is echt extreem belangrijk voor honden en katten.

ilyc

pi_3552689
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 07:46 schreef BobBlow het volgende:

[..]

Yep, ik heb er natuurlijk niet echt last van hé, maar ik heb allerlei oorzaken gezocht en uitgesloten, vandaar dat ik het uiteindelijk in het 'paranormale' ga zoeken.
Dus het zou wel eens een geest kunnen zijn.
Hoe weet je dan dat het om een geest gaat en wie het is ?
Moet je die dan oproepen met zo'n 'geestenbord' of zo ? (ik vind dat best wel eng...)

Ik raad je niet aan om een ouija bord te gebruiken, dit omdat famillie van me er nou niet bepaald goede ervaringen mee had (m'n oom is net ontslagen uit het gekkenhuis, heeft daar ruim 15 jaar gezeten)

Maar ik weet ook niet hoe je er achter zou kunnen komen.
Wellicht een medium, al weet ik niet of zij dat zouden kunnen.

Als je een digitale camera hebt raad ik je aan veel foto's te nemen... mogelijk dat je wat ziet.

woensdag 20 maart 2002 @ 16:37:00 #30
19644 BobBlow
World Watcher
pi_3554405
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 14:19 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Ik raad je niet aan om een ouija bord te gebruiken, dit omdat famillie van me er nou niet bepaald goede ervaringen mee had (m'n oom is net ontslagen uit het gekkenhuis, heeft daar ruim 15 jaar gezeten)

Maar ik weet ook niet hoe je er achter zou kunnen komen.
Wellicht een medium, al weet ik niet of zij dat zouden kunnen.

Als je een digitale camera hebt raad ik je aan veel foto's te nemen... mogelijk dat je wat ziet.

Ik heb nog geen digitale camera, maar wel van plan te kopen. Zal het binnenkort eens checken . Met zo'n 'ouija'-bord dat doe ik ook liever niet. Ik heb er veel verhalen over gehoord en ongeacht of ze waar zijn of niet, ik heb idd geen zin om in de psychiatrie te belanden.
Greetz
pi_3611750
Er zijn mensen die beweren dat honden een 6de zintuig hebben. Zo kunnen sommige honden een epilepsie aanval met zekerheid voorspellen en hun baasje voortijdig waarschuwen, zodat die zichzelf in veiligheid kan brengen. Hoe valt zoiets nu te verklaren?

Het gedrag van jouw honden komt mij zeer bekend voor, maar een verklaring kan ik er niet voor geven.
Mijn hond voelt de aanwezigheid van mensen zonder ze daadwerkelijk direct te kunnen zien. Als hij wel eens 's nachts wordt uitgelaten, gebeurt het wel eens dat hij vanuit het niets begint te grommen en te trekken aan de lijn en dan blijkt er dus een persoon om de hoek van de straat te staan. Hij doet dit echter niet bij iedereen, alleen bij mensen die hij waarschijnlijk niet vertrouwd. De eerste keer toen dit gebeurde, stonden de haren van mijn man rechtop in zijn nek

pi_3836629
Klopt, mijn kat staat soms ook minuten lang te kijken naar (n)iets. Ik geloof niet in spoken ofzo, maar ik ben wel benieuwd waar ze nou eigenlijk naar staan te kijken. Waarschijnlijk is dit wetenschappelijk wel verklaard ofzo.
  maandag 15 april 2002 @ 21:04:33 #33
26056 rogiers
ondertitel
pi_3844329
om hier nou geesten achter te zoeken vind ik beetje ver gezocht..
honden "dieren in het algemeen" voelen gewoon simpel weg dingen aan...
in dit geval kan het zijn dat de hond iets hoort of ruikt of wat dan ook...
Ook mijn hond gromt soms naar niks, maar dan hebben ze gewoon iets gehoort.
en idd gewenning kan ook tot dit gedrag leiden...

en al die onverklaarbare dingen op discovery...over aardbevingen ect...dat snap ik ook ff niet hoor vind het leuk om er over na te denken maar dan houd het wel op..
er zijn gewoon dingen die we "nog" niet kunnen verklaren..
en dat jou hond naar je huis kijkt zal heus "iets" zijn wat je nooit verwacht hebt. en dat zul je ook nooit weten ook want je hond kan niet praten...

beter 10 vogels in de hand dan geen hand...
  maandag 15 april 2002 @ 22:48:32 #34
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_3845862
Mijn hond, een Berner Senner, heeft soms ook wel eens van die momenten. Dan sprint ze naar het voorraam, of de achtertuin, en gaat dan gewoon naar buiten kijken. Na een minuut of wat gaat ze weer terug naar haar plaatsje alsof er niets aan de hand is, alsof ze gerustgesteld is zogezegd. Er is dan vaak helemaal niets te zien, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat dit meestal tegen de avond / 's avonds gebeurt.

Wat voor zover is wel waar is, is dat dieren vaak dingen "aan voelen komen". Zo zijn er verhalen dat een paar dagen voor een aarbevening er nergens meer muizen en ratten te bekennen waren. Ook zijn er zgn. "epilepsie-honden", die kunnen waarschuwen als er een epilepsie aanval dreigt. (maar hier kunnen ze ook in getraint worden)

En dan heb je natuurlijk ook nog het vaak in horrorfilms gebruikte gegeven: "luister eens! Wat dan, ik hoor helemaal niets! Ja, daarom, geen krekels, geen vogels, niets..."

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_3847966
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 15:40 schreef MAY-be het volgende:

Overal zijn geesten.

klopt als een bus......
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
  maandag 29 april 2002 @ 21:55:09 #36
23194 schraveldwerg
Een van de woeiende FOK!kers
pi_4008075
quote:
Op maandag 18 maart 2002 09:30 schreef maartenoei het volgende:

[..]

De kat kan daar ook natuurlijk gewoon op je zitten te wachten als je weg bent.
Don't say something stupid like: "I love you", so don't do it.
pi_4014806
Ik weet 100% zeker dat honden dingen voelen die komen gaan.

Het verhaal zit zo, wij kochten een Kooikershondje in vriesland. Zeer coole beesten, en nog slim ook. Na een jaar of 2 kreeg me vader een vriendin, maar die zei alergisch te zijn voor haren. (later bleek dit niet waar te zijn, maar daar gaat het dus niet om). Me vader heeft dus "Gizmo" aangeboden bij een vereniging die zorgt ervoor dat hij een nieuw en betrouwbaar baasje kreeg. Je mocht er echter geen geld voor vragen (wat logisch is).

Hij zou op die dag smiddags opgehaalt worden, rond een uur of 15:00 ongeveer. We kwamen beneden, en normaal sprintte die op ons af, kwispelent, maar nu bleef die in zijn mand zitten, een beetje jankend. Hij at niks/ dronk niks. En me vader was een beetje ongerust daardoor, want die man zou smiddags komen om hem op te halen...

Dit ging dus zo een tijdje door, veel janken, erg raar gedrag tonen (wat die normaal echt noooooit deed). En toen de bel ging, was die oppeens erg happy weer. Die meneer kwam binnen, hij ging snuffelen enzo, je kent het wel. Maar er was niks meer aan de hand...

Echt heel eng, alsof die wist dat hij opgehaald zou worden. (Anders gezegt, hij WIST dat er iets ging gebeuren)Ik heb helaas geen foto meer van hem op me pc..., want die is weggevaagd door een virus.

[edit]
Het kanarietje in me avater heb ik na me hond gizmo genomen. Die heet "Ernie".

A Predator is like a very dangerous bird with very sharp teeth.
pi_4056562
quote:
Op maandag 18 maart 2002 11:35 schreef BobBlow het volgende:

[..]

Tja, ik moet zeggen dat ik nooit niks abnormaals heb meegemaakt of zo...
Ook geen beeldje gekocht/gekregen. Ik weet het niet, vandaar dat ik het hier effe post. M'n grootmoeder is destijds (1994) wel gestorven in het huis waar ik nu woon, maar ik heb voor de rest nog geen andere onverklaarbare dingen opgemerkt ?!?
Ik heb er gewoon een vreemd gevoel bij. De eerste keren dacht ik dat het toeval was, maar nu begin ik echt te twijfelen of er iets meer is. Ik snap et nie meer...
En het is gewoon raar, want die honden zijn dus aan het spelen of aan het rennen en ineens stoppen ze en kijken ze naar dat raam. En het stomme is, als ik ook even kijk, houden ze op en spelen ze door, en zo gaat dat maar door

Na alle natuurkundige verklaringen kan het ook iets heel leuks zijn.
Je Oma die toekijkt hoe jij en de honden spelen. De honden willen dat je haar even groet. Jij kijkt opzij, zij denken dat je haar ook waarneemt en spelen door.
Aan de aanwezigheid van voorouders is niets engs. Het is de liefde die je beschermd. Daar heb je geen paragnost, oujdabord of wat dan ook aan opschudding veroorzakends voor nodig.
Gewoon even denken: "dag Oma". Zij heeft je veel gegeven: oa dit huis. Ze is je gunstig gezind dus laat haar maar zoals ze is. Wees blij en groet haar met een goede gedachte.

Ook als wat ik hier zeg volkomen flauwe kul zou zijn blijft het een prettige theorie. Je geeft zelf al aan dat er 'iets is'. Maar je bent er niet bang voor: er is niks engs dus. Ook als je ergens anders bent zijn je voorouders er om je te beschermen volgens heel veel culturen. Dat is dus geen rede tot paniek. Het zijn wakende engelen.

Je mag mij uitlachen maar liever dan mensen belachelijk te maken vertel ik ze verhalen waar ze zich goed bij voelen.

pi_4056572
Foto's van een tegekke hond, met leuke shots van rare koppen die hij trekt: http://www.starbase01.com/joost
  maandag 6 mei 2002 @ 22:28:45 #40
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4090198
quote:
Op maandag 18 maart 2002 08:59 schreef BobBlow het volgende:
Drommels! Dit zie ik bij vogels ook vaak! 2 vogels zijn aan het stoeien rond een nest bv. en opeens zoef! Houden ze op precies tegelijk en gaan ze zichzelf krabben. Om vervolgens verder te gaan in het gevecht. Hoe kan dat zo precies. Dat ze hetzelfde reargeren is logisch te verklaren, zelfde instinct. Honden hebben "betere oren" wat inhoud dat de gehoordrempel veel lager ligt wat inhoud dat ze nog zachtere geluiden dan ons kunnen horen en er ook gevoeliger voor zijn. Dit zou een mogelijke verklaring zijn.

Maar om dat nou met het gedrag van honden te koppelen vind ik erg kort door de bocht.

quote:
Honden hebben een scherp gehoor. Als ze ook maar het geringste geluidje horen, staan ze als versteend. Op dat moment proberen ze eventuele bijkomende geluiden op te vangen.
Kort en krachtig.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 06-05-2002 22:36]

woensdag 8 oktober 2003 @ 22:19:33 #41
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_13752376
volgens mij is het spiegelbeeld wat ze weleens zien.
(of spoken die we niet zien)
pi_13753579
Oer-oud topic. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')