Tara & Freecell; Madelieve; Mibos; gefeliciteerd nog met jullie zoon/dochters!!
Saint; veel sterkte! Dat klinkt echt heel sneu!
Gisteren is Amber dus voor het eerst officieel naar het CB geweest. Wel wat aan de late kant met 6,5 week, maar ze hadden eerder geen plek.
Ze doet het goed, helemaal gezond, was wel iets minder gegroeid dan ik had verwacht (58 cm/5745 gram) maar groeit nog steeds heel netjes! Ik heb waarschijnlijk overproductie aan melk, want het is allemaal ff teveel voor d'r (het gutst er weer net zo hard uit sinds kort als ze flink heeft doorgedronken, maar ze lijkt er verder geen last van te hebben).
Ze heeft aan de arts even laten zien hoe sterk ze al niet is, door zich op te drukken toen ze op de buik lag. Want oma zei dat ze Amber zo sterk in d'r nekje vond, dus daar heeft de arts even naar gekeken.
En of ze reageert op je/contact legt, neeee hoor, helemaal niet, het is alleen maar een giecheldoos

Oma was gisteren ook helemaal happy toen Amber naar d'r lachte.
![]()
Amber begint ook te oefenen met brabbelen nu; dan ligt ze een beetje te keuvelen in zichzelf; ze is al flink aan het oefenen met het voortproduceren van geluid/klanken iig (voorlopig nog ahhh en ehhh

)! En gisteren hebben we ook lang zitten kijken toen ze in de fisherprice kick&play lag; ze kijkt nu echt naar de lichtjes en luisterd aandachtig naar de muziekjes, en het zal toeval wezen, maar ze lijkt al door te hebben dat als ze met d'r voetjes trappelt op het zitvlak dat er muziekjes komen. Toen ik de muziekjes had uitgezet stopte ze er ook mee; en toen weer aan; en ja hoor; weer hard trappelen. Papa heeft d'r ook laten zien hoe ze met d'r handje een balletje van de kick&play kan laten ratelen, en ze keek heel aandachtig!
Het verwondert me dat ze al zo helder is en aandachtig; en dan wordt ik een beetje overdondert met een trots gevoel op m'n kleine meisje. Ze kan dus niet alleen maar lief zijn, maar is ook hard bezig nieuwe dingen te leren!
Aan de ene kant is ze echt nog een klein babietje, aan de andere kant al zo'n wijs klein meisje!
Over maxi-cosi vs sjouwen; ik sjouw idd ook liever niet met de maxi-cosi; het is al een aardig gewicht met Amber erin! Ik heb de maxi-cosi standaard in de auto, en de wandelwagen standaard in de achterbak van de auto.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae