quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:00 schreef ruud_fr het volgende:
om Marokkanen op te pakken?
quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:02 schreef L0t.. het volgende:
Lullig ja. En nee, die boete kom je niet onder uit.
Of je legt jezelf niet klakkeloos neer bij fout gezagquote:Op maandag 11 augustus 2008 00:06 schreef Juup© het volgende:
Vette pech, geld weg. Ik ken de situatie niet maar over het algemeen wordt er niet zo snel bekeurd voor door het rood fietsen is mijn ervaring. Dus ik neem aan dat de situatie dusdanig was dat jij jezelf of het overige verkeer in gevaar hebt gebracht/zou kunnen brengen.
Boete voor legitimatiebewijs vind ik terecht. Als ik b.v. de honden ga uitlaten heb ik nooit een legitimatiebewijs bij, en ik weet dat ik een risico loop en als ik een boete krijg dan heb ik simpelweg pech.
Natuurlijk wel. Ze willen weten bij wie ze je lijk kunnen afleveren nadat je geschept bent door een auto. Die je niet gezien had, net als die agent.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
En het niet bij hebben van een legitimatiebewijs heeft natuurlijk al helemaal niks met verkeersveiligheid te maken.
ah, daar is iequote:Op maandag 11 augustus 2008 00:07 schreef sjimz het volgende:
Soms heb ik echt plaatsvervangende schaamte
Wat flauw van je zeg. Omdat jij het nog niet hebt meegemaakt dat je voor zoiets wordt bekeurd kan wat hij zegt niet waar zijn?quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:06 schreef Juup© het volgende:
Vette pech, geld weg. Ik ken de situatie niet maar over het algemeen wordt er niet zo snel bekeurd voor door het rood fietsen is mijn ervaring.Dus ik neem aan dat de situatie dusdanig was dat jij jezelf of het overige verkeer in gevaar hebt gebracht/zou kunnen brengen.
Dat zeg ik niet.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:08 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Wat flauw van je zeg. Omdat jij het nog niet hebt meegemaakt dat je voor zoiets wordt bekeurd kan wat hij zegt niet waar zijn?
Nouja ik overdrijf het een beetje. Maar ik vind dat als hij zegt dat er geen verkeer is, je dat best kan aannemen.quote:
Aha, en waarom ik ik mijzelf en anderen in gevaar willen brengen? Dat risico zou ik nooit nemen, de redenatie dat de boete gegeven wordt vanuit het oogpunt van verkeersveiligheid vind ik dus erg zwak. Door rood rijden mag niet, maar het is de uitvoerende ambtenaar die een beslissing maakt om een boete uit te delen. Dit topic richt zich op de vraag waarom een agent daar een boete voor uitschrijft, op dat tijdstip en in die situatie specifiek. Wat is de drijfveer voor zo'n agent om dat te doen? En hoe kan je op die manier nog plezier hebben in je werk? Ik snap dus echt niks van de motivatie die de agent heeft gehad om mij te bekeuren.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:06 schreef Juup© het volgende:
Ik ken de situatie niet maar over het algemeen wordt er niet zo snel bekeurd voor door het rood fietsen is mijn ervaring. Dus ik neem aan dat de situatie dusdanig was dat jij jezelf of het overige verkeer in gevaar hebt gebracht/zou kunnen brengen.
De geest van de wet op de identificatieplicht is er anders een die uit gaat van terrorismebestrijding en het bestrijden van verstoringen van de orde op straat (rellen etc). Het is echter tot een soort bonus verworden voor allerlei chagrijnige agenten, en dat is dus met de geest van de wet in strijd. Als je de bekeuring voor het legitimatiebewijs goed keurt, verzoek ik je vriendelijk eens goed na te laten kijken in een psychiatrische instelling, je vertoont dezelfde machtsbeluste symptomen als deze agent.quote:Boete voor legitimatiebewijs vind ik terecht. Als ik b.v. de honden ga uitlaten heb ik nooit een legitimatiebewijs bij, en ik weet dat ik een risico loop en als ik een boete krijg dan heb ik simpelweg pech.
Ik ben het helemaal met je eensquote:Op maandag 11 augustus 2008 00:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
De geest van de wet op de identificatieplicht is er anders een die uit gaat van terrorismebestrijding en het bestrijden van verstoringen van de orde op straat (rellen etc). Het is echter tot een soort bonus verworden voor allerlei chagrijnige agenten, en dat is dus met de geest van de wet in strijd. Als je de bekeuring voor het legitimatiebewijs goed keurt, verzoek ik je vriendelijk eens goed na te laten kijken in een psychiatrische instelling, je vertoont dezelfde machtsbeluste symptomen als deze agent.
Waarschijnlijk omdat ie de opdracht heeft gehad daar te controleren. (omdat er wellicht ongelukken zijn gebeurd op dat punt)quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aha, en waarom ik ik mijzelf en anderen in gevaar willen brengen? Dat risico zou ik nooit nemen, de redenatie dat de boete gegeven wordt vanuit het oogpunt van verkeersveiligheid vind ik dus erg zwak. Door rood rijden mag niet, maar het is de uitvoerende ambtenaar die een beslissing maakt om een boete uit te delen. Dit topic richt zich op de vraag waarom een agent daar een boete voor uitschrijft, op dat tijdstip en in die situatie specifiek. Wat is de drijfveer voor zo'n agent om dat te doen? En hoe kan je op die manier nog plezier hebben in je werk? Ik snap dus echt niks van de motivatie die de agent heeft gehad om mij te bekeuren.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |