abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60979627
Tico, ik haalde Chris (met 11 kilo toen) vaak uit de maxi.. En dan Chris op de ene arm, en de maxi in de andere. Anders kreeg ik ze ook niet fatsoenlijk van de auto naar huis.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:36:09 #202
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60979688
Kon ie niet op de wandelwagen dan?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60979816
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:36 schreef k_i_m het volgende:
Kon ie niet op de wandelwagen dan?
Die neem je toch niet altijd mee? Als ik Jen haal van het kdv in elk geval niet.

(Eigenlijk gebruik ik de wandelwagen nog maar weinig en gebruik ik vaker de buggy.)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:41:49 #204
14746 k_i_m
pi_60979831
Ik ga me geen breuk sjouwen aan maxi cosi. Als het verder dan twee meter is (zo ongeveer altijd aangezien we niet voor de deur kunnen parkeren) gaat mooi de wagen eronder!
In my life
Why do I smile
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:42:12 #205
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60979842
nou, nichtje van dennis die nu 14 maanden is, is net zo breed. en dat is toch een "normaal kindje" volgt gewoon netjes het middenlijntje.
Dat overstappen van auto stoel is trouwens in overleg met CB gedaan die ook vond dat ie wel erg klem zat in de maxi cosi
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_60979992
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:41 schreef k_i_m het volgende:
Ik ga me geen breuk sjouwen aan maxi cosi. Als het verder dan twee meter is (zo ongeveer altijd aangezien we niet voor de deur kunnen parkeren) gaat mooi de wagen eronder!
Daarom liet ik mijn man Jen al dragen in de MC. In frankrijk lieten we de MC gewoon in de auto zitten, maar hier rijden we met 2 auto's en kan ik m dus niet in de auto laten staan...

Misschien doe ik Ik doe anders wel de MC in mijn auto zetten, ik rij toch het meest met Jen. Dan hoef ik er ook niet mee te sjouwen.

Jen op de ene arm en de maxi in de andere lukt vaak ook niet. Ik heb namelijk mn handtas, mn kolftas, koeltas en rugzak voor Jen bij me. Dus dat is al een hand vol met tassen....
pi_60980081
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:32 schreef freecell het volgende:
Baby's worden op een gegeven moment 9 kilo!

Leander is alweer een beetje aan het groeien ipv afvallen
Vanmorgen 2610 Gram
Wat een lekker klein ding dan toch nog zeg. Steeds als ik dit soort gewichten lees besef ik weer dat ik een peuter/kleuter heb gebaard. Met zijn 4740 gram. En toch: toen ik laatst een babietje vasthield met ongeveeer hetzelfde startgewicht als Thomas vond ik die zo... licht.
Hardloper.
IG @webkim
pi_60980160
Ik liep laatst in de stad en wierp een blik in een wagen van een meisje van mijn leeftijd. Daar lag zo'n kleine frummel van 3 weken. Zo vreselijk klein! Liep ik dan met mijn veel te wijze 6 maanden oude Jennifer. Ik kon me zo moeilijk meer voorstellen dat Jen ook zo lag. En hoe eng ik het vond toen ze zo klein was om de stad in te gaan (als ze maar niet gaat huilen).
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:55:34 #209
14746 k_i_m
pi_60980213
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Daarom liet ik mijn man Jen al dragen in de MC. In frankrijk lieten we de MC gewoon in de auto zitten, maar hier rijden we met 2 auto's en kan ik m dus niet in de auto laten staan...

Misschien doe ik Ik doe anders wel de MC in mijn auto zetten, ik rij toch het meest met Jen. Dan hoef ik er ook niet mee te sjouwen.

Jen op de ene arm en de maxi in de andere lukt vaak ook niet. Ik heb namelijk mn handtas, mn kolftas, koeltas en rugzak voor Jen bij me. Dus dat is al een hand vol met tassen....
Bij ons blijft hij ook niet in de auto staan. Hij staat gewoon thuis, als we weg gaan met de auto gaat de MC op de wagen, het kind erin en rijden we naar de auto. Als we dan weer terugkomen gaat ze weer met MC op de wagen en thuis zetten we de MC er weer af.
In my life
Why do I smile
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:56:29 #210
14746 k_i_m
pi_60980242
Ik vind de wagen juist handig, omdat je daar weer allemaal tassen op en aan- kan hangen, zodat je zelf minder hoeft te sjouwen .
In my life
Why do I smile
pi_60980341
Ik heb geen adapters voor op mijn wagen....

Maar dat je de wagen en buggy flink vol kan laden ben ik helemaal met je eens. Desnoods bouw ik Jen helemaal in.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:01:56 #212
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60980366
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jawel, hoor! Handtas in MC, kolftas op de rug (medela pump in style is een rugzakje) en Eli op de arm
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60980458
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:01 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Jawel, hoor! Handtas in MC, kolftas op de rug (medela pump in style is een rugzakje) en Eli op de arm
Die heb ik niet.

Maar wat je zegt zou nog wel kunnen, dat ik daar dus niet aan denk, tassen in de mc. Maar goed, de mc gaat gewoon bij mij in de auto, dan hoef ik er ook niet mee te slepen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:09:26 #214
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60980547
Heb net ff wat verder teruggelezen, met 6 mnd in een grote autostoel is ronduit gevaarlijk!
Als ze nog niet goed kunnen zitten mag het gewoon echt nog niet. Een cm speling tot aan de kruin is echt nog heel veel! En zeker als je niet de Jennifer + MC tilt, zou ik dr lekker in de kleine MC houden.

Wij hebben eli tot ruim 10 kg in de MC gehouden, hij was toen een dikke tien mnd, bijna 11 mnd, en kon superstevig zitten en lag meer dan klem in de breedte en van boven was er niet veelruimte meer. had nog wel gepast wrs, maar hij moest echt met zijn handjes in de lucht, omdat het anders niet meer past aan zijn schouders. Volgens mij is jennifer een stukje fijner gebouwd dan eli, dus het moet zeker nog kunnen.

maar idd, het is je eigen keuze.
pi_60980793
Ik dacht dat de mc tot 9 kilo was. Maar het is dus 9 maanden. Dus Jen gaat voorlopig terug in de MC.
pi_60980917
En anders zijn er ook nog wel grotere stoeltjes die je achteruit kunt plaatsen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60981110
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:23 schreef Jelief het volgende:
En anders zijn er ook nog wel grotere stoeltjes die je achteruit kunt plaatsen.
Die zoek ik dus... Als je een linkje hebt...
pi_60981660
Kijk even in het autostoeltjestopic Autostoeltjes
Autostoeltjes 2
Ik weet zo uit mijn hoofd alleen van Hema en römer geloof ik.
pi_60981702
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:47 schreef Jelief het volgende:
Kijk even in het autostoeltjestopic Autostoeltjes
Autostoeltjes 2
Ik weet zo uit mijn hoofd alleen van Hema en römer geloof ik.
Romer king??
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:06:27 #220
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60982287
Wij hebben ook een autostoeltje dat zowel achterstevoren als gewoon geplaatst kan worden, maar ik zie ze tegenwoordig niet meer. Ik weet ook niet of tegenwoordig nog steeds goedgekeurd is, maar veilig is het in elk geval wel. Ik denk dat het grote nadeel is, dat het niet altijd duidelijk is waar de gordels langs moeten en als je dat niet weet, wordt het wel gevaarlijk. Over een aantal maanden gaat dat stoeltje dus in de auto en daar blijft die achterstevoren instaan totdat Marlien tenminste 1 jaar oud is.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_60982424
Volgens mij wel ticootje, maar zoals gezegd ik weet het niet zeker, die van de hema wel.
pi_60985954
Hangt ervan af hoe oud je stoeltje is Ticootje, oude stoeltjes gaan wel maar tot 9 kilo.
Ik zag pas wel een advertentie voor 9-18kilo stoelen die achterstevoren kunnen, zal evt vanavond eens zoeken!
pi_60987741
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:32 schreef realbase het volgende:

Frederique huilt al de hele dag .. darmkrampjes.. zo zielig voor dr
Iemand nog tips naast de : buikaaien, fietsen met beentjes , badje, cinababy ?
vind het zo zielig voor haar..
Hier heeft de cosibag goed geholpen. http://www.cosibag.nl/producten.html
pi_60989039
Hier gebruiken we nog steeds de maxicosi. Ik laat hem wel vaak in de auto staan tegenwoordig, want sjouwen met het ding en kind erin vind ik wat lomp worden tegenwoordig.
Maar ze heeft nog een paar cm boven haar hoofd dus we kunnen nog even. We zijn wel aan het kijken voor een ander stoeltje, maar hebben daarin nog niet echt een knoop doorgehakt. Maar waarschijnlijk gaan we voor de MC prioriXP.

Mevrouw is aan het mopperen, ik zal eens even kijken of papa haar zit te knijpen of dat het gewoon bedtijd is...
Fake it till you make it...
pi_60989474
Ik laat beppie voorlopig in de cosi..ze is als een vaatdoek zo slap! Ook in de wipstoel ligt ze nog helemaal plat. Mevrouw van het cb vond haar gister ook wat slapjes in de rug en schouders maar zei er verder niet bij dat er iets aan moest gebeuren dus ik kijk het ff aan.
Madam is 67 cm bij 7815, voor de statistieken
Saartje
pi_60989950
Als je 400 euro over hebt is het misschien een optie: http://www.baby-s.nl/index1.html
uit DL bestellen schijnt 100 euro goedkoper te zijn.

Hier een lijst in het buitenland gebruikte stoeltjes die je evt misschien zou kunnen importeren:
http://kidsincars.blogspo(...)ng-car-seats-is.html

En volgens de gebruiksaanwijzing van dit stoeltje vd Hema schijnt hij ook achterstevoren gebruikt te kunnen worden; ik weet alleen niet tot welk gewicht:
http://www.hema.nl/nl-NL/home/zoekresultaten/product.aspx?ProductId=41704120&Name=autostoeltje+0-18+kg

[ Bericht 19% gewijzigd door poemojn op 20-08-2008 20:15:47 ]
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:05:39 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_60992068
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:32 schreef realbase het volgende:

Frederique huilt al de hele dag .. darmkrampjes.. zo zielig voor dr
Iemand nog tips naast de : buikaaien, fietsen met beentjes , badje, cinababy ?
vind het zo zielig voor haar..
Tja, dat zit hem in de naam
Niets aan te doen, behalve de naam veranderen

(ik heb 2 jaar aan een stuk gejankt )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 20 augustus 2008 @ 23:16:45 #228
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60995930
Troel
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:10:25 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61001398
Hmmm, Sasha zit niet echt zo lekker in zijn velletje de afgelopen dagen. Veel huilen en mopperen. En dan ook echt heel verdrietig klinken maar we hebben geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn.
's Avonds wil hij ook niet echt makkelijk meer slapen, wordt vaak na een uurtje weer wakker.
Nu zijn we ook wel een beetje aan het rommelen met slapen en eten rond een uur of 6, dus dan eet hij half, is dan toch te moe en gaat slapen en wordt dan dus idd weer wakker en eet weer verder.
Maar eens kijken of we niet een slaapje nog vlak voor 6 uur in kunnen bouwen ofzo.

Maar 's ochtends ook, huilend wakker worden, huilend op de commode etc. etc. en echt heel verdrietig zijn dan. Geen idee.
Het zal er wel een beetje bijhoren denk ik?
pi_61001716
Thomas heeft ook een mindere periode. Vooral 's nachts.
Ook heb ik nu al 5 dagen geen poepluier gezien, terwijl ik die voorheen zeker eens per dag cadeau kreeg. Is dat normaal?
Hardloper.
IG @webkim
pi_61001720
Misschien last van tandjes? Maar hier was het ook onrustig als Chris een ander slaapritme wilde hebben. Dan was het een paar dagen even zijn ritme volgen, het eten geven als hij wel wakker was, en dan vond hij zelf wel weer fatsoenlijk slaaptijden..
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:37:15 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61001811
Ja, ik ga ook zo veel mogelijk met hem mee idd.
Gisteren wilde hij zijn fles tussen de middag niet op het kdv maar hij was 's middags zo aan het jammeren en jengelen bij zijn koekje dat ik hem toen de fles alsnog gegeven heb en die ging er toen iig voor de helft in.

Wat gek van dat poepen Webkim.
Ik krijg er de laatste dagen zo'n 2-3-4 op een dag, van die hele smerige zure, dus ik vermoed ook wel tandjes, ik heb alleen geen idee welke.
Maar niet poepen zou ik eigenlijk niet weten. Het kan toch wel bij bv-kindjes? Of is dat alleen als ze zo heel klein zijn.
pi_61002195
Ja dat kan zo zijn met bv-kindjes Yara poept zo ongeveer 1x per week, maar er heeft ook wel eens langer tussen gezeten. Ze heeft er verder ook geen last van dus mij hoor je niet klagen
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_61002611
Kan makkelijk Webkim, een week ertussen is ook nog normaal. Lekker makkelijk vond ik dat.

Anna zat tot anderhalf jaar in het autostoeltje tot 9 kilo. Toen wilde ze echt niet meer, al paste het nog wel. Het stoeltje dat ze nu heeft (Tobi) heeft wel een extra inzet, zodat ze wel goed vast zit.

Misschien ook weer wennen BE? Rond die leeftijd was Anna best van slag als er iets anders ging dan normaal, dat werkte makkelijk een paar dagen door. Of tandjes natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:23:17 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61002774
Ja, het is denk ik een combinatie van een aantal dingen denk ik. Ik ben natuurlijk bijna 2 weken weg geweest dus hij ging heen en weer tussen opa & oma en bij papa thuis. Toen was ik weer terug. F. en ik hebben nog griep gehad, mss heeft hij er ook een tikkie van meegekregen. Mss idd tandjes. We hebben zijn bedje omlaag gedaan. Een heleboel gebeurd dus idd.
Ik vind het zo sneu, zo'n heel verdrietig klein manneke. Gisteren ging hij zelfs brullen onder de douche terwijl hij dat normaal echt heel erg leuk vind.
pi_61003213
Ach wat sneu BE, klinkt een beetje als tandjes geombineerd met een sprongetje ofzo. Sara kon er echt heel erg door van slag zijn, en dan na een week huilen en verdriet kon ze iets nieuws....
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61004762
Ik heb toch maar even met de HAP gebeld en daar vonden ze ook met bv kindjes de grens toch wel 5 a 6 dagen. Ik moest hem 10 tot 20 cc lauw water laten drinken en dan terugbellen als we morgen nog geen goeie luier hebben.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:58:28 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61005040
Nou, hopen dat het water dan gaat helpen Webkim.
Heeft Thomas er ook last van?
pi_61007431
Nee hij heeft geen last volgens mij.

Iemand die deze maand bevallen is nog een leuke romper cadeau krijgen? Even heel gauw reageren dan!
Hardloper.
IG @webkim
pi_61008198
BE, wat zielig voor Sascha, vervelend als ze zo verdrietig lijken he
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:39:24 #241
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_61021242
Na eeuwen kom ik me ook weer eens melden.

Het gaat hier niet zo heel goed. Zoë verdraagt bijna geen bijvoeding en leeft voor een groot gedeelte op alleen borstvoeding en dat vreet mij op.
Ze komt dan ook de nachten om de 2 a 3 uur voor een voledig voeding omdat ze gewoon vast voedsel mist in haar eetpatroon.

Ze verdraagt peer en wortelen, meloen en appel gaan redelijk en daar houd het bij op. Van de rest gaat ze verstoppen. Dat resulteerd in moeilijk ontlasting hard en pijnlijk met wat bloed waarschijnlijk omdat haar poepgaatje geirriteerd is. Door de pijn stopt ze met persen waardoor het blijft zitten nog harder wrod, ze meer last krijgt en niet meer wil eten en drinken.
Ze heeft nu 1x een klysma gehad en dat was vreselijk zielig. Ze heeft zo een pijn.

Mijn huisarts is een (*&U_(*^& die mij na een maand (ben 8x geweest voor dezelfde klachten) doorgestuurd heeft naar een ka. Daar hebben we lactulose gekregen en daar zijn we maandagochtend meegestart we mochten ook het bijvoeden uitbreiden in combinatie van. Maar helaas 3 dagen bonen ipv wortelen (de rest het zelfde) en weer heeft ze vanaf zondag niet gepoept.

Ik word er nu behoorlijk onzeker en verdrietig van.
Ze heeft dan zo een pijn dat ze van ellende op haar tong gaat kauwen en dat resulteerd in een grote bloeduitstorting op haar tong.

Morgen weer telefonisch overleg met de ka en dan kijken we verder.

Iemand ervaring?
pi_61022379
Saint wat zielig! Met Kim hebben we destijds ook lactulose gehad. Behoorlijk hoge dosering. Iig meer dan op de verpakking staat. Het duurde even, maar gelukkig sloeg het hier wel aan. Ze kreeg er wel hele dunne ontlasting van, maar had er geen last van.
pi_61022407
Oh Saint wat naar... Hier werd de ontlasting juist beter/makkelijker toen we gingen bijvoeden. Maar daar heb jij niks aan... Wat naar voor Zoë en voor jullie!
Sterkte
pi_61022436
Saint, had ik jou nou al doorverwezen naar een ander forum? Ga eens kijken op borstvoeden.info daar zitten veel dames die borstvoeding geven aan (zeer) allergische kindjes. niets ten nadele van de ervaring die hier zit maar daar zijn er net ff meer bij elkaar.
pi_61022692
Jeetje Saint, wat ontzettend zielig voor je kleine meissie. hopelijk komt er snel verbetering.....sterkte!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_61030301
jezus S-A-I-N-T daar word ik wel even stil van...
succes en sterkte!
pi_61030847
Tara & Freecell; Madelieve; Mibos; gefeliciteerd nog met jullie zoon/dochters!!

Saint; veel sterkte! Dat klinkt echt heel sneu!

Gisteren is Amber dus voor het eerst officieel naar het CB geweest. Wel wat aan de late kant met 6,5 week, maar ze hadden eerder geen plek.
Ze doet het goed, helemaal gezond, was wel iets minder gegroeid dan ik had verwacht (58 cm/5745 gram) maar groeit nog steeds heel netjes! Ik heb waarschijnlijk overproductie aan melk, want het is allemaal ff teveel voor d'r (het gutst er weer net zo hard uit sinds kort als ze flink heeft doorgedronken, maar ze lijkt er verder geen last van te hebben).
Ze heeft aan de arts even laten zien hoe sterk ze al niet is, door zich op te drukken toen ze op de buik lag. Want oma zei dat ze Amber zo sterk in d'r nekje vond, dus daar heeft de arts even naar gekeken.
En of ze reageert op je/contact legt, neeee hoor, helemaal niet, het is alleen maar een giecheldoos Oma was gisteren ook helemaal happy toen Amber naar d'r lachte.

Amber begint ook te oefenen met brabbelen nu; dan ligt ze een beetje te keuvelen in zichzelf; ze is al flink aan het oefenen met het voortproduceren van geluid/klanken iig (voorlopig nog ahhh en ehhh )! En gisteren hebben we ook lang zitten kijken toen ze in de fisherprice kick&play lag; ze kijkt nu echt naar de lichtjes en luisterd aandachtig naar de muziekjes, en het zal toeval wezen, maar ze lijkt al door te hebben dat als ze met d'r voetjes trappelt op het zitvlak dat er muziekjes komen. Toen ik de muziekjes had uitgezet stopte ze er ook mee; en toen weer aan; en ja hoor; weer hard trappelen. Papa heeft d'r ook laten zien hoe ze met d'r handje een balletje van de kick&play kan laten ratelen, en ze keek heel aandachtig!

Het verwondert me dat ze al zo helder is en aandachtig; en dan wordt ik een beetje overdondert met een trots gevoel op m'n kleine meisje. Ze kan dus niet alleen maar lief zijn, maar is ook hard bezig nieuwe dingen te leren!
Aan de ene kant is ze echt nog een klein babietje, aan de andere kant al zo'n wijs klein meisje!

Over maxi-cosi vs sjouwen; ik sjouw idd ook liever niet met de maxi-cosi; het is al een aardig gewicht met Amber erin! Ik heb de maxi-cosi standaard in de auto, en de wandelwagen standaard in de achterbak van de auto.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61031641
Llewella wat een knapperd zeg!
pi_61031720
Llewella wat is Amber een schatje zeg! Dat lachje
pi_61032061
Llewella . Wat een knapperd!

Heeft iemand een idee voor een site/programma waar ik leuke uitnodigingen kan knutselen voor Mirte haar eerste verjaardag? Ik ben niet zo'n held met dingen als photoshop, dus als het eenvoudiger kan, graag .
Madam ligt te babbelen in bed. Tijd voor fruit dus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')