Hoe dan?????quote:Op maandag 11 augustus 2008 09:26 schreef dgbw het volgende:
Volgens mij is ie gewoon hartstikke bang dat je weer weg gaat, mischien moet je z'n vertrouwen terug zien te winnen zodat ie weet dat je niet weer zo lang weggaat (op korte termijn ;P)
Ja volgens mij ook.quote:
quote:Op maandag 11 augustus 2008 09:26 schreef dgbw het volgende:
Volgens mij is ie gewoon hartstikke bang dat je weer weg gaat, mischien moet je z'n vertrouwen terug zien te winnen zodat ie weet dat je niet weer zo lang weggaat
Volgende keer niet meer naar de fokker brengen dan aangezien dat te leuk is voor het hondje en hem bij een gastgezinnetje brengen (vrienden? familie?).quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:20 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ja volgens mij ook.
De fokker zei trouwens dat hij gewoon even weer moet wennen aan ons ritme. En dat hij natuurlijk drie weken lang alleen maar gespeeld heeft met soortgenootjes en nu 'aan zijn lot overgelaten wordt'. Dat is natuurlijk niet zo, maar zo voelt het voor de hond.
Kortom: terug bij af dus.
Ik ben bekend met deze techniek, zo heb ik het hem ook geleerd toen ie pup was. Het ging dan ook wonderbaarlijk goed! Tot nu dus, grump.......quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:06 schreef Poeke het volgende:
Volgens mij is het een verkapte actie van je fokker om je een 2e hondje aan te smerenhij is gewoon gebrainwashed
Ff zonder gekheid; Mocht het een blijvend probleem zijn kun je je hondje trainen alleen te zijn. Mijn oude hond had hetzelfde probleem.
De techniek zit als volgt in elkaar: Je zet je hondje in een ruiimte waar hij zich op zijn gemak voelt en spreekt hem bemoedigend toe: "Ik ben zo terug, je bent lief etc.." vervolgens ga je naar een andere ruimte en wacht daar 1 minuut en gaat dan direct terug en overlaad hem met knuffels en snoepjes e.d.
Vervolgens maak je er 2 minuten van, dan 5, dan 10, etc. totdat
Voor onze hond heeft het gehopen, je kweekt namelijk het vertrouwen dat je terugkomt en neemt zo de onzekerheid weg.
Succes!
Ook mijn gedachte...quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:25 schreef MuRKie het volgende:
Volgende keer niet meer naar de fokker brengen dan aangezien dat te leuk is voor het hondje en hem bij een gastgezinnetje brengen (vrienden? familie?).
Misschien dat dat minder verandering is voor het beestje en dat hij weer makkelijker went aan zijn oude ritme..
Nee dat waren mijn bewoordingen hoor.......En het is natuurlijk ook heel logisch: drie weken lang alleen maar spelen met je kameraden, slapen in een warm nestje met je vriendjes om je heen en dan opeens in een huis zonder hondjes en ook nog eens mensen die gewoon boven in bed gaan slapen en niet bij je in je mand kruipen ...quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:48 schreef Queen_Bee het volgende:
Als het waar is wat je fokker zegt zou ik dat wel vreemd vindenKun je elke vakantie weer overnieuw beginnen met het opvoeden
Ja, ik denk zelf dat ie gewoon verwend is maar dat het dus ook na 3 dagen weer over is als je consequent bentquote:Op maandag 11 augustus 2008 22:09 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nee dat waren mijn bewoordingen hoor.......En het is natuurlijk ook heel logisch: drie weken lang alleen maar spelen met je kameraden, slapen in een warm nestje met je vriendjes om je heen en dan opeens in een huis zonder hondjes en ook nog eens mensen die gewoon boven in bed gaan slapen en niet bij je in je mand kruipen ...
Pffffff vannacht was echt The Hell. We gingen rond half twaalf naar bed en tot twee uur heeft hij keihard geplaft en aan de deur gekrabd. Toen ben ik in slaap gevallen, maar vanmorgen zag ik een briefje op de keukentafel liggen dat mijn man op de bank heeft geslapen (vandaar dus dat ik in slaap ben gevallen). Ik weet echt niet meer wat ik moet doen! Morgen moet ik weer gaan werken en moet ik hem gewoon alleen laten voor een paar uurtjes.......quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 05:02 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja, ik denk zelf dat ie gewoon verwend is maar dat het dus ook na 3 dagen weer over is als je consequent bent
Ik zou in ieder geval een paar keer vandaag die training die hierboven staat beschreven, en die je deed toen hij pup was oefenen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 08:30 schreef Tezz het volgende:
[..]
Pffffff vannacht was echt The Hell. We gingen rond half twaalf naar bed en tot twee uur heeft hij keihard geplaft en aan de deur gekrabd. Toen ben ik in slaap gevallen, maar vanmorgen zag ik een briefje op de keukentafel liggen dat mijn man op de bank heeft geslapen (vandaar dus dat ik in slaap ben gevallen). Ik weet echt niet meer wat ik moet doen! Morgen moet ik weer gaan werken en moet ik hem gewoon alleen laten voor een paar uurtjes.......
Nou Stali, ik weet inmiddels wel zeker dat het dat is. En daarbij is ie ineens bang voor de avond/nacht.quote:Op zondag 17 augustus 2008 14:23 schreef Stali het volgende:
Ik vind het gedrag eerder klinken alsof het beestje enorme verlatingsangst heeft gekregen dan dat hij die opvang mist.
Hoe gaat is het afgelopen week gegaan met werken enzo?
Mijn ouders hebben Foxterrier gehad, uit het asiel, ging van adres naar adres en had enorm last van verlatingsangst. Mijn ouders waren gelukkig zijn laatste adres, maar het is niet altijd even makkelijk geweest voor ze.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |